Suomalaiset pikkasen kimpaantunu uusista ravintosuosituksista :D
Hauska välillä katsoa tonne valtamedian puolellekkin näiden aikuisten lasten menoa :D Nehän on vaan suosituksia
Silti siellä on kaikki aikuiset itku silmässä huutamasssa että minä syön leikkelettä sillä siisti !!!!!! Ihanku jossai päiväkodissa lapsi huutaa auktoriteetille että tänää haluan 2 siivua yhden sijasta, ne pitää olla oikein laiteltu siihen päälle!!!! :DDD
Sit kaikkein huvittavinta on nää naama turvoksissa huutavat ihmiset että perrkele minä juon kaljaa ja syön mitä haluan hautaa tässä mennää kumminki prrrkeleee !!!!!! :D Kaverit näyttää ihan turvonneilta pallokaloilta ja huutaa että vihannekset on pahoja :D
Hyvää esimerkkiä nuorisolle :DD
Kommentit (202)
En ota mitään kantaa asiaan.
-Kylmät kädet Tmi
Nro 200: "Ymmärrän tuon energia- ja proteiinitarpeen mutta kommentoin kuitenkin osastoympäristön ulkopuolelta samaa asiaa.
Energiaa ja proteiinia saa myös esim munista ja juustosta. Joten leivänpöällisenä ne ovat aivan yhtö hyviä kuin lihakin. Kasvikset sen sijaan tuovat ravintoon kuitua ja vitamiineja. Esim paprikassa on runsaasti c-vitamiiinia, tomaatissa myös paljon terveellisiä ainesosia.
Kokonaisuudesta puhuttaessa olisi tärkeää huomioida myös se kokonaisuus mitä leivän päälle laitetaan. Nyt vaikuttaa että uusista suosituksista loukkaantuneet ajattelevat juurikin laitoshoidossa tmv olevia, joille näitä vaihtoehtoja ei ole. Suositukset pitäisikin ilman muuta ottaa käyttöön myös laitoksissa ja tarjota muita proteiinin ja energian lähteitä makkaran tilalle.
Turha jankata että makkara vs kurkku, kun aniharvalla itse ruokansa hankkivalla se leivänpäällinen on kumpaakaan pelkästään."
Mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Mä kuitenkin ajattelen noita suosituksia siitä näkökulmasta, jossa yksilö ei voi itse päättää syömisistään. Erityisesti sen vuoksi, että laitoskeittiöissä suosituksesta voikin tulla määräys. Itse ruokansa valitseville suositus on ja tulee pysymäänkin suosituksena. Ja riippuen siitä, miten paljon voi käyttää rahaa ruokaostoksiinsa, voi syödä aivan gourmet-tason aterioita ihan vain uuden suosituksen kahden ensimmäisen tason raaka-aineilla. Sen sijaan laitoskeittiöissä vaikuttaa enemmän kuin valtavasti raha. Laitoskeittiössä tullaan valitsemaan niistä kahdesta suositelluimmasta tasosta kaikista halvimmat raaka-aineet ja niitä on sitten eniten ja muita vähemmän. Käytännössä siis laitoskeittiössä marjojen määrä ei tule lisääntymään, vaikka ne kuuluvatkin ykköstasoon eli mitä pitäisi syödä eniten. Sen sijaan juuresten yms määrä tulee lisääntymään. Koska marjat - varsinkin tuoreet sellaiset - ovat kalliita ja juurekset taas halpoja.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/