Työmarkkinatuki
Te jotka ootte saaneet työmarkkinatukea kuinka kauan sitä on joutunut odottamaan?
Mulla ei ole mitään kokemusta näistä.
Mies on ollut nyt jo yli kuukauden rahatta ja ollaan eletty mun palkalla. Rahat on ihan loppu.
kiitos jos joku kerkeää vastaamaaan!
Kommentit (7)
Meni kuukausi. Sitä ennen sain toimeentulotuen.
Työmarkkinatuki maksetaan neljän viikon jaksoissa jälkikäteen. Ensimmäinen maksu tapahtui aikoinaan kahden viikon jälkeen jälkikäteen, ja sitten neljän viikon välein.
Kai sun mies on tehnyt Kelaan hakemuksen?
Tällä hetkellä uusien hakemusten käsittelyssä menee keskimäärin 20 päivää. Sen jälkeen muutama päivä korkeintaan menee kun käsittelevät jatkohakemukset. Ainakin itselläni menee noin.
Joskus päätös on tullu sanan päivän aikana jatkohakemusta koskien eli voivat myös käsitellä nopeammin kuin mitä keskimääräinen käsittelyaika on.
3kk, selvittelivät kaikennäköistä esim. loppuneita opintoja ja aiemmin lopetettua yritystoimintaa, takautuvasti en saanut eli tuet alkoi vasta tuon 3kk jälkeen pyörimään. En saanut asumis- tai toimeentulotukeakaan, kun puolisolla tuloja. Olipa hauskaa elää luottokortilla tuo aika.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä uusien hakemusten käsittelyssä menee keskimäärin 20 päivää. Sen jälkeen muutama päivä korkeintaan menee kun käsittelevät jatkohakemukset. Ainakin itselläni menee noin.
Joskus päätös on tullu sanan päivän aikana jatkohakemusta koskien eli voivat myös käsitellä nopeammin kuin mitä keskimääräinen käsittelyaika on.
Tämähän on se Kelan puoli, eli tätä ennen pitää olla jo lausunto työkkäristä ja niillä on ihan omat käsittelyaikansa.
Mulla meni 4 kk ennen kuin sain ekan kerran. Sen jälkeen rullasi normaalisti.