Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa

Vierailija
07.11.2024 |

Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.

Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…

Kommentit (726)

Vierailija
701/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa nainen. Olisi hyväksyttyä heittäytyä avuttomaksi ja antaa miehen elättää. Käteen jäisi sitten paljon enemmän omaan käyttöön ja säästöön.

Suomessa on hyvin vähän naisia joita mies elättää. Suurin osa naisista käy töissä ja maksaa omat ostoksensa ihan itse ja osallistuu myös yhteisiin kuluihin. Tämän lisäksi nainen hoitaa vielä enemmistön kotitöistä. Jos haluat naisen elämää kokeilla, niin ei se kovin vaikeaa ole. Pyydät että palkkaasi lasketaan ja hoidat kotia vähintää  yhden työpäivän verran viikossa.

Jos nainen jää työttömäksi tai opiskelee tai muuten vain tulot putoavat, mies maksaa enemmän omistaan. Jos toisin päin käy, nainen laskee sentitkin tarkalleen ettei vain mies saisi liikaa naisen rahoista. Miehen rahat

En ole missään vaiheessa tarkoittanut, että nainen olisi kokonaan miehen elätettävänä. Se on Suomessa tosi harvinaista ja vaikeaa, koska tarpeeksi hyvätuloisia miehiä on niin vähän. Tarkoitan, että yhteisistä kuluista mies maksaa enemmän. Sanoihan tuo Ensitreffit-ohjelman nainenkin, että tulee liian miehekäs olo, jos itse maksaa yhteisiä menoja. Se alkaa jo tapailuvaiheessa: Miehen odotetaan maksavan kahvit ja taksimatkat ja nainen saa olla naisellisen avuton.

Vierailija
702/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa tarkoittanut, että nainen olisi kokonaan miehen elätettävänä. Se on Suomessa tosi harvinaista ja vaikeaa, koska tarpeeksi hyvätuloisia miehiä on niin vähän. Tarkoitan, että yhteisistä kuluista mies maksaa enemmän. Sanoihan tuo Ensitreffit-ohjelman nainenkin, että tulee liian miehekäs olo, jos itse maksaa yhteisiä menoja. Se alkaa jo tapailuvaiheessa: Miehen odotetaan maksavan kahvit ja taksimatkat ja nainen saa olla naisellisen avuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa nainen. Olisi hyväksyttyä heittäytyä avuttomaksi ja antaa miehen elättää. Käteen jäisi sitten paljon enemmän omaan käyttöön ja säästöön.

Et sinä silti löytäisi mistään miestä, joka sinut elättäisi. Ei sellaisia miehiä ole Suomessa.

ennen feminismiä oli

Kaipaat siis jonnekin 1900-luvun vaihteeseen. Harmi, kun olet syntynyt sata vuotta liian myöhään.

Vierailija
704/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä silti löytäisi mistään miestä, joka sinut elättäisi. Ei sellaisia miehiä ole Suomessa.

ennen feminismiä oli

Niin. Oli töitä, joista sai palkkaa. Oli ostovoima sillä palkalla.

Vierailija
705/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyseessä oli perinteinen nainen, joka etsi perinteistä miestä. Mies ei tosin ollutkaan sellainen mitä esitti. Tuollaista elämää haluavia ihmisiä on harvassa. Suomessa ei voi olla naisellisen avuton, se ei toimi.

Vierailija
706/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä ja eihän se tietenkään reilua ole. Minusta aluksi kahvit ja ravintolaruuat voi jakaa puoliksi ja se on täysin ok. Kohtelias voi olla ihan avaamalla oven tai viemällä luonnosta kesäkukkia tms. Kaikki naiset ei tykkää tästäkään, mutta itse arvostan. Toisaalta pidemmässä suhteessa miehen maksaminen voi kompensoida sitä, että useimmiten nainen tekee enemmän kodin eteen töitä. Kivahan se on, jos välillä hemmotellaan ja viedään vaikka syömään tai maksetaan ikkunanpesu tms.

Jyrkin ja Jennin suhteessa ongelma on mielestäni siinä, että Jenni hoitaa enemmän kotia ja Jyrin palkka on kadonnut savuna ilmaan. Kyllä tuosta epävarmuus toki tulee ja naisellisuuskin kärsii. Mutta pahalta se Jyrkistäkin tuntuu, sillä silmät alkoi kostua kun talousasiat otettiin esille. Eihän me tietenkään voida tietää mitä kaikkea tuossa on taustalla.

Vierailija
707/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffit alttarilla -sarjasta tunnettu Waltteri Hiljanen takoi viime vuonna huimat tulot.

Hiljanen tienasi pääomatuloina 713300 euroa ja ansiotuloina 26293 euroa. Yhteissummaksi tulee näin ollen 739593 euron kokonaispotti.

tälleki tuli avioero

että se siitä rahan merkityksestä parisuhteessa ja avioliitossa

No ei tuolla iso liksa ole. Mun eläke on reilusti suurempi.  Mutta mistä on peräisin moinen varallisuus, josta pääomaTULOA 0,7 miljuunaa? Saa olla melkoinen kapitaali, mistä tienaa lisää 700.000€ vuodessa.

Vierailija
708/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffit alttarilla -sarjasta tunnettu Waltteri Hiljanen takoi viime vuonna huimat tulot.

Hiljanen tienasi pääomatuloina 713300 euroa ja ansiotuloina 26293 euroa. Yhteissummaksi tulee näin ollen 739593 euron kokonaispotti.

tälleki tuli avioero

että se siitä rahan merkityksestä parisuhteessa ja avioliitossa

Oliko tämä Waltteri Julian puoliso?

Jos Julia olisi tiennyt... olisi varmaan yrittänyt enemmän - sietää. Nainenhan tuossa jätti, kun mies ei säväyttänyt.

Vierailija
709/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista ketjua kun lukee, niin arvostaa omaa miestä entistä enemmän. Meillä ei mustasukkaisesti vahdita omia rahoja tai omaisuuksia. Meidän perhe on yhteinen yritys ja molemmat panostaa siihen omien taitojen ja varojen mukaan, niin ettei kumpikaan tunne itseään hyväksikäytetyksi. Mieheni osallistuu myös kodin- ja lasten hoitoon- ja huoltoon tasaveroisesti minun kanssani. Meidän perheessä minä tienaan enemmän, mutta mieheni on äärimmäisen taitava hoitamaan raha-asioita. Hän on osannut sijoittaa lastemme lahjarahat rahastoihin niin, että heillä on opiskelurahat koossa ja auttanut minua hoitamaan omat sijoitukseni niin, että voin jäädä eläkkeelle aiottua varhaisemmin. Arvostan häntä äärimmäisen paljon ja olen kiitollinen siitä, että hänelle ei ole vain hän itse vaan yhteisesti me.

Vierailija
710/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärrän, että Jenni haluaa kotiäidiksi, mutta jos miehen tulot ovat epävarmalla tolalla, niin Jenni voisi olla perheen elättäjä ja mies hoitaa sitten hommia kotona."

Eihän tämä ole ongelma ja Jenni  ymmärtää sen  hyvin, vaan persaukinen ja varaton mies, joka haaveilee olevansa perheenpään ja perinteinen mies, jolla 2-3 lasta, nyt ja heti, nainen huolehtii kotitöistä ja lapsista ja on kotirouva. Eihän tälläinen persaukinen mies pysty huolehtimaan perheestä, kun ei pysty huolehtimaan edes itsestään ja 40v mies joutuu vippailemaan rahaa, jotta pystyy elämään seuraavaan palkkapäivään. 

Miehellä on elämän realiteetit täysin hukassa ja ihanko oikeasti kuvittelee muiden kustantavan hänen elämän tyylinsä ja ihanteensa, mies ei saa edes itselleen omaa autoa tai vuokrattua sellaista, vaan joutuu lainaamaan Jennin autoa. Ja jo heti oli myös muuttamassa Jennin kotiin. 

Tämä on samanlaista realismin puutetta kuin Amerikassa nuoret miehet, jotka haluavat, että vaimo on kotona ja mies käy töissä, mutta ovat itse matalapalkka-alalla eivätkä koskaan voisi elättää vaimoa, perhettä, maksaa asuntolainaa, molempien aikuisten opinlainoja, lasten koulutusta, terveysmenoja, kunnallisveroja, autolainaa jne. omasta pussista.

Mutta silti pitäisi saada Amerikkaan malli, että naiset kotiin ja miehet töihin tienaamaan elantoa.

Loppupelissähän tuossa on ajatuksena, että mies käy töissä ja puuhastelee omiaan siinä samalla, kun kotona on piika ja pakollinen jälkikasvu. Se kotipiika sitten passaa miestä ja antaa aina seksiä. Mies voi elellä poikamiehenä ja rahallakaan ei ole niin väliä, kunhan miehellä riittää omiin huvituksiin rahaa. Vaimo ja lapset olkoot nälissään ja ryysyissä.

Vierailija
711/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
712/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huuts.. Eihän tää oo aito rakkautta. Oma mies ei tienaa mitään ja rakastan häntä koko sydämestäni

Oliko sama tilanne kun tapasitte?

Vierailija
713/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään miehen ei kannattaisi laittaa itseään tähän tilanteeseen, että jos menetät työsi niin menetät perheesi ja kaiken, tai sitten on oltava ihan varma, että työt ei lähde tai saa uuden heti jos lähtee.

Tuollaisesta voi nimittäin moni ottaa paineita, eli kannattaa vielä kaksi kertaa miettiä millaisen naisen rinnalleen ottaa.

Kyllä. Naisella työn menettämisestä ei ala läheskään miehen toimesta yhtä nopeasti lähtölaskenta kun alkaa elintaso tippua. Moni mies on potkuen päässä erosta. Moni mies ei edes vaadi naiselta työssäkäyntiä.

Juuri näin. Jos vaimo saa potkut niin mies rakastaa, ymmärtää ja tukee sillä vaimon arvokkuutta ei ole sidottu lompakkoon. Jos mies saa potkut niin vaimo alkaa välittömästi suunnittelemaan eroa ja metsästämään parempituloista miestä. Ja miehet muka sikoja. Naiset on ihan käärmeitä itse.

Vierailija
714/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaperunoissa parhaillaan naureskellaan Jennille, kun Jenni kyttää pöntö päällä naama norsun vi..lla kun Jyrki laittaa pyykkiä kuivumaan. Ei ole normaalia käytöstä tuommoinen, eläisi yksin kun hiekkaa jatkuvasti siellä alhaalla. Kyllä minä annan miehen laittaa omalla tavallansa pyykit kuivumaan, minä laitan omalla tavalla.

Vierailija
715/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvaperunoissa parhaillaan naureskellaan Jennille, kun Jenni kyttää pöntö päällä naama norsun vi..lla kun Jyrki laittaa pyykkiä kuivumaan. Ei ole normaalia käytöstä tuommoinen, eläisi yksin kun hiekkaa jatkuvasti siellä alhaalla. Kyllä minä annan miehen laittaa omalla tavallansa pyykit kuivumaan, minä laitan omalla tavalla.

Sairasta kytätä vieressä. Narsistista käytöstä. Kaikki pitäisi tehdä hänen tavallaan. Olin suhteessa narsistin kanssa ja kyttäsi keittiössä sipulin pilkkomistakin. Mies oli tämä narsisti.

Vierailija
716/726 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoripsillä ja tekorusketuksella ei pysty rumaa luonnetta kaunistamaan ja peittämään. Ja ulkonäkökään ei kummoinen ole...

Vierailija
717/726 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipuu sukupuolirooleihin on tämän  päivän Amerikan unelmahöttöä ja epärealismiä, johon miehillä ei ole varaa, eikä siihen ole enää 70-80v ollut mitään tarvetta, kun eletään teollisuudesta, eikä maataloudesta. 

Ennen eli 70-80v sitten sukupuolirooleilla oli niin Suomessa kuin muissa maassa tärkeä merkitys, koska elettiin maataloudesta ja työt tehtiin hevosella ja mies työvoimalla. Niin Suomen, kuin Euroopan viljelymaat on miehet raivanneet omin käsin metsästä, kivikosta, soilta ja kaadettu puut pokasahalla ja maat kaskittu. Miesten elinikä oli 50-60v. Naisten tehtävä oli hoitaa koti ja lapset ja mies toi elannon pöytään. Ja elintaso oli aivan toinen ja ihmisikä. 

Tähän aikaan ei ole enää paluuta, sillä niin Suomi kuin maailma elää teollisuudessa/teknologiasta ja elämä aivan toisenlaisessa maailmassa kuin ennen, eikä miehetkään kuole enää työn ääreen pellolle ja elinikä molemmilla sukupuolilla lähes sama. 

Nyt miehet elävät unelmahötössä, täysin ilman realismia ja rahaa, ja yrittävät naisten tekevän kotityöt ja olevan kotirouvia. 

Vierailija
718/726 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni on tottunut Etta omat rahat on hupiin ja iskä maksaa muuten kaiken

Näinpä. Ei puhelinaspan palkoilla herroiksi elellä, jos ihan kaikki pitää maksaa itse. Helsingissä ei ole halpaa asua. 

Sen sijaan Kotkassa on halpaa, joten on todella erikoista että siellä onnistuu hankkiutumaan täysin persaukiseksi. 

Ruoka on samanhintaista Kotkassa ja Hesassa. Samoin sähkö, julkiset kulkuvälineet, terveyskeskusmaksut, lääkkeet, verot ymv. Nettiliittymät ovat kalliimpia Kotkassa, jopa tuplahintaisia joillain nopeuksilla verrattuna Helsinkiin. Ainoastaan asuminen on halvempaa Kotkassa. Eli käytähän sitä järkeäsi jos sellaista on sinulle suotu.

Vierailija
719/726 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä ja eihän se tietenkään reilua ole. Minusta aluksi kahvit ja ravintolaruuat voi jakaa puoliksi ja se on täysin ok. Kohtelias voi olla ihan avaamalla oven tai viemällä luonnosta kesäkukkia tms. Kaikki naiset ei tykkää tästäkään, mutta itse arvostan. Toisaalta pidemmässä suhteessa miehen maksaminen voi kompensoida sitä, että useimmiten nainen tekee enemmän kodin eteen töitä. Kivahan s

Jyrkihän on myös monet asiat maksattanut kokonaan Jennille ilmoittaen maksavansa osuutensa palkkapäivänä eli Jyrki pistää aina tilinsä sileäksi eikä edes pieniä säästöjä hätätilanteiden varalta ole. Ihan hirveän huonoa talouden hallintaa muka perinteiseltä mieheltä.

Vierailija
720/726 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

silti olet sinkku ja lapseton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä