Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Jyrkillä ei kai säästöjä, vaan kuluttaa sitä mukaan kuin tienaa. Jennillä ehkä säästöjä? oliko asuntolainakin eli omistusasunto, Jyrki vuokralla ehkä?
Tulot samansuuruiset, mutta kulutustottumukset erilaiset. Varmaan siellä Helsingissä olisi Jyrkillekin enemmän töitä eikä tarvitsisi työttömänä olla, sitten olisi taas yhtä hyvät tulot ja voisi perhettä perustaa.
Varmaan olisi, mutta rouva sanoi, ettei Jyrki saa hakea töitä Helsingistä. Eli rouva ihan itse aiheuttaa sen, ettei ole töitä. Turha parkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on tottunut rahakkaampaan elämään isänsä eli jalkapallovalmentaja Antti Muurisen kustantamana. Vaatii nyt samaa tasoa mieheltään.
Tässähän on se totuus. Ei tuollaisilla tuloilla yksinään saa pankkilainaa, jolla olisi varaa ostaa rivarikolmio Helsingistä. Kyllä siinä on isukki ollut rahoittajana.
Mikä kolmio? Jennin asunto on kaksio.
Silti. Puhelinaspan palkka ei ole niin hyvä, että sillä yksin saisi niin isoa lainaa. Jos ei kerran samansuuruisella opettajan palkallakaan saa.
Siihen nähden ymmärrän tämän valituksen, että tämä pariskuntahan kumpikin toivoi perinteisiä arvoja ja sitä että mies on perheen pää. Silloin varmaan miehen pitäisi olla vakituisessa työssä ja tienata kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis palstalaisten mielestä pummaamista, jos sanon mieheleeni: "Maksa sinä ruokaostokset tällä kertaa. Minä maksat sitten palkkapäivänäni (ne ruokaostokset, jotka silloin tehdään)"
Ei se ole pummaamista, mutta 40v taloudellisen tilanteen pitäisi olla sellainen, että ruokakassin voisi ostaa myös palkkapäivää edeltävänä päivänä.
Pitäisi pitäisi. Pitäisi minunkin olla miljonääri, mutta enpä vaan ole. Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin köyhyys? On aika tavallista myös 40-vuotiaiden keskuudessa tässä taloustilanteessa.
Meinasin sanoa aivan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Jyrkillä ei kai säästöjä, vaan kuluttaa sitä mukaan kuin tienaa. Jennillä ehkä säästöjä? oliko asuntolainakin eli omistusasunto, Jyrki vuokralla ehkä?
Tulot samansuuruiset, mutta kulutustottumukset erilaiset. Varmaan siellä Helsingissä olisi Jyrkillekin enemmän töitä eikä tarvitsisi työttömänä olla, sitten olisi taas yhtä hyvät tulot ja voisi perhettä perustaa.
Jyrkihän olisi halunnut hakea töitä myös Helsingistä, mutta Jenni halusi Jyrkin pysyttelevän Kotkassa. On siis Jennin oma valinta tuo tilanne.
olikohan tässä tarkoituksena päästä julkkikseksi ja toivoa että joku rikas mies huomaisi ja ottaisi yhteyttä kun avioero
Aikuinen ihminen ei voi kieltää toista hakemasta töitä mistä tahansa. Jos toinen moiseen "kieltoon" alistuu, se kertoo kyllä enemmän hänestä kuin kieltäjästä. Sen sijaan sen voi kyllä sanoa suoraan, ettei halua toista samaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Siihen nähden ymmärrän tämän valituksen, että tämä pariskuntahan kumpikin toivoi perinteisiä arvoja ja sitä että mies on perheen pää. Silloin varmaan miehen pitäisi olla vakituisessa työssä ja tienata kunnolla.
No sitten varmaan olisi kannattanut 8kk hakuprosessin aikana avata nätti suunsa ja sanoa, että pätkätyö on ehdoton ei. Näin asiantuntijat olisivat osanneet olla valitsematta Jennille pätkätyöläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pieni palkka ja huolestuttavaa, ettei hän halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa.
Miksi se ei ole huolestuttavaa, ettei samanlaiset tulot omaava Jenni halua tai pysty tarjoamaan ravintolassa?
Siksi, kun kyseinen mies on itse sanonut, että haluaa perinteisen parisuhteen. Ei pidä väittää tuollaista, jos ei siihen kykene.
Perinteinen parisuhde ei tarkoita sitä, että miehen pitää maksaa kaikki. Tervetuloa 2020-luvulle!
Mitä se nykyään tarkoittaa? Sitäkö, että sekä menot että kotityöt jaetaan 50/50?
Itse miellän peri
Mitä "miesten töitä" on autottomalla kerrostaloasujalla on?
Tuo toimii jos on se iso talo pihoineen maalla. Mut sit pitäisi olla varaa siihen taloon ja pihaan.
No minulla ainakin ruuan laittoa, pyykin pesua, itseni pesua, siivoamista ja runkkaamista
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei voi kieltää toista hakemasta töitä mistä tahansa. Jos toinen moiseen "kieltoon" alistuu, se kertoo kyllä enemmän hänestä kuin kieltäjästä. Sen sijaan sen voi kyllä sanoa suoraan, ettei halua toista samaan asuntoon.
Kyllä voi. Ei mikään estä kieltämistä. Se on sitten toinen tarina, suostuuko siihen kieltoon. Jyrki haluaa olla Jennin kanssa niin epätoivoisesti, että suostui.
Hm... mä oon ihan päinvastainen. Mulla nousee niskakarvat pystyyn jos mies kuvittelee saavansa minut sillä että pystyy elättämään minua. Hyi vttu 🤮 Mä nimenomaan voimaannun siitä että en varsinaisesti tarvitse miestä, mutta jos sellaisen jostain löydän, niin mä nimenomaan olen hänet halunnut elämääni. N32
Aika pikkumainen eukko. Mitähän sitten tapahtuu, jos Jenni itse jää joskus työttömäksi? Vai luuleeko tuo olevansa jotenkin korvaamaton?
Minä hoidan runkkaamisen, hoida sinä ruoanlaitto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herranen aika tuo mene noin, kun asutaan kerros- tai rivitalossa. Eihän siellä ole miesten töitä juuri ollenkaan. Jos noin halutaan, pitää muuttaa maalle puulämmitteisen taloon.
--
Kyllä meillä rivarissa tehdään paljonkin remppaa ja tuossa omalla pihalla on nurmikonleikkuuta, lumitöitä jne. Takkakin löytyy, joten halutessaan voisi tehdä myös puusouvia. Miksi muuten luulet, että vain puulämmitteisessä talossa asuvilla on auton huoltoon liittyviä hommia?
Joo meneehän siihen ainakin 15min viikossa että leikkaa ruohot rivarin pihapläntiltä. Ei tosiaan ole ihan samassa suhteessa työmäärä jos toinen hoitaisi vain nuo ja toinen kaikki siivous-kokkaus-ym hommat.
Tärkeintähän parisuhteessa teidän naisvauvojen mielestä onkin kilpailu siitä, kuka tekee enemmän työtä parisuhteessa, mikä ei ole edesparisuhde, vaan jokin v i t u n vajaaälyinen valtataistelu
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan runkkaamisen, hoida sinä ruoanlaitto!
oma vaimoni tekee kummatki
tiedän, olen onnekas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo toimii jos on se iso talo pihoineen maalla. Mut sit pitäisi olla varaa siihen taloon ja pihaan.
--
Remonttia voi tehdä myös kerrostalossa, jos et vielä tiennyt. Lisäksi voi ihan itse määritellä, mitä ne miesten työt ovat, jos tulee tekemisen puutetta.
Tokihan se on määrittelykysymys. Mutta jos haluaa että työmäärä olisi edes lähelle tasan niin kyllä sen miehen hommaksi pitäisi määritellä semmoisiakin kuin imurointi, vessan pesu, pyykit, kokkaus, kauppareissut, roskien vienti, mitä nyt näistä sitten valitaankin.
Mitä se nainen tekisi, jos mies hoitaisi tuon kaiken?
Söisi suklaata ja sättisi miestään
Jenni tahtoo tiktokissa trendaavan Soft girl eran, jossa nainen voi keskittyä kastelemaan kukkia ja lukemaan kirjaa, miehen toimiessa providerina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Remonttia voi tehdä myös kerrostalossa, jos et vielä tiennyt. Lisäksi voi ihan itse määritellä, mitä ne miesten työt ovat, jos tulee tekemisen puutetta.
Tokihan se on määrittelykysymys. Mutta jos haluaa että työmäärä olisi edes lähelle tasan niin kyllä sen miehen hommaksi pitäisi määritellä semmoisiakin kuin imurointi, vessan pesu, pyykit, kokkaus, kauppareissut, roskien vienti, mitä nyt näistä sitten valitaankin.
Mitä se nainen tekisi, jos mies hoitaisi tuon kaiken?
Et sitten osaa ajatella, että kumpikin tekee kotitöitä. Remontteja kun ei tehdä kuin kymmenen vuoden välein.
Kyse lienee siitä, että mies haluaa perinteisiä rooleja, mutta ei ole oikeasti varaa siihen, että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies tienaa. Tuossa kuviossa nainen kävisi töissä, hoitaisi kodin ja lapset ja mies vaan möllöttäisi. Ymmärrän vaimoa, jos haluat jotain, sun pitää tehdä töitä sen eteen.
Mikä kolmio? Jennin asunto on kaksio.