Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin elättäisit itsesi ja kaksi teini-ikäistä, 2500 euron nettotulolla

Vierailija
06.11.2024 |

Nyt kun asumistuki laski, niin tuo on ne tulot mihin nippa nappa millään pääsee. Palkka bruttona 2500€, nettona siitä jää 1970€. Lapsilisä yh-korotuksella 330€. Elareita en saa, koska vko-vko. Asumistukea tähän komboon saa 170€. 

Kun tienasin opiskeluaikana osa-aikatyössä vähemmän, sain asumistukea 500€. Kun valmistuin ja tulot nousi, asumistuki leikkaantui. Käytännössä, minun ei edes kannattaisi tehdä kokoaikatyötä, koska en kostu siitä YHTÄÄN MITÄÄN, paitsi enemmän stressiä ja kiirettä elämään. Jos teen vähän ylitöitä ja tienaan muutaman satasen enemmän, lähtee asumistuki. 

Ja reilu puolet tuloista menee ihan väkisinkin asumisen kuluihin (vuokra, vesi, sähköt), 500€ ruokaan, 100€ bensaan. Muut laskut (vakuutukset, puhelinlaskut, autovero) 200€. Lasten bussikortit, vaatteet, harrastukset. Auton huollot ja korjaukset. Satanen puskuriin, jos ja KUN tulee jotain yllättävää. Ja lapsiperheessä aina tulee. Mihinkään kivaan ei sitä rahaa sit enää jääkään. Pelkkä oravanpyörä pyörii vaan. 

Joo o. Älkää tehkö lapsia. Se on tässä maassa totaalisen p*rseestä, jos jäät niiden kanssa yksin. Ellet sitten ole rikas tai kovatuloinen. 

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä olet parempituloinen plus saat lapsilisät yh-korotuksella. Silloin kuulostaa mun korvaan ihan kohtuulliselta että maksat pääasiallisesti lasten kulutkin. Lasten etu edellä, tietenkin. 

Itselläni on siinä mielessä sama tilanne että kaksi teinipoikaa vuoroviikoin. Isänsä on tuloton ja maksan hänelle elatusta 300 euroa kuussa JA maksan kaikki lasten kulut, pois lukien asuminen ja ylläpito isänsä luona tietenkin. Mulla menee kaikkinensa aika lailla tuo 2500 euroa, mutta itse olen velaton omistusasuja. Lainan kanssa menisi noin tonni enemmän. 

Vierailija
82/86 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kun nettotuloni eivät ole niin suuret, töissä ja alallani olen ollut tasan 20v.

T. Varhaiskasvattaja

PS, eivät tule koskaan olemaankaan

Paljonko sun tulot on? Oletko lastenhoitaja vai lastentarhanopettaja?

Palkastani häviää n.800€ ja käteen jäävä summa on reilusti alle 2500€/kk. Ei pitäisi olla yllätys sille joka yhtään vaka-ala palkkoja "seuraa", tai uutisointia niistä. Aina vain kritisoidaan sitä kuinka haluaisimme kunnkin korotuksia, edes joskus.

Tervetuloa vaka-alalle! Eikun sehän onkin tervemenoa ja ollut jo vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
84/86 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 € kuussa on vähän ja ymmärrän, että tekee tiukkaa. Mutta jos jostain, niin ruokakuluista vois olla mahdollista nipistää. Jos teidän nykyiset ruokakulut suhteuttaa siihen, että taloudessa olisi kolme ihmistä koko ajan paikalla, kuukauden kauppalasku olisi 750 euron luokkaa. On se musta aika paljon ruokakauppaan kolmelta ihmiseltä. 

Vierailija
85/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset ovat isällään laita lasten huoneet airbnb/booking käyttöön; tienaat näillä hyvin. Myös facesta löytyy vuokrausryhmiä. 

Aamulla ja illalla puuroa mihin itsepoimitut marjat ja kananmuna. Ruuaksi jotain soijarouheella jatkettua makaroonilaatikkoa. Vain rikkailla on varaa syödä hyvin. 

Tee lapsettomalla viikolla vaikka pari tuplavuoroa tai ota henkilöstövuokrausyrityksestä jokin hanttihomma. Myös sijaisvanhemmuudesta on huutava pula; tämä kannattaa selvittää olisiko sinulla aikaa siihen. 

Jouluna/pääsiäisenä/juhannuksena/heinäkuussa on lemmikkihoitolat yleensä täynnä; tarjoa lemmikin hoitopalveluja. 

Minkä ikäisiä lapset on? Voisiko he tehdä jotain työtä? 

Mä tein juuri näin. Esikoisen huoneessa asui vuosia joka 2 viikko virolainen remppamies. Hän asui täällä joka 2 viikko ja toka 2 viikko yhdellä mummolla. 

Hänen tyttöystävänsä opiskeli Tallinnassa ja jos mä lähdin jonnekin viikonlopuksi, kysyin haluaako tyttöystävä tulla tänne ja en ottanut ikinä mitään vuokraa niistä päivistä.

Tuli mulle siksi, kun naapurissa asui remppamies ja oli tutustunut tähän työssään. Tää virolainen sanoi kimppakämpissä ei ole yhtään omaa rauhaa jne.

Hommasin toisen sängyn esikoisen huoneeseen ja irtokaapin. Ei siitä hirveesti tienannut, mutta rahaa sekin oli ja tää mies oli tosi kiitollinen. Tyttöystävä muutti sitten Suomeen ja ei enää ollut tarvetta huoneelle. Mutta kun myin tämän asunnon ja ostin uuden, uuteen tehtiin täysremontti ja monta iltaa teki siellä töitä. Maksoin tietty palkkaa, mutta tiesin jälki on hyvää, tulee työmaalle jne

Vierailija
86/86 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2500 € kuussa on vähän ja ymmärrän, että tekee tiukkaa. Mutta jos jostain, niin ruokakuluista vois olla mahdollista nipistää. Jos teidän nykyiset ruokakulut suhteuttaa siihen, että taloudessa olisi kolme ihmistä koko ajan paikalla, kuukauden kauppalasku olisi 750 euron luokkaa. On se musta aika paljon ruokakauppaan kolmelta ihmiseltä. 

No ei oo vähän. Meillä 4 hengen perheessä nettotulot 2000e eikä tee tiukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi