Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risto E. J. Penttilä oli eilen varma Kamala Harrisin voitosta RadioSuomen haastattelussa

Vierailija
06.11.2024 |

Kisa kuulemma niin tasainen mutta päätyy kuulemma Harrisin voitoksi. Mikä asiantuntija tämä oikein on..?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kenelläkään mitään kristallipalloa ole mistä näkee etukäteen voittajan. Suurin osa varmasti ajatteli Harrisin voittavan.

Olisin ihmetellyt jos olisi voittanut. Usassa naiset käy vielä sellaisia keskusteluja päivittäin mitä meillä on käyty joskus 50 luvulla. Ne on siellä kehityksestä pahasti jäljessä yhteiskuntana pääosin juuri siksi kun miehet on sitä niin voimalla jarruttaneet.

Keskusteltiinko Suomessa 50 vuotta sitten siitä että miesten ei pitäisi antaa kilpailla naisten sarjoissa?

Vierailija
42/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti usein oikeat asiantuntijat ovat hiljaa. Äänessä ovat eniten medialle mieluisimmat, eivät parhaat tai kyvykkäimmät ajattelijat ja analyytikot.

Tai heitä ei edes päästetä mediaan, joka on vihervasemmiston hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitäpaitsi Yhdysvalloissa Muskia pidetään suunnilleen Tony Starkkina, eikä sen yhteydenpitoa Putinin kanssa seurata samalla tavalla kuin muualla, joten siinä on hyvä putinistikaveri Trumpille."

Luuletko että Musk laittoi 525 miljoonaa noihin arvontoihin joita suoritettiin parin viikon ajan miljoonalla dollarilla päivässä?

Onko sinusta tämä oikein laskettu: 14 x miljoona = 525 miljoonaa?

Musk antaa Ukrainalle ilmaiseksi käyttöön Starlinkin, jota ilman koko Ukrainan asevoimien viestintä ei pelittäisi lainkaan. Ja se on sinusta putinismia? Montako satelliittia sinä olet ampunut kiertoradalle tukemaan Ukrainan asevoimien viestintää? Toivottavasti et yhtäkään koska et tietysti osaa laskea, mutta kysytään nyt kumminkin.

Musk antoi sen vain ottaakseen sen pois ratkaisevalla hetkellä kun venäjä hyökkäsi

Ei minun tarvitse mitään toimittaa kun se oli ihan julkisuudessa puitu asia  ja Musk itse sitä vielä puolusteli miksi sen teki, mene etsimään itse se. Miksi puhut asioista mihin et ole mitenkään perehtynyt? Tiedän sinun kaltaiset ihmiset, kun teille etsii jonkun asian niin te ette sitä lue. Joten opettele ihan itse etsimään tietoa jos kerran sen vaiheen sotaa nukuit ja olit muissa maailmoissa.

Vierailija
44/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimita todisteet että Musk otti Starlinkin Ukrainalta pois?

Et myöskään vastannut tähän:

Montako satelliittia sinä olet ampunut kiertoradalle tukemaan Ukrainan asevoimien viestintää? Toivottavasti et yhtäkään koska et tietysti osaa laskea, mutta kysytään nyt kumminkin.

Etkä tähän: Onko 14 x miljoona = 525 miljoonaa?"

Kiinnostaisi oikeasti tietää, että mikä on diagnoosi, jos vaatii toisia osallistumaan keskusteluun, johon on tehnyt itse säännöt, eikä muiden vastauksilla ole mitään merkitystä.

Ei muuta kuin tyhjää jankutusta.

Persuus on yksistään sairaus, mutta tuo on jotain astetta vakavampaa.

Vierailija
45/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen kusipää on tämä valehteleva paskiainen ja wokettajien kätyri. 

Boikottiin kaikki nämä tällaiset "asiantuntijat" - pois medioista lopullisesti

Kouluihin pakolliseksi uskonnon opetus. Neitseellinen syntyminen, suurperheen pää ja elättäjä on Aatamin jälkeläinen, jolla miehen vehkeet. Kotona ja Seurakunnassa vaietkoon hänen kylkiluu-nais-alamaisensa. Maapallo on litteä ja kuusituhatta vuotta sitten luotu. Valkaisuaineen juomista rokotusten sijaan ja hopeavesihörpyt, jos ei rukous yksin paranna. Tiede väistyköön uskomusten tieltä.

Vierailija
46/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sanoi ja sanoo noin siksi, että pääse eetteriin.

Vierailija
47/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minun tarvitse mitään toimittaa kun se oli ihan julkisuudessa puitu asia  ja Musk itse sitä vielä puolusteli miksi sen teki, mene etsimään itse se. Miksi puhut asioista mihin et ole mitenkään perehtynyt? Tiedän sinun kaltaiset ihmiset, kun teille etsii jonkun asian niin te ette sitä lue. Joten opettele ihan itse etsimään tietoa jos kerran sen vaiheen sotaa nukuit ja olit muissa maailmoissa."

Julkisuudessa ei ole yhtään missään sanottu että Musk on ottanut Starlinkin pois Ukrainalta, ja ainoa syy miksi sinä et toimita ensimmäistäkään todistetta tai lähdettä väitteellesi johtuu siitä että keksit sen itse. Ukrainalla on Starlink käytössä. Tämä on fakta.

Montako satelliittia sinä olet ampunut kiertoradalle välittämään Ukrainan asevoimien viestintää?

Onko 14 x miljoona = 525 miljoonaa?

Vierailija
48/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä asiantuntijoita, joilla oma ideologia kuorruttaa kaiken asiantuntijuuden nostetaan Suomessa niin paljon esiin, että koko asiantuntija sana on kokenut täyden inflaation.

Sitoutumatonta ja tasa-arvoista mediaa ei löydy enää edes Suomessa. Tämän lisäksi näyttää siltä, että lähes koko kulttuurin kenttä, yliopistot ja amk:t on kuorrutettu woke -ideologialla.

Niin se on ihan niiden perus tehtävä levittää tietoa ja pitää huolta tasa-arvosta. Se ei ole huono asia, se ei vain sovi sinun kaltaisten hyeenojen kanssa elämisen todellisuuteen.

Woke ja intersektionaalinen feminismi perustuu marxismiin, jonka tavoitteena ei ollut tasa-arvo eikä tiedon levittäminen, vaan toisille paremman tasa-arvon jakaminen ja toisten puheoikeuden hiljentäminen oman agenda-"tiedon" levittämisen lisäksi.

Vierailija
49/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vois soittaa Ristolle ja kysyä kuinka oli noin kuutamolla? Lapsikin tietää ettei amerikkalaiset äänestä mustaa naista presidentiksi.

Vierailija
50/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä riittää asiantuntijaksi, kun sanoo että venäjä kaatuu. Ei tarvitse käydä venäjällä tai osata edes kieltä. Kiinan-asiantuntija taas tietää, että Kiina kaatuu. Trump-asiantuntijan mukaan Trump kaatuu. Esiintymispalkkio ja matkakulut, kiitos.

"Asiantuntijat" edustavat vain ja ainoastaan valtaapitävien toiveita ja etuja, eli silkkaa propagandaa. Todellinen asiantuntija ei pääse ääneen, koska saattaa vaikka tulla epätoivottuja näkemyksiä, joista tulee muille "paha mieli". 

Vierailija
51/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö noloa, olin satavarma Trumpin voitosta.

Vierailija
52/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina nämä "asiantuntijat" jotka on aivan pihalla siitä asiasta mistä pitäisi tietää. Lähinnä vaan omia uskomuksia ja mutuilua lauotaan faktoina

Aika moni tilastotieteilijäkin piti Harrisin voittoa varmana. Outoa, jos ette huomanneet.

Emme me ole vastuussa siitä, että taloustieteilijätkin levittävät omia uskomuksiaan "totuutena".

Vierailija
53/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaikki pitivät Harrisin voittoa varmana, siis kaikki joilla on vielä järki jäljellä.

Luulen itse, että Venäjä on jollain tavalla päässyt noihin vaaliäänestysjuttuihin osalliseksi ja siksi tälläiset äänet.

Vierailija
54/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina nämä "asiantuntijat" jotka on aivan pihalla siitä asiasta mistä pitäisi tietää. Lähinnä vaan omia uskomuksia ja mutuilua lauotaan faktoina

Aika moni tilastotieteilijäkin piti Harrisin voittoa varmana. Outoa, jos ette huomanneet.

Emme me ole vastuussa siitä, että taloustieteilijätkin levittävät omia uskomuksiaan "totuutena".

Siis et tiedä mihin tilastotiede perustuu, mutta halusit silti sanoa jotain. Taidat olla persu.

Vierailija
55/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko TJ Pönttölä ei kelpaisi edes sahurille lautapojaksi. Täysin umpitollo "asiantuntija"

Vierailija
56/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan Risto E. J. Penttilä on niin oikeistolainen kuin ikinä olla voi, mutta edes se ei kelpaa persuille, kun kehtasi epäillä tsaari Trump Hirveän voittoa.

Hillitöntä 😄

Vierailija
57/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Luulen, että kaikki pitivät Harrisin voittoa varmana, siis kaikki joilla on vielä järki jäljellä. Luulen itse, että Venäjä on jollain tavalla päässyt noihin vaaliäänestysjuttuihin osalliseksi ja siksi tälläiset äänet.

Olet siis sitä mieltä, että demokraattisten vaalien toteuttaminen oli väärin, koska äänestäjät eivät äänestäneet sinun toiveittesi mukaan eli heillä ei ollut "järki jäljellä" ja koska vaalitulos ei toteutunut samalla tavalla "oikein" kuin esimerkiksi Pohjois-Koreassa, vaan Venäjä on päässyt vaikuttamaan vaalitulokseen? Kertoisitko vielä miten Venäjä on päässyt vaikuttamaan vaalitulokseen? Ja sen mitä mieltä olet Suomen demareitten vaalivaikuttamisesta Yhdysvaltain presidentinvaaleissa?

Vierailija
58/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toimita todisteet että Musk otti Starlinkin Ukrainalta pois?

Et myöskään vastannut tähän:

Montako satelliittia sinä olet ampunut kiertoradalle tukemaan Ukrainan asevoimien viestintää? Toivottavasti et yhtäkään koska et tietysti osaa laskea, mutta kysytään nyt kumminkin.

Etkä tähän: Onko 14 x miljoona = 525 miljoonaa?"

Kiinnostaisi oikeasti tietää, että mikä on diagnoosi, jos vaatii toisia osallistumaan keskusteluun, johon on tehnyt itse säännöt, eikä muiden vastauksilla ole mitään merkitystä.

Ei muuta kuin tyhjää jankutusta.

Persuus on yksistään sairaus, mutta tuo on jotain astetta vakavampaa.

Sinulle sääntö on että sinun ei pidä perustella väittämiäsi mitenkään.

Tiedoksi vain, että on yleisesti hyväksyttyä perustella väittämänsä keskustelussa. Pelkkä asioiden julistaminen ei ole argumentti eikä perustelujen perään kyseleminen ole mikään uusi sääntö.

Vierailija
59/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Luulen, että kaikki pitivät Harrisin voittoa varmana, siis kaikki joilla on vielä järki jäljellä. Luulen itse, että Venäjä on jollain tavalla päässyt noihin vaaliäänestysjuttuihin osalliseksi ja siksi tälläiset äänet.

Olet siis sitä mieltä, että demokraattisten vaalien toteuttaminen oli väärin, koska äänestäjät eivät äänestäneet sinun toiveittesi mukaan eli heillä ei ollut "järki jäljellä" ja koska vaalitulos ei toteutunut samalla tavalla "oikein" kuin esimerkiksi Pohjois-Koreassa, vaan Venäjä on päässyt vaikuttamaan vaalitulokseen? Kertoisitko vielä miten Venäjä on päässyt vaikuttamaan vaalitulokseen? Ja sen mitä mieltä olet Suomen demareitten vaalivaikuttamisesta Yhdysvaltain presidentinvaaleissa?

Jos sekä CIA, että FBI totesivat, että Venäjä osallistui vuoden 2016 vaaleihin Trumpin puolesta, niin miten voit olla varma, että ei osallistunut nyt?

Nyt laitat todisteet siitä, ettei osallistunut, ja mikä tahansa linkki ei kelpaa. Ei ainakaan mikään oikeiston linkki 😄

Ja mitä mieltä olet siitä, että sekä Musk, että Trump soittelevat Putinin kanssa? Ja siitä, että persut liittyi 2019 europarlamentissa Venäjän rahoittamaan ryhmään? 😄

Vierailija
60/82 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti usein oikeat asiantuntijat ovat hiljaa. Äänessä ovat eniten medialle mieluisimmat, eivät parhaat tai kyvykkäimmät ajattelijat ja analyytikot.

Laittaisitko nimilistaa oikeista asiantuntijoista. Olisi mukava tutustua heidän ajatuksiinsa. Eiväthän he kaikesta ole voineet olla hiljaa, koska silloin et osaisi arvostaa heidän asiatuntijuuttaan. Odotan mielenkiinnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän