Kuinka avoimesti kumppanisi/puolisosi katsoo muita naisia? Onko sinulle ok?
Kysymys otsikossa. Eli kuinka avoimesti avoimesti kumppanisi/puolisosi katsoo muita naisia? Illanvietoissa, kauppareissulla tai missä tahansa arkisessa tilanteessa?
Ja jos katsoo, niin onko se sinulle ok? Missä teillä menee raja asiassa? Oletko huomauttanut asiasta kumppanillesi-ja muuttuiko mikään?
Kommentit (117)
Jos persrypytetyt legginsit ja kamelinvarvas, niin saattaa vilkaista.
Vaimo kertoo ihan avoimesti katselevansa hyväkroppaisia ja komeita miehiä.
Ei haittaa minua, eikä tulisi mieleenkään huomauttaa asiasta.
Mustasukkaisuus on sairasta, eikä ketään voi omistaa.
M 57
Katsoi ennen, pieni vilkaisu ei minua haittaa mutta hän myös kääntyi usein perään katsomaan jotain lukiotyttölaumoja. Kuulemma biologiaa. Ällöttää, vaikka hän on sen lopettanut kun asiasta valitin.
Onhan tuo junttia käytöstä mieheltä. Noloa, kun muut ihmiset silminnähden säälivät, kun mies toljottaa muita. Todella epäkunnioittavaa käytöstä puolisoa kohtaan. Ei arvosta sitä, mitä hänellä on. Ei ole ok missään määrin. Jätä tuollainen mies. Itse katselin monta vuotta ja lukuisista huomautuksista ja riidoista huolimatta koskaan ei mikään muuttunut. Ja olen itse todella näyttävän näköinen, mutta se ei estänyt muiden toljottamista ja muille avoimesti flirttailua nenäni edessä. Itsetuntoni laski pohjamutiin suhteen aikana tuon käytöksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö kyllä naisetkin katsoo miehiä vaikka oma mies on vieressä. Itse katson ainakin.
Eivät katso. Koska nainen ei näe edes vuodessa yhtä miestä jonka kanssa hän olisi halukas seksiin:) Toki paheksuvasti nainen voi katsoa.
Valetta! Täällä oli vähän aikaa sitten lanka jossa naiset kertoivat että haluavat kokoajan eri kulleja ja ovat olleet satojen ja jopa tuhansien eri miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo junttia käytöstä mieheltä. Noloa, kun muut ihmiset silminnähden säälivät, kun mies toljottaa muita. Todella epäkunnioittavaa käytöstä puolisoa kohtaan. Ei arvosta sitä, mitä hänellä on. Ei ole ok missään määrin. Jätä tuollainen mies. Itse katselin monta vuotta ja lukuisista huomautuksista ja riidoista huolimatta koskaan ei mikään muuttunut. Ja olen itse todella näyttävän näköinen, mutta se ei estänyt muiden toljottamista ja muille avoimesti flirttailua nenäni edessä. Itsetuntoni laski pohjamutiin suhteen aikana tuon käytöksen takia.
Näinhän siinä ainakin osittain ajan mittaan kävisi. Vaikea olisi antaa itselleen anteeksi, jos vuosien päästä toteaisi itsetunnon olevan rapakunnossa ja ehkä suhteenkin, kun olisi suhteen alkupuolella jo ohittanut selkeät merkit sellaisesta, mikä ei ole itselle ok.
Kyllä kumppanini/vaimoni katsoo avoimesti toisia naisia ja se on minulle ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katsele.On sen verran fiksumpi ettei varattuna miehenä katsele muita naisia.
Eikä varmasti katselisi sinkkunakaan, koska se on typerää käytöstä.Niin kuin naiset olisivat pelkkää silmänruokaa ja vapaasti arvosteltavissa ja kyylättävissä.
Inhottavaa sellainen päästä varpaisiin kyylääminen.
Tämä. Se on esineellistämistä, mutta tuntuu olevan monelle palstalaiselle outo käsite. Tiedättekö miten kiusallinen olo sille tuijotettavalle tulee? Ei, se ei ole mitenkään imartelevaa.
Se on varmasti tuijotuksen kohteelle epämiellyttävää sekä vielä epämiellyttävämpää kumppanille, joka siinä vieressä on.
Monet miehet on ämmienkyttääjiä. Vaikka siitä välillä kiukuttelisikin, niin ei se mitään auta. Tarttis olla varmaan itse missitason nainen, mutta kyttäis varmaan siitä huolimatta kaikkia hyvän näköisiä misuja. Näin se vaan menee tässä elämässä.
En katso kuin omaa naistani panetusmielessä. Tottakai katson ihmisiä joita nään. Jos jollain on hyvä peppu niin kyllä sen huomaa. En jää tuijottamaan ketään muuta kuin naisystävääni. M25
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet on ämmienkyttääjiä. Vaikka siitä välillä kiukuttelisikin, niin ei se mitään auta. Tarttis olla varmaan itse missitason nainen, mutta kyttäis varmaan siitä huolimatta kaikkia hyvän näköisiä misuja. Näin se vaan menee tässä elämässä.
Omissa parisuhteissani ei silti pääsääntöisesti ole ollut kyttääjiä. Oikeastaan vain tämä nykyinen ainakaan näin selvästi. Siksi olenkin ihmeissäni. Suhde, joka muuten toimisi kaikin tavoin kärsii kyllä tästä ja vie hyvistä jutuista hohdon säännöllisesti.
Tämä riippuu myös paljon kaveripiiristä. Esim oman mieheni kavereistakin suurin osa on pitkässä parisuhteessa ollut. He ovat fiksuja, nuoria ja arvostavat naisiaan. Mieheni kanssa ollaan nyt oltu pari vuotta. En ole kertaakaan nähnyt hänen katselevan muita sillä silmällä. Toisaalta muutenkin hänen käytöksensä henkii kunnioitusta minua kohtaan. Ei puhelimen piilottelua, epämääräisiä puheluita, menoja yms.
Minä ainakin katselen muita naisia (olen bi), miehestä en ole varma. Mutta en ymmärrä, miten toisen katseet voi edes huomata, ellei se toinen tuijottele suu auki ja kuola valuen. Itse ainakin osaan pikaisten ja häritsemättömien vilkaisujen jalon taidon.
Tietysti vilkaisut ja kauniista ihmisistä viehättyminen on ok. Aika outoa, jos toinen voi omistaa näköaistin.
Oma mieheni saa vaikka harrastaa seksiä muiden kanssa, kunhan kertoo siitä etukäteen. Näin teen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin katselen muita naisia (olen bi), miehestä en ole varma. Mutta en ymmärrä, miten toisen katseet voi edes huomata, ellei se toinen tuijottele suu auki ja kuola valuen. Itse ainakin osaan pikaisten ja häritsemättömien vilkaisujen jalon taidon.
Tietysti vilkaisut ja kauniista ihmisistä viehättyminen on ok. Aika outoa, jos toinen voi omistaa näköaistin.
Oma mieheni saa vaikka harrastaa seksiä muiden kanssa, kunhan kertoo siitä etukäteen. Näin teen itsekin.
No ehkä tässä on lähtökohtaisesti jo niin toisistaan poikkeavat lähtökohdat ja näkökulmat, että niitä ei voi tai edes kannata verrata toisiinsa.
PARIsuhteessa on yleensä kaksi osapuolta, jossa sitoudutaan molemmille sopivilla tavoilla toisiin. Ja sopivista asioista keskustellaan, jos ja kun tarve on. Itselleni ei ole ok jakaa kumppania muiden osapuolten kanssa.
Kyllä epäkunnioittavan tuijottamisen huomaa, ihan ilman mitään kyttäämistä. Se ei ole vilkaisu vaan tuijottelua, perään katsomista, peräpään tuijottelua avoimesti yms.
"Kyllä epäkunnioittavan tuijottamisen huomaa, ihan ilman mitään kyttäämistä. Se ei ole vilkaisu vaan tuijottelua, perään katsomista, peräpään tuijottelua avoimesti yms."
No tuohan on nyt vain ja ainoastaan törppöä käytöstä. Sekä sinua että tuijoteltavaa kohtaan. Valitse olla ennemmin ei-törpön kanssa.
Lähinnä oma pointtini on se, että monogaamisessakaan suhteessa ei voi toisen katsetta tai päiväunia omistaa, vaan ne ovat yksityisyyden piiriin kuuluvia asioita. Kannattaa ehkä hyväksyä, että niitä päiväunia saattaa olla, eivätkä ne sinulle kuulu. Ellei se tule esiin törppöytenä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä epäkunnioittavan tuijottamisen huomaa, ihan ilman mitään kyttäämistä. Se ei ole vilkaisu vaan tuijottelua, perään katsomista, peräpään tuijottelua avoimesti yms."
No tuohan on nyt vain ja ainoastaan törppöä käytöstä. Sekä sinua että tuijoteltavaa kohtaan. Valitse olla ennemmin ei-törpön kanssa.
Lähinnä oma pointtini on se, että monogaamisessakaan suhteessa ei voi toisen katsetta tai päiväunia omistaa, vaan ne ovat yksityisyyden piiriin kuuluvia asioita. Kannattaa ehkä hyväksyä, että niitä päiväunia saattaa olla, eivätkä ne sinulle kuulu. Ellei se tule esiin törppöytenä.
Tuskin kukaan kuvitteleekaan, että parisuhteessa koko muu maailma lakkaa olemasta ympärillä. Jokaisella voi ja saa olla päiväunia. Kysehän on siitä, miten omaa haaveilua on sopivaa toteuttaa suhteessa ollessa. Ja ehkä yleensäkin.
Ei jää tuijottamaan, mutta hyvät peput kyllä huomaa. Kuten joku muukin tuolla sanoi, niin minunkaan mieheni ei reagoi teineihin mitenkään (meillä on teini-ikäiset tytötkin). Ex katsoi aina teinejä kuola valuen, mikä oli oksettavaa.