Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla duunarin vaimo?

Vierailija
05.11.2024 |

En tunne yhtään duunaria, tälläiset ovat mielikuvani, pitääkö paikkansa?

Mies lähtee aikaisin töihin ja palaa aikaisin, töitä ei tule kotiin mukaan eli illat ovat vapaa-aikaa.

Mies ei tee kotitöitä mielellään, osittain siksi, että työ on fyysisesti raskasta.

Hän ei hoida lapsia tai hoitaa vain lasten kanssa pelailun tai muun viihteen ja kuskaa harrastuksiin.

Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha.

Mies ei lue, arvosta kulttuuria eikä lue sanomalehtiä, vaan kuluttaa paljon viihdettä ja nettiä. Maaseudun mies metsästää, kaupunkien mies käy usein lähiön kantabaarissa. Maaseudun mies on ahkerampi ja taitavampi tekemään töitä kuin kaupunkien duunari.

Mies käyttää alkoholia humalahakuisesti ja juo olutta ja väkeviä, ei viiniä.

Miehellä on naisista huonoja kokemuksia, koska duunarinaiset voivat olla hyvin roiseja käytökseltään ja koska he itsekin ovat roiseja (niin metsä vastaa kuin huudetaan).

Mies todennäköisesti kannattaa persuja tai ei äänestä lainkaan.

Osuuko tämä oikeaan?

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lukee sanomalehtiä kun on netti?

Viini on ihan samaa alkoholia kuin muutkin juomat, humalan ja krapulan saa silläkin. Naurattaa tämä viinin glorifiointi aina.

t: ylempi toimihenkilö.

Vierailija
22/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Kiitos pitkästä vastauksesta.

Oliko isäsi maaseudun duunarimies vai kaupungissa? Oletukseni on, että maaseudulla ollaan tekevämpiä, koska on puuhommia, lumihommia ym. miesten hommia toisin kuin kaupungissa. Mitä ikäluokkaa isäsi on?

Ajattelen, että nykyisin duunarit ovat laiskempia kuin entisaikaan, koska viihdettä on niin paljon enemmän tarjolla. Kasarilla oli telkkarissa vain kaksi kanavaa, MTV aloitti vuonna 1993 eikä nettiä ollut.

Alkoholinkäyttö on varmaan iso ongelma teillä ja aiheuttaa myös vetämättömyyttä kodin hommissa ja elämässä yleensä? Hallitseeko mies alkoholin avulla stressiä yrittäjän työssä vai miestä lienee kyse? Yrittäjällä voi olla isot tulot, mutta vastuut, velat ja velvoiltteet ovat myös isot. Siihen voisi auttaa työnohjaus, joka on verovähennyskelponen palvelu. Jos juominen alkaa hallita parisuhdetta, seuraa siitä isot riskit myös taloudelle ja yritykselle avioeron muodossa. Sinusta ja lapsista puhumattakaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin osuu oikein, mutta mieheni ei äänestä persuja eikä tule ikinä äänestämäänkään.

Vierailija
24/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan duunarimiehenä sanoisin, että osumatarkkuus oli luokkaa 75-80%. Ei huono summaus.

Mikä meni omalla kohdallasi pieleen? Ap

Tuo, ettei juuri osallistu kotitöihin tai hoida lapsia. 

Toinen oli se, että olisi huonoja kokemuksia naisista. Ei ole, eikä ole kokemusta roisista naisistakaan. Vaikka en sinällään paheksuisi roisia naisia, niin ei minulla ole sellaisista kokemusta.

Kiitos vastauksesta. Roisi oli ehkä vähän huono vaihtoehto, en tarkoita vain reipasta kielenkäyttöä, vaan näkyvää puolensapitämistä, eräänlaista jätkämäisyyttä käytöksessä. Ap

Jos mietin vaikka työkaverinaisia, niin kyllä he ovat yllättävän avoimia omista asioistaan, treffailuistaan, hyvistä ja huonoista kokemuksistaan miesten kanssa ja seksiinkin liittyvistä asioista. Ymmärtävät kuitenkin huomattavasti miehiä paremmin kestää säädyllisyyden rajoissa, jos kyseisestä aiheesta puhuvat.

Työasioissa ja muissakin asioissa pitävät hyvin puolensa. Kaikin puolin rohkeita naisia. En minä kuitenkaan heitä jätkämäisinä pitäisi. Kyllä sen kaikesta huomaa, että nainen on nainen ja se on OK.

Vierailija
25/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taidat olla duunarin vaimo ja etsit täältä vain muiden vaimojen kokemuksia duunarimiehistään?

Liekö harkitset inssimiehen vaihtoa duunariin ja lasket tämän ketjun avulla plussat ja miinukset, että kannattaako vaihto.

Vierailija
26/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä parempi palkka kuin konttorirottamiehellä : )

Vierailija
27/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuorotyötä tekevän metalli-duunarin roisi muija. Aika hyvin meni toi sun arvailu, paitsi että meillä ei ole lapsia. Siivous- ja pyykki-päivä meillä on lauantaina ja tehdään ne hommat yhdessä. Kännätään välillä yhdessä, tavataan ystäviä tai käydään kapakassa. Arkisin mies istuu pleikalla ja mä katson murhamysteereitä telkkarista. Miehen lempiruoka on makaronilaatikko ja sitä se voisi syödä vaikka joka päivä maailman tappiin. Elämä on ihan kivaa, kesällä käydään tekemässä joku etelänloma ja viikonloppuisin hillutaan festareilla. Talvella on hiljaisempaa, mutta niin kai monella muullakin suomalaisella. 

Vierailija
28/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä parempi palkka kuin konttorirottamiehellä : )

noh, se vähän riippuu.

Vierailija
29/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lukee sanomalehtiä kun on netti?

Viini on ihan samaa alkoholia kuin muutkin juomat, humalan ja krapulan saa silläkin. Naurattaa tämä viinin glorifiointi aina.

t: ylempi toimihenkilö.

Netistä minä luen sanomalehdetikin, tarkoitin, että netistä kulutetaan viihdettä kuten tämä sivusto tai muut hömpät. Netistä pääsee lukemaan lehtiä mistä päin maailmaa tahansa. Tai vaikka lukemaan tutkimusartikkeleita eri aiheista, mutta mielikuvani on, etteivät duunarit käytä nettiä sillä tavalla. 

En glorifioi viiniä. Juomistottumukset vain ovat tapoja muiden joukossa.

Myös ruokailukulttuurin oletan olevan erilainen, vaikken sitä muistanut listata. Perinteisiä suomalaisia ruokia duunarit varmaan syövät enemmän ja vähemmän kasviksia. Tämä on todettu tutkimuksissakin, mutta siihen on varmasti käytännön syy. Olen tehnyt vuosia matkatöitä, olemme valikoineet samoista laareista ruokaa, joka on maakunnissa hyvin liha- ja hiilaripainotteista. Korkeammin koulutetut syövät kaupunkien lounaspaikoissa, naisia syömässä, joten tarjolla on paljon salaattia ja muita kasviksia. Ap

Vierailija
30/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuorotyötä tekevän metalli-duunarin roisi muija. Aika hyvin meni toi sun arvailu, paitsi että meillä ei ole lapsia. Siivous- ja pyykki-päivä meillä on lauantaina ja tehdään ne hommat yhdessä. Kännätään välillä yhdessä, tavataan ystäviä tai käydään kapakassa. Arkisin mies istuu pleikalla ja mä katson murhamysteereitä telkkarista. Miehen lempiruoka on makaronilaatikko ja sitä se voisi syödä vaikka joka päivä maailman tappiin. Elämä on ihan kivaa, kesällä käydään tekemässä joku etelänloma ja viikonloppuisin hillutaan festareilla. Talvella on hiljaisempaa, mutta niin kai monella muullakin suomalaisella. 

Ihan kivalta kuulostaa.

Vierailija
31/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan duunarimiehenä sanoisin, että osumatarkkuus oli luokkaa 75-80%. Ei huono summaus.

Mikä meni omalla kohdallasi pieleen? Ap

Tuo, ettei juuri osallistu kotitöihin tai hoida lapsia. 

Toinen oli se, että olisi huonoja kokemuksia naisista. Ei ole, eikä ole kokemusta roisista naisistakaan. Vaikka en sinällään paheksuisi roisia naisia, niin ei minulla ole sellaisista kokemusta.

Kiitos vastauksesta. Roisi oli ehkä vähän huono vaihtoehto, en tarkoita vain reipasta kielenkäyttöä, vaan näkyvää puolensapitämistä, eräänlaista jätkämäisyyttä käytöksessä. Ap

Jos mietin vaikka työkaverinaisia, niin kyllä he ovat yllättävän avoimia omista asiois

Kivasti kirjoitettu! Jotenkin mielikuvani tosiaan on, että duunarikulttuuri on suorempaa ja naiset ovat monella tavalla rohkeampia kuin korkeammin koulutetut naiset. En tunne myöskään duunarinaisia kovin läheisesti, mutta harrastusten kautta joihinkin vähän tutustunut. Ap

Vierailija
32/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, taidat olla duunarin vaimo ja etsit täältä vain muiden vaimojen kokemuksia duunarimiehistään?

Liekö harkitset inssimiehen vaihtoa duunariin ja lasket tämän ketjun avulla plussat ja miinukset, että kannattaako vaihto.

En ole, mutta nuorena (teininä ja 19v.) on ollut kaksi duunaripoikaystävää. En kylläkään muista heidän ammattejaan enää, toinen ehkä oli automekaanikko. Ap

Vierailija
33/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoin osuu oikein, mutta mieheni ei äänestä persuja eikä tule ikinä äänestämäänkään.

Onko Vasemmistoliiton kannattaja? Minusta se on sikäli hyvä puolue, että on oikeasti köyhien asialla toisin kuin demarit ja persut. Ap

Vierailija
34/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarin katsominen on mielestäni isoin ero. Ei lue kirjoja tai nettiä, ei etsi aktiivisesti uutta tietoa tai tartu uusiin kulttuuri-ilmiöihin, vaan katsoo jotain yleensä alatyylistä huumoriohjelmaa, tyyliin simpsonit, trailer park boys (sekin voi olla hieman liian "avartavaa" duunarille)

Alatyyliset jutut ja pyhä yksinkertaisuus, siis oikea älyllinen vajaus. Se on todella raskasta, kuin jakaisi elämää 5-vuotiaan kanssa

Parisuhteen kannalta ongelma myös neuvottelutaitojen ja sopimiskyvyn puute. Neuvotteluun vaaditaan eläimellistä dominanssia tai manipulointia, joka on ihan helvetin kuluttavaa

Vierailija
35/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mukavalta ja siltä, että sovitte hyvin yhteen. Ap

Vierailija
36/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan yhtään. Jos osuisi niin en olisi mieheni kanssa.

Vierailija
37/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimiehen vaimo oon. Mies on ahkeruuden ja rehellisyyden perikuva, vapaapalokuntalainen. Lukee paljon ja sen tähden erittäin fiksu ja myös ulosanniltaan fiksu . Tekee enenmpi hommia kotona mitä minä. Ei juo ollenkaan eikä tupakoi. Mitähän muuta alotukses oli..jo joka tapauksessa aikalailla väärä kuva duunareista aplla. Myös miehen ystävät melko saman kaltasia duunareita

Vierailija
38/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10. Kiitos pitkästä vastauksesta.

Oliko isäsi maaseudun duunarimies vai kaupungissa? Oletukseni on, että maaseudulla ollaan tekevämpiä, koska on puuhommia, lumihommia ym. miesten hommia toisin kuin kaupungissa. Mitä ikäluokkaa isäsi on?

Ajattelen, että nykyisin duunarit ovat laiskempia kuin entisaikaan, koska viihdettä on niin paljon enemmän tarjolla. Kasarilla oli telkkarissa vain kaksi kanavaa, MTV aloitti vuonna 1993 eikä nettiä ollut.

Alkoholinkäyttö on varmaan iso ongelma teillä ja aiheuttaa myös vetämättömyyttä kodin hommissa ja elämässä yleensä? Hallitseeko mies alkoholin avulla stressiä yrittäjän työssä vai miestä lienee kyse? Yrittäjällä voi olla isot tulot, mutta vastuut, velat ja velvoiltteet ovat myös isot. Siihen voisi auttaa työnohjaus, joka on verovähennyskelponen palvelu. Jos juominen alkaa hallita parisuhdetta, seuraa siitä isot riskit myös taloudelle ja yritykselle avioeron muodossa. Sinusta ja l

Kommentoin tuota 10 myös:

Johtajalla on hyvin erilainen identiteetti ja energia kuin kodin- ja lastenhoitajalla (oli tämä sitten lapsen biologinen vanhempi vai ei) ja se voisi olla jopa yrityksen menestykselle tuhoisaa, jos johtaja alkaisi omaksumaan näitä piirteitä ja taitoja itseensä. Mies taitaa kuitenkin olla duunaritaustainen, sillä porvaristaustaisten ei ole tapana teettää kotitöitään vaimollaankaan, vaan vaimo huolehtii lapsista ja sosiaalisesta elämästä. Ehkäpä siinä on tällä yrittäjän vaimolla kasvun paikka, ulkoistaa kodin töitä palvelijoille ja alkaa pelaamaan sosiaalista peliä

Vierailija
39/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aloitus. Duunarivanhemmat ja isäni on ollut aina kova lukemaan ja liikkumaan, tehnyt hyvää ruokaa, siivonnut ja ollut mahtava isä.

Korkeakoulutettu miljonääri exäni ei tehnyt kotona mitään, vapaat kulki loppuajasta golfreissuilla ympäri maailmaa, kotona alisti, haukkui ja nöyryytti minua ja lapsiaan.

Nyt mulla on duunari avopuolisona ja on todella perhekeskeinen, siivoaa enemmän kuin minä, on käynyt kokkikoulun, osaa keskustella, seuraa ajankohtaisia asioita. Baareissa ei ole käynyt vuosiin

Ap:n kannattais katella elämää oman kuplan ulkopuolelta

Vierailija
40/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarimiehen vaimo oon. Mies on ahkeruuden ja rehellisyyden perikuva, vapaapalokuntalainen. Lukee paljon ja sen tähden erittäin fiksu ja myös ulosanniltaan fiksu . Tekee enenmpi hommia kotona mitä minä. Ei juo ollenkaan eikä tupakoi. Mitähän muuta alotukses oli..jo joka tapauksessa aikalailla väärä kuva duunareista aplla. Myös miehen ystävät melko saman kaltasia duunareita

Jos duunari on lukevainen niin hän on ehkä tekemässä luokkaloikkaa, tai kannustaa esim. lapsiaan opiskelemaan pidemmälle. Duunaristereotyyppistä ei ole kiinnostus informaatioon tai varsinkaan sen kirjoitetuista lähteistä omaksuminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan