Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1500 euron korvaus koulun konsertista

Vierailija
04.11.2024 |

Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1 500 euron korvaus koulun konsertista

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010807752.html

Kommentit (433)

Vierailija
141/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin olen Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä.

Yksikään lapsi ei muutamaan hengelliseen lauluun hajoa, edustivatpa ne mitä uskontoa tahansa. Päinvastoin, lasten on hyvä nähdä muutakin kuin mitä oma äiti uskoo. Osaa sitten vanhempana tehdä omat ratkaisunsa.

Eli päästäisit lapsesi esim islamistien tapahtumiin?

Ei minulle olisi mikään ongelma, jos lapseni menisi islamilaiseen konserttiin tai lastenlaulutapahtumaan tai koulun juhlassa laulettaisiin islamilainen laulu. Ihminen ei mene rikki, jos näkee muutakin kuin omaa kulttuuriaan. 

Saisiko tämän nauhalle? Haluaisin nähdä palstakommentit, kun imaani olisi käynyt rukoiluttamassa kristittyjä tai uskonnottomia koululaisia kohti Mekkaa. Ihanko tosi palstalaisten mielestä se olisi kiva juttu? Paskamyrsky olisi hurrikaanin tasolla.

Vierailija
142/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään lapsi ei muutamaan hengelliseen lauluun hajoa, edustivatpa ne mitä uskontoa tahansa. Päinvastoin, lasten on hyvä nähdä muutakin kuin mitä oma äiti uskoo. Osaa sitten vanhempana tehdä omat ratkaisunsa.

Ei minulle olisi mikään ongelma, jos lapseni menisi islamilaiseen konserttiin tai lastenlaulutapahtumaan tai koulun juhlassa laulettaisiin islamilainen laulu. Ihminen ei mene rikki, jos näkee muutakin kuin omaa kulttuuriaan. 

Muslimilapsi menee, eivät saa osallistua mihinkään muuhun.  Se on eri tavalla jyrkkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on mennyt hyvien tapojen yli nyt. Heilutaan leikki puukkojen kanssa pelotellaan pieniä lapsia ; pilailukaupat ja naamioasu liikkeet. 

Vierailija
144/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tulipas vähän autocorrectia tuohon äskeiseen tekstiini 😁

Mutta varmaan mennään siihen että mitään ei enää uskalleta järjestää kun pelätään että joku kuitenkin valittaa jostain piilosanomasta ja joudutaan vähän väliä maksamaan jollekulle. Surullista.

Onko vaikeaa keksiä lauluesitys, joka ei ole uskonnollinen?

Aika paljon hyviä lauluja kautta historian sisältää jotain uskontoon liittyvää.

Toistan kysymykseni.

Voin hyvin keksiä lauluesityksen, joka ei ole uskonnollinen. Se vaatii kyllä enemmän aikaa ja vaivaa, koska tekstit pitää käydä tarkkaan läpi ja hyväksyttää rehtorilla tms. Monia hienoja lauluja jää myös pois, mutta jo

Voin kertoa että ne tonttulaulut on lapsista paljon kivempia. Ei heitä kiinnosta mikään enkeli taivaan tai joku muu laahaava valituslaulu. 

Vierailija
145/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta, etten joudu maksamaan kirkollisveroa. Nytkö joudun maksamaan kunnallisveroa enemmän, jotta näiden ammattiloukkaantujien korvaukset saadaan kustannettua?

Pitäis pikkuisen olla asiat huonommin, jotta ei ihmisillä olisi tällaisia keksittyjä vaikeuksia ja murheita.

Ja sinulla oli luultavasti kirkkohäät ja hautajaiset järjestetään kirkossa? Tuollainenkin tuttu löytyy. Erosi kirkosta 400 €:n takia per vuosi. Jotain selkärankaa pitäisi olla. 

Mulle se maksaisi noin 1000€/vuosi. Sillä rahalla pitäisi häät, hautajaiset ja ristiäiset olla joka vuosi, jotta saisi jotain vastinetta.

Pointti on se, että tämä

Olisihan se hienoa, jos valtion ei enää tarttis rahoittaa kirkon toimintaa. Verotusoikeus pois kirkolta, ei muillakaan uskonnoilla tai aatteellisilla yhdistyksillä ole sellaista. 

Vierailija
146/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän ilmastossa pukeudutaan ilmaston sekä työn mukaan ja sekoilut hoidetaan kukin oman uskontonsa omissa tiloissa vapaa aikana. Työaikana tehdään työtä ja meillä ei käytetä mitään arabiheimojen historia hiekkamyrskykaapuja. Ne ei lunta pidä. 

Vierailija
147/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää paljonko koulutarvikkeita lapsille koulu olisi voinut ostaa 1500 eurolla.

Vierailija
148/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meidän ilmastossa pukeudutaan ilmaston sekä työn mukaan ja sekoilut hoidetaan kukin oman uskontonsa omissa tiloissa vapaa aikana. Työaikana tehdään työtä ja meillä ei käytetä mitään arabiheimojen historia hiekkamyrskykaapuja. Ne ei lunta pidä. 

Pitäisi kaikkien naisten ptää kaapuja, ettei olisi jatkuvasti hiekkaa p..ssa.

Vierailija
149/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh. Itse 1970-80 luvuilla kouluni käyneenä olin aina mukana uskontotunnilla ja kirkossa, vaikken kuulunut kirkkoon. Äiti oli Jehovan todistaja, eikä antanut olla osallistumatta. Hänen mielestään oli hyvä oppia kristinuskosta ja raamatusta sekä muista uskonnoista.

Lukiossa saksan tunnilla ope laittoi meidät kuuntelemaan Hitlerin puheita vinyyliltä. Keskenämme vähän ihmeteltiin, muttei kukaan mitään kohua asiasta nostanut. Harmi, kun ei tiedetty, että olisi voinut tienata hyvät rahat. En saanut näistä mitään traumoja, päinvastoin.

Nykyisin lapseni on lukiossa eikä kuulu kirkkoon. Käy kuitenkin joulukirkossa muiden mukana. Suvivirrestä oli koulussa äänestys, että lauletaanko suvilaulu vai -virsi. Suurella enemmistöllä äänestettiin suvivirsi. Tällä paikkakunnalla ala-, yläkoulu ja lukio ovat samassa rakennuksessa ja äänestys oli koko koulun yhteinen. Siispä veisattiin suvivirsi.

Tuo on ollut teidän oma valinta.

Mitä jos koulu laittaisi lapsesi vaikka hypnotisointitinnille? Olen ollut sellaisella vapaaehtoisesti eräässä yliopistossa. Mikä älämölö syntyisi, jos koulussa esitettäisiin ilmoittamatta vanhemmille islamilaista kulttuuria. 

Vierailija
150/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tämän nauhalle? Haluaisin nähdä palstakommentit, kun imaani olisi käynyt rukoiluttamassa kristittyjä tai uskonnottomia koululaisia kohti Mekkaa. Ihanko tosi pals

Uskonnollisen laulun kuulemisen ja pakkorukoiluttamisen välillä on aika iso ero.

Vierailija
151/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta saakäydä kouluissa tuputtamassa elämänkatsomustaan, mutta kristityt ei? Ok, melko loogista.

Vierailija
152/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh. Itse 1970-80 luvuilla kouluni käyneenä olin aina mukana uskontotunnilla ja kirkossa, vaikken kuulunut kirkkoon. Äiti oli Jehovan todistaja, eikä antanut olla osallistumatta. Hänen mielestään oli hyvä oppia kristinuskosta ja raamatusta sekä muista uskonnoista.

Lukiossa saksan tunnilla ope laittoi meidät kuuntelemaan Hitlerin puheita vinyyliltä. Keskenämme vähän ihmeteltiin, muttei kukaan mitään kohua asiasta nostanut. Harmi, kun ei tiedetty, että olisi voinut tienata hyvät rahat. En saanut näistä mitään traumoja, päinvastoin.

Nykyisin lapseni on lukiossa eikä kuulu kirkkoon. Käy kuitenkin joulukirkossa muiden mukana. Suvivirrestä oli koulussa äänestys, että lauletaanko suvilaulu vai -virsi. Suurella enemmistöllä äänestettiin suvivirsi. Tällä paikkakunnalla ala-, yläkoulu ja lukio ovat samassa rakennuksessa ja äänestys oli koko koulun yhteinen. Siispä veisattiin suviv

Niinhän niissä usein esitetäänkin. Kouluissa on tosi paljon teemapäiviä ym, missä tutustutaan eri kulttuureihin ja niiden tapoihin, joista mm. islamilainen kulttuuri on usein yksi. 

Vierailija
153/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin tienata

No aika symbolinen tuo summa on. 

Kyllä sillä rahalla moni vähävarainen lapsi söisi pitkän aikaa tai saisi lämpimiä, laadukkaita vaatteita talveksi.

No sinä voit antaa sen summan vapaasti hyvǎntekeväisyyteen.

Miksi jonkun täysin ulkopuolisen pitäisi antaa se summa hyväntekeväisyyteen jos sanoo (ihan järkevän) mielipiteensä?

Vierailija
154/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimilapsi menee, eivät saa osallistua mihinkään muuhun.  Se on eri tavalla jyrkkää. 

En ihan usko, että kukaan tykkäisi jos lapselle opetettaisiinnjotain mihin ei itse usko. 

Itse en ymmärrä miksi uskontotinnit ei voi olla ihan yleisiä asioita uskonnoista ja uskomuksia. Eikä vain yhden asian tuputusta. Jos haluaa oppia tarkkaan Jeesuksen teot ja Raamatun, voi mennä johonkin pyhäkoulun tai Raamattu piiriin ja ennenkaikkea käydä kirkossa. 

Vierailija
155/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tämän nauhalle? Haluaisin nähdä palstakommentit, kun imaani olisi käynyt rukoiluttamassa kristittyjä tai uskonnottomia koululaisia kohti Mekkaa. Ihanko tosi pals

Konsertissa ei ollut rukoilua. 

Vierailija
156/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää Herraa Kiittäkää kiittäkää Herraa ( Jumalaa). Jeesuksen nimessä. 

Vierailija
157/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta, etten joudu maksamaan kirkollisveroa. Nytkö joudun maksamaan kunnallisveroa enemmän, jotta näiden ammattiloukkaantujien korvaukset saadaan kustannettua?

Pitäis pikkuisen olla asiat huonommin, jotta ei ihmisillä olisi tällaisia keksittyjä vaikeuksia ja murheita.

Ja sinulla oli luultavasti kirkkohäät ja hautajaiset järjestetään kirkossa? Tuollainenkin tuttu löytyy. Erosi kirkosta 400 €:n takia per vuosi. Jotain selkärankaa pitäisi olla. 

Mulle se maksaisi noin 1000€/vuosi. Sillä rahalla pitäisi häät, hautajaiset ja ristiäiset olla joka vuosi, jotta saisi jotain vastinetta.

Pointti on se, että tämä kaverini kyllä uskoo, mutta ei maksa kirkollisveroj

Kirkkorakennukset kirkko hoitaa. Jos ei maksa kirkollisveroa, on parempi olla sitten käyttämättä kirkon palveluita. 

Vierailija
158/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kirkot on pilattu naispappeudella ja sateenkaarihihhuloinnilla, niin mielestäni on tultu siihen pisteeseen että verotusoikeus ptää poistaa.

Maksakoot friikkisirkukseen toiminnan ne jotka siitä tykkäävät.

Vierailija
159/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kummallista miten minustakin tuli melko tavallinen ihminen, vaikka ateistina osallistuin kaikkiin koulun tilaisuuksiin ja siihen aikaan melkein jokaiseen kuului jokin uskonnollinen juttu. Olipa sitten laulu, näytelmä, rukous, niin oli ihan kivaa vaihtelua opiskelulle. Ja hyvänen aika, koulussamme oli myös muualta tänne muuttaneita, muiden uskontojen edustajia ja hekin osallistuivat näihin tilaisuuksiin 😱

Enkä ole vielä edes 30v eli ei siitä nyt niin kauaa ole. Ei tässä ole ongelmana särkyvät lapset vaan itsekkäät woke vanhemmat.

Vierailija
160/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti ja korvauksen saanut lapsi pitäisi molemmat tappaa välittömästi!

Tässäkö on kristinuskon ydin? Uskovaisen näkemys?