Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1500 euron korvaus koulun konsertista
Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1 500 euron korvaus koulun konsertista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010807752.html
Kommentit (433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta, etten joudu maksamaan kirkollisveroa. Nytkö joudun maksamaan kunnallisveroa enemmän, jotta näiden ammattiloukkaantujien korvaukset saadaan kustannettua?
Pitäis pikkuisen olla asiat huonommin, jotta ei ihmisillä olisi tällaisia keksittyjä vaikeuksia ja murheita.
Ja sinulla oli luultavasti kirkkohäät ja hautajaiset järjestetään kirkossa? Tuollainenkin tuttu löytyy. Erosi kirkosta 400 €:n takia per vuosi. Jotain selkärankaa pitäisi olla.
Mulle se maksaisi noin 1000€/vuosi. Sillä rahalla pitäisi häät, hautajaiset ja ristiäiset olla joka vuosi, jotta saisi jotain vastinetta.
Pointti on se, että tämä
Just sen takia, että ihmiset ovat eronneet kirkosta, eivätkä maksa kirkollisveroa. Kirkko joutuu kuitenkin maksamaan kirkkojen ylläpidosta ja käsittääkseni myös hautausmaiden ylläpidon.
Järjetöntä maksaa palkkiota mielensäpahoittamisesta. Kuka tahansa voi nyt lähteä rahastamaan.
Niin varastelu ja muiden piikittely huumeilla kouluissa onkin ihan ok mutta jonkun enkeli laulun kuuleminen kauheeta. Noin on pahuus vallassa. Huomaa Ylen TV sarjoissa ton tappamisen pääteemana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo äiti ja korvauksen saanut lapsi pitäisi molemmat tappaa välittömästi!
Tässäkö on kristinuskon ydin? Uskovaisen näkemys?
Tätäpä lasten on juu kuultava koulussa. Se on meidän yhteiskunnan perusta se kristinusko nääs.
Vierailija kirjoitti:
Akka ei tiennyt sen vertaa että mitä gospel tarkoittaa. Tuskin kakaransa sen enempää. Piti erikseen tutkia ja loukkaantua. Oli kai eri kielikin ettei ymmärtänyt kuin yhden sanan. Haistoi rahan paremmin.
Eipä koulukaan tiennyt. Koulu sanoi, että sisältö tuli yllätyksenä. Ja miksi se koulu järjestää koko ajan kristillistä esityksiä? Onko siellä joku ääri henkilö päättämässä?
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin olen Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä.
Yksikään lapsi ei muutamaan hengelliseen lauluun hajoa, edustivatpa ne mitä uskontoa tahansa. Päinvastoin, lasten on hyvä nähdä muutakin kuin mitä oma äiti uskoo. Osaa sitten vanhempana tehdä omat ratkaisunsa.
Kantelu ei liittynyt siihen konserttiin josta Räsänen kirjoitti, eikä kanttorin esiintymiseen.
Erittäin myötähäpeää aiheuttava juttu. Voi tuota lapsiparkaa, miettikääpä miten hänelle tullaan pottuilemaan tuosta korvauksesta. Ehkä äitinsä olis kannattanut pitää mölyt mahassaan.
Findus pakastekala onkin venäläinen tuote. Hups.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kummallista miten minustakin tuli melko tavallinen ihminen, vaikka ateistina osallistuin kaikkiin koulun tilaisuuksiin ja siihen aikaan melkein jokaiseen kuului jokin uskonnollinen juttu. Olipa sitten laulu, näytelmä, rukous, niin oli ihan kivaa vaihtelua opiskelulle. Ja hyvänen aika, koulussamme oli myös muualta tänne muuttaneita, muiden uskontojen edustajia ja hekin osallistuivat näihin tilaisuuksiin 😱
Enkä ole vielä edes 30v eli ei siitä nyt niin kauaa ole. Ei tässä ole ongelmana särkyvät lapset vaan itsekkäät woke vanhemmat.
Ongelma taitaa olla se, että koulu toimi vastoin lakia. Muu on teidän turhanpäiväistä spekulointianne. Meillä on uskonnon vapaus. Kunnioittakaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo äiti ja korvauksen saanut lapsi pitäisi molemmat tappaa välittömästi!
Ei, me emme ole muslimeja eikä meillä ole heidän kulttuurinsa ja uskonnollista fanaattisuuttansa. Jokainen tulkoon omalla uskollaan (tai sen puutteella) autuaaksi. kristityt toki uskovat kuten uskovat mutta eivät pakota muita siihen eivätkä varsinkaan tapa toisin uskovia/ajattelevia. Ja nyt on turha vetää mitään ristiretkiä tähän, niille oli omat syynsä eivätkä ne syyt olleet oikeasti mitenkään uskonnollisia.
Räsäsen on venäläisiä ortodoksi helluntailaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan noinkin tienata
No aika symbolinen tuo summa on.
Kyllä sillä rahalla moni vähävarainen lapsi söisi pitkän aikaa tai saisi lämpimiä, laadukkaita vaatteita talveksi.
No sinä voit antaa sen summan vapaasti hyvǎntekeväisyyteen.
Tuo äiti voisi antaa.
Toki voi halutessaan. Sinä nyt ainakin annat kun asia koskettaa sinua niin syvästi.
Saiko tuokin kommentoija 1500 euroa korvauksia? vai mistä rahoista pitäisi antaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kummallista miten minustakin tuli melko tavallinen ihminen, vaikka ateistina osallistuin kaikkiin koulun tilaisuuksiin ja siihen aikaan melkein jokaiseen kuului jokin uskonnollinen juttu. Olipa sitten laulu, näytelmä, rukous, niin oli ihan kivaa vaihtelua opiskelulle. Ja hyvänen aika, koulussamme oli myös muualta tänne muuttaneita, muiden uskontojen edustajia ja hekin osallistuivat näihin tilaisuuksiin 😱
Enkä ole vielä edes 30v eli ei siitä nyt niin kauaa ole. Ei tässä ole ongelmana särkyvät lapset vaan itsekkäät woke vanhemmat.
Minäkin olen käynyt partiossa, nuorissa kotkissa, seurakunnan nuorten kerhossa jne. Ei todellakaan vanhemmat millään tavalla rajoittaneet menemisiä. Olin yrittäjäperheestä, mutta olin ekaa kertaa laskettemassa nuorten kotkien mukana. Ei meillä ollut varaa semmoisiin.
On hyvä, että olen saanut mennä ja nähdä erilaisia tapoja ajatella. Kunnioitan kaikkia ihmisiä ja erilaisia tapoja ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt akka kitisee lehdessä jos vaikka saisi haastattelusta toiset 1500 egeä. 🤣
Vaihtakaa nyt tuon ainaisen "kitisemisen" tilalle joku muu sana: valittaa, huomauttaa, murehtia...Vain pikkuvauvat kitisee. Ilkeä kirjoitus muutenkin. Ei iltapäivälehti maksa rahaa! Kysehän oli siitä että äiti halusi oikaista vääriä käsityksiä!!
Voi olla, että äiti ns. uskonnon uhri. Silloin ei varmaankaan siedä, jos koululla on toistuvasti ollut tapana viestiä vastoin ohjeita.
Minun 15-v poika ihmetteli muutama päivä sitten mulle, että miksi jotkut niin hulluna vihaavat kristinuskoa.
En osannut oikein vastata kun ei se mullekaan ole ihan selvää
Meidän perhe kuuluu kirkkoon, mutta olemme ns. tapauskovaisia
Terveisin perhe, joka ei vihaa uskovaisia tai uskonnottomia
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on kuitenkin täällä meillä ollut jo pitkään ja myös meidän kulttuuriperimä nojaa vahvasti siihen. Jokainen sitten päättää itse mitä minkäkin kristilliseen perinteeseen nojaavan tapahtuman sanoma itselle merkitsee. Onkohan tuossa perheessä ollenkaan soveliasta puhua joulusta tai joululomasta, pääsiäisestä tai muista vastaavista. Pitääkö joululle keksiä jokun salanimi nyt koulussa? Ei ehkä voi enää puhua pääsiäisestä...
Kyllä.jotain resulienasiä pitäisi löytyä. Ei varmaan ole kohta mitään kivoja tapahtumia kouluissa jos aina pitää kollegalle maksaa joki korvaus, ainahan joku voi loukkaantua jos mainitaan joku väärä sana tms. Oikeasti, aika uskomaton keissi tämä! Opetetaanko tuossa lapselle vähän turhaa kriittisyyttä sen sijaan että voisi vaannauttia musiikista ja yhdessäolosta? Kuka on tämä erehtymätön perheenäiti??
Pidempään on ollut luonnonuskonnot.
Kauheinta tässä jutussa on, kuinka ihmiset eivät edes ymmärrä lukemaansa tai eivät lue tupta tapausta. Niin paljon on väärinymmärrystä kommenteissa. Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikken kamalinta tässä on se, että tällaisesta asiasta maksettiin korvauksia summa, jota monet henkirikosten uhrien omaiset/rikoksen uhrit eivät koskaan saa. Et toivottavasti tästä ammattivalittajasta nyt tuntuu hyvälle. Säästä rahat lapsellesi, hän tulee tarvitsemaan rahoja terapian aloittaessaan.
Onko teille todella 1500 euroa noin hirvittävän iso summa?
Lol.
Tässä tapauksessa on. usein henkirikoksen uhriksi/rattijuopon tappamaksi joutuneen korvaukset omaisille alittavat tuon.
Vierailija kirjoitti:
Minun 15-v poika ihmetteli muutama päivä sitten mulle, että miksi jotkut niin hulluna vihaavat kristinuskoa.
En osannut oikein vastata kun ei se mullekaan ole ihan selvää
Meidän perhe kuuluu kirkkoon, mutta olemme ns. tapauskovaisia
Terveisin perhe, joka ei vihaa uskovaisia tai uskonnottomia
Oisko jotain auktoriteettivihaa? Samaan eiei-koriin uskonto ja isänmaa.
Sääliksi käy jyrkkien vanhempien alla kasvaneita lapsia.
Aina on ollut kaikenlaisia pöpipäitä ja kyllä siitä lapset eniten kärsii.
Miksi lain mukaan myönnettyjä korvauksia pitäisi olla maksamatta jollekulle vain, koska sillä summalla joku muu voisi ostaa ruokaa ja vaatteita?