Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1500 euron korvaus koulun konsertista
Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1 500 euron korvaus koulun konsertista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010807752.html
Kommentit (433)
Haetaan koululta korvauksia? Koska on närkästytty? Muuttaisi Venäjälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tässä episodissa aivan todella vastenmielinen käänne. Lapsi on ollut konsertissa ja tuskin tajunnut tuon taivaallista siitä, mitä siellä on laulettu. Vain kivoja tarttuvia biisejä ehkä. Mutta äiti on ehkä lukenut wilmasta että koululla on Pekka Simojoen konsertti ja päättänyt rahastaa kaljarahat koululta tai kunnalta. Alunperinkään tuolle eukolle ei olisi pitänyt maksaa mitään! Mutta varmaa on se ettei se lapsi ole kärsinyt musiikista mitenkään vaan mutsi on ketku.Pitäisitkö sitä ongelmana, jos lapsesi tulisi eräänä päivänä koulusta kotiin ja rallattelisikin yhtäkkiä lauluja siitä kuinka Allah on suuri ja mahtava ja naisten täytyy pukeutua säkkeihin? Ilahtuisitko kuullessasi, että lapsesi oppi tarttuvat biisit koulun järjestämässä konsertissa, jonka piti olla uskonnoton ja sopia kaikille?
Rinnastus ontuu. Jeesus on osa suomalaisia perinteitä, Allah ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tässä episodissa aivan todella vastenmielinen käänne. Lapsi on ollut konsertissa ja tuskin tajunnut tuon taivaallista siitä, mitä siellä on laulettu. Vain kivoja tarttuvia biisejä ehkä. Mutta äiti on ehkä lukenut wilmasta että koululla on Pekka Simojoen konsertti ja päättänyt rahastaa kaljarahat koululta tai kunnalta. Alunperinkään tuolle eukolle ei olisi pitänyt maksaa mitään! Mutta varmaa on se ettei se lapsi ole kärsinyt musiikista mitenkään vaan mutsi on ketku.Pitäisitkö sitä ongelmana, jos lapsesi tulisi eräänä päivänä koulusta kotiin ja rallattelisikin yhtäkkiä lauluja siitä kuinka Allah on suuri ja mahtava ja naisten täytyy pukeutua säkkeihin? Ilahtuisitko kuullessasi, että lapsesi oppi tarttuvat biisit koulun järjestämässä konsertissa, jonka piti olla uskonnoton ja sopia
Ennen Jeesusta Ukko Ylijumala ja kumpp. olivat osa suomalaista kulttuuria. Niin se maailma muuttuu Eskoseni.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei hakenut korvauksi avaan teki valituksen. Lautakunta itse päätti maksaa korvauksia.
Joten pysytäänpä nyt faktoissa eikä maaliteta valituksen tehnyttä äitiä.
Demokratian ydin on se että epäkohdista saa valittaa ja jos on tapahtunut virhe niin ne korjataan ja vahingot korvataan.
"Rinnastus ontuu. Jeesus on osa suomalaisia perinteitä, Allah ei."
Uskonnonvapauslaki ei erottele eri uskontoja sen mukaan mitä voi joutua harjoittamaan perinteen takia.
""Rinnastus ontuu. Jeesus on osa suomalaisia perinteitä, Allah ei."
Kohta puolet suomalaisista ei kuulu luterilaiseen kirkkoon joten ilman luterilaisuutta eläminen on jo osa suomalaisia perinteitä.
Minä en alun alkaenkaan ymmärtänyt, miten tuo nainen on voinut niin pahasti loukkaantua tuosta asiasta noin paljon ja kokea oikeudekseen valittaa siitä. Oikeasti, jos tuo on hänen elämänsä suurin ongelma niin silloin voi sanoa, että on hyvin asiat. Ja jos vähän käyttäisi järkeä niin ehkä olisi voinut jo aavistaa, että pääsiäisen aikaan pidettävä konsertti saattaa hyvinkin sisältää lauluja, joissa on uskonnollista sisältöä. Pääsiäinen kun pohjautuu kristinuskoon - tai no ei edes pohjaudu, vaan on kristinuskon yksi keskeisimmistä juhlista. Oli uskovainen tai ei, niin Suomessa suurin osa vietettävistä juhla- ja arkipyhistä pohjautuu kristinuskoon. Mutta nämä pyhäthän voitaisiin ottaa sitten niiltä pois, jotka ei usko... :) Omasta mielestäni tuollainen konsertti olisi upea kokemus. Olenkin miettinyt, miten paljon se lapsi on tuosta loukkaantunut, vai onko tässä nyt kyseessä pelkästään äidin oma kokemus siitä, että hänen arvomaailmansa on loukattu? Joka tapauksessa noloa vielä vinkua jälkeenpäin mediaan siitä, kuinka häntä nyt arvostellaan. Hei, jos on itse jättänyt järjenkäytön narikkaan niin älä sitten ihmettele, jos ihmiset arvostelee sinua siitä.
Olisihan tuon konsertin voinut ottaa yleissivistävänä kokemuksena. Tulee sellainen fiilis, että lapselle saattaa tulla aika köyhä elämä, jos kaikki uskontoon viittaava tai sitä sisältävä kulttuuri suljetaan häneltä pois. Vai koskeeko tämä vain kristinuskoa heidän kohdallaan? Koska eri uskonnothan ovat vaikuttaneet laajasti joka puolella maailmaa eri kulttuureihin. Jos jostain pitäisi valittaa, niin siitä, että seta pääsee vapaasti kouluihin aivopesemään lapsia, niin pieniä kuin lukioikäisiäkin. Siihen verrattuna joku jeesuslaulu on mitätön haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei hakenut korvauksi avaan teki valituksen. Lautakunta itse päätti maksaa korvauksia.
Joten pysytäänpä nyt faktoissa eikä maaliteta valituksen tehnyttä äitiä.
Demokratian ydin on se että epäkohdista saa valittaa ja jos on tapahtunut virhe niin ne korjataan ja vahingot korvataan.
Äiti vie asian eteenpäin nyt kun nimenomaan päätettiin ettei korvauksia makseta, joten aika aktiivinen rooli hänellä rahan saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en alun alkaenkaan ymmärtänyt, miten tuo nainen on voinut niin pahasti loukkaantua tuosta asiasta noin paljon ja kokea oikeudekseen valittaa siitä. Oikeasti, jos tuo on hänen elämänsä suurin ongelma niin silloin voi sanoa, että on hyvin asiat. Ja jos vähän käyttäisi järkeä niin ehkä olisi voinut jo aavistaa, että pääsiäisen aikaan pidettävä konsertti saattaa hyvinkin sisältää lauluja, joissa on uskonnollista sisältöä. Pääsiäinen kun pohjautuu kristinuskoon - tai no ei edes pohjaudu, vaan on kristinuskon yksi keskeisimmistä juhlista. Oli uskovainen tai ei, niin Suomessa suurin osa vietettävistä juhla- ja arkipyhistä pohjautuu kristinuskoon. Mutta nämä pyhäthän voitaisiin ottaa sitten niiltä pois, jotka ei usko... :) Omasta mielestäni tuollainen konsertti olisi upea kokemus. Olenkin miettinyt, miten paljon se lapsi on tuosta loukkaantunut, vai onko tässä nyt kyseessä pelkästään äidin oma kokemus siitä, et
Mua jotenkin huvittaa toi äiti ja hänen "loukkaantumisensa"
Toivottavasti äidillä eikä koko suvullaan ole mitään kristillisiä nimiä, kuten Maria, Hannah, Mikael, Noah, Aaro, Eeva, Benjamin, Hagar, Daavid, Jakob, Kai(n), Johannes, Judit jne jne. Eihän Suomella riittäisi rahat korvausten maksamiseksi aina kun kuulisi jonkun noista nimistä. Toivon hartaasi ettei hänen naapurissaan asu ketään Jesus -nimistä...
Jos antaa lapsensa mennä gospel-muusikon konserttiin, ja muusikko soittaa gospelia, voi syyttää itseään. Järki hoi!
Jotenkin tuntuu myös, että yhdenvertaisuuslainsäädäntöä on alettu käyttää sellaiseen hifistelyyn, joka ei ole lain hengen mukaista. Jos me kaikki kävisimme samaan tapaan vaatimaan, että koulut ja työpaikat noudattaisivat pilkun tarkkaan juuri itse kunkin vakaumukseen sopivia sisältöjä, eihän tästä elämästä tulisi yhtään mitään.
Minut on kastettu mutta olen eronnut kirkosta kauan sitten.
Lapsiani ei ole kastettu. Tytär kävi pienenä seurakunnan kerhossa kun kaveritkin kävi.
Koulu ei alaluokilla järjestänyt elämänkatsomustietoa. Oli uskontotunnilla.
On aina käynyt koulun mukana joulukirkossa. Häissä, hautajaisissa mukana ollut.
Olipa Luciana joskus koulussa. Aika outoa jos minun pitäisi suojella ulkopuoliselta tiedolta. Uskoa ettei hän itse osaa "siivilöidä" tietoa ulkopuolelta. Lapsesta on kasvanut suvaitseva, kaikki huomioon ottava yksilö.
Miten ko. äiti syrji omaa uskontoaan toteuttavia? Eikö lakeja pidä noudattaa olipa samaa mieltä lain kanssa tai ei? Vai miksi ne on laadittu? Jos laki ei miellytä, niin ota yhteyttä kansanedustaajasi ja ehdota mieleistäsi muutosta lakiin.