Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1500 euron korvaus koulun konsertista

Vierailija
04.11.2024 |

Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1 500 euron korvaus koulun konsertista

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010807752.html

Kommentit (433)

Vierailija
361/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että äidin teko oli periaatteellinen ja siksi tarpeellinen. Mielestäni opetus pitäisi olla lähtökohtaisesti kaikilta osin uskonnotonta ja lähestyä ilmiötä tutkivalla otteella tasapuolisesti erilaisia uskontoja ja ideologioita. Herkästi koulun sisältöihin ujuttuu mukaan uskonnollista sisältöä, joka ei ole ok. Olen itse syntynyt fundamentalistiseen liikkeeseen, jonka vaurioittavat vaikutukset ovat olleet syviä. Kaikenlaiset aatteet, uskonnot ja ideologiat ovat mielestäni ok, kunhan ihminen itse sen vapaaehtoisesti valitsee. Minä en saanut valita. Koululaitoksen tulisi mahdollistaa kasvavalle lapselle neutraali pohja ja peili tutkia, oivaltaa sekä kasvaa omaksi itsekseen oman muun kasvuympäristön pursituksissa ja ideologioissa. 

Vierailija
362/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan lapsella vielä kavereita?

Miksi ei olisi? Suurin osa kansastahan on ollut ateisteja jo ties kuinka pitkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että äidin teko oli periaatteellinen ja siksi tarpeellinen. Mielestäni opetus pitäisi olla lähtökohtaisesti kaikilta osin uskonnotonta ja lähestyä ilmiötä tutkivalla otteella tasapuolisesti erilaisia uskontoja ja ideologioita. Herkästi koulun sisältöihin ujuttuu mukaan uskonnollista sisältöä, joka ei ole ok. Olen itse syntynyt fundamentalistiseen liikkeeseen, jonka vaurioittavat vaikutukset ovat olleet syviä. Kaikenlaiset aatteet, uskonnot ja ideologiat ovat mielestäni ok, kunhan ihminen itse sen vapaaehtoisesti valitsee. Minä en saanut valita. Koululaitoksen tulisi mahdollistaa kasvavalle lapselle neutraali pohja ja peili tutkia, oivaltaa sekä kasvaa omaksi itsekseen oman muun kasvuympäristön pursituksissa ja ideologioissa. 

Erittäin haitallista sukupuolisekoilua saa tietenkin tuputtaa, eikö vain? 

Vierailija
364/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mitään haitallista sukupuolisekolua, vaan terveeseen sukupuolikokemukseen ja kehosuhteeseen liittyvää opetusta. 

Vierailija
365/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten esittänyt vaan omaa kantaansa, päätti rahastaa oikein kunnolla, rahapula,?

Vierailija
366/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan lapsella vielä kavereita?

Miksi ei olisi? Suurin osa kansastahan on ollut ateisteja jo ties kuinka pitkään. 

Mutta suuri(n) osa ei ole tehnyt ateismista, tai muistakaan omista näkemyksistään tuollaista numeroa.

Vierailija
367/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä pikkusieluja, joilta on kadonnot kunnioitus muita ihmisiä kohtaan!

Vierailija
368/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama äiti on valittanut useammastakin konsertista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010806693.html

Tuo äiti on näköjään ottanut valittamisen elämäntehtäväkseen. Seuraavalla kerralla, kun tuo äiti antaa kuulua itsestään, niin valkotakkiset paikalle, kiitos.

Tuo äiti tarvitsee muuta apua, kuin toisten mollaaminen ja rahatukot. Mitä mieltä lastensuojelu on, onko tämä koti lapselle terveellinen?

Vierailija
369/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko äiti suomalainen ..?

Vierailija
370/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti on näköjään ottanut valittamisen elämäntehtäväkseen. Seuraavalla kerralla, kun tuo äiti antaa kuulua itsestään, niin valkotakkiset paikalle, kiitos.

Tuo äiti tarvitsee muuta apua, kuin toisten mollaaminen ja rahatukot. Mitä mieltä lastensuojelu on, onko tämä koti lapselle terveellinen?

Näitä vanhempia riittää, jotka keksii ihmisoikeusasian vaikka tikusta 

Vierailija
371/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei olisi saanut maksaa.

Tällaiset lait kaventavat tavallisten suomalaisten elämistä.

Näistä ei saa maksaa mitään,

Osallistujan pitää itse selvittää se , sopiiko  esitys hänelle.

Poistua esityksestä , jos se ei sovi hänelle.

Vierailija
372/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en uskaltaisi kutsua hänen lastaa kylään/juhliin radiosta saattaa kuulla sana jeesus tai joululauluja ja seinällä on enkelitaulu

Vierailija
373/433 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä ymmärretään kaikki väärin?! Yksi vanhempi oli tehnyt valituksen, kun koulu ei järjestänyt vaihtoehtoista ohjelmaa lähetystyöstä kertovan ja gospelmusiikkia esittävän tilaisuuden ajaksi.

Koulu myönsi tutkivalle viranomaiselle virheensä. Asia oli loppuunkäsitelty. Kukaan ei vaatinut korvausta. Viranomainen oma-aloitteisesti kuitenkin päätyi ehdottamaan korvausta, koska koulu rikkonut lakia ja juttu olisi voitu viedä oikeuteen.

olihan siinä mahdollisuus toiseen tilaan mutta äiti antoi luvan mennä, että saa taas syyn valittaa

Vierailija
374/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pystyi soittamaan Simojoelle konsertin jälkeen ja kyselemään laulettuja lauluja ja sen perusteella tekemään valituksen. Mutta hän ei kennyt etukäteen ottamaan itse asiasta selvää, jos koulun antama tieto oli puutteellista. Käsittääkseni hän oli keskustellut koulun johdo kanssa asiasta. Keskustelut tällaisten vanhempien kanssa pitäisi nauhoittaa laadun tarkkailun vuoksi.

Vierailija
375/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti pystyi soittamaan Simojoelle konsertin jälkeen ja kyselemään laulettuja lauluja ja sen perusteella tekemään valituksen. Mutta hän ei kennyt etukäteen ottamaan itse asiasta selvää, jos koulun antama tieto oli puutteellista. Käsittääkseni hän oli keskustellut koulun johdo kanssa asiasta. Keskustelut tällaisten vanhempien kanssa pitäisi nauhoittaa laadun tarkkailun vuoksi.

Sekä miettiä lasun tekemistä.

Vierailija
376/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt -te vauvapalstan möyhkäävät möllöt - lukisitte edes tuon aloituksessa linkatun is uutisen.

Joku viidesläinen, helluntailainen tai hedberginen lähetyssaarnaaja voi päästellä suustaan todella ahdistavaa ja pelottavaa tekstiä.

Vierailija
377/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässähän on oleellista se, että alakouluikäisiä lapsia on peloteltu kertomalla ristinnaulitsemisesta, kadotuksesta ja syntisyydellä. Kenen mielestä on oikein, että pienet lapset pakotetaan kuuntelemaan tuollaista?

Vierailija
378/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peinet lapset pakotettiin päiväkodissa ja koulussa kuuntelemaan ja näkemään halloweeninä pääkalloja, luurankoja, pimeyttä, kuoleman uhkaa. Kenen mielestä on oikein, että pinet lapset pakotetaan kuuntelemaan tuollaista?

Vierailija
379/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat, jotka eivät halua lapsen kuulevan Jeesuskesta voivat ottaa lapsen kotikouluun. Suomessa ei ole koulupakkoa!

Vierailija
380/433 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei olisi saanut maksaa.

Tällaiset lait kaventavat tavallisten suomalaisten elämistä.

Näistä ei saa maksaa mitään,

Osallistujan pitää itse selvittää se , sopiiko  esitys hänelle.

Poistua esityksestä , jos se ei sovi hänelle.

Totta. Poistuminen paikalta.