Pahasti velkaantunut
En enää tiedä mitä tehdä. Velkaa on noin 40 tuhatta euroa.?
Kommentit (144)
Tuntuu että kukaan ei halua auttaa minua vaikka on vakituinen työ.. mutta makselen ikuisuuden tätä lainaa
Olen yrittänyt isoimmalla lainalla korottaa lainaa. mutta eivät sitäkää ollenkaa enää myönnä,, hetken myönsivät, saisin sillä tämän toiseksi isoimman lainan maksettua joten mulla lyhenis kk lyhennys, mutta ei sekää enää onnistu
Tuntuu että toivo on menetetty.. en saa laskettua kk lyhennyksiä enää ollenkaa.. ei se onnistu
Vierailija kirjoitti:
Mitä turhia kuluja sulla on
Ei oikein mitää.. olen karsinut vain jostain salikortista, muusta ei pysty karsimaan.. eli nyt lyhennykset on jo 700 € luokkaa
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa ei vain velat lyhene kun iso korko, mun pitäs saada joku yhdistelylaina, että tästä selviäisi.
Myy omaisuutta ja lyhennä sillä rahalla? Autosta saa jo monta tonnia ja kuluissakin säästää vuositasolla tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa ei vain velat lyhene kun iso korko, mun pitäs saada joku yhdistelylaina, että tästä selviäisi.
Myy omaisuutta ja lyhennä sillä rahalla? Autosta saa jo monta tonnia ja kuluissakin säästää vuositasolla tuhansia.
Ei ole mitää omaisuutta mitä myydä :D.. autosta saa maks 1500 €
Yhdistelylainalla selviäisin helposti+ laina aika olisi maks 7 v.. se ei ole pitkä aika eikä olisi toivo menetetty.
Joo en tiedä enää mitä tässä tehdä?
No kai mä yritän jotenki selvitä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvojan juttusille?
Olen ottanut yhteyttä, sanoi ettei voi auttaa.
Miksi ei voi?
Vierailija kirjoitti:
Velkani ovat tulleet lähinnä isoimmat pelaamisesta.
Hae apua peliongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mikä ihmisiä vaivaa, mut en saa mitää vinkkejä ja tietoa mistään
Selviydy veloistasi
Näiltä sivuilta löydät tietoa ja opastusta, kun rahat eivät riitä kaikkien laskujen ja velkojen maksuun. Lue esimerkiksi maksusopimuksista, velkajärjestelyistä, maksuhäiriömerkinnöistä, perinnästä ja ulosotosta.
https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/
Talous- ja velkaneuvonta
Talous- ja velkaneuvontaa saa valtion oikeusaputoimistoista. Neuvonta on maksutonta.
https://oikeus.fi/talousjavelkaneuvonta/fi/index.html
Hae apua peliriippuvuuteen
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/pelaaminen/hae-apua-peliriippuvuute…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko peliriippuvainen. Hae apua riippuvuuteen. Älä ota enää lisää velkaa. Tee maksusuunnitelma ja pysy siinä. Ei tuo velan määrä ihan kauhean iso ole, siitä vielä selviät kun olet tiukkana.
Olen ollut hävinnyt varmaa lähemmäs 20 tonnia. No en otakkaa.. mutta on vaikeeta.. tulot ovat niin pienet mulla on autoki.. sitäki pitää joskus huoltaa.. ei saisi yhtää nyt ottaa velkaa.. mutta tuntuu että se on mahdotonta-
Vapaaehtoinen luottokielto miten se tehdään ja mihin se vaikuttaa?
www.vero.fi/positiivinenluottotietorekisteri/tietoa-rekisterista/uutish…
Otahan nyt oikeasti kunnolla yhteyttä velkaneuvontaan. Yksityishenkilön velkajärjestelyyn ei ainakaan aiemmin ollut mitään 34 000e rajaa. Täällä on ollut todella hyviä ehdotuksia, miten asian voisi hoitaa. Toki jos ydinongelma on pelaaminen, siihen täytyy myös hakea apua.
Puhelin käteen ja rehellinen kertomus omasta tilanteesta. Velkaneuvonnassa ei syyllistetä, vaan autetaan.
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka peliongelman takia ottaa yhteyttä velkaneuvojaan. Tsemppiä!
Mikään ei mielestäsi auta. Väität ettet saa neuvoja, vaikka olet saanut niitä useita. Aina löytyy tekosyy, miksi ei onnistu. Kuulostaa riippuvaisen ajattelulta. Kumpi siis puhuu: riippuvuus vai sinä? Velkojen maksu ja ennen kaikkea uuden velan ottamattomuus ovat uhkia riippuvuudelle. Riippuvuus tarvitsee velkaa. Pelaamiseen tarvitaan rahaa. Lisäksi "millään ei enää ole mitään väliä (koska velat), joten antaa mennä"-asenne suojelee riippuvuutta. Se "antaa luvan" pelata. Apua on saatavilla, jos sitä on valmis ottamaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitää omaisuutta mitä myydä :D.. autosta saa maks 1500 €
No myy se auto ja vuodessa kuluissa säästät tuhansia. Vaikeaa? Jostain se on aloitettava. Ei taida halua riittää muuta kuin pillittää täällä.
Katsoin että solidate laina voisi pelastaa minut, mutta tuskin he myöntävät sitä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvojan juttusille?
Olen ottanut yhteyttä, sanoi ettei voi auttaa.
Miksi ei voi?
Koska velkaa on yli 34 tuhatta ja liian pienet tulot