Pahasti velkaantunut
En enää tiedä mitä tehdä. Velkaa on noin 40 tuhatta euroa.?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään vinkkejä mitä voisi tehdä tai mikä auttaisi?
On: yksityishenkilön velkajärjestely.
En pääse siihen koska velka ylittää 34 k
Miksi valehtelet? Ei siinä ole mitään ala- eikä ylärajaa. Velkajärjestelyyn voi päästä köyhä eläkeläinen, jolla on vain muutama tonni velkaa ja konkurssin tehnyt yrittäjä, jolla on omaa henkilökohtaista velkaa miljoonia.
Sekoitit Takuusäätiön takaukseen, joka on vain takaus pankkilainaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://oikeus.fi/talousjavelkaneuvonta/fi/index/apuatalousvaikeuksiin_…
Saat oikeita asiantuntevia neuvoja. Puhelinpalvelu avautuu kahdeksalta, mutta tuon linkin kautta voit ottaa yhteyttä mihin aikaan tahansa.
Olen ottanut yhteyttä, eivät he voi auttaa
Ei pidä paikkaansa. Auttaa voivat mm. velkajärjestelyhakemuksen ja maksusopimusten tekemisessä. Eihän ne sinun velkojasi maksa, jos sitä odotit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä turhia kuluja sulla on
Ei oikein mitää.. olen karsinut vain jostain salikortista, muusta ei pysty karsimaan.. eli nyt lyhennykset on jo 700 € luokkaa
Paljonko olisi ulosotto nykyisistä tuloista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein mitää.. olen karsinut vain jostain salikortista, muusta ei pysty karsimaan.. eli nyt lyhennykset on jo 700 € luokkaa
Veikkaisin 500 euroa mutta en halua ulosottoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei siinä ole mitään ala- eikä ylärajaa. Velkajärjestelyyn voi päästä köyhä eläkeläinen, jolla on vain muutama tonni velkaa ja konkurssin tehnyt yrittäjä, jolla on omaa henkilökohtaista velkaa miljoonia.
Etkö tajua että siinä on raja 34 tuhatta ei saa olla enempää
En tiedä tilanne on mahdoton.. ei ole mitää keinoja kun ei kukaan auta minua.
ihan sama käykö töissä vai ei.. 15 v on maksuaika.. en ees varmaa jaksa olla niin kauaa töissä.. nytki jo vaikeeta kun ollut jo suht pitkään.
Eli elää vain kierteessä vaikka käy töissä.. koska korkoja on lainoissa niin paljon
Helvetti kun ihmiset on hiljasia täälki.. antaa sitte olla. .kai tästä joskus selviää 60 v
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelylainalla selviäisin helposti+ laina aika olisi maks 7 v.. se ei ole pitkä aika eikä olisi toivo menetetty.
Niinhän sitä luulisi. Moni tekee siinä virheen, että jättää muutaman pienen lainan, osamaksun tai luottokortin maksamatta. Siinä onkin sitten edelleen enemmän kuukaudessa maksettavaa kuin se yksi yhdistelylaina. Ja jää huomaamatta sama temppu kuin mm. autolainoissa, eli paljonko on se viimeinen erä 7 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua että siinä on raja 34 tuhatta ei saa olla enempää
YKSITYISHENKILÖN VELKAJÄRJESTELYSSÄ ei ole ala- eikä ylärajaa. Sen saa tai on saamatta käräjäoikeuden päätöksellä eikä sillä ole mitään tekemistä Takuusäätiön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin 500 euroa mutta en halua ulosottoon
https://asiointi.oikeus.fi/ulosotto/#/maksukieltolaskuri
Tuolta saat täsmälleen sentilleen ulosoton määrän, kun laita nettotulosi. Ainakin velkasi vanhentuisivat 15 vuodessa ulosotossa, maksoitpa niitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tilanne on mahdoton.. ei ole mitää keinoja kun ei kukaan auta minua.
Tässä on kerrottu sinulle keinoja. On myös annettu linkkejä, joista saat apua.
Se on sitten oma valintasi, jos ei kelpaa pelkät neuvot vaan odotat jonkun maksavan velkasi.
Vierailija kirjoitti:
ihan sama käykö töissä vai ei.. 15 v on maksuaika.. en ees varmaa jaksa olla niin kauaa töissä.. nytki jo vaikeeta kun ollut jo suht pitkään.
Ratkaiseva ero ulosottoon verrattuna on yhdistelylainaan on se, että 15 vuotta ulosotossa niin velka on vanhentunut lopullisesti ikuisiksi ajoiksi, mutta 15 vuodeksi otettua velka voi olla maksettavana vielä toiset 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti kun ihmiset on hiljasia täälki.. antaa sitte olla. .kai tästä joskus selviää 60 v
Hiljaisia, kun on tähän mennessä 110 vastausta? Ja osa isommilla kirjaimilla huudettuna, ja suuri osa (yllättävän) asiallisia.
Tuohan on melko pikkusumma.Tiedän pahempaakin.Julkisuudessa ollut jollain satoja donnii velkaa.Töitä,säästä maksa pois.Äläkä ota velkaa enää ikinä.Velkahan painaa ihmistä sairastuttaa,varsinkin jos huoli saako ikinä maksetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kulkee kyllä.. en todellakaa luovu autosta
Kerropa nyt syy, mikset voi luopua autosta? Onko sinulla työ niin kaukana ja työvuorot mahdottomia, että et pääse muuten paikalle? Vai siksi, että auto on kiva olla olemassa?
Asia on niin, että et saa velkojasi maksettua, jos et muuta mitään ja ole valmis tekemään töitä asian eteen. Itse olin samassa kierteessä, maksoin velkaa velalla sekä aina löytyi uusi yhdistelmälaina jolla paikata tilanne, kunnes tuli pää vetävän käteen. Oli nieltävä karu tosiasia, ettei uutta lainaa enää herunut sekä on otettava itse vastuu tilanteesta ja laitettava hihat heilumaan velan maksamiseksi. Niin se vain on. Minuakin elämä opetti rankalla kädellä. Mutta voi sitä helpotuksen tunnetta, kun sain homman hallintaan ja opin nauttimaan elämän pienistä ylellisyyksistä, joita tiukassa rahatilanteessa oli harvoin. Tajusin myös, että useimmat unelmat ovat ilmaisia ja pitää olla tarkka mistä unelmoi, koska niillä on taipumus toteutua! Ota pää pensaasta ja lakkaa pelkäämästä. Elämä kantaa, kun vain uskallat heittäytyä, myöntää tilanteen ja alkaa etsi mahdollisuuksia toimi toisin.
Hyi htti mikä tyyppi. Kukaan älykäs ihminen ei toivo toisen kuolemaa hyötyäkseen itse siitä. Järkyttävää lukea tälläistä ja toivon todella tämän olevan trolli.