Pahasti velkaantunut
En enää tiedä mitä tehdä. Velkaa on noin 40 tuhatta euroa.?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa ei vain velat lyhene kun iso korko, mun pitäs saada joku yhdistelylaina, että tästä selviäisi.
Myy omaisuutta ja lyhennä sillä rahalla? Autosta saa jo monta tonnia ja kuluissakin säästää vuositasolla tuhansia.
Ei ole mitää omaisuutta mitä myydä :D.. autosta saa maks 1500 €
No myy se auto ja vuodessa kuluissa säästät tuhansia. Vaikeaa? Jostain se on aloitettava. Ei taida halua riittää muuta kuin pillittää täällä.
Mitä järkee myydä ja olla sit autoton... luuletko et saan halpaa hyvää autoa mistää.. mun auto on suuri ihme halvaksi joka toimii kokoajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa ei vain velat lyhene kun iso korko, mun pitäs saada joku yhdistelylaina, että tästä selviäisi.
Myy omaisuutta ja lyhennä sillä rahalla? Autosta saa jo monta tonnia ja kuluissakin säästää vuositasolla tuhansia.
Ei ole mitää omaisuutta mitä myydä :D.. autosta saa maks 1500 €
No myy se auto ja vuodessa kuluissa säästät tuhansia. Vaikeaa? Jostain se on aloitettava. Ei taida halua riittää muuta kuin pillittää täällä.
Mitä järkee myydä ja olla sit autoton... luuletko et saan halpaa hyvää autoa mistää.. mun auto on suuri ihme halvaksi joka toimii kokoajan
Eikö siellä kulje julkiset liikennevälineet? Pyörälläkin pääsee. Autossa on suuret kulut vaikkei ajaisi metriäkään, joten autosta kannattaa luopua.
Kyllä yleensä velkaneuvoja auttaa ja ohjaa. Eihän puolesta tee, mutta osaa ohjeistaa mitä voisi tehdä.
Kulkee kyllä.. en todellakaa luovu autosta
Täl hetkel en nää ulospääsyä kun pienempi korkoinen laina.
Vierailija kirjoitti:
Taas. Pakko olla trolli.
MIten niin? Kyllä meitä velkaantuneita on oikeasti paljon.
Itse keräsin velkaa ihan vaan masennuksissani lähes 90 000e. Avioero ja ositusrahat pelastivat kuilun partaalta, mutta velkaa on silti vielä yli 50 000. Jouduin työttömäksi ja konkurssi uhkasi taas. Onneksi sain nyt töitä joten konkurssi ainakin viivästyy. Kyseessä on kumminkin määräaikainen työ, eikä palkalla muutenkaan paljon tuota velkaa lyhennellä, lähinnä korot ja muutama hilu vähennystä päälle. Seuraavaksi odottelen, että lapseton tätini kupsahtaisi nopeasti. Perisin hänen asuntonsa Helsingistä. Sillä rahalla voisin ehkä päästä velattomaksi ja jopa vähän plussan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas. Pakko olla trolli.
MIten niin? Kyllä meitä velkaantuneita on oikeasti paljon.
Itse keräsin velkaa ihan vaan masennuksissani lähes 90 000e. Avioero ja ositusrahat pelastivat kuilun partaalta, mutta velkaa on silti vielä yli 50 000. Jouduin työttömäksi ja konkurssi uhkasi taas. Onneksi sain nyt töitä joten konkurssi ainakin viivästyy. Kyseessä on kumminkin määräaikainen työ, eikä palkalla muutenkaan paljon tuota velkaa lyhennellä, lähinnä korot ja muutama hilu vähennystä päälle. Seuraavaksi odottelen, että lapseton tätini kupsahtaisi nopeasti. Perisin hänen asuntonsa Helsingistä. Sillä rahalla voisin ehkä päästä velattomaksi ja jopa vähän plussan puolelle.
No mulla on vakituinen työ,.., mutta nettotulot noin 1800 € kk
Vierailija kirjoitti:
Otat velkojiin yhteyttä ja teette realistisen maksusuunnitelman. Maksat kalleinta lainaa ensin pois. Miten Takuusäätiö?
Ei kalleinta, vaan pienintä. Näin aloittaja saa vähennettyä laskujen määrää nopeammin ja aina vapautunut lyhennysmäärä seuraavaksi pienimmän lyhennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat velkojiin yhteyttä ja teette realistisen maksusuunnitelman. Maksat kalleinta lainaa ensin pois. Miten Takuusäätiö?
Ei kalleinta, vaan pienintä. Näin aloittaja saa vähennettyä laskujen määrää nopeammin ja aina vapautunut lyhennysmäärä seuraavaksi pienimmän lyhennyksiin.
Kuule kun pieninkin laina on jo paljon... mä lyhennän 3 erilainaa siihen mun kaikki rahat menee... nyt pitää tehdä lisää töitä
Kauhee stressi tässä miten pärjätä nyt palkalla jne... ahdistaa ja masentaa
Ennen pärjäsinkin mutta nyt kk summat vain kasvanu lainoissa.. eli yli 100 € menee nyt lyhennykseen lisää.
Myy persettä tai tapa itsesi. Ihme vinkuja luuseri.
Vierailija kirjoitti:
oo itte 40 tonnin veloissa.. mieti sitte!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oo itte 40 tonnin veloissa.. mieti sitte!!!
Jaa, minulla on yli 120 tonttua talolainaa maksamatta joten velkasi on siihen nähden aika mitätön.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mikä ihmisiä vaivaa, mut en saa mitää vinkkejä ja tietoa mistään
Allu kuule. Tiedät itse mikä on totuus.
Olet pyörinyt ensin Suomi24 palstoilla ja kun sieltä potkaistiin lopulta ulos, siirryti tänne. Palstailuhistoriaa sinulla varmaan kymmenisen vuotta.
Velkaongelmaa ja naisettomuutta olet itkenyt kaikki nämä vuodet. Apua vingut mutta koskaan ja ikinä et korvaasi ole kallistanut neuvojien puoleen.
Olet takuulla Suomen eniten autettu ihmisnen; psykiatrian poli, mielenterveyshoitajat, jopa psykoterapiaa on kokeiltu. Ei mitään apua koska itse et halua. Väkisin ei ketään auteta eikä asioota tuode eteen valmiiksi ratkaistuina.
Ammatillisen avun lisäksi todella moni yritti palstoilla neuvoa ja auttaa. Aina aloit haukkua ja solvata. Luuletko että kukaan enää viitsii ja haluaa?
Ymmärrän rajoitteesi mutta niille ei voi mitään. Niissä voi auttaa tuo psykiatrian puoli.
Sinä vain heittäydyt aina uudeleen tuohon järjettömään ympyrääsi jota kierrät aina uudelleen ja uudelleen. Otatko enää edes lääkkeitäsi? Ei sille vaikuta koska velka tuolla vauhdilla kasvaa. Hyvää loppuelämää vain sulle, kenenkään voimat ei riitä kun sössit itse koko ajan uudelleen ja uudelleen.
Ota yhteys Takuu säätiön velkaeuvontaan. Ja kyllä kuntien velkaneuvojienkin kuuluu kuunnella asiakasta ja ottaa vastaan , tavata henkkohtaisesti jolloin vasta voi nähdä mitä on tehtävissä. Kun saa ajan velkaneuvojalle pitää sinne viedä kaikki konkreettiset tositteet. Tuloista, veloista ja kaikista menoista.
Ei toi ole paha. Joillain on satoja tuhansia. Olen kateellinen sinulle. Takasin lainan pojalle ja 200 000 e velkaa. Palkka 7600 oer kk brutto. Mutta kaikki menee. Olen 62 v
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys Takuu säätiön velkaeuvontaan. Ja kyllä kuntien velkaneuvojienkin kuuluu kuunnella asiakasta ja ottaa vastaan , tavata henkkohtaisesti jolloin vasta voi nähdä mitä on tehtävissä. Kun saa ajan velkaneuvojalle pitää sinne viedä kaikki konkreettiset tositteet. Tuloista, veloista ja kaikista menoista.
Oikeusaputoimiston velkaneuvonta on parempi, koska siellä voidaan tehdä hakemuksia niin velkajärjestelystä kuin muistakin maksusopimuksista. Myös maksuton.
Kun nykyisin olen eläkeläinen, niin ymmärrys on kuitenkin vielä joten kuten säilynyt. Siksi ostankin kaiken köäeisellä, enkä velaksi yhtään mitään. Eläkkeeni menee kaikki nykyisen elintasoni säilyttämiseen, joten en pystisi maksamaan korkoja saatikka lyhennyksiäkään. Onneksi älysin sentään säästää työssä ollessani pikkuisen pesämunan, joten pystyn noudattamaan käteiskauppalinjaani yllättävien menojen sattuessa, jos esim. jääkaappiyhdistelmäni lakkaa toiminnasta.