Pahasti velkaantunut
En enää tiedä mitä tehdä. Velkaa on noin 40 tuhatta euroa.?
Kommentit (144)
Ei tässä touhussa nyt tunnu olevan mitään järkeä?
Köyhänä saa varmaa elää loppuiän
Tulot on siis jotain 1800 e nettona.. ja menot 709 € vuokra.. lainat yli 600 € minimi lyhennykset
Mun pitäisi saada 1 isompi laina millä maksaisin pienemmät pois ja lyhentäisin sitä 1 lainaa vaikka 500 €.. sitte pärjäisin.. mutta ei kukaan auta minua?
No ei näytä ketää kiinnostavan.. joten hiljenen.
Velkamäärähän ei ole edes suuri,sulla vaan on valitettavasti liian pienet tulot,joten mä tekisin vaan jotain extraduunia 2 kertaa viikossa jotta jäisi kuussa enemmän elämiseen.Mulla velkaa 80 000 mutta toki tienaan tuplasti enemmän joten ei tässä auta kuin maksella ja odottaa että joku päivä ne on hoidettu👍🏽 tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Velkamäärähän ei ole edes suuri,sulla vaan on valitettavasti liian pienet tulot,joten mä tekisin vaan jotain extraduunia 2 kertaa viikossa jotta jäisi kuussa enemmän elämiseen.Mulla velkaa 80 000 mutta toki tienaan tuplasti enemmän joten ei tässä auta kuin maksella ja odottaa että joku päivä ne on hoidettu👍🏽 tsemppiä!
On mun mielestä todella suuri velka ja niissä niin isot korot ettei velka koskaan lyhenny.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä mitä tehdä maksettava vielä vuosia.
Sitten pitää maksaa vuosia.
Olin samassa jamassa ja tein näin:
Kaikki kulut minimiin ja tulot maximiin. Itse myin auton ja ostin bussikortin sekä muutin pienempään ja halvempaan asuntoon työpaikan lähelle. Myin kaiken mahdollisen mistä raskin luopua. Tein kulu-exelin ja lakkautin kaikki tilaukset ja hankinnat. Pakon edessä ostin jotain kirpparilta. Tein keikkatöitä työn ohessa. Ilmoitin läheisilleni että nyt on tiukkaa jonkin aikaa ja laitoin kaikki reissut, lahjat yms jäihin.
Tällä systeemillä sain tilanteen siihen malliin, että pystyin maksamaan kaikista lainoista minimin kuukaudessa ja pienimmästä lainasta isomman osan. Jatkoin kunnes sain pienimmän maksettua ja siirsin siihen käyttämäni summan seuraavaksi pienimpään jne. Monta vuotta meni, että tällä lumipallotekniikalla ja kituuttamalla pääsin velattomaksi. Samalla piti muuttaa oma suhde rahaan, hankintoihin ja elämään. Jossain vaiheessa aloin kerätä lainan maksun ohella puskuria ja tein koko vuoden budjetin. Tilannetta vähän helpotti se että jossain vaiheessa löysin elämäni rakkauden ja muutimme yhteen asumaan jolloin asumiskulut pieneni. Se toi väljyyttä elämään.
Lopulta olin velaton. Minulla on edelleen vuosibudjetti jota päivitän kuukausittain. Palkkapäivänä jätän tililleni vain käyttöraha ruokaan ja päivittäistavaroihin. Loput siirrän eri tileille niiden käyttötarkoituksen mukaan budjetoidun summan. Esim. laskutilille koko vuoden kulujen perusteella lasketun kuukausisumman (laskut, reissut, lahjat ja hankinnat). Sijoituksiin menee automaattisesti kuukausittain rahaa. Säästötilille menee myös kuukausisumma ja sieltä maksan isommat yllättävät tai suunnitellut hankinnat. Siellä on pohjasumma jota en saa alittaa muuta kuin grande katastrofe tilanteessa, jota ei ole vielä tullut. Asuntotilille menee puskuria asumiskuluja varten ja lainanhoitotilille asumisen liittyvät kulut. Sieltä lähtee automaattisesti asuntolainarahat.
Jos kohdallani velkaantuminen olisi jatkunut, enkä olisi saanut tilannetta hallintaan radikaaleilla toimilla, olisin ajautunut ulosottoon ja luottotietojen menetykseen. Sekään ei olisi ollut katastrofi vaan johtanut velkaantumisen loppumiseen ja velkojen maksamiseen hitaasti ja vaivalloisesti. Siitäkin olisi ollut muita teitä ulos. Sen opin kun lueskelin blogeja velkojen päihittmisestä ja inspiroiduin niistä. Pahinta on jos ahdistuu liikaa ja masentuu, eikä näe enää mahdollisuuksia toimia toisin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sarjakusettajan uhri?
O SE.
KYL SE O.
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa jamassa ja tein näin:
Kaikki kulut minimiin ja tulot maximiin. Itse myin auton ja ostin bussikortin sekä muutin pienempään ja halvempaan asuntoon työpaikan lähelle. Myin kaiken mahdollisen mistä raskin luopua. Tein kulu-exelin ja lakkautin kaikki tilaukset ja hankinnat. Pakon edessä ostin jotain kirpparilta. Tein keikkatöitä työn ohessa. Ilmoitin läheisilleni että nyt on tiukkaa jonkin aikaa ja laitoin kaikki reissut, lahjat yms jäihin.
Tällä systeemillä sain tilanteen siihen malliin, että pystyin maksamaan kaikista lainoista minimin kuukaudessa ja pienimmästä lainasta isomman osan. Jatkoin kunnes sain pienimmän maksettua ja siirsin siihen käyttämäni summan seuraavaksi pienimpään jne. Monta vuotta meni, että tällä lumipallotekniikalla ja kituuttamalla pääsin velattomaksi. Samalla piti muuttaa oma suhde rahaan, hankintoihin ja elämään. Jossain vaiheessa aloin kerätä lainan maksun ohella puskuria ja tein koko vuoden
Joo mutta en voi luopua autosta
https://oikeus.fi/talousjavelkaneuvonta/fi/index/apuatalousvaikeuksiin_…
Saat oikeita asiantuntevia neuvoja. Puhelinpalvelu avautuu kahdeksalta, mutta tuon linkin kautta voit ottaa yhteyttä mihin aikaan tahansa.
No sinähän et edelleenkään tee täyttä työviikkoa, miksi et? Sinkkumiehenä joudat ihan hyvin painamaan vaikka ylitöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään vinkkejä mitä voisi tehdä tai mikä auttaisi?
On: yksityishenkilön velkajärjestely.
Vierailija kirjoitti:
No sinähän et edelleenkään tee täyttä työviikkoa, miksi et? Sinkkumiehenä joudat ihan hyvin painamaan vaikka ylitöitäkin.
Koska on raskasta tehdä.. mutta ilmeisesti ei ole enää vaihtoehtoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään vinkkejä mitä voisi tehdä tai mikä auttaisi?
On: yksityishenkilön velkajärjestely.
En pääse siihen koska velka ylittää 34 k
Vierailija kirjoitti:
https://oikeus.fi/talousjavelkaneuvonta/fi/index/apuatalousvaikeuksiin_…
Saat oikeita asiantuntevia neuvoja. Puhelinpalvelu avautuu kahdeksalta, mutta tuon linkin kautta voit ottaa yhteyttä mihin aikaan tahansa.
Olen ottanut yhteyttä, eivät he voi auttaa
Harmittava velka ap! 40te on jo huomattava summa. Itellä oli aikanaan 8000e kulutusluottoja joissa korot 300e kuussa. Sain maksettua vuosien kuluessa ja olihan se pitkän aikaa, ettei rahat riittänyt kuin välttämättömyyksiin ja ruokaan. Nyt jo taloustilanne parempi. Joku velkasaneeraus yksityisihmisille olisi hyvä. Näissä kulutusluotoissa niin kauheat korot ettei paljon mahdollisuutta ole velanmaksusta.
Ei ne lyhene lisää kuin sen minimin ja niissä on valtavat korot.. lähinnä velka ei lyhene ollenkaa vaikka töissä käykin, se tekee tästä todella epätoivosen tilanteen.