Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SUURPERHE odottajien viikko 8 ¤¤¤

19.02.2007 |

Tässä linkki edellisiin juttuihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9584629&p=1&tmode=1&smode…

Ja ei kun uutta pinoa!

Meillä on täällä liki koko poppoo flunssassa :( Oikeastaan vain mies on toistaiseksi säästynyt. Kuumetta ei pahemmin ole onneksi kellään, mutta nenät tukossa ja yskittää. Yöt ovat risaisia, kun koko ajan joku yskii tai tarvitsee lääkettä. Mutta eiköhän tämä tästä taas.

Viikonloppu meni aikalailla kotona. Lauantaina oli 9v:n jääkiekkoa, mutta onneksi tällä kertaa omassa hallissa. Ei siis mennyt pojilla koko päivä reissussa.

Mutta nyt on koiruus jalat ristissä, joten jatkan myöhemmin.

Misti rv 20+3

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni rauhallisesti. Lauantaiaamusta kavin ultrassa, kun 10 pv tuli tayteen makoilua tuhrujen vuoksi. Kaikki oli hyvin, vauvakin oli kasvanut mukavasti tana aikana ja naytti jo ' vauvalle' . Kaksi neljasta tytostakin oli mukana isan kanssa ja heille tama odotus muodostui tasta kaynnista ' todelliseksi' . Isa kuvasi myos ultrausta kahdelle koulussa olijalle, etteivat jaisi paitsi kokemusta. Sukupuolesta ei viela saatu selvaa, ens kuussa sekin sitten tulee selvemmaksi vaikkei viela varmistuisikaan... mutta nyt saa alkaa elamaan normaalisti, vaikkei suuria ponnistuksia vielakaan voi tehda; peruskunto on ihan nollassa, antoikin jo nyt rautatabuja...

illalla kaytiin kylailemassa, ja eilinen paiva meni anopin puolella kun miehen siskot oli kylassa perheineen.

Tanaan ei mitaan kummalista kotiohjelmaa olekaan, tavallista jarjestelyja jne...

Voikaa hyvin

- levinia ja hope rv 10+3 -

Vierailija
2/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ja mukavaa alkavaa laskiaisviikkoa kaikille! Jotkut taitavatkin jo hiihtolomailla, meillä vielä tämä viikko jaksettava koulua ja sitten lomaillaan!

Rakenne ultrassa siis aamulla olin ja kaikki oli hienosti. Vauva oli kaksi päivää ' ikäänsä' vanhempi =) Rakenteet oli ok ja lääkäri tosi tarkasti selitti kaiken ultratessaan, oli hieno käynti. Se alkoi tosin aika kurjasti, sillä lääkäri kertoi että päivän ensimmäinen asiakas oli saanut kamalia uutisia, heidän vauvallaan ei ollut päätä lainkaan. Kyllä tuli paha mieli heidän puolestaan ja alkoi vähän oma ultrauskin pelottaa... Mutta iloinen ja helpottunut mieli on nyt itselläni, kun kaikki oli hyvin. Sekun ei mikään itsestäänselvyys ole...

Viikonloppuna on hiihdetty ja laskettu mäkeä :) Itsekin innostuin hiihtämään sekä la että su pienen matkan. Vauvan liikkeet ovat nyt alkaneet tuntua päivittäin, jos vaan malttaa olla hetken aloillaan. Touhutessa niitä en vielä tunne. Joskus tulee selvä potku ja joskus vaan maha kallistuu puolelta toiselle kun siellä vaihetaan paikkaa ja asentoa :) Keskiviikkona onkin sitten taas neuvola. Vähän hirvittää puntariin meno... =)

Odotusajan himotuista ruuista on käyty keskustelua... Minulla nyt ehdoton ykkönen on salaatti, kurkku, tomaatti, fetajuusto -yhdistelmä! Sitä syön isot määrät päivässä. Suolaisen himo on nyt ollut ykkösjuttu tässä odotuksessa. Aluksi se oli suolakurkku, joka on nyt vaihtunut fetaksi. Muita mielihaluja ei oikein ole ja nyt kyllä jo maistuukin tosi hyvin kaikki!

No ruuasta puhuminen saikin jo masun murisemaan, joten eikun syömään! Mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja! Tervetuloa uusille odottajille!

-mammaxneljä & masukki 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käyneille. Kylläpä kuulosti kamalalta tuo mammaXneljän kertoma juttu päättömästä vauvasta! =( Ei sitä tosiaan osaa kuvitellakaan, mitä kaikkia ultrassa voi paljastua!

Täällä pohjoisessa on aivan ihana auringonpaiste, pakkasta vajaat 15 astetta. Hiihtolomaa saadaan odotella vielä pari viikkoa, maaliskuun puolelle menee. Harmi, että miehellä ei ole hiihtolomaa, vaan viettää senkin viikon etelä-Suomessa.

Viikonloppu meni taas poikien lätkätreeneihin kuskauksessa ja tulipa käytyä kaksilla syntymäpäivilläkin. Ja makeaa söinkin sitten ihan yli oman tarpeen... Ruuista sen verran, että itsellä tekee enemmän mieli suolaisia kuin makeita ruokia. Ja salaatteja voisin syödä vaikka kuinka, kun vain aina jaksaisin tehdä niitä. Kasvisten syöntiä olen lisännyt ja pyrin jättämään makeat herkut mahdollisimman vähälle. Aina se ei kuitenkaan onnistu ja ylilyöntejä tulee... Täytyisi yrittää pitää tuo painonnousu jonkinlaisessa kurissa, muuten oma olo on kesällä varmasti kirjaimellisesti melko raskas. Painoa on yksösraskaudessakin tullut yleensä 13-18kg, joten hirvittää, paljonko nousee nyt kun vauvoja onkin kaksi! Noh, stressiä en siitä kuitenkaan suostu ottamaan.

Neuvola oli viime viikolla, siellä oli kaikki ok. Seuraavaa aikaa en vielä saanut, kun ensi viikolla on rakenneultra. Katsotaan ensin, minne laittavat seuraavan polikäynnin.

Minua muuten hieman ihmetyttää, että en ole käynyt vielä ensimmäisessäkään lääkärineuvolassa. Lääkäriaika olisi ollut tammikuussa, mutta se peruttiin, koska terkkarin mielestä ei ollut tarpeellista tulla, koska lääkäri teki np-ultran. No, tokihan lääkäri ultrasikin, mutta yhtään sisätutkimusta ei vielä ole tehty. Ei sillä, että sitä erityisesti kaipaisinkaan, mutta olisihan se hyvä jossain vaiheessa tietää, missä mennään. Täytyypä yrittää kysellä taas seuraavalla neuvolakäynnillä, sitten joskus... Tuskinpa yhtään kaksosraskautta (tai raskautta ylipäätään) on nykyaikana viety loppuun ilman ainoatakaan sisätutkimusta.

MammaXneljältä pitikin kysyä, että oliko siitä bellybeltistä (tai jotain sinne päin) hyötyä? Saako sillä hyvin jatkettua omia vaatteita? Itsellä on vielä muutamat omat housut mitä voin pitää, mutta nappia pitää jättää auki. Äitiyshousut taas on vielä sen verran reiluja, että meinaavat valua päältä. Tai kyllä ne mahan kohdalta ehkä olisivatkin ihan ok, mutta reisistä ja takamuksesta roikkuu. Toisaalta, tuskinpa ne kovin kauaa isoja on...

Mutta nyt lähden tekemään kotihommia, palailen lukemaan teidän juttuja myöhemmin. Moi.

T. pyrytyttö ja vauvelit rv 19+2 (puoliväli lähestyy)

Vierailija
4/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran olen kotona sairaan lapsen kanssa, siksipä tähän aikaan jo täällä kirjoittelemassa. Lauantaiaamuna oli poika kuumeessa, mutta ei enää päivällä, ennenkuin sitten sunnutai-iltana nousikin vähän yli neljäänkymmeneen asteeseen!! Poika raasu tärisi ja vapisi, mutta oli kummallisen tolkuissaan kuumeeseen nähden. Tänään ei taas ole kuumetta ollut, outo tauti??!! Räkä vuotaa tosin ihan kiitettävästi....

Aurinko paistaa välillä ihanasti ja näyttää kaiken kamaluuden ikkunoissa ja muuallakin... Keittiön pöydän tuolitkin ovat NIIN likaiset, että ihan pahaa tekee. Ja tosiaan nuo ikkunat....Verhot vain kiinni, eihän niitä nyt pakkasella voi ruveta pesemään! Muuten kyllä ajattelin siivota vielä tänään, kun on näin hyvä tilaisuus pitkästä aikaa. Ja täällä vain roikun! Hyvänä selityksenä tälle saamattomuudelle siivouksessa toimii tämä pesuainehajukammo. Joka raskaudessa ollut sama juttu; tiskikonetta pystyn ihme kyllä vielä käyttämään, mutta käsitiskiaine ja etenkin pyykinpesuaineet ja huuhteluaineet yököttävät. (Ajatuskin oksettaa!) Haistan kaikki pesuaineet , mitä ihmiset ovat käyttäneet vaatteissaan. Töissäkin on välillä vaikea pukea muksuja, kun vaatteet haisevat niin pahalle (=pesu ja huuhteluaineelle). Huippu oli perjantaina, kun vaihdoin lakanat kotona enkä löytänyt hajuttomia lakanoita sänkyymme. Jouduin sitten patjalle lattialle nukkumaan pariksi yöksi, kunnes mies " tasoitti " lakanat taas käyttökelpoisiksi! On tämä niin vaikeaa välillä... Ja väsyttää koko ajan. Äskenkin nukuin pikkumiehen kanssa päikkärit, enkä herännyt kun ukkeli heräsi, Jossain vaiheessa aloin ihmetellä, että missähän välissä tuo on muka leikkimään mennyt!

Erityisiä himoja ei ole ollut. Pari päivää himoitsin myös fetajuustoa ja jatkuvasti tekee mieli vaan jotakin suolaista tai sitten makeaa epäterveellistä. Tavallinen ruoka maistuu vähän huonosti. Tulisipa minullekin salaatinhimo, kuten täällä muutamalle! Juuri katselin vanhoja neuvolakortteja ja totesin, että pitäisi yrittää hillitä painonnousua ainakin siinä määrin kuin kahdessa ekassa raskaudessa oli; ne kilot kun roikkuvat vieläkin tuossa vatsalla!

Onnittelut iloisista ultrakuulumisista (unohdin jo kenelle, anteeksi!) ja mukavia vointeja kaikille vatsankasvattajille! Nyt lähden sinne siivouspuuhiin, ihan oikeasti!

Suviruusu

Vierailija
5/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos monella muuten jo hiihtoloma tällä viikolla? Meillä on vasta ensi viikko lomaa ja onneksi mieskin on lomalla.

Levinialla oli tilanne parantunut, hyvä juttu!

MammaXneljällä oli hyviä ultra uutisia, sekin oli hyvä juttu :) Tosin kamalia uutisia oli joku perhe saanut :( Kuinkahan tuollaiset uutiset osaa ottaa vastaan? Ja kuinka hirvittävän harvinaisesta tilanteesta olikaan kysymys? Meillä siis huomenna tuo rakenneultra ja odottavin ja jännittynein mielin nyt ollaan.

Pyrytyttö: minä en myöskään ole vielä päässyt ensimmäiseenkään neuvolalääkäriin. Siis sisätutkimusta ei minullekaan ole tehty. Tosin kyllähän niissä alun alakautta tehdyissä ultrissa on kohdunkaulakin näkynyt, mutta siis virallisesti sitä ei ole kertaakaan mitattu, eikä kohdunsuun tilannetta tarkistettu. Täytynee seuraavalla neuvolakäynnillä asiasta kysäistä.

Oma olo senkun muuttuu tukkoisemmaksi :( Tuntuu, että kaikkia mahdollisia limakalvoja pään sisällä särkee. Toivottavasti ei mene kunnolla poskionteloihin, se kun minulla on usein nuhan jälkitautina. Ja raskaus vielä altistaa lisää sillekin taudille. Ja toivottavasti tuo mies ei nyt sitten odota ensi viikkoon ja sairastu sitten juuri sopivasti lomaksi :(

Mutta kai se on mentävä iltapalaa katsastamaan, vaikka makuaisti onkin kadonnut ihan tyystin.

Misti taas

Vierailija
6/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein Karvisen maanantai- haukoteltu koko päivä. Toiseksi nuorin yski ja oli henki ahtaalla viime yön. Taas vaikutti ilmeisemmin kun pakkanen kiri kovaksi... Ei sitten miehen kanssa saatu nukuttua montaakaan hetkeä.

Aamupissillä piti sit minun käydä labrassa asti. Kyllä tuntui aamuyöstä jo tukalalle kun valvoi, olisi voinut olla parempi yö pidättämiselle... Nyt sitten odotan vastauksia. En hoksannut edes kysyä mistä ja milloin saan vastauksia. Kai ne neuvolasta ilmoittelee jos tulehdus olis päällä.

Kummipoika keskiviikkoon asti kylässä. Lapset on touhunneet täysillä koko päivän, nyt jo odottelevat unta sängyissään.

Mua väsyttäis niin tuhannesti, muutamaan päivään en ole ehtinyt päiväunia nukkumaan. Tänään menin maate, mutta kuinkas ollakkaan, puhelin soi muutaman kerran. Pitäis muistaa laittaa äänettömälle unien ajaksi! Luulis jo pikku hiljaa väsymyksen poistuvan?!?! Taitaa olla rautakuuri edessä.

Mutta nyt menen nappaamaan meidän pienen jäätelövarkaan (neiti 3v) pakastimelta... Yötä!

Ulmeri

Vierailija
7/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrytytölle:

Belly beltistä oli kyllä hyötyä! Nyt vielä tässä vaiheessa, kun ei tuo peppu ja reidet vielä ole niin paljoa paisuneet, että niiltä osin menee housut jalkaan :D Tein vyön päälle pari masutuubia, joihin olen kyllä nyt ihastunut. Tuubeilla saa hyvin peitettyä vyön ja sen avulla pysyy muutenkin housut paremmin omalla paikallaan ja pystyy käyttämään omia vähän lyhempiäkin paitoja.

Hauskan kuuloista tuo pesuaineesta johtuva ällötys :) Itse arki tuon ' vaivan' kanssa ei vaan ihan kivaa taida olla... Kyllä se raskaus moneen asiaan vaikuttaa!

Onnea mistille huomiseen ultraan!

Tuo aurinko tosiaan on ihana ja energiaa antava pallukka, mutta kyllä se vaan oman laiskuuden paljastaa aika piinaavasti... Lattialla näkyy pölyä vaikka joka päivä imuroi ja ikkunat... enpä viitsi edes kirjoittaa :/

No nyt jatkan sohvaperunana oleilua :)

-mammaxneljä

Vierailija
8/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen uusi viikko. Kylläpä aika kuluu nopsaan... Täällä lomaillaan kanssa ensi viikolla ja kerrankin ollaan kaikki yhtä aikaa lomalla. Toivottavasti ollaan terveinä. Mahatauti tuntuu nyt jylläävän kaikkialla. Sitä ei millään haluaisi... Meille tulee hiihtolomavieraita loppuviikoksi. Ihan kiva, vaikka itse olemmekin enempi vähempi kiinni arkisissa kuvioissa, kun emme itse vielä lomaile.

Himoruuista oli täällä juttua. Mulla on kaikissa alkuraskauksissa jäänyt kaikki makea syömättä ja myöhemminkin maistunut huonommin kuin yleensä. Suolaiset tai raikkaat ruuat ovat ennemmin suosiossa. Hedelmät maistuvat ja etenkin viime raskauden pahoinvoinnin aikaan olivat ainoita joita teki mieli. Hernekeitto on myös houkuttanut erityisesti raskausaikana, vaikka siitä muutenkin kyllä tykkään. Muuta ei nyt tule mieleen. Terveellisemmin tulee raskausaikana aina syötyä kuin muulloin ja sehän on tietysti hyvä. Vielä kun keksisi, miten sen saisi säilymään raskauden jälkeisessäkin elämässä. Silloin ne makeat tuppaavat maistumaan...

(.) ei kummempia. Viime viikon neuvolakuulumisistakaan en ole tainnut kirjoittaa. Siellä oli kaikki ihan ok. Sf-mitta oli iso, mutta sen arvasinkin. Sen verran isolta tuo maha näyttääkin. Saapa nähdä kulkeeko koko ajan yli käyrien vai tasaantuuko jossain vaiheessa. Aika samoissa nyt mennään kuin kakkosenkin kohdalla ja silloin tasaantui vähän loppua kohti. Olo on ihan hyvä ja reipas. Vauvan liikkeitä on niin ihana kuulostella ja muutenkin olen kauhean innoissani. Neuvolan terkka kysyi, että meneekö tämä raskaus siinä sivussa, kun on muutakin puuhaa niin paljon. Itse en anna sen mennä, vaan olen tietoisesti ottanut aikaa kaikkeen vauvaan liittyvään. (Täällä netissä roikkumiseen mm.) Jotenkin tuntuu, että olen ehtinyt nauttia tästä raskaudesta enemmänkin kuin muista, kun olen ollut niin huolettomana. Ihan liikaa energiaa olen tuhlannut murehtimiseen aiemmin.

Mukavaa talvista viikkoa kaikille ja hyvää lomaa lomailijoille!

Meiramiina 18+3

Vierailija
9/33 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita!

Anopin nurkissa vietetyn päivän jälkeen on ihana olla taas kotona ja istua tietokoneella römppävaatteissa!

Onnea mammaxneljälle ultrakuulumisista. On aina mukava, kun lääkäri ottaa tosissaan myös sen tutkittavan ja ymmärtää, että ne koneella näkyvät jutut todella kiinnostaa myös äitiä ja isukkia eikä vain lääkäriä itseään.

(.) Mulla oli tänään neuvola. Kaikki kunnossa, ainoastaan painoa oli tullut kahdessa ja puolessa viikossa yli kaksi ja puoli kiloa. No, neuvolatäti ei vielä huolestunut, joten en huolestu minäkään. Saattaa kuulemma johtua turvotuksestakin, sekin on nimittäin alkanut. Vauva oli pää alaspäin kuten arvelin etukäteen.

Neuvolan ulkopuolella näin aivan ihanan kaksikuukautisen miehenalun, joka sai taas vauvakuumeen ihan täysille. Nappisilmät hakivat jo kovasti kontaktia ja hymyjäkin tämä hurmaaja väläytteli meille ihailijoille. Uskomatonta, että vaikka neljättä tässä odottelen, niin ei tahdo tämä kuume lainkaan hellittää. Ajattelin innoissani, että vielä pari kuukautta ja sitten mulla on taas oma pikkuinen kääryle kainalossa. Ihanaa!

Nyt alkaa vatsa olla sitä mieltä, että on istuttu tarpeeksi ja sohva kutsuu. Niin... Semmoista piti kysyä, että

Oletteko kokeilleet imetyspaitoja?

Kun mietin itsekseni, että kesällä sellainen joku lyhythihainen voisi ehkä olla kätevä. Onko? Tähän asti olen pärjäillyt ihan tavallisilla paidoilla, mutta nyt oon jo vähän käyny nettisivuilla katsastelemassa tarjontaa. Kertokaapas kokeneemmat!

Mukavaa viikkoa toivottaa Marinox rv 33

Vierailija
10/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja mukavaa laskiaista!!!

Mennään tänään laskiaismäkeen kaikkien kolmen kanssa, kun eskarista ja kerhosta hiihtoloma. Puistossa myös pullaa tarjolla. Nam!

MammaXneljä: Onko sulla vinkkejä masutuubien tekoon? Oletko siis ostanut resoriputkea ja miten pitkästi? Ajattelin itsekin sellaisia tehdä, kun kaveri suositteli.

MarinoX: Minä hurahdin imetyspaitoihin kolmatta imettäessäni. Mulla oli kaksi imetyspaitaa, mikä riitti just ja just. Lyhythihaiset meni talvellakin neuletakin alla. Niitä saa ainakin huuto.netistä käytettynä ihan ok hintaan. Suosittelen. Mulla oli tete a tete -merkkisiä, jotka on boob-mallisia. Boobit on tosi kalliita ja kai laadukkaitakin. En osaa sanoa esim. H&M:n edullisemmista versioista. Osaako joku?

Omaa napaa: Täällä odottelen ensi viikon np-ultraa. Ollaan tässä pikkuhiljaa kerrottu lapsille ja sukulaisille vauvasta. Positiivisia kommentteja vain! =)

Nyt lasten vaatteita kaivamaan ja hoputtelemaan pukemista! Mukavaa pakkaspäivää ja hyviä vointeja kaikille!

apinaemo (12. viikko menossa)

Vierailija
11/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu kiireessä ei paljoa ehdi mutta noista imetys paidoista.

Minä tein Liisan imetykseen itse neljä imetys paitaa. Ohje löytyy suuresta käsityö lehdestä. Numeroa en muista mutta muistelen että alkuvuotta 2005 se on oltava. Ohjeella tuli melko lyhyitä paitoja mutta helmaa on helppo pidentää. Hyvin nuo asiansa ajoi, siis tykkäsin. Ohje oli helppo siis näin peruskoulu käsityöllä pärjäsin sen kanssa hyvin. Vähän viimeistely tuotti kauneusvirheitä mutta minä en jaksa pienistä välittää =). Tuli varmasti paljon halvemmaksi tehdä itse mutta tuskin noilla minun tekeleillä paljoa jatko myynti arvoa on.

nyt on kiirehdittävä patistamaan ekaluokkalainen koulutielle ja puettava itse vaatetta että pääsee viskaamaan eskarin eskariin...tulen myöhemmin lisäilemään kuulumisia jos ehdin.

nuttu rv13

Vierailija
12/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään talviloma viikkoa ja " hulinaa" ollut.. Uimalssa jne. käyty.. Päivät tuntuu menevän siivillä..

Kävin juuri ekalla lääkärikäynnillä ja kuului todella vahvat sydän äänet ja kaikki oli ok.. Ihanaa!

Perheen miehet lähti pilkille.. Alan tyttöjen kanssa leipomaan laskiasipullia.. Palailen paremmalla ajalla! Hyvää vointia kaikille!

Piiu pesueineen, rv 10+3

Vierailija
13/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt resoriputkesta. 40 cm valmiina, noin 2,5 cm kääntövaraa ylä-ja alareunaan. Olen itselleni laittanut yläreunaan kuminauhan niin pysyy napakasti paikallaan kyykkiessäkin. Elikkäs 45 cm resoriputkea riittää todella muhkeankin mahan yli reilusti (kokemusta löytyy ;) ) . Jos on paljon pienempi mahainen, saattaa riittää lyhyempikin pätkä. Minä mittailin kangaskaupan naisen kanssa aikoinaan niin että tulee reilusti lantiolle että voi pitää matalavyötäröisiä housuja ja vastaavasti lyhyempiä paitoja ilman että vesirajat paistaa. Voin suositella.

Hernerokkaa syöty ja pannaria jälkkäriksi. Nam! Päiväkahville pitäis täyttää pullia kermalla ja hillolla. Tällaisia herkuttelupäiviä ei passaa olla liian usein kun tuntuu että napit eivät mene kiinni enää missään housuissa. Täytyy luovuttaa kohta jo tavallisten vaatteiden osalta ja siirtyä täyspäiväiseksi mammavaatteiden käyttäjäksi.

Oikein hyviä oloja kaikille!

Ulmeri & masuasukki rv 17+5 + ne puol tusinaa jaloissa

En muuten ole koskaan laittanut että mieskin löytyy, ei näitä ite oo tehty.... hih

Vierailija
14/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pitkästä aikaa kirjoittelisin kuulumisia. On varmaan useampi viikko taas menny. Lukemassa oon yrittäny käydä, mutta joskus tuntuu, ettei ehdi sitäkään. Ollaan välillä oltu itse reissussa ja välillä taas meillä on ollu vieraita. Hiihtoloma täälläkin ens viikolla. Sen jälkeen (tai oikeestaan jo tietenkin heti kun se alkaa), mulla vähän helpottaa tää arki, kun sain eskarilaiselle taksikuljetuksen eskariin ja kotiin. On ollut jo aika raskas pukea aamulla kaikki mukaan ja istuttaa turvavöihin ja taas iltapäivällä sama homma. Eskari on vielä toisessa kerroksessa eli kuopusta oon joutunu mahani lisäksi kantamaan portaissa ylös alas. Vatsa alkaa tosiaan olla valtava ja nyt on alkanut supistella, onneksi ovat kivuttomia eikä mitenkään säännöllisiä tai pitkä kestosia. Onneksi perjantaina olis polille aika, niin tarkistavat tilanteen. Toivottavasti ei mitään hälyyttävää oo tapahtunu, meillä kun ei oo sukulaisia lähellä, että vois saada apua mistään. Mies on tehny nyt aika paljon töitä, pitkää päivää ja 6 päivää viikosta, että vois sitte vähän olla enemmän kotona kun vauvat syntyvät. No, toivottavasti nyt pysyvät masussa vielä ainakin 5 viikkoa, mieluummin 7-8. Nyt viikkoja siis 29+4. Kaks viikkoa sitten kävin äitipolilla ja painoarviot olivat930g ja 940g, molemmat olivat päät alaspäin. Neuvolassa viime viikolla kaikki ok, paitsi hemoglobiini edelleen aika matala, nyt 110. Ei oikeen tahdo nousta. Painoa oli tullut reilu 2kg kuukaudessa, eli 550g viikolle. Itse kauhistelin, mutta th sanoi, että on itse asiassa aika vähän kaksosista. Nyt vaan painan jo saman verran kuin kuopuksesta viimeisilläni, että saapa nähädä miten isoksi tässä kasvan. Painoa tullut siis yhteensä 9kg.

Toivottavasti kuitenkin vielä kasvan.

Närästys on kamalaa, ja aika tehokkaasti oppii varomaan ruokia, jotka närästävät. Tänään menin syömään kiireessä banaanin ja olipas taas ihana polte. No, roskaruoat on jääny kokonaan pois ruokavaliosta, mikä on vaan hyvä. Himo on kaurapuuroon (mieskin hiukan katsooo pitkään kun pitäis saada lasten jämätkin syödä. Lapsi raukat saavat varmaan yliannostuksen kaurapuurosta, kun äitin on sitä pakko saada) ja appelsiineihin.

Levinialla oli ainakin ihania ultrakuulumisia, samoin maamaXneljällä, onnittelut niistä. Kiva aina lukea hyviä uutisia. Kamala kyllä sille perheelle, jonka vauvalla ei ollut päätä, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu. Samoin aina pistää hiljaiseksi tuommoiset asiat, että vauva menehtyy loppuraskaudesta, esim. just istukan irrottua. Täytyy yrittää muitsaa nauttia niistä kurjemmistakin hetkistä, kunhan vaan saadaan olla suht terveitä.

Mutta nyt huutaa yks pyyhkimään ja toinekin haiskahtaa siihen malliin, että vaipan vaihtoa olis tiedossa. Sitten täyttämään laskiaispullia ja kyselemään esikoiselta historian kokeisiin. Tuleepa taas opiskeltua Rooman valtakuntaa...

Pipsa+5 ja tuplat

Vierailija
15/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauva istuskeli perätilassa, mutta hyvin saatiin rakenteet näkyviin. Aika nopeasti oli homma ohi, mutta seuraavat istuivat tietysti jo odotushuoneessa. Olisihan tuota voinut kauemminkin katsella :) Painoa arvioi kone vauvalle 365g. Paljonkos teillä muilla on ollut rakenneultran painoarviot? Mukaan saimme vielä ihanan kasvokuvan, jossa vauva muistuttaa ihan Aku Ankkaa ;)

Sattuiko muuten kukaan muu näkemään tämän aamun aamu-tv:ssä juttua maailman pienimmästä henkiin jääneestä keskosesta? Kyllä oli hirvittävän pieni ihminen. Syntymäpaino päälle 200g ja viikot jotain 22. Huh! Tuossa omassa ultrassani siitä lääkärille mainitsin ja hän oli kyllä hyvin, jos nyt voi näin sanoa, negatiivisella kannalla tuollaisen tapauksen suhteen. Siis totesi vain, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä vammat tuon kokoisella keskosella ovat huomattavat ja että olisi mukavampaa nähdä tarinoita keskosena syntyneistä lapsista vaikkapa, kun he ovat jo muutaman vuoden ikäisiä ja kaikki on mennyt hyvin. Kyseenalaistipa tuon tapauksen kohdalla jo koko hoitotyön etiikankin.

Marinoxilla ei ole enää pitkä matka kuljettavana. Pian tosiaan sinulla jo vauva tuhisee kainalossa :) Imetyspaidoista ei minullakaan ole aiemmilta kokemusta, mutta ajattelin nyt kokeilla myös. Vaikka minulla on kyllä sellainen vitsaus aina imetysaikoina rintatulehduksista, että taidan joutua etsimään villaisia imetyspaitoja :) Se se vasta näky kesällä onkin....

Pipsasta oli mukava kuulla :) Hyvillä viikoilla olet jo sinäkin, vaikka toki vielä matkaa saisi olla jäljelläkin. Mutta muistan, kun kävit silloin kertomassa, että tulokkaita onkin kaksi. Ja sehän oli ihan vasta eilen.

Missäs vaiheessa olette muuten uskaltautuneet/halunneet hankkia vauvalle tarvikkeita tai vaatteita valmiiksi? Minun tekisi kovasti mieleni jo jotain hankkia, mutta olen sen varran varovainen, että en oikein vielä uskalla :/ Jo olemassa olevat vermeet saavat vielä pysyä varastossa myös.

Juu, mutta nyt lähden pötköttelemään, flunssainen olo jatkuu edelleen.

Misti ja masu 20+4

Vierailija
16/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyspaitavinkeistä siis. Olen jo katsellutkin sitä suuren käsityökerhon ohjetta, katsotaan nyt, saanko aikaiseksi ruveta ompelemaan. Olen viime viikot näet ommellut kestovaippoja tälle kuopukselle (1,5v), kun huomasin, että ihan kotinurkista nuo tarvikkeetkin löytyi. Paitsi siis kuorivaipat, joita olen saanut yhdet serkun vanhat ja toiset ostin Citymarketista (olivat muuten hävyttömän kalliita!)

Joku kyseli hankinnoista tulevalle vauvelille... Uskalsin tuossa viikolla jo ostaa vauvakirjan. Jokaiselle olen ostanut aina hiukan erilaisen, eivät pääse muksut sitten niin helposti vertailemaan, että onko äiti kirjoittanut yhtä paljon kaikille. Muuta en ole kyllä vielä uskaltanut pahemmin hankkia, ja onhan noita vanhoja tavaroitakin senverran runsaasti, ettei nyt välttämättä mitään edes tarvitse.

Lueskelin eilen tuota huhtikuisten listaa ja tuli oikein paniikki tuosta kummiasiasta. Miehellä ei tunnu olevan asiasta minkäänlaista mielipidettä eikä myöskään stressiä. Mulla ja miehellä on yhteensä vain 3 sisarusta, joten ne on nyt jo työllistetty kummin tehtäviin. Yhteisiä läheisiä kavereita ei kovin monia ole ja sukulaisiinkin on viime aikoina ollut melko vähän yhteyksissä. No, päätettiin sitten että otetaan yhteyttä miehen serkkuun ja vaimoon sekä pyydellään mun hyvää tyttökaveria, jos se vaikka suostuisi. Sitten pitäisi vielä miettiä, että kuka näistä voisi sitten olla se sylikummi... Onko teillä muilla samoja ongelmia, vai olenko ainut, joka ottaa stressiä turhasta?

Yksi äiti kyllä huhtikuisissakin fiksusti totesi, että käy ensin hoitamassa sen pikkujutun siellä synnytyssalissa ja suostuu sitten vasta huolehtimaan ristiäisistä...

Näköjään jo keskiviikon puolella marinoX 33+2

Vierailija
17/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapa ensin...

Onko muiden 1v8kk yhtä sotkijoita kun meillä?? Alkaa pikku hiljaa pinna kärähtää kun saa neidin perässä kulkea siivoamassa! Tänään aamulla kun kävin vessassa oli neiti kaatanut purkillisen suolaa sohvalle. Mies sen suolan oli siihen olkkariin unohtanut joten saa kyllä läksytyksen hänkin kun tulee kotiin. Maanataina tyhjensi kolmaneen kerran viikon sisään veljen vaatekaapin sisällön lattialle. Eilen tyhjensi hatut ja hanskat eteisen lattialle lokerikoista... Muutenkin tuota sotkua tulee kiitettävästi niin ei millään jaksaisi siihen päälle kulkea yhden perässä siivoamassa kun vahtiakaan ei voi joka sekuntti on tehtävä ruokaa, käytävä vessassa ym.

Muistelen että tuo nyt pian 4v rikkoi aikinaan parit silmälasit niin minun kuin miehen sekä tuhosi c-kasetteja repimällä niistä nauhat ja katkomalla ne mutta nä ei sotkenut niin kamalasti. Isot tytöt on ilmeiseti olleet kilttejä kun en muista heitä tuhovaihetta ollenkaan. (Anteeksi on ihan aiheen vierestä mutta oli pakko purkaa)

Joku kyseli kummeista. Meillä on ongelmana että kaikki ehdokkaat ei " kelpaa" . Yksi kaverini haluaisi kummiksi mutta mies ei häntä halua. Me onneksi ollaan valittu yksittäisiä kumme ei siis pariskuntia niin vodaan nyt käyttää se pariskunnan toinen puolisko =). Meidän lapsilla on kaksi kummia mies ja nainen sylikummius valikoituu lapsen sukupuolen mukaan pojalla on mies-sylikummi tytöillä nainen. sitten on yksi juuri rippikoulun käynnyt siskoni tyttö joka on lisan oikea kummi ilman mitään velvollisuuksia. Ei kyllä noilla muillakaan kummeilla niin kauheasti mitään velvollisuuksia ole mutta tälle nuorelle ihan suoraan sanoin että ei stressaa lahjoilla ym. Meillä lasten kummisuhteita hoidetaan kaks kertaa vuodessa kummipäivällä. Kutsun siis kummit ja kummilapset yhteen ja tehdään jotain kivaa. Parina kesänä ollaan käyty linnanmäellä ja sitten on ollut meillä kotona naamiaiset ja meiltä kummit on vieneet lapsia kummipäivänä uimaan tai puistoon leikkimään... Kummit on tykänneet kun harvoin tulee lähdettyä viemään kummilasta mihinkään vaikka haluaisi. Näinä kummipäivinä on sitten enemmän motivaatiota että oma kummilapsi ei jää ilman kummin huomiota =). Kummit ovat sitten vähän vaihdelleen hoitaneet nämä " velvollisuudet" siis sekä syli että taviskummi.

Nyt pitää lähteä taas viemään eskari. Jotain piti vielä vastata mutta laittelen sitten myöhemmin.

nuttu

Vierailija
18/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistille r-ultran painoarviosta-meillä oli rv 20+0 340g

Mutta nythän lupaavat isoa vauvaa jos mennään la asti.Rv 36 pa 3100g-->4-4,2kg.

Pipsan kuulumisa oli mukava kuulla!!

Hienoa että Levinialla ultrassa kaikki ok.Nyt vaan nauttimaan ihanasta raskaudesta!

Onnea myös uusille plussanneille!

Itsellä alkanut viimeisten viikkojen levottomat yöt jolloin yö kiertää kehää tyyliin,oma sänky->wc->keittiö->sohva->wc->oma sänky->wc jne.

Hermot myös tiukoilla ja lapsille ärjähdän asiasta kuin asiasta,jo aamulla.Tosin tämä pitkä sairastaminen ei kyllä asiaa helpota vaan pahentaa.Nyt viihdoin kuitenkin valoa tunnelin päässä,pojalla alkaa ap-kuuri tehota.Jos ens viikko olis jo normaali liikkumisen ja ulkoilun suhteen.

Näissä mietteissä,leanna&lauma&rv36

Vierailija
19/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitin miehelle että USKALLANKO ostaa toppapuvun tulevalle vauvalle. Mies tuumas että ei tää talous konkurssiin mene vaikka ostatkin. HEHEH! Sitähän minä en tarkoittanut vaan että selviääköhän sitä vauva maailmaan asti... No jokatapauksessa ostin ihanan 74 cm valkoisen toppapuvun valmiiksi ensi talveksi. Se oli mun ensimmäinen ostos vauvalle. Nyt jo tein tarjouksen yksistä yhdistelmärattaista. Paljon en minäkään tarvitse uutta kun on jo olemassa niin paljon...

Nyt menen leipomaan huomisia 7 v synttäreitä. Poitsu haluais kaikkea mahdollista hyvää tarjottavan. :)

Ulmeri

Vierailija
20/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tänne valitin kun aina saa vaan siivota. Lopulta totesin että siistiä ei tule jos ei ole pakko siivota niinpä soitin tutun äidin meille kylään ja aloin siivoamaan. nyt on viimein siisti keittiö, eteinen olkkari osin tuossa on vielä ruokapöydällä vaika mitä rojua. Toisen lasteenhuoneenkin siivosin. Illalla olisi sitten pesutupa saa pyykitkin kyytiä. tuo pienin sotki melkein sitä mukaa kun toisessa huoneessa siivosin mutta ei saanut onneksi kovin suurta tuhoa aikaiseksi. Sitten tulikin se ystävä ja neidin piti häntä ujostella niin ei sotkenut mitääs joten sain hetken hengähtää. Nyt tyttö nukkuu ja pidän täydellisen tauon ennen kun alkaa uurastus pyykkituvassa. Sitä ennen pitää saada edelliset pyykit kaappiin mutta muuta en tänään siivoa. Suuri päätös on että tuo lastenhuone siivottaisi joka ilta tästä lähtien mutta siihen tarvitaan myös tuon ukon innostus yksin en jaksa joka ilta sitä vahtia. Mutta oli siis apua kun sain valittaa heti sain jotain aikaseksikin. Käskin tätä ystävää tulemaan useamminkin kylään niin tulee minun siivotuksi =).

Joku kyseli vauva hankinnoista. Minä ostin sen tuttiketjun silloin np-ultran jälkeen heti muita hankintoja ei varmaan paljoa tarvita. Vaatteita mutta niitä ostan sitten kun tiedän kumpi on tulossa. Kyllä tuolla vaatteita on niin että pienen vauvan kanssa pärjää. Jonkun kivan pienen kietaisubodyn hankin ehkä siihen kaveriksi potkarit mutta taidan kuitenkin odotella kesän alennusmyyntejä ennen ostoksia jo en johonkin ihanuuteen törmää ennen sitä.

Nyt taidan pistää hekeksi ihan pötkölleen tuohon pikku neidin viereen kun isommatkin kuuluvat leikkivän rauhassa junaradalla lastenhuoneessa.

nuttu rv 13 aamun kiukusta laantuneena =)