Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SUURPERHE odottajien viikko 8 ¤¤¤

19.02.2007 |

Tässä linkki edellisiin juttuihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9584629&p=1&tmode=1&smode…

Ja ei kun uutta pinoa!

Meillä on täällä liki koko poppoo flunssassa :( Oikeastaan vain mies on toistaiseksi säästynyt. Kuumetta ei pahemmin ole onneksi kellään, mutta nenät tukossa ja yskittää. Yöt ovat risaisia, kun koko ajan joku yskii tai tarvitsee lääkettä. Mutta eiköhän tämä tästä taas.

Viikonloppu meni aikalailla kotona. Lauantaina oli 9v:n jääkiekkoa, mutta onneksi tällä kertaa omassa hallissa. Ei siis mennyt pojilla koko päivä reissussa.

Mutta nyt on koiruus jalat ristissä, joten jatkan myöhemmin.

Misti rv 20+3

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltisti luin kaikkien viestit ja ihan saman tien unohin mitä kullekkin oli tapahtunu...

Ultrakuulumisia oli joilla kuilla.Ihanaa että masussa on kaikki kunnossa!

Meillä on ultraan meno maaliskuun alkupuolella. Kotona riittää siivoamista ja pyykkäystä. Meillä siirtyi kuopus käyttämään taskuvaippoja sekä AIO-vaippoja... helpottaa pikkusen töitä, kunhan laps vielä oppis istumaan potalla niin kuan että pissa ehtii sinne tulla!!

Koko tää päivä on menny siivouksessa, kun iltasella piti tulla vieraita. Peruivat sittenkin kun oli muita menoja... pikkusen harmittaa, oisin sentäs nähny kummitätini yli 20 vuoteen!

Iltapalaa tuli tietenkin eka muksuista kyseleen (istuppa hetkeksi koneelle...aina silloin on äidin tarvista!) jotenka se siitä " omasta" ajasta ja istumisesta...

Waimo72 & mahhuli 17+5 (äkkiä tuo aika veen menee!!)

Vierailija
22/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvista keliä riittää. Aamuisin mittari huitelee yli kolmessakympissä, mut iltapäiväksi onneksi lauhtuu sen verran, et vähän uskaltaa pihallekin mennä... Mukavan aurinkoista on ollut ja valo lisääntyy muutenkin. Aamulla eskarilainen lähtee jo ihan valoisalla kelillä, kun pitkään oli ihan pimeää siinä vaiheessa. Aina se valo pimeyden jälkeen tulee jotenkin yllättäen, vaikka kevät on tullut joka vuosi. =)

Kummiasiasta oli täällä puhetta. Itsekin olen asiaa jo miettinyt, itse asiassa jo ennen kuin olin edes raskaana. =) Viimeksikin kummien miettiminen oli vaikeaa, nyt vielä hankalampaa. Meillä lapsilla on joko kaksi yksittäistä kummia tai pariskunta ja yksittäinen kummi. Sukulaisia ja ystäviä vähän vaihtelevasti. Kaikkien kummit onneksi osallistuvat jollain tavalla lasten elämään, mutta tavat vaihtelevat. Kahden ekan kaikki kummit asuvat kaukana, kolmosen kummeja nähdään paljon useammin ja se vaikuttaa paljon. Meille tärkeää on myös se kummin perustehtävä eli kristilliseen kasvatukseen osallistuminen ja siksi jokaiselle lapselle on pyritty valitsemaan ainakin yksi kummi, joka tähän on jollain lailla valmis. Pari ystäväperhettä on, jotka olisivat muuten hyviä kummiehdokkaita, mutta kummallakin on todella paljon kummilapsia. Sukulaisia nähdään tosi harvoin ja omista sisaruksista ne " kummityypit" on jo käytetty. Ei viitsi kummiksi pyytää sellaisia, jotka eivät halua olla missään tekemisissä olemassaolevien lastemmekaan kanssa, vaikka lähisukua ovatkin. Luontevaa olisi, että kummin kanssa oltaisiin muutenkin tekemisissä. Ystäväpiiriä siis kartoitetaan. Kai ne kummit löytyy... Aina mulla on aiheesta ollut jonkinlainen paine ja kumminkin lopulta hyvät kummit on saatu.

Toinen asia, jota mietin jo ennen raskautta, oli nimet. Niitä lähinnä siksi, kun se on niin kivaa. =) Tosin se valitseminen onkin sitten vaikeaa. Oletteko te muut miettineet jo vauvalle nimeä? Onko jollain kenties nimet valmiina? Itse siis mietin paljonkin, mies ei ole vielä oikein tosissaan innostunut asiasta, kun siihen on vielä aikaa. Pojan nimi meillä jäi viimeksi käyttämättä ja se saattaisi tulla käyttöön, jos pojan saisimme. Tytölle vaihtoehtoja on paljon, mutta ei mitään tiettyä suosikkia. JOtain vähän samaa tyyliä on hakusessa kuin isommillakin eli varmaan kolmitavuinen ja suht ajaton nimi tulee vauvallekin. Lähinnä siksi, että tykätään sellaisista nimistä, mutta toisaalta on kiva, että nimet jotenkin sopii sisarusten nimiinkin. Tuntuisi oudolta, jos seuraavan lapsen nimi olisi täysin eri tyyliä, kun tietty linja on muissa nimissä. Toisaalta en halua liian samanlaisia nimiä tai liian " ilmeistä" sarjaa (tyyliin Ruusu, Vuokko, Orvokki). Nimiasiat on aina makuasioita, mutta ihan hauska olisi kuulla ajatuksia teiltä, joilla lapsia on jo isompi joukko. Onko teidän lasten nimissä joku tietty juju, joka liittää ne yhteen vai oletteko aina antaneet kauneimmalta kuulostavan nimen riippumatta sisarusten nimistä?

Tässäpä taas löpinöitä... Nyt sänky kutsuu.

Mukavan talvisia päiviä ja voikaahan paksusti!

Meiramiina 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille!

Nyt olikin paljon kaikenlaista juttua ilmassa, muistaispa vaan kaikki...

Masutuubeista ainakin... Itse tein noin 50 cm korkean, niin peittää peupunkin hyvin :D Tein tuubin putkesta kaksinkertaisena, niin alareunaan jää ' siistimpi' , saumaton reuna, kuin että olisin sen itse huolitellut, sillä en mikään mestari ompelussa ole... Kavensin tuubia ylhäältä, niin se pysyy tukevasti päällä. Kuminauhakin olisi kyllä hyvä idea!

Sotkusta... Illalla oli ihan kamala sotku!!!!! Istuin puolisen tuntia sitä tuijotellen, veto totaalisesti pois, lapset juoksentelivat, melusivat... AAAARRRRRGGGGHHH!!! Sit meni hermot... Mies sai käskyn hoitaa lasten iltatoimet ja minä katsoin kellosta tasan puoli tuntia, jonka ajattelin ennen greyn anatomiaa heilua ja siivota kuin puolihullu ja sitten istuinkin iltapalan kanssa tyytyväisempänä sohvalle katsomaan telkkua. Teen monesti niin, että kellotan jonkun ajan ja sitten lopetan, oli tilanne hyvä tai ei. Tulee edes tunne, että on jotain saanut aikaiseksi ja tietää että vähän aikaa kuin heiluu, niin sitten saa ' luvan' kanssa lopettaa siivouksen :) tällaista itsensä huijausta harrastan minä... Nyt olisi sitten tänään urakkana viimein saada toi khh kuntoon... Siellä kaaos, pyykkikone pitäisi laittaa laulamaan... alkaa hiihtolomareissu jo painaa päälle, että olisi saatava puhdasta vaatetta mukaan. Toppa-asutkin ajattelin pestä, se täytyy varmaan tehdä huomenna illalla, niin ehtivät yön aikana kuivaa.

Kummista ja nimistä... Meillä alkaa olla myös kummiongelma... oma ainut sisko käytetty jo ekaan ja miehellä sisaruksia on, mutta niistä on käytetty jo kaikki paitsi yksi, joten se taitaa olla valintana ja sisko joutuu miehensä kanssa uusintakierrokselle. Tosin miehen puolella lastenlapsia on kamalan paljon, joten kaikki sisarukset siellä ovat ristiin toisensa lasten kummeja ja monelle niitä on jo montakin. Itse olen todennut sen, että sukulainen kannattaa meillä olla yhtenä, sillä heitä tulee nähtyä tietyin väliajoin. Meillä on harmiksi vähän vaihtelua kummien muistamisessa... toisten kummit on aktiivisempia kuin toisten ja se harmittaa. Lapsiakin se harmittaa kun joku saa ystävänpäivänä paketin kummeiltaan ja toinen ei... Mutta sille en itse kuitenkaan mitään voi... Miehelläni ja minulla on viisi kummilasta ja siinä kieltämättä on jo hommaa, kun koittaa muistaa synttäri, nimi, ystävänpäivät, joulut yms. Itse koitan olla aktiivinen kummi ja sillä samalla patistaa omien lapsienkin kummeja, mutta ei se aina auta...

Se jonkun kertoma kummipäivä on muuten tosi hieno idea!!!!!!!!

Nimistä... meillä on lapsilla toisiinsa sointuvat nimet. Se sarja alkoi kahdesta ekasta ja ei sitten osannut enää tyyliä vaihtaa ;) Mutta nimet on aina olleet sellaisia joista olemme pitäneet paljon, siitä huolimatta vaikka ovat sarjaan sopineetkin. Ei ole väkipakolla etsitty vain muiden nimiin sopivia. Nytkin meiltä jo arvuutellaan, että tämä ja tämä sopisi hyvin teidän sarjaan :D Tällä kertaa kuitenkin on luvassa yllärinimet. Sarja katkea:D Siinä onkin sitten yllätystä muille eli meillä siis etunimet on jo valmiina mietittynä. Toisten nimien kanssa on vähän miettimistä.

Neljännen kohdalla mies keksi odotusaikana työnimen, josta sitten tulikin lopullinen nimi, sillä poika vaan oli niin kovasti nimensä oloinen ja siihen oli jo niin hyvin tottunut :)

Mukavia ultrakuulumisiakin oli joillakin, kiva juttu!

Itse en ole vielä uskaltanut ostaa tälle vauvalle mitään. Eilen kyllä ekaa kertaa pyörähdin h&m vauvaosastolla, mutta vain kurkkaamassa ;) Vaunuja olen pikkuisen alkanut katsoa sillä silmällä, mutta en vielä uskalla ostamaan alkaa. Kesän alet voisi sitten olla hyvä aika innostua... Sukupuolta emme saa kuitenkaan tietää ennen syntymää, joten se rajoittaa ostelun ' yleispidettäviin' vaatteisiin :) Minä haluaisin tietää sukupuolen, mutta mies ei. Se on siis oltava salaisuus minullekin, sillä en millään pystyisi pitää suutani supussa vaan vahingossa sen kuitenkin paljastaisin :D Enkä halua pilata häneltä sitä yllätystä ja kivahan se on odottaa kätilön ilmoitusta siitä kumpi tuli :)

Nyt on mentävä uhmaamaan pakkasta, sillä pojalla on koulussa hiihtokisat ja lupasin mennä katsomaan. Aamulla pakkasta -26... mutta olivat siirtäneet aloitusta myöhemmälle, mutta nytkin mittari näyttää vielä yli 20. Hulluutta hiihdättää lapsia tuollaisella ilmalla! Mutta ei auta... Kuinkahan sitä tarkenee ladun varressa seisoskella... Hui!

Mukavaa päivää kaikille!!!

-mammaxneljä&18+5 (samaa mieltä jonkun toisen kanssa, kyllä tuo aika meneekin vauhdilla!!!)

Vierailija
24/33 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta että oli vauvan ristiäiset. Pappi kysyi että mikä se nimi nyt sitten on ja ukko katsoi minua. Keksin sitten äkkiä yksinäni muka hyvän kolmen nimen

sarjan ja pappi kastoi. Sit vasta tajusin että siinä oli kahden serkun nimet. Kauhee kun piti pyöritellä niitä nimiä mielellä että miten tää nyt näin meni.... Onneks oli vaan unta ja aikaa on vielä miettiä nimiä!!!! Meillä kolme tavuisia nimiä 5 ekalla lapsella ja tytöt loppuu a:han, PAITSI viimeinen. Katkaistiin sarja siihen, en edes älynny ennekuin alkoi tulemaan kommenttia ihmisiltä. Meillä ensimmäinen omistaa aika nykyaikaisen nimen ja kaikki loput on aika vanhoja nimiä, olen huomannut että osa jopa aika yleisiäkin.

Kummihomma on vielä täysin auki. Meillä molemmilla paljon sisaruksia joten vielä on joku käyttämättä ja ystäviä omistetaan sen verran paljon että vielä varmastikin joku halukas löytyy. Itselläni on 12 kummilasta. Jouluna alkaa jo tuntua ylivoimaiselle lahjojen ostaminen, ei ole mahkuja enää kallista ostaa kenellekkään. Olenkin ajatellut että muistamme hyvin synttäreillä ja aina kun näkee niin muistaa vaikka vain sylissä pitämällä tai muuten huomioimalla. Tuskin ne lahjat kuitenkaan on kaikki kaikessa.

Eskarilaista pitää lähteä hakemaan. 7-vuotis synttäreitä juhlitaan tänään!!! Äkkiä menee vuodet, vasta olin sairaalassa ekan(ja ainokaiseni) pojan kanssa. :) Iloista hulinaa odotellen

' Ulmeri rv 18'

Vierailija
25/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippäpolille oon lähdössä. Jospas ehtisin iltapäivällä kuulumiset kirjoittaa.

Pipsa

Vierailija
26/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen menossa kättärille kohta tarkistus ultraan,jännittää kamalasti.Kerron myöhemmin kuulumisia sitten että miten meni.

Vierailija
27/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä ei kummempia, lomaa edelleen vietellään.. Ilmat ikävän kylmiä ja odotan kevättä jo ihan pöpinä..

Meillä tuo kummi asia on jo valmiiksi mietitty, molemmilla on nuorimmat sisarukset vielä " valjastamatta" tuohon kummihommaan joten minulta ryhtyy hommaan pikkusisko miehineen ja isännältä pikkuveli..

Nimiä tulevalle vaaville eilen hieman katseltiin kun kysyvät sitä noissa lapuissa, muttei päästy vielä asiassa eteen päin ja yleensä se nimi on vielä muuttunut aivan viime metreillä..

En tiedä mistä johtuu, mutta on ollut kovin väsy ja nuutunut olo.. Toivottavasti tämä tästä kun työt taas alkavat ensi viikolla..

Piiu.

Vierailija
28/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille ulkomaitten takapajulasta! (ja sateisesta sellaisesta)

Ma olen hulluna noihin nimijuttuihin, pyorittelen jo ihan alkuraskaudessa kaikenmaailman nimia! Meilla kun on ' ongelmana' etta pitais loytya molemmista maista kaytossa oleva nimi, vaikka sita sitten hiukan muutetaan kirjoitusasultaan... tama on paakriteeri. Enka halua paikallisia , kovin vaikeasti lausuttavia nimia omilleni, vaikka paikallista kielta itse puhunkin, taytyy nyt omia porukoita sen verran aatella! Mutta tosi on etta vuosien saatossa oma makukin on muuttunut ja aivan ehdoton tuohon molempien maitten tarjontaan en enaa ole!

Talla masuasukilla; jos on tytto on nimi jo olemassa! Siis oikein sovittuna miehen kanssa, mika on aika outoa kun yleensa olemme saaneet paatoksen tehtya vasta n. 8 raskauskuulla! Ensimmaisen nimesin mina, toisen mies, kolmannesta vaannettiin hiukan katta, mutta sovittiin kuitenkin ja neljas oli aika helppo valinta! Pojalle on ollut nimi valmiina monen monta vuotta, muttei taida sita saada tama poika jos sellaisena syntyy... siihen on viela kaksi nimea ilmassa! Meilla pitaa olla nimi valmiina laitokselle mennessa ja sitten yleensa se synnyttya laiskastaan papereihin!!

Vauvaostoksista; en ole viela mitaan uskaltanut ostaa, vaikka meilla on menossa aleaikakin nyt! Miehen siskon tytolta on tulossa kassillinen pienia vaatteita, joten alkuun paastaan meillakin, vaunujen osto olisi edessa! Harmittavainen rahareika sekin kun en enempaa naita lapsia tule tekemaan... Ja nelosen jalkeen annoin KAIKKI vauvatarvikkeet pois! Sangysta alkaen!

Mutta se naista pulinoista voikaa hyvin

- levinia ja hope rv 10+6 -

Vierailija
29/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut juttua tällä viikolla, kun nyt muistais kaikki..

Kummiasiaa. Meillä on kaikilla lapsilla kummit niin että ystäväpariskunta sekä tyttö -ja poikakummit sit sukulaisista. Meillä kun on molemmilla isot suvut niin aina on löytynyt.

Nimet lapsilla meillä on valittu ihan niin mikä on sillä hetkellä sattunut parhaimmalta kuulostaan. Koko raskauden ajan niitä pyörittelen.. ;) Kaikki nimet on kuitenkin vanhoja nimiä, ainut kriteeri meillä että (etu)nimen pitää löytyä almanakasta.

Omaan napaan sitten. Musta on alkanu tuntuun että oonko raskaana lainkaan? :( Viimeisetki vähäiset oireet ovat lähes kadonneet eikä juurikaan ole mitään tuntemuksia. Aikaisemmissa raskauksissa olen voinut pahoin, palellut ja väsynyt...nyt ei mitään. Muuta kuin se plussa kolme viikkoa sitten. Niinpä varasin ajan yksityiselle gynelle ultraan että näen missä mennään. Se on nyt maanantaina. Toivottavasti sieltä elämää löytyis! Niin toivon.

Luulisi että osaisin olla hermoilematta, mutta ei. Seitsemän lapsen kokemuksella luotan tuntemuksiini..isäntä kyllä yrittää lohduttaa että " jos tää nyt vaan ois näin helppo?" Oishan se mukava sekin :)

No, viikonloppu nyt sit jännitetään, tulen sitten maanantaina kertoon mitä löytyi vai löytyikö mitään...

heppu rv 7+3

Vierailija
30/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin alkoi sitten hiihtoloma. Vaikka meillä ovat lapset olleet melkein koko viikon kotona jo muutenkin, flunssaa kun ovat poteneet. Tänään vain kävi esikoinen koulussa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että mieskin joutui tulemaan jo puolilta päivin kotiin - kuume nousussa ja kurkku kipeä :( Että kunnon työntekijä tuntuu olevan, kun lomalla sairastaa. Toivottavasti menisi pian ohi hänellä.

Kummeista oli juttua ollut. Meillä alkaa kaikki vaihtoehdot olla jo käytössä. Molempien meidän sisarukset ovat jo valjastettu kummin tehtäviin, samoin hyvät ystävät - siis sellaiset, joiden kanssa pidetään riittävän usein yhteyttä. Me kun myös toivomme, että kummeja näkisi muutenkin kuin joulukortin muodossa. No, onneksi siskoni lupasi alkaa asiaa pohtimaan meidän puolestamme, kun raskaudesta kuuli ;)

Nimistä sen verran, että tytölle on olemassa yksi sellainen vaihtoehto, joka suunnilleen miellyttää molempia, mutta pojalle ei ole vielä mitään järkevää vaihtoehtoa. Tosin tuo tytönkin nimi todennäköisesti vaihtuu vielä, jos tyttö tulee. Meillä on tyttöjen nimissä oma juttunsa ja pojilla omansa. Eli koko sarja ei noudata samaa kaavaa. Mutta enpä taida vielä sairaalan esitietolomakkeeseen mitään kirjoittaa. Jos hätäkasteeseen jouduttaisiin, niin sen nimenhän saa sitten vielä vaihtaa. Niin ainakin luulen...

Bloom ja Pipsa, kuulumisia kertomaan mars :)

Hepulle jaksuja epävarmaan oloon. Toivottavasti miehesi on oikeassa ja pääset nyt vain vähällä! Eihän raskauksia saisi vertailla keskenään, mutta minä ainakin sorrun siihen ihan harva se päivä. Joten ymmärrän " tuskasi" .

Juups, nyt lähden sohvalle miettimään, mikä on tämä mieliteko, joka vaivaa nyt. Jotain tekee kauheasti mieli, mutta kun en tiedä mitä!

Misti rv 21+0

Vierailija
31/33 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polilla käyty ja kaikki näytti olevan hyvin. Painoarviot molemmille 1300g, ihan hyvät kai, lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa monesti tuplien painonnousu hidastuu verrattuna yhteen, kun tulee jo vähän ahdasta. Jos muilla painoarvioita viikolta 30, niin olis ihan mielenkiinotosta kuulla. Mutta kohdunsuu edelleen kiinni ja kiinteä, eli siltä osin voi olla huoletta. Kaulakanava hiukan ehkä lyhentynyt, ei mitannut nyt ultralla sitä ollenkaan , mutta tunnustelemalla 2,5cm, kun edellisillä kerroilla 3cm, paitsi ultralla n. 5cm. Lääkäri sanoi, että näyttäis kaikki hyvältä, eikä syytä huoleen. Molemmat vauvat päät alaspäin, tosin B-vauva tosi ylhäällä, mutta sillä ei oo väliä. A-vauva oli jo aika alhaalla, eli toivottavasti ei enää ala kääntymäänkään.

Siivouksista ja sotkuista oli puhetta. Meillä menee kyllä kämppä päivässä kaaokseen, jos ei tee mitään asian eteen. Yritän joka päivä siivota alakerrasta yleiset tilat suht siistiksi, niin ei ihan hirveetä sotkua pääse syntymään. Imuroin vähintään joka toinen päivä, jolloin tulee hyvin järjesteltyä tavarat paikoilleen. Kerran viikossa sitten parempi siivous. Mutta kyllä päivästä aika paljon menee siivoamiseen aikaa. Pelkät pyykit ja tiskit kun vievät oman aikansa. Mutta oon tosi pahalla tuulella, jos on kovin sotkuista ympärilla, niin oon todennu, että parempi sitten vähän siivoilla jatkuvasti, kuin karjua koko ajan.

Nimistä myös oli puhetta, meillä ei mitään johdonmukaisuutta oo nimissä, aina on annettu nimi, mikä on sillä hetkellä tuntunu hyvältä. Suomalaiset nimet, jotka on helppo sanoa ja kirjoittaa, ei mitään erikoisuuksia. Nimiä mulla ois ihan hirveesti varastossa, luen aina kastetut ja mietin minkä nimen antaisin omalle vauvalle. Tällä hetkellä meillä on pojalle kaks vaihtoehtoa, tytölle useampia, siis semmosia, jotka mieskin kelpuuttaa. Saa nähdä tuleeko käytettyä näitä nimiä, mitä nyt ollaan mietitty, yleensä nimi on muuttunu kun vauva on syntyny.

Hankinnoista oli myöskin puhetta. Mulla on koko ajan ollu jonkinlainen varovaisuus tässä raskaudessa. Nyt ollaan kuitenkin rattaat hankittu, vielä toinen turvakaukalo ja pinnasänky ainakin tarvii ostaa. Vaatteita en oo vielä katsellut, tosin yhden pikku bodyn alennusmyynnistä ostin. Pitäis alkaa kaivamaan nuo vauvanvaate laatikot esille pikkuhiljaa ja sieltä pesemään vaatteita kaappiin. Sen verran sain aikaiseksi, että yhden kaapin tyhjensin vauvanvaatteille.

Kiva kun pakkanen vähän laski, niin pääsee aamusta ulkoilemaan lasten kanssa, tosin luistelemaan ei varmaankaan lähdetä, vaikka vähän olin sitä tälle päivälle suunnitellu, sen verran on vielä pakkasta. Meillä alkoi hiihtoloma, eli ens viikon olis sitten enemmän porukkaa koko päivän kotona. Kyllä tuntuu, että lapsetkin olivat loman tarpeessa, hirveen väsyneitä olivat koko sakki.

Mutta täytyy kai lähteä pyykkäämmän ja siivoamaan keittiöstä aamupala pois, että ehditään sinne uloskin. Jos sitten ehtis vaikka mäkihyppyä katsella.

Pipsa+5 ja tuplat rv30+1

Vierailija
32/33 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tassa oikeestaan mitaan asiaakaan talla kertaa, kunhan kaytan aikaani, ennen kotitoitten alkua! Esikko siivosi koko huushollin eilen, kiitos hanelle siita avusta, joten ei tarvii muuta kuin keittiohommissa olla tanaan! Kolmosella on 8v synttarit, helppo ' nakki' sekin kun kakun ostan valmiina...jos parit kaaretortut sais aikaiseksi! Laiskottaa tanaankin, pitanee ottaa rautatabu kun tuntuu puhti olevan kokonaan poissa! Laakarihan mulle niita jo maarasi, mutten nain ' aikaisin' viitti joka paiva viela ottaa...

Siivoilusta oli juttua! Mulla nelonen on oikein supersotkija, tai levittaa leikkiessaan kaikki barbit sun muut tilpehoorit ja ei sitten millaan keraa niita! Ei hyvalla eika pahalla. Kakkonen ja kolmonen siivoilevat pakolla, esikko on ainoa luonteeltaan siisti ja jarjestyksenhaluinen! Mieshan mulla on oikein siivoushullu, mutta onneks sekin rauhoittumaan pain vanhetessaan (heh)! Meilla on kolmella muksulla imurointi-jarjestys; eli listassa lukee kuka imuroi tanaan! Ja siita sitten kakkosella ja kolmosella on tiskikoneen tyhjennys. Esikko jarjestelee huoneen paivakuntoon ennen kouluunmenoa. Muuten touhuan sitten mina ja kuka milloinkin muita hommia.

Omaan napaan kuuluu ihan hyvaa, oikein naurattaa, etta jokos nyt voisi alkaa olemaan ja nauttimaan raskaudesta!

Pipsallakin oli mukavasti jo viikkoja, otahan rauhallisesti etta viela hiukan kasvaisivat masussa! Voimia synnytykseen!

- levinia ja Hope rv 11 -

Vierailija
33/33 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynyt vähään aikaan edes lukemassa täällä.

Meidän lapsil alkoi hiihtoloma,joten itsekin otin koko viikon vapaaksi ja nautitaan yhdessäolosta.Esikoispoika lähti kumminsa luo Ouluun,mut muut on kotona.Mies käy töissä ihan normaalisti,itseasiassa lähti juuri äskön töihin.

Täällä vauvan liikkeet tuntuneet rv 14+2 lähtien päivittäin,sen jälkeen on tullut harvemmin enää kuunnetua sydänääniä kotidopplerilla.Liikkeistä kun on voinut päätellä kaiken olevan hyvin.

Anteeksi,en muista millään nimimerkkiä,mut hänelle,joka epäili oireettomuudesta,että kaikki ei oiskaan ok,toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin,selviäisit vain oireettomasti raskauden.

Vauvasta puhutaan päivittäin kuopukselle(1v7kk),ja kun häneltä kysyy missä meidän vauva,tyttö taputtaa äitin masua ja sanoo täällä.

Supistuksia ei oo ollut nyt viikkoon.

Tänään käytiin koko perheellä raxissa syömässä masut täyteen pitsaa ja pehmistä,oli ihana herkutella siellä pitkästä aikaa.

Nyt nukkumaan.Hyvää viikonloppua suurperhe odottajille!

Lumina ja Lahja rv 17+1