Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: miehet kokevat pitkissä suhteissa naisia enemmän väkivaltaa

Vierailija
04.11.2024 |

Sekä henkistä että fyysistä. 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010802518.html

Kommentit (318)

Vierailija
161/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavia tutkimustuloksia on siitä, miten nuoret naiset eivät pidä mieheensä kohdistamaansa fyysistä väkivaltaa pahana. Ei myöskään yhteiskunta. Sitä pidetään pirtsakkana, emansipoituneena, räväkkänä, feministisenä. Nuoret miehet pelkäävät parisuhdeväkivaltaa enemmän kuin nuoret naiset, ja hyvästä syystä: he kokevat sitä enemmän.

Itse asia on sydäntä lähellä, koska ensimmäinen vakituinen (tasapainoton) tyttöystävä oli fyysisesti välivaltainen, henkisestä väkivallasta puhumattakaan. Ei hän, eikä oikein kukaan muukaan pitänyt sitä minään.

Sosiopaattista yhteiskuntaa on tilattu ja sosiopaattisempi yhteiskunta saadaan. Jos kiltteys on vika eikä tarvitse käyttäytyä nätisti sellaisia kohtaan joista ei tykkää, niin bufferi väkivaltaista käytöstä vastaan ohenee. 

Vierailija
162/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavia tutkimustuloksia on siitä, miten nuoret naiset eivät pidä mieheensä kohdistamaansa fyysistä väkivaltaa pahana. Ei myöskään yhteiskunta. Sitä pidetään pirtsakkana, emansipoituneena, räväkkänä, feministisenä. Nuoret miehet pelkäävät parisuhdeväkivaltaa enemmän kuin nuoret naiset, ja hyvästä syystä: he kokevat sitä enemmän.

Itse asia on sydäntä lähellä, koska ensimmäinen vakituinen (tasapainoton) tyttöystävä oli fyysisesti välivaltainen, henkisestä väkivallasta puhumattakaan. Ei hän, eikä oikein kukaan muukaan pitänyt sitä minään.

Sosiopaattista yhteiskuntaa on tilattu ja sosiopaattisempi yhteiskunta saadaan. Jos kiltteys on vika eikä tarvitse käyttäytyä nätisti sellaisia kohtaan joista ei tykkää, niin bufferi väkivaltaista käytöstä vastaan ohenee. 

Kiitos vaan Marinin hallitukselle. Juuri tuolloin naisen mieheen kohdistamasta väkivallasta tuli hyväksyttyä koska onhan se feminististä ja liberaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään. Mies on huomattavasti naista väkivaltaisempi aina ja kaikkialla. 

Lähteesi?

Vierailija
164/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään. Mies on huomattavasti naista väkivaltaisempi aina ja kaikkialla. 

Lähteesi?

Varmaan Marinin hallitus, naisunioni ja muut miehiä vihaavat tahot.

Vierailija
165/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteesi?

Usko ei tarvitse lähteitä.

Vierailija
166/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen Quora-kysymys, jossa englanninkielisiltä tiedustellaan mitä "you're too kind" tarkoittaa.

Joku oli vastannut "it means thank you very very very much".

Suomessa "olet liian kiltti" tarkoittaa suunnilleen "sut tapetaan tota menoa, ryhdistäydy".

Ei ihme, että täällä on niin paljon mielenterveysongelmia xD

Vierailija
167/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan lesbosuhteissa on enemmän parisuhdeväkivaltaa kuin heterosuhteissa. Ja naiset hoitavat myös suurimman osan lasten pahoinpitelyistä.

Vierailija
168/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan lesbosuhteissa on enemmän parisuhdeväkivaltaa kuin heterosuhteissa. Ja naiset hoitavat myös suurimman osan lasten pahoinpitelyistä.

Voitaisiinko pysyä edes kerran aiheessa, kun se itsessään tarjoaisi ihan riittävät tsäänssit ihan riittävään trollaukseen? Vaihda levyä.

Vierailija
169/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Höpsistä. Asenteet ovat olleet samanlaiset kymmeniä vuosia.

Vierailija
170/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin lievän, ei toistuvan, parisuhteessa tapahtuvan pahoinpitelyn yleisen syytteen alaisten rikosten listalta.

Sillähän tämä hoituu.

Vierailija
171/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla linjalla aiemmatkin tutkimukset ovat olleet. Ei tässä ole mitään uutta. Miesten kokema seksuaalinen väkivalta oli silti yllätys.

Siitä kun ei saa puhua. Tai tuoda esille. Koska tekee miehestä automaattisesti heikon. Riittävän monen mielestä ainakin.

Jos mies joutuu naisensa väkivallan kohteeksi, hän on luuseri, jota halveksitaan. Niin muut miehet kuin naiset, poliisista puhumattakaan. Paras olla hiljaa. 

Miehinen mieshän nimenomaan pahoinpitelee naistaan, eikö?

Vain täydellinen mul**ku ja psykopaatti pahoinpitelee naistaan. En ole koskaan tuntenut yhtään sellaista. Mutta olen monesti nähnyt (yleensä kännisen) naisen läpsivän tai jopa potkivan mi

Wtf? Psykopaatteja on vain pieni prosentti väestöstä. Väkivaltaisia miehiä huomattavasti enemmän. Missä todellisuudessa nämä kommentoijat oikein elää?

Vierailija
172/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinpäinvalehtelu...aktivoitu!

Vierailija
173/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanallinen väkivalta tai kontrollointi:

N 31 %

M 40 %

Fyysinen väkivalta:

N 17 %

M 24 %

Seksuaalinen väkivalta:

N 17 %

M 17 %

Hienosti olet tulkinnut taulukoita, otit mukaan sitten yhden ikäluokan laajemmasta tutkimuksesta, että pääset miehenä uhriutumaan? Tyypillistä ulia.

Vierailija
174/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on ollut vaan 5000 vastaajaa. Vähän tyhmää lähteä sitä liikaa lukemaan todeksi 5 miljoonalle ihmiselle 

Naiset julistaa kuinka tutkimusten mukaan naiset ovat onnellisempia ilman parisuhdetta kuin parisuhteessa.

Otanta 1243 henkeä.

Miten menee noin omasta mielestä? Varsinkin kun tarkka lainaus olikin: naiset jotka eivät hae parisuhdetta ovat onnellisempia kuin miehet jotka etsivät sellaista.

Hups.

Vierailija
175/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on ollut vaan 5000 vastaajaa. Vähän tyhmää lähteä sitä liikaa lukemaan todeksi 5 miljoonalle ihmiselle 

Ei ollenkaan tyhmää. Virhemarginaali on alle 2 prosenttiyksikköä suuntaan tai toiseen.

No eikä ole. Kuitenkin väkivaltatilastot poliisilta ja oikeudesta antaa ihan toisenlaista totuutta näistä tilastoista.

Niinkö?

eli sielläkö on ainoat oikeat r_iskaustilastotkin?

Vai oliko niin että moni jää ilmoittamatta ja totuus on jotain aivan muuta kuin nuo poliisin tilastot sanoo?

Näinhän te väitätte aina välillä...

Vierailija
176/318 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kauheaa luettavaa tämä naisten väkivaltaisuuden puolustelu, ja oman väkivaltaisuuden oikeuttaminen sekä miesten kokemusten täydellinen vähättely.

Olen itsesikin ollut väkivaltaisen naisen kanssa parisuhteessa, ja se jätti minuun niin syvät arvet, että ne tuskin tulevat ikinä kokonaan parantumaan.

On totta, että puolisoni oli fyysisesti minua heikompi, mutta en myöskään  missään vaiheessa voinut puolustaa itseäni hänen hyökkäyksiltä millään tavoin. Yhden kerran koitin ottaa hänen kädestä kiinni, jotta hän lopettaisi lyömisen päähäni, ja myöhemmin sain toistuvasti kuulla olevani naistenhakkaaja. Tätä tietoa levitettiin puolisoni toimesta myös muille suhteen ulkopuolisille ihmisille, ja maineeni loattiin siinä samalla hyvin pitkäksi aikaa.

Fyysysisiä vammoja syvemmät olivat kuitenkin ne henkiset haavat. Tuntuu käsittämättömän musertavalta ajatella, että kumppanisi vihaa sinua niin paljon, että

Tuttu tunne, molemmat puolisoni syytti minua kaikesta - olin kuulemma "pakottanut" puolisoa asentamaan vakoilulaitteita, koska olin niin "mystinen". Pari kertaa jopa väläytti että se vakoilu oli mun omaksi parhaaksi, sen ei tarvinnut arpoa kenen kanssa vietän aikaa tai juttelen ja mun ei tarvitse sepittää valheita missä olen ollut ja kenen kanssa.

Kävi mielessä että se saattais olla tyytyväinen jos mulla olisi gopro-kamera otsassa 24/7 ja livelähetys sille. Mutta veikkaan että tulisi syytöksiä hakkeroinnista, olisin muokannut kameraa näyttämään jotain muuta tmv.

En usko että kumpikaan existäni vihasi minua, ainakaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Mustasukkaisella exällä oli omien kertomuksien mukaan paljon huonoja kokemuksia nuoruudesta, jotka sai epäilemään miehiä - ja pelko on tunne joka päihittää kaikki muut tunteet. Se ei vaan nähnyt tai uskonut miten paljon pahaa oloa sen käytös aiheutti minulle, vaikka yritin kertoa sille suoraan. Kävin jopa terapiassa jonkun aikaa, mutta en olisi saanut kertoa terapeutille mitään meistä, koska vääristän tai terapeutti ymmärtää väärin.

Saattaa olla että sunkin eksällä oli taustalla jotain traumoja, joka sai sen käyttäytymään noin. Sen oli pakko kontrolloida sinua, ja henkinen ja/tai fyysinen väkivalta on yksi keino.

Ole onnellinen, että pääsit pois tuosta suhteesta - moni elää tuota vuosikymmeniä, ja niistä tulee tyhjiä kuoria. Miehenä on hankalaa kertoa kenellekkään, että on väkivaltaisessa suhteessa. Vähätellään asiaa tai sitten miestä lytätään, niinkun ekoilla sivuilla moni on maininnut.

Mun suhteiden jälkeen kerroin ystäville millaista on ollut, ja useampi kertoi että niilläkin on vastaavia kokemuksia - mutta eivät ole halunneet myöntää kenellekkään.

T. 110 kommentin kirjoittaja

Vierailija
177/318 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet provosoivat? Miksi valitsette sen jännimmän kumppanin?

Ja ihan sääliä pitäisi kun fyysisesti vahvempi sukupuoli saa kämmenestä, vaikka miehet itse kannattamalla kannattavat naisen listimistä? Ihan oikeasti nyt :D miehet vain ilakoivat jos uhri on nainen. Olette jokaisen läpsyn ansainneet, ette te siihen kuole. Kunnon uhriutumista.

Asetelmat ovat kääntyneet ihan päälaelleen, kun laki ja asenteet ovat naisten puolella.

Kommentin kirjoittajalle: oletko harkinnut terapiaa?

Vierailija
178/318 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tutkimuksessa nämä kysymykset kysyttiin VAIN parisuhteessa olevilta ja siitä parisuhteesta. Tämä siis kertoo, että miehet ainakin jäävät herkemmin väkivaltaiseen suhteeseen. Ei välttämättä sitä että väkivaltaa kokisi enemmän miehet. 

Suoraan tutkimuksesta: "Nyt toteutettu kyselymme keskittyy tämänhetkiseen elämäntilanteeseen ja tarkastelee tämän vuoksi ainoastaan nykyisessä parisuhteessa koettua väkivaltaa eri muodoissaan."

Vierailija
179/318 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanallinen väkivalta tai kontrollointi:

N 31 %

M 40 %

Fyysinen väkivalta:

N 17 %

M 24 %

Seksuaalinen väkivalta:

N 17 %

M 17 %

Mies on uniikki lumihiutale. Kuten miesflunssa, myös kritiikki korraan usein tappavan vaarallisena. 

Me naiset on niin totuttu miesten paskanheittoon ettei usein edes huomata sitä :D

Lopuksi faktapläjäys alustan ulikansasta:

"Tätä on suomalainen rakkaus Lähes kaikki sitä haluavat, mutta pelkän peruskoulun käyneet eivät sitä saa"

Kas kummaa. Persut?!?!

Vierailija
180/318 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Sun napit taitaa olla loppu. Käypä apteekissa.