Tutkimus: miehet kokevat pitkissä suhteissa naisia enemmän väkivaltaa
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija:
Jaa, siis nyt se, että naiset hakkaa tutkitusti enemmän miehiä kuin toisin päin onkin miesten vika? Aika monta vuosikymmentä olen kuunnellut kuinka naista ei voi koskaan syyllistää.
Eivät naiset hakkaa! Turvakoteihin pakenevat hakkaamisen takia nimeenomaan naiset! Nyt on joku aasi keksinyt ,,yhdistää,, henkisen väkivallan ja kontrolloimisen, johan oli älyvälkky juttu: Miehet - ne ressukat - kokevat nyt henkisenä väkivaltana kun vaimo kysyy - joutuu kysymään tai sanomaan: Muistatko että haet Villen tänään harkoista? Pitikö sun viedä ne polttopuut tänään sun äidille? Koska sulla se talvirenkaiden vaihto olikaan? Hitto, sen koiran päästit taas sisälle kuivaamatta sen jalkoja, siivoa itse tuo sotku!
Jospa nyt luet tuon tilaston, niin fyysisestä väkivallasta on kysymys. Seksuaalisessa väkivallassa Ap kyllä liiottelee, ja sitä miehet enemmän harjoittavat.
"Eiköhän tähän tutkimukseen kuitenkin ole otettu molempia sukupuolia ihan sama määrä. Tätä ei kuitenkaan kerrota jutussa. Otanta on vielä 5000, eli varsin kattava. Tämä antaisi kyllä ymmärtää, että näin olisi: "Niitä koskeviin kysymyksiin vastasi yli 5000 eri-ikäistä, eri sukupuolia edustavaa, eritaustaista ja eri elämäntilanteissa olevaa suomalaista"."
Et nyt oikein ymmärrä. Jos miehiä on enemmän kuin naisia, niin eikö ole aika luonnollista, että sinkkuus on miesten keskuudessa yleisempää kuin naisten keskuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy kun kelpaa vain kauniit jännätytöt. Ruma, pullea nainen ei hypi silmille.
Ei näytä Justiina olevan tuttu.
Vierailija kirjoitti:
"Eiköhän tähän tutkimukseen kuitenkin ole otettu molempia sukupuolia ihan sama määrä. Tätä ei kuitenkaan kerrota jutussa. Otanta on vielä 5000, eli varsin kattava. Tämä antaisi kyllä ymmärtää, että näin olisi: "Niitä koskeviin kysymyksiin vastasi yli 5000 eri-ikäistä, eri sukupuolia edustavaa, eritaustaista ja eri elämäntilanteissa olevaa suomalaista"."
Et nyt oikein ymmärrä. Jos miehiä on enemmän kuin naisia, niin eikö ole aika luonnollista, että sinkkuus on miesten keskuudessa yleisempää kuin naisten keskuudessa?
Naisia on enemmän kun miehiä. Alle 60-vuotiaissa miehiä enemmän, mutta ei kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on enemmän kun miehiä. Alle 60-vuotiaissa miehiä enemmän, mutta ei kovin paljon.
Niistä nuorista miehistä tässä juuri oli kyse. Joko uppoaa kaaliin?
Samalla linjalla aiemmatkin tutkimukset ovat olleet. Ei tässä ole mitään uutta. Miesten kokema seksuaalinen väkivalta oli silti yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se miesten sinkkus silti selity sillä. 18-29 vuotiaista naisista 83% enemmän seurustelee kun miehistä. Ei niitä miehiä niin paljon enemmän todellakaan ole.
On kyllä kauheaa luettavaa tämä naisten väkivaltaisuuden puolustelu, ja oman väkivaltaisuuden oikeuttaminen sekä miesten kokemusten täydellinen vähättely.
Olen itsesikin ollut väkivaltaisen naisen kanssa parisuhteessa, ja se jätti minuun niin syvät arvet, että ne tuskin tulevat ikinä kokonaan parantumaan.
On totta, että puolisoni oli fyysisesti minua heikompi, mutta en myöskään missään vaiheessa voinut puolustaa itseäni hänen hyökkäyksiltä millään tavoin. Yhden kerran koitin ottaa hänen kädestä kiinni, jotta hän lopettaisi lyömisen päähäni, ja myöhemmin sain toistuvasti kuulla olevani naistenhakkaaja. Tätä tietoa levitettiin puolisoni toimesta myös muille suhteen ulkopuolisille ihmisille, ja maineeni loattiin siinä samalla hyvin pitkäksi aikaa.
Fyysysisiä vammoja syvemmät olivat kuitenkin ne henkiset haavat. Tuntuu käsittämättömän musertavalta ajatella, että kumppanisi vihaa sinua niin paljon, että on valmis vahingoittamaan sinua fyysisesti ja henkisesti.
Moni varmaan miettii, miksi en lähtenyt kävelemään suhteesta.. En nuorempana tunnistanut vielä henkistä manipulointia. Väkivaltaisuus pistettiin melkein poikkeuksetta minun omaksi syyksi ja "ansaitsin" sen kaiken. Pikku hiljaa sitä alkaa vähän jo itsekin uskoa siihen, kun tarpeeksi kauan joutuu kaasuvalotetuksi.
Oli meillä tietenkin välillä myös hyviä hetkiä, joiden aikana naiivisti ajattelin asioiden mahdollisesti muuttuvan vielä joskus paremmaksi. Anteeksi hän ei kuitenkaan ikinä pyytänyt mistään. Eikä asiat muuttuneet ikinä miksikään. Lopulta minusta oli jäljellä vain pelkät tyhjät kuoret.
M43
Tämä on ollut tiedossa, joskaan ei otsikoissa. Varsinkin nuorempien keskuudessa miehet kokevat enemmän parisuhdeväkivaltaa kuin naiset. Hesarissa tieto oli julkaistu, ihme kyllä, mutta sitä ei tekstissä edes mainittu.
Tämäkin keskustelu tulee häviämään hyvin pian. Pyhät narratiivit ovat pyhiä, vaikka eivät olekaan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista valehtelua sitten. Naiset koki kokonaisuudessaan enemmän väkivaltaa mutta otit sen yhden ainoan pienen ryhmän jossa oli erilainen tulos. .
Tämän huomasin myös minä. Poimii vain ne asiat mihin haluaa itse uskoa, mutta unohtaa ne muut.
Ai minkä:
Sanallinen väkivalta vs suhteiden kesto:
N 0-2: 22 %
M 0-2: 22 %
N 2-10 31 %
M 2-10 40 %
N 10- 36 %
M 10- 41 %
Fyysinen väkivalta:N 0-2: 12 %
M 0-2: 8 %
N 2-10 17 %
M 2-10 24 %
N 10- 16 %
M 10- 18 %
Eli pidemmissä yli kahden vuoden suhteissa miehet kokevat enemmän sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa.
Taitaa sittenkin olla niin, että Suomi on Euroopan vaarallisimpia maita miehelle?
Miksi miehet provosoivat? Miksi valitsette sen jännimmän kumppanin?
Ja ihan sääliä pitäisi kun fyysisesti vahvempi sukupuoli saa kämmenestä, vaikka miehet itse kannattamalla kannattavat naisen listimistä? Ihan oikeasti nyt :D miehet vain ilakoivat jos uhri on nainen. Olette jokaisen läpsyn ansainneet, ette te siihen kuole. Kunnon uhriutumista.
Hyvä, että tästä vihdoin puhutaan, ja vihdoin on myös edustavaa tietoa tuon tutkimuksen myötä saatavilla. Kertoo kyllä surullista tarinaa siitä kuinka myrkyllisiä parisuhteet usein ovat Suomessa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se miesten sinkkus silti
Ei mikään yksittäinen asia selitä tuota eroa, vaan moni asia vaikuttaa. Tämä on yksi niistä.
Kävikö tässä nyt niin, että ketju joutui varjobannien kohteeksi narratiiviin sopimattomien tutkimustulosten vuoksi? Toivottavasti ei nyt kuitenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille muijat! Mitäs jos lopettaisit sen nalkuttamisen?
Kertoo tilanteen vakavuudesta paljon se, että henkinen väkivalta on miehen mielestä sitä että nainen joutuu sanomaan kolme kertaa samasta asiasta.
Voisitko vähätellä koko ongelmaa yhtään enempää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet provosoivat? Miksi valitsette sen jännimmän kumppanin?
Ja ihan sääliä pitäisi kun fyysisesti vahvempi sukupuoli saa kämmenestä, vaikka miehet itse kannattamalla kannattavat naisen listimistä? Ihan oikeasti nyt :D miehet vain ilakoivat jos uhri on nainen. Olette jokaisen läpsyn ansainneet, ette te siihen kuole. Kunnon uhriutumista.
Viestissäsi kiteytyy hyvin kuinka sairaalloisen vihamielinen suhtautuminen miehiin on monelle ihan täysin normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään. Mies on huomattavasti naista väkivaltaisempi aina ja kaikkialla.
Saat uskoa ihan mitä haluat. Ei se maailmanmenoon vaikuta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille muijat! Mitäs jos lopettaisit sen nalkuttamisen?
Kertoo tilanteen vakavuudesta paljon se, että henkinen väkivalta on miehen mielestä sitä että nainen joutuu sanomaan kolme kertaa samasta asiasta.
Tämä sinun konmentti kertoo hyvin paljon siittä kuinka naiset vähättelevät miehen kokemuksia ja yrittävät peittää omaa väkivaltaisuuttaan ja kontrollointiaan vain sillä että enhän minä käytä henkistä väkivaltaa enkä minä kontrolloi kun vain kome kertaa pyysin että mies toteuttaisi minun tahtoni pilkulleen
Eivät naiset hakkaa! Turvakoteihin pakenevat hakkaamisen takia nimeenomaan naiset! Nyt on joku aasi keksinyt ,,yhdistää,, henkisen väkivallan ja kontrolloimisen, johan oli älyvälkky juttu: Miehet - ne ressukat - kokevat nyt henkisenä väkivaltana kun vaimo kysyy - joutuu kysymään tai sanomaan: Muistatko että haet Villen tänään harkoista? Pitikö sun viedä ne polttopuut tänään sun äidille? Koska sulla se talvirenkaiden vaihto olikaan? Hitto, sen koiran päästit taas sisälle kuivaamatta sen jalkoja, siivoa itse tuo sotku!