Tutkimus: miehet kokevat pitkissä suhteissa naisia enemmän väkivaltaa
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kovasti näissä ihmetyttää aina se, kun esim. seksuaalinen väkivalta naiselta miehelle tuntuu itsestä aika mahdottomalta useimmissa tapauksissa, kun nainen on yleensä huomattavasti miestä heikompi (ei tietenkään aina) ja muutenkin miten se noin käytännön toteutuksena tapahtuu.. mitähän kaikkea tuohon lasketaan mukaan, jos miehistä 17 prosenttia on kokenut tuota? Vai onko kyse homopareista + ne muutamat poikkeukset, joissa nainen olisi vahvempi osapuoli?
Myös henkinen väkivalta on aika omakohtainen kokemus kaikille. Se, että jollekin tulee paha mieli jostain, eikä ole valmis esim. käsittelemään asiaa vielä, on kuitenkin monissa tapauksissa ihan inhimillistä. Kuitenkin se toinen saattaa kokea sen mökötyksenä, jota pitää henkisenä väkivaltana. Että rajanveto tuon suhteen on monesti varmasti aika vaikeaa.
Eiköhän se seksuaalinen väkivalta tässä yleensä tarkoit
Meinaat, että jotain kivesten potkimista tapahtuisi 17 prosentissa parisuhteita? Ei voi pitää paikkaansa. Jotenkin hassulta tuntuisi sekin, että naiset jotenkin liikaa lähentelisi miehiään parisuhteessa. Yleisesti puhutaan, että on juuri toisin päin, että miehet toivoisivat enemmän seksiä. Todella kummalliselta kuulostaa, että 17 prosenttia miehistä kokisi seksuaalista väkivaltaa. Vaikea kuvitella, mitä tuo todellisuudessa pitää sisällään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten alle 29 v. miehistä sinkkuina oli 60% ja naisista vaan joku 40% Oletettavasti kuitenkin ovat parisuhteessa keskenään.
Itseasiassa 18-59 vuotiaissa on kaikissa ikäluokissa enemmän miehiä sinkkuina kun naisia. Aika monella naisella pitää sitten olla yli 60-vuotias kumppani tai sitten on näitä miehiä, joilla on vaimot ja tyttöystäviäkin joillakin useampi. Kyllä yksi liukkaasti liikkuva häntäheikki ehtii pitämään useampaa suhdetta yllä.
Erikoista, että väkivalta on muuten tasaista, mutta keskipitkissä parisuhteissa naisista tulee väkivaltaisempi osapuoli ja samalla he harkitsevat eniten avioeroa.
Mikä ihme siellä kinnaa?
(Me kaikki tiedetään että vastaus on lapsiperhe-elämän vaatimukset.)
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että väkivalta on muuten tasaista, mutta keskipitkissä parisuhteissa naisista tulee väkivaltaisempi osapuoli ja samalla he harkitsevat eniten avioeroa.
Mikä ihme siellä kinnaa?
(Me kaikki tiedetään että vastaus on lapsiperhe-elämän vaatimukset.)
Emme tiedä, valitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tuossa on ollut vaan 5000 vastaajaa. Vähän tyhmää lähteä sitä liikaa lukemaan todeksi 5 miljoonalle ihmiselle
Ei ollenkaan tyhmää. Virhemarginaali on alle 2 prosenttiyksikköä suuntaan tai toiseen.
No eikä ole. Kuitenkin väkivaltatilastot poliisilta ja oikeudesta antaa ihan toisenlaista totuutta näistä tilastoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten alle 29 v. miehistä sinkkuina oli 60% ja naisista vaan joku 40% Oletettavasti kuitenkin ovat parisuhteessa keskenään.
Itseasiassa 18-59 vuotiaissa on kaikissa ikäluokissa enemmän miehiä sinkkuina kun naisia. Aika monella naisella pitää sitten olla yli 60-vuotias kumppani tai sitten on näitä miehiä, joilla on vaimot ja tyttöystäviäkin joillakin useampi. Kyllä yksi liukkaasti liikkuva häntäheikki ehtii pitämään useampaa suhdetta yllä.
Miehiä on myös lukumääräisesti enemmän kaikissa ikäluokissa sinne lähes kuuteenkymppiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille muijat! Mitäs jos lopettaisit sen nalkuttamisen?
Kertoo tilanteen vakavuudesta paljon se, että henkinen väkivalta on miehen mielestä sitä että nainen joutuu sanomaan kolme kertaa samasta asiasta.
Tämähän on vain sinun vähättelevä tulkintasi. Miksi yrität puolustella henkistäväkivaltaa?
Mies käy joka viikonloppu baarissa. Nainen sanoo, että et kyllä mene. Kokeeko mies tämän rajoittamisena ja henkisenä väkivaltana?
Mies on harrastuksissaan kaikki illat työpäivän päälle. Nainen sanoo ettei käy. Onko taas rajoittamista ja henkistä.väkivaltaa?
Jos perheen arki jää lähes kokonan naisen vastuulle, niin ei ihme että kotona käyd
Moni arvostaa ruokaa ja puhtaita vaatteita. Kodin siisteystasossa taas löytyy monia asteita, toki harva haluaa asua kaatopaikkaa muistuttavassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että jotain kivesten potkimista tapahtuisi 17 prosentissa parisuhteita? Ei voi pitää paikkaansa. Jotenkin hassulta tuntuisi sekin, että naiset jotenkin liikaa lähentelisi miehiään parisuhteessa. Yleisesti puhutaan, että on juuri toisin päin, että miehet toivoisivat enemmän seksiä. Todella kummalliselta kuulostaa, että 17 prosenttia miehistä kokisi seksuaalista väkivaltaa. Vaikea kuvitella, mitä tuo todellisuudessa pitää sisällään.
Itse tungen aina miehelle jonkin esineen pyllyyn muitoksi kun olen vetänyt sitä kunnolla pataan.
Olen kokenut sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa suhteissa. Olen yleensä vakaa ja rauhallinen.
Ensimmäinen aloitti mykkäkoululla parin kuukauden tutustumisen jälkeen, syy oli niinkin kauhea kun se, että minulle tuli liikaa onnitteluviestejä faceen ja whatsappiin. Kerroin sille etten lähde mukaan tuohon peliin, jos jokin asia ärsyttää - siitä pitää kertoa suoraan. Pari kertaa vielä yritti, en noteerannut sitä mitenkään ja seuraavaksi se kokeili raivoamista mitättömistä syistä, saattoi huutaa ja heittää tavaroita parikin tuntia koska olin jättänyt leipäpussin avonaisena keittiössä.
Pari kk jaksoin tuota, kunnes se raivopäissään veti turpaan. Suhde loppui siihen.
Toinen oli mustasukkainen, muutaman kuukauden jälkeen alkoi kyttääminen, tenttaaminen. Se halusi tietää kaikkea minusta, mun elämästä ennen kun tavattiin, ja hyvin yksityiskohtaisesti. Jatkuvasti epäili, että minulla oli muita. Paheni ajan kanssa, ja olin jatkuvasti syyllinen kunnes pystyin todistamaan syyttömyyttäni. Välillä en vaan osannut, asunnon lattialla oli vaalea hius - selkeä todiste! Mun telkkarissa oli sormenjälkiä - paitsi että sen mielestä oli pussausjälkiä, joku mun "hoito" oli pussannut mun telkkaria lähtiessään.
Riideltiin hyvin paljon, ja mun suuttuminen oli selkeä merkki siitä, että mulla on jotain salattavaa, on vaan ajan kysymys milloin "totuus" selviää.
Lopuksi, kun "totuus" ei selvinnyt sille, se asensi vakoilulaitteita mun asuntoon ja autoon, sekä erikseen vielä gps-seurantalaite autoon. Salakuunteli minua pari kuukautta, ennen kun yksi laite löytyi, ja se joutui myöntämään tuota.
Vajaa 3v jasksoin tuota, kunnes riitti. Kun erottiin, eksälle tuli "paniikkikohtauksia", uhkaili itsemurhalla jne. Yritti siis vielä painostaa minua jäämään suhteeseen.
Muutuin erittäin paljon tuon suhteen aikana, jatkuvan stressin takia - yritin jatkuvasti ennakoida mistä se voi syyttää minua seuraavaksi, ja miten voin puolustautua. Itsetunto nollissa, jaksaminen kortilla. Viimeisen vuoden join alkoholia joka päivä, oli pakko saada pää turrutettua jotenkin.
Ehkä vaikea ymmärtää miksi siedin tuota niin kauan, mutta siitä tuli uusi "normaali" minulle, tiedostin että tämä ei ole ok, mutta hoin itselleni että vielä vähän aikaa niin tää tasaantuu jne.
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä on myös lukumääräisesti enemmän kaikissa ikäluokissa sinne lähes kuuteenkymppiin asti.
Eiköhän tähän tutkimukseen kuitenkin ole otettu molempia sukupuolia ihan sama määrä. Tätä ei kuitenkaan kerrota jutussa. Otanta on vielä 5000, eli varsin kattava. Tämä antaisi kyllä ymmärtää, että näin olisi: "Niitä koskeviin kysymyksiin vastasi yli 5000 eri-ikäistä, eri sukupuolia edustavaa, eritaustaista ja eri elämäntilanteissa olevaa suomalaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on ollut vaan 5000 vastaajaa. Vähän tyhmää lähteä sitä liikaa lukemaan todeksi 5 miljoonalle ihmiselle
Ei ollenkaan tyhmää. Virhemarginaali on alle 2 prosenttiyksikköä suuntaan tai toiseen.
No eikä ole. Kuitenkin väkivaltatilastot poliisilta ja oikeudesta antaa ihan toisenlaista totuutta näistä tilastoista.
Et ymmärrä tilastomatematiikkaa etkä tilastoja. Turha teikänaisen kanssa on siis keskustella.
Ap valehtelee. Jutun mukaan naiset kokee enemmän fyysistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on ollut vaan 5000 vastaajaa. Vähän tyhmää lähteä sitä liikaa lukemaan todeksi 5 miljoonalle ihmiselle
Suomen kokoisessa maassa jo 1000 ihmisen edustava otos on riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan uskon tämän, sillä miehen läsnäolo stressaa naista kroonisesti, mutta toisin päin ei
Eli lähtökohtaisesti nainen altistuu koko ajan myrkylle ja miasmalle, ja oireilee siitä. Koska mies on tuo myrkky ja miasma, on tietysti hyvin hämmentynyt, miksi näin, kun kaikkihan on niin hyvin :D Mutta sitä voi miettiä, haluaisiko mies itse asua itseään isomman, halukkaamman, haisevamman, kovaäänisemmän, aggressiivisemman uroksen kanssa... Joka pakottaa tämän syömään steroideja, jotta voi siittää miestä joka päivä... Jotenkin hyvin harva mies hakeutuu tällaisiin liittoihin? Mielestäni on outoa, että naisetkaan hakeutuvat vapaaehtoisesti
T onnellisesti loppuelämäni yksinasuva
Jaa, siis nyt se, että naiset hakkaa tutkitusti enemmän miehiä kuin toisin päin onkin miesten vika? Aika monta vuosikymmentä olen
Ei se pahoinvointi tyhjästä synny. On hyvä erottaa väkivaltainen pari toisistaan ja katsoa, kumpaa väkivalta ja pahoinvointi seuraa, ja kumpi elää rauhanomaisesti
Tämä on yksi raivostuttavimmista tavoista ihmisillä tänä päivänä, että pitää kierrellä ja kaarrella kaikenlaisia ylimääräisiä selityksiä ja tarinoita kuin poliitikot konsanaan.
Miksi nykyään on niin vaikeaa myöntää, että osa ihmisistä on yksinkertaisesti prseestä tai ylipäätään myöntää olleensa väärässä jossain?
Eikä tämä ole mikään yksinomaan naisille osoitettu piikki, ihan samaa lässytystä ja venkoilua miehetkin harrastaa.
Tilastollisesti edustavassa aineistossa otos vastaa väestöä. Eli jos miehiä on väestössä enemmän, heitä myös otokseen otetaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti edustavassa aineistossa otos vastaa väestöä. Eli jos miehiä on väestössä enemmän, heitä myös otokseen otetaan enemmän.
Niin saattaa olla. En löytänyt äkkiä googlella mitä barometri tilastotieteessä täsmälleen tarkoittaa. Olisi kiva tietää minkälainen otanta täsmälleen on. Sillä onmerkitystä sinkku tilastoissa. Eihän tästä nainen nyt ota selvää, että kenen kanssa sitä on tullut pantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia ole niin paljon enemmän, että se selittäisi miesten merkittävästi suuremman sinkkumäärän. Onko naisten keskinäinen seurustelu lisääntynyt? Poikaystävät asuvat ulkomailla? Seurustellaan varattujen miesten kanssa tietoisesti tai tietämättään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia ole niin paljon enemmän, että se selittäisi miesten merkittävästi suuremman sinkkumäärän. Onko naisten keskinäinen seurustelu lisääntynyt? Poikaystävät
Anteeksi virhe "Ei naisia ole niin paljon vähemmän".
Töistä ja harrastuksista löytyy helpommin kumppani kun baarista. Aiemmin jopa kolmasosa löysi kumppaninsa baarista. Kyllä se kaljan hinta pitäisi saada alas.