Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen odottanut yli puoli vuotta laskua (sekä lääkärin soittoa) MRI kuvauksista

Vierailija
18.03.2025 |

Meneekö niin että laskua ei muodostu ennen kuin lääkäri ottaa kantaa kuvaukseen? Pyydetty useasti että lähettävä lääkäri kertoisi jatkoata mutta ei taida olla hänellä aikaa. Tilanne Omakannan mukaan vakaa joten jos annan asian vaan olla ja luotan radiologin lausuntoon niin ei varmaan laskuakaan tule? Laskutukseenkin olen soittanut 4 kertaa laskun perään kun usein kadonneet matkan varrelle. Eli pääkysymys on siis tuo laskunmuodostus eli vasta kun lääkäri kuittaa tutkimuksen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa käytännöistä? Soittamalla sairaalaan useaan otteeseen ei asiat ole edenneet.

Vierailija
2/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sieltä laskutuksesta on vastattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakaan noista magneettikuvista ei tule mitään laskuja, kunnallisella siis. Ja itselläkin vaan kannassa lukee, että päänkuva ok niin ei siitä lääkäri enää soittele.

Vierailija
4/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei ole avoimia laskuja

Vierailija
5/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus sisältyy lääkärikäyntiin

Vierailija
6/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä sitten on ongelma? Minä en kyllä laskujen perään edes soittelisi.

Vierailija
7/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakaan noista magneettikuvista ei tule mitään laskuja, kunnallisella siis. Ja itselläkin vaan kannassa lukee, että päänkuva ok niin ei siitä lääkäri enää soittele.

Ok, miten siis jatkot? Kukaan lääkäri ei varmaan ole ikinä yhteydessä jos ei itse sitten valita. Tähän asti tilannetta seurattu tietyn ajan välein.

Vierailija
8/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen soittaa perään laskuista, joita ei ole saanut? 

Vierailija
9/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, lääkäriä en ole kymmeneen vuoteen nähnyt, aina välillä vaan seurataan mikä tilanne. Eli nyt sitten jää seurannat tähän. Onneksi MRI kohtuuhintaista yksityisestikin. Ei juuri poikkea sairaalamaksuista jos tulee pari lääkärikäyntiä + kuvaus = yksityisen hinta

Vierailija
10/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen soittaa perään laskuista, joita ei ole saanut? 

Sellainen jolle juuri tullut perintäfirmasta lisälaskua kun ei ollut sairaalamaksu tullut perille, kyseessä olis siis toinen sairaalakäynti

Vierailija
11/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä sitten on ongelma? Minä en kyllä laskujen perään edes soittelisi.

Makselet ennemmin perintäkuluineen?

Vierailija
12/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen tutkimuksista ei tule erillistä laskua. Kiitos siitä Suomen terv. huollon järjestelmälle!

Jos OmaKannassa on näkyvillä lausunto että tulos on normaali, eikä lääkärin kanssa ole sovittu mitään jatkosta, kannattaa soittaa lähetteen tehneen lääkärin poliklinikalle, jos oireesi jatkuvat. Yleensä netistä löytyy polin puh. nro, jos sinulla ei ole sitä ennestään.

Minäkin olen soitellut laskujen perään koska jos posti kadottaa laskun, se menee perintään ja kulut jäävät minun maksettavakseni.

Vierailija
13/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, lääkäriä en ole kymmeneen vuoteen nähnyt, aina välillä vaan seurataan mikä tilanne. Eli nyt sitten jää seurannat tähän. Onneksi MRI kohtuuhintaista yksityisestikin. Ei juuri poikkea sairaalamaksuista jos tulee pari lääkärikäyntiä + kuvaus = yksityisen hinta

Oliko joskus ollut syy, miksi seurataan 

Vierailija
14/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu lääkärin vastaanotolle, kun seuranta on seuraavan kerran mielestäsi ajankohtainen. 

Vierailija
15/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahden vuoden välein TT-kuvauksessa. Lääkäri soittaa tuloksen, eikä tähän mennessä ole koskaan laskua tullut, saas nähdä, miten tästä eteenpäin.

Vierailija
16/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko joskus ollut syy, miksi seurataan 

On kyllä tärkeä syy seurata

Vierailija
17/17 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kahden vuoden välein TT-kuvauksessa. Lääkäri soittaa tuloksen, eikä tähän mennessä ole koskaan laskua tullut, saas nähdä, miten tästä eteenpäin.

Mulle on tähän asti tullut aina lasku mut hyvä jos ovat lopettaneet laskujen lähetyksen 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi