Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajalta meni asunto alta, kun vuokranantaja halusi siitä Airbnb-kohteen

Vierailija
04.11.2024 |

Paremmat tuotot houkuttelevat yhä useamman vuokranantajan vaihtamaan pitkäaikaiset vuokralaiset matkailijoihin ja lyhytvuokraukseen.

Rovaniemeläinen Anna Lamminsivu sai lähtöpassit pitkäaikaisesta vuokra-asunnostaan, kun asunnon omistaja halusi asunnon matkailukäyttöön. Lamminsivu ehti asua asunnossa kolme vuotta. Sinä aikana lyhytvuokrauksen suosio on kasvanut Rovaniemellä lähes räjähdysmäisesti.

Näin toimii kantasuomalainen reilu ja rehellinen ihminen. 

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajalla on ihan oikeus tehdä onaisuudellaan mitä haluaa.

Roista kyllä jörkevä ihminen saa ostettua asunnon jos vuokralla olo ei kiinnosta.

Vierailija
2/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/0

Käys nyt edes aamupissalla laskemassa pissa päästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Reilu ja rehellinen"

Yritäpä uudestaan, tuolla päätöksellä ei nimittäin ole noiden kummankaan asian kanssa yhtään mitään tekemistä. 

Vierailija
4/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kohteen arvo romahtaa kun siellä on jokin airbnb kohde.

Vierailija
5/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on asiasta kirjallisesti sovittu. 

Muussa tapauksessa omistaja maksaa korvauksia. 

Totta, omistaja voi miettiä mitä haluaa omaisuudelleen tehtävän.

😂 

Vierailija
6/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja tekee omistamalleen asunnolleen mitä haluaa, turha on hyyryläisten valittaa, ostakoot oman asuntonsa!

Vierailija
7/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän voi laittaa poistoon. Dis-informaatiota. 

Jokainen tietää kuinka asia oikeesti on.

Vierailija
8/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyntä ja tarjonta määrittää hinnan. Ei se asunnon omistaja ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö vaikka ehkä toivoisit niin.

Vierailija
9/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tästä taitaa olla laki, että ei vuokralaista voi irtisanoa, ellei omistaja esim. myy koko asuntoa tai ole itse muuttamassa siihen. Jos vuokralainen ei siis ole tehnyt mitään sellaista, mikä olisi irtisanomisperuste, niin ei voi irtisanoa vain sen takia, että vuokraa sen jollekin toiselle.

Vierailija
10/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut ulkomaalaisperäinen vuokranantaja, olisi Anna ja hänen tyttärensä voinut maksaa vuokran luonnossa.

Vierailija
11/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja sitten asuu itse todisteellisesti piiiiitkääään kyseisessä asunnossa. Tarkastajat voi tulla tekemään yllärikäyntejä vaikka keskellä yötä. Yleisavaimella. 😂 

Vierailija
12/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vielä linkin mistä iltasatu löytyy?

Vierailija
13/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole hyvä asia, että alue vetää matkailijoita. Tulee rahaa ja töitä.

Vierailija
14/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunto ei ole vuokralaiselle mitään hyväntekeväisyyttä, sen jokainen vuokralla asuva ihan varmasti tietää, tai ainakin pitäisi.

Paras tuotto tietenkin omistusneliöistä. Ja jos on vain tuon yhden asunnon omistaja, niin aika pienimuotoista kapitalismia harrastaa. Yh tuskin jää kadulle. Ja lain mukaan hänellä on irtisanomisaikakin, eli ehtii Kelan luukulla ravata.

Minä jouduin aika pahaan elämäntilanteeseen tahtomattani (ex aiheutti) ja silloisesta sossusta sain välittömästi asunnon lapseni kanssa, ihan suoraan hakemuksia täyttämättä, kun virkailija näki, että olin asiani hoitanut, velaton ja osapäivätöissä.

Vierailija
15/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, niin missä se linkki viipyy? Vai lienee koko juttu keksitty? 

Vierailija
16/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasunto ei ole vuokralaiselle mitään hyväntekeväisyyttä, sen jokainen vuokralla asuva ihan varmasti tietää, tai ainakin pitäisi.

Paras tuotto tietenkin omistusneliöistä. Ja jos on vain tuon yhden asunnon omistaja, niin aika pienimuotoista kapitalismia harrastaa. Yh tuskin jää kadulle. Ja lain mukaan hänellä on irtisanomisaikakin, eli ehtii Kelan luukulla ravata.

Minä jouduin aika pahaan elämäntilanteeseen tahtomattani (ex aiheutti) ja silloisesta sossusta sain välittömästi asunnon lapseni kanssa, ihan suoraan hakemuksia täyttämättä, kun virkailija näki, että olin asiani hoitanut, velaton ja osapäivätöissä.

Tämä. Voi omistaa tuon yhden asunnon ja elämäntilanne voi olla mikä vaan. Vuokranantajatkin on usein ihan tavallisia ihmisiä. Hänkin voi olla yh, ja taloudellinen tilanne huono, ja joutunut miettimään miten saisi rahat paremmin riittämään kuitenkin myymättä asuntoa. 

Vierailija
17/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja irtisanoi kun asunnon käyttötarkoitus muuttui. Voihan omistaja haluta sen omaan käyttöönsä vaikka 2 päivää kuukaudessa (säilyttää vaikka kaktusta siellä oman kodin kuukausisiivouksen ajan) ja lopun aikaa pitää vuokralla, ei siinä silloin voi täyspäiväisesti vuokralainen olla.

Vierailija
18/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tästä taitaa olla laki, että ei vuokralaista voi irtisanoa, ellei omistaja esim. myy koko asuntoa tai ole itse muuttamassa siihen. Jos vuokralainen ei siis ole tehnyt mitään sellaista, mikä olisi irtisanomisperuste, niin ei voi irtisanoa vain sen takia, että vuokraa sen jollekin toiselle.

Ei pidä paikkaansa. Sen lain mukaan vuokranantajan on ilmoitettava irtisanomisperuste, mutta mikä tahansa syy käy perusteeksi, kunhan se on tosi eikä pidettävä hyvän tavan vastaisena. 

Vierailija
19/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaja sitten asuu itse todisteellisesti piiiiitkääään kyseisessä asunnossa. Tarkastajat voi tulla tekemään yllärikäyntejä vaikka keskellä yötä. Yleisavaimella. 😂 

Ei ole mitään tarvetta tällaiseen. Eikä ole olemassakaan tällaisia tarkastajia.

Vierailija
20/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä yksinhuoltajuudella saa tässä tarinassa edes säälipisteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi