Arvatkaa onko minulla työttömänä varaa heittää pois naamuisia paistinpannuja ja kuluneita muovikulhoja?
Ei.
Käytän esim blenderin kulhoa joka on ihan naarmuilla ja teen siinä jäisistä pinaatinpaloista smoothieta. Päälle kaadan kiehuvaa vettä. Saan kaikki mahdolliset mikromuovit.
Kommentit (42)
Ei kannata tuollaisesta välittää. Esimerkiksi huonosti nukkuminen on epäterveellisempää. Sitäpaitsi kuolema vapauttaa.
Ostat kierrätyksestä valurautapannun, niin on yksi murhe vähemmän. Aikaa sinulla on opetella sen käyttö.
On mulla ainakin varaa ostaa silloin tällöin uusi paistinpannu tai kulho. Olen ollut työttömänä 1,5 vuotta ja elän ansiosidonnaisella, asumistuella ja toimeentulotuella.
Ei siinä varmaan muu sitten auta kuin MENNÄ TÖIHIN.
Olen ollut työttömänä kohta kaksi vuotta. Töitä ehdein tehdä 32 vuotta ennen kuin jäin työttömäksi. Velat on maksettu ja omaisuutta kertynyt. Kaikki työttömät eivät ole vähävaraisia.
Heh, no voi kauheaa. Tuo on niin pieni terveysriski että aivan mitättömästä valitat. Jos esim. ryyppäisit joka viikonloppu se olisi jo oikeasti huono homma terveydelle.
Kierrätyskeskuksista ja kirpputoreilta kannattaa käydä hakemassa hyvin halvalla hyväkuntoisia astioita ja keittiövälineitä.
Samantapainen tilanne minulla, mutta olen jo pohjalla eli toimeentuloasiakas ja ikääntynyt työkyvytön työnhakija. On kurjaa tietää, että kun jokin elämäni varrella hankkimani ns. parempi esine menee rikki, minulla ei ole mitään mahdollisuuksia hankkia uutta.
Pelkään sitä, että parikymppinen Moccamasterini menee rikki. Varaosia on kyllä myytävänä, mutta näihin tosi vanhoihin malleihin ei kovin monenlaisia. Ikivanhan paistinpannuni oudosti vääntynyt pohja ottaa vain osin kiinni lieteen. Paistinpannut ovat kalliita. Äskettäisen sähkökatkon aluksi huomasin, että taskulamppuni on mennyt rikki omia aikojaan. Ennen pitkää kaikki menee rikki - myös minä itse - ja vain järjestys on vielä epäselvä.
Työttömällä on blenderi käytössään, mihin tämä maailma on oikein menossa.
Vierailija kirjoitti:
Samantapainen tilanne minulla, mutta olen jo pohjalla eli toimeentuloasiakas ja ikääntynyt työkyvytön työnhakija. On kurjaa tietää, että kun jokin elämäni varrella hankkimani ns. parempi esine menee rikki, minulla ei ole mitään mahdollisuuksia hankkia uutta.
Pelkään sitä, että parikymppinen Moccamasterini menee rikki. Varaosia on kyllä myytävänä, mutta näihin tosi vanhoihin malleihin ei kovin monenlaisia. Ikivanhan paistinpannuni oudosti vääntynyt pohja ottaa vain osin kiinni lieteen. Paistinpannut ovat kalliita. Äskettäisen sähkökatkon aluksi huomasin, että taskulamppuni on mennyt rikki omia aikojaan. Ennen pitkää kaikki menee rikki - myös minä itse - ja vain järjestys on vielä epäselvä.
Mihin sun rahat menee?
Vierailija kirjoitti:
Jos sun paistinpannusi on ikivanha, se on todennäköisesti pelastamisen arvoinen. Lekalla napauttamalla saa takaisin muotoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä kohta kaksi vuotta. Töitä ehdein tehdä 32 vuotta ennen kuin jäin työttömäksi. Velat on maksettu ja omaisuutta kertynyt. Kaikki työttömät eivät ole vähävaraisia.
Niin mekin olemme kuulleet. T. Vartiainen.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sitä, että parikymppinen Moccamasterini menee rikki. Varaosia on kyllä myytävänä, mutta näihin tosi vanhoihin malleihin ei kovin monenlaisia.
Vanhoihinkin moccamastereihin saa ihan kaikki varaosat, vaikkapa forssan kodinkonehuollosta tilaamalla.
On sinulla varaa heittää ne pois. Voi olla, että ei ole varaa ostaa uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee?
Viime aikoina lääkärillä ja laboratoriossa käymiseen. Liikuntarajoitteisena joudun kulkemaan taksilla (joskus paaritaksilla). Samasta syystä joudun käyttämään aivan kaikkeen kuljetuspalveluja, ja esimerkiksi jopa viidennes ruokakuluistani menee kotiinkuljetuksiin.
Mutta välkkynä ihmisenähän sinä keksitkin keinon, millä saan tämän yli kymmenvuotiaan tietokoneeni tilalle uuden. Kone kyllä toimii ihan hyvin (vanha työkoneeni, ei mikään rimpula), mutta loppuvuodesta Windows kympin jatkoaika päättyy syksyllä. Rahallahan tuo ratkeaisi, mutta sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun paistinpannusi on ikivanha, se on todennäköisesti pelastamisen arvoinen. Lekalla napauttamalla saa takaisin muotoonsa.
Ei se ihan niin vanha ole. Hackmann kylläkin, mutta ei valurautaa. Olen ilmeisesti rikkonut sen ihan omin käsin. Harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksista ja kirpputoreilta kannattaa käydä hakemassa hyvin halvalla hyväkuntoisia astioita ja keittiövälineitä.
Niissä voi olla aineita, joita nykyisin ei enää käytetä astioiossa.
No kyllä se työttömälle välttää.