Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero ja ulosotto, miten minulla olisi varaa erota?

Vierailija
03.11.2024 |

Olen harkinnut avioeroa. Itse olen ulosotossa vielä muutaman vuoden ja kk-tulo vain noin 2000€, nettona 1300€. Aviopuolison tulot noin 7500€ bruttona. Tähän mennessä pystynyt elämään suht rahallisesti hyvää elämää ulosotosta huolimatta. 

Jos eroaisin niin saisinkohan miten asumistukea, jos siis jäisin yksinhuoltajaksi? Mieheni todennäköisesti muuttaisi toiseen kaupunkiin työnsä takia. Lapsemme 11 ja 12. Entä lapsilisä, enkö saisi senkin korotettuna? Tähän asti olen taloudellisista syistä lykännyt eroajstuksen eteenpäin vientiä, mutta nyt olen tajunnut, että saisin tukia kuitenkin ilmeisen hyvin, joten ehkä pärjäisin? Ja elatustuki mieheltä myös. Toki luottotiedoton kun olen niin asunnon saamisessa voi olla haasteita, mutta tuttavapiiri on laaja ja suhteilla voisin mahdollisesti saada myös. Vinkkejä kiitos? 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin ennen avioliittoakin. Nyt sinulla on lapsi, mutta hänelle saat tukia ja lisiä. Vai menitkö avioon rahan vuoksi?

Ap tässä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä ihan nuoresta alkaen, 25 vuotta. Avioon mentiin 15 vuotta sitten, lapset 11 ja 12. Ulosottoon meni ystäväni laina, jonka haksahdin takaamaan. Tämä tapahtui 3 vuotta sitten. 

Miksei ystävä maksa velkojaan?

Vierailija
42/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa sanoidin että en eroaisi vaan katsoisin vaikka mieluummin prnoa netistä/kävisin vähän ulkona bilettämässä jos on tylsää. Aina ruoho ei ole vihreämpää aidan tuolla puolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko avioehtoa? Jos ei ole, niin kuittaako tasinko osan veloista?

Ap tässä. Ei ole ja muuten kuittaisi varmaan. Velkaa n. 15000€. Tullut ystävän lainan takauksesta. Miehellä iso omaisuus. 

Älä eroa vielä. Maksata miehellä se laina nopeasti pois. Tai ainakin iso osa. Mitä hyötyä on liitosta ollut jos eroat velkaisena yksinhuoltajana?

Vierailija
44/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, älä ero, vaan maksatat lainan äkkiä miehellä pois! Vasta sen jälkeen otat eron, mutta älä lisää työaikaasi, ennen ku ootte sopinut elatusmaksuista. 

Vierailija
45/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina vähän yksisilmäistä neuvoa näin suppean tiedon varassa. Sanoisin kuitenkin oman kokemuksen perusteella, että tylsyys on oman mielen tuote ja siihen ei ero ole ratkaisu. Muuttaa varmasti asioita, mutta ei ratkaise perimmistä ongelmaa.

Olen itse muutaman kerran ollut vähän samankaltaisessa tilanteessa. Tilanteeseen on auttanut työskentely itseni kanssa, tekeminen ja meneminen ja hyvät elintavat (minun kohdallani).

Vierailija
46/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina vähän yksisilmäistä neuvoa näin suppean tiedon varassa. Sanoisin kuitenkin oman kokemuksen perusteella, että tylsyys on oman mielen tuote ja siihen ei ero ole ratkaisu. Muuttaa varmasti asioita, mutta ei ratkaise perimmistä ongelmaa.

Olen itse muutaman kerran ollut vähän samankaltaisessa tilanteessa. Tilanteeseen on auttanut työskentely itseni kanssa, tekeminen ja meneminen ja hyvät elintavat (minun kohdallani).

Hyvä kirjoitus 🙏

Vierailija
47/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset todennäköisesti lähtisi isän matkaan, koska tuskin eläminen rahattomana kaksiossa heitä innostaa. Lisäksi sinä maksaisit elareita miehelle.

Tämä on tietenkin totta, että miehelle voi lapset mennä, jos mies niin haluaa.

Toki kaikki miehet ei halua. 7,5 tonnin uraohjukselle voi YH-isän rooli olla loppu urakehitykselle.

Toisaalta tyhjästä on paha nyhjäistä. Menisi varmaan ne elaritkin ulosoton jatkoksi, jos ei löydy työkaluja ja työhaluja.

Eiköhän elarit sen verran hyvä, ettei lasten elintaso kauheasti romahda. Toki asumisen suhteen ehkä. 

Vierailija
48/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatusapu, lapsilisä, lapsilisän yh korotus, asumistuki ja ulosottossa tulisi voimaan suojaosa joka laskettaisiin lasten määrän mukaan. 

Mistä oletus että äiti saisi yksinhuoltajuuden?

Vierailija
49/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on/oli tästä ystävän lainan takaamisesta?

Vierailija
50/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatusapu, lapsilisä, lapsilisän yh korotus, asumistuki ja ulosottossa tulisi voimaan suojaosa joka laskettaisiin lasten määrän mukaan. 

Luulen, että miehellä vaativa ura (noilla tuloilla), olisiko sijaa yksinhuoltajuudelle? Veikkaa ettei. Ei silti tee miehestä huonoa isää. 

Vierailija
51/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehellä vaativa ura (noilla tuloilla), olisiko sijaa yksinhuoltajuudelle? Veikkaa ettei. Ei silti tee miehestä huonoa isää. 

Yhteishuoltajuus tietenkin. Ei nykyisin yksinhuoltajuutta määrätä noin vain.

Vierailija
52/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa vaan, mä muutan sun miehen luokse. Toisaalta jos miehesi matkustaa paljon niin sekin elämäntyyli sopisi minulle. Minun ei onneksi tarvitse huolehtia miehesi lapsista.

Vierailija
53/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, älä ero, vaan maksatat lainan äkkiä miehellä pois! Vasta sen jälkeen otat eron, mutta älä lisää työaikaasi, ennen ku ootte sopinut elatusmaksuista. 

Nämä pari kommenttia kertoo aika paljon nykynaisista - maksata omat sotkut miehellä, ihan kuin se mies olisi joku pankkiautomaatti. Uskomattomia kommentteja.

Tämä kommentti tulee mieheltä, joka on vapaaehtoisesti elättänyt kolme lasta ja kotona lasten kanssa olevan puolison, koska siihen on ollut mahdollisuus. Puolisoni ei kuitenkaan ikinä puhuisi noin halventavasti ja utilitarisesti minusta

Vierailija
54/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä pari kommenttia kertoo aika paljon nykynaisista - maksata omat sotkut miehellä, ihan kuin se mies olisi joku pankkiautomaatti. Uskomattomia kommentteja.

Tämä kommentti tulee mieheltä, joka on vapaaehtoisesti elättänyt kolme lasta ja kotona lasten kanssa olevan puolison, koska siihen on ollut mahdollisuus. Puolisoni ei kuitenkaan ikinä puhuisi noin halventavasti ja utilitarisesti minusta

Tämä kommenttisi kertoo kaiken sinusta. Mies teetättää naisella synnytystalkoot ja tässä on kiitos?! Onneksi tulevaisuudessa nainen osaa valita paremmin kumppaninsa jonka puolesta uhraa uransa ja eläkerahansa. Jos niikseen tulee.

Vierailija
55/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommenttisi kertoo kaiken sinusta. Mies teetättää naisella synnytystalkoot ja tässä on kiitos?! Onneksi tulevaisuudessa nainen osaa valita paremmin kumppaninsa jonka puolesta uhraa uransa ja eläkerahansa. Jos niikseen tulee.

Mies ei ole tehnyt tässä ap:n tapauksessa mitään väärin.

Vierailija
56/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintasosi laskee ihan helvetisti, jos eroat. En suosittele.

Vierailija
57/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintasosi laskee ihan helvetisti, jos eroat. En suosittele.

Varsinkaan jos miehessä ei ole edes mitään vikaa. Aika tylsäksi voi elämä käydä siellä vuokrakaksiossakin nykyisen sijaan. 

Vierailija
58/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nopeuttaa ulosottoa. Yh nä, kun lapsiin menee enemmän rahaa, olet oikeesti kusessa.

Onko puoliso paha vai onko vaan rakkaus kuollut ?

Et ole kovin hyvä saalis parisuhdemarkkinoillakaan. Lapset ovat kotona vielä vajaa 10 v ja sulla ei ole varaa tehdä mitään.

Vierailija
59/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nopeuttaa ulosottoa. Yh nä, kun lapsiin menee enemmän rahaa, olet oikeesti kusessa.

Onko puoliso paha vai onko vaan rakkaus kuollut ?

Et ole kovin hyvä saalis parisuhdemarkkinoillakaan. Lapset ovat kotona vielä vajaa 10 v ja sulla ei ole varaa tehdä mitään.

Ap tässä. Puolisossa ei todellakaan mitään vikaa. Hyvä mies ja isä. Rakkaus minun puoleltani ehkä ei ihan kuollut vielä, mutta lähellä ollaan. 

Vierailija
60/104 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi rakkautesi on kuollut? Eikö mies ymmärrä sinua jossain asiassa, vai onko hän liian tasainen luonne, vai mikä kalvaa kengässäsi?