Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
341/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työni tehnyt ja olen onnellinen eläkeläinen! Arvostan itseäni tällaisena kuin olen. En ole syyllinen työttömyyteesi ap. Sinullakin on nyt mahdollisuus hakea työtä, kun me vanhat osaajat lähdemme nauttimaan eläkkeistämme ja työpaikka vapautuu juuri sinulle. Teet työtä 40 vuotta, eiköhän sinullekin tule se suuri eläke, jota nyt niin kadehdit. 

Minä en arvosta sinua. Onneksi te vanhat osaajat lähdette pian multiin. 

Tätä se teettää, kun lasta ei ole opetettu eikä kasvatettu. Surkeaahan sinun elämäsi varmaan on, mutta aikuisen velvollisuus kuitenkin on kasvattaa itse itseään ja siten täyttää ne tiedon, ymmärryksen ja osaamisen aukot, jotka ovat aikanaan jääneet puutteellisen ohjauksen takia.  Koeta keskittyä oman olemisesi kohentamiseen kateilun sijasta.

Vierailija
342/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Mitäs työmatkoja se työtön autolla tekee? Ei kai silloin ole työtön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työni tehnyt ja olen onnellinen eläkeläinen! Arvostan itseäni tällaisena kuin olen. En ole syyllinen työttömyyteesi ap. Sinullakin on nyt mahdollisuus hakea työtä, kun me vanhat osaajat lähdemme nauttimaan eläkkeistämme ja työpaikka vapautuu juuri sinulle. Teet työtä 40 vuotta, eiköhän sinullekin tule se suuri eläke, jota nyt niin kadehdit. 

Minä en arvosta sinua. Onneksi te vanhat osaajat lähdette pian multiin. 

En minäkään arvosta sinua. Voi olla, että kuolet minua aikaisemmin. Jatkuva negatiivinen asennoituminen ja ainoa virike elämässä - vauvapalstalla roikkuminen ei tee hyvää kenellekään. Kateuteen ja vit,,utukseenkin voi kuolla! Hyvää illan jatkoa! 

Vierailija
344/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän ap töihin, niin lakkaat kadehtimasta niitä eläkeläisiä. Sullekin sitä eläkettä alkaa sitten vähitellen kertymään. Moni eläkeläinen on tehnyt pitkän työuran, kymmeniä vuosia ja joskus todella raskaissa töissä. Ne eläkeläiset on maksanut sunkin elämääsi ja maksavat verojen muodossa edelleenkin. Lopeta valitus, älä uhriudu vaan tee oman elämäsi eteen jotakin järkevää. Eläkeläisten kadehtiminen ei sitä ole. 

Vierailija
345/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska ne ovat tehneet töitä toisin kuin se kotona makaava työtön.

Eläke kertyy kun tekee työtä.

Mihin eläkeläinen tarvii isoja eläkkeitä kun on velattomat talot ja autot?

se ei sulle kuulu.

Vierailija
346/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, toinen jalka haudassa olevalla eläkeläisellä on uunituore auto jossa kaikki viimeisimmät turvalaitteet mutta työtön lapsiperhe ajaa yli 20 vuotta vanhalla 200 euron autonromulla joka ei ole turvallinen eikä toimi kunnolla. Asia pitäisi olla toisinpäin kaiken järjen mukaan.

Miksi se työtön perhe tarvitsee uutta autoa tai ylipäätään mitään autoa, koska ovat työttömiä ja varmasti suuresti kotosalla?

Vierailija
347/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko iän tehnyt töitä. Kait siitä jotain kertyy. Aloitettu on tyhjästä eikä ole valitettu. Viherkommarit haluaa omia vanhusten rahat. Ja kokoomuskin

Punavihreät nimenomaan haluaa riittävät eläkkeet kaikille. Kokoomuslaiset ja persuthan ne täällä huutelee päivästä toiseen, ettei "vanhuuslomista" pitäisi maksaa ollenkaan ja hautaan asti olisi tehtävä töitä kuten Amerikassa!

Ai, Ian huvikseenko vain demarit on hilanneet eläkeikiä ylöspäin ja vihreiden edustaja kutsui eläkeläisiä haitta-ihmisiksi. 

Ihan turhaan yrität niitä nyt valkopestä tai sitten olet oikeasti niin tyhmä ja sokea, ettet ymmärrä mitä se sun ihailemasi puoluesuuntaus haluaa 

Vierailija
348/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia eläkeläisillä pitää olla uudet autot joita eivät tarvi kuin kaupassa käyntiin? Työläisen pitäisi ajaa pitkät työmatkat vanhalla romulla joka ei ole edes turvallinen. Yrittääkö eläkeläiset kohentaa kurjaa vanhuutta uusilla autoilla, miksei vanha kelpaa? Aivan turhia leluja ovat eläkeläisille.

Vierailija
349/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko iän tehnyt töitä. Kait siitä jotain kertyy. Aloitettu on tyhjästä eikä ole valitettu. Viherkommarit haluaa omia vanhusten rahat. Ja kokoomuskin

Punavihreät nimenomaan haluaa riittävät eläkkeet kaikille. Kokoomuslaiset ja persuthan ne täällä huutelee päivästä toiseen, ettei "vanhuuslomista" pitäisi maksaa ollenkaan ja hautaan asti olisi tehtävä töitä kuten Amerikassa!

Ai, Ian huvikseenko vain demarit on hilanneet eläkeikiä ylöspäin ja vihreiden edustaja kutsui eläkeläisiä haitta-ihmisiksi. 

Ihan turhaan yrität niitä nyt valkopestä tai sitten olet oikeasti niin tyhmä ja sokea, ettet ymmärrä mitä se sun ihailemasi puoluesuuntaus haluaa 

Aloittajakaan tuskin on mikään persu tai kokkare

Vierailija
350/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisenä kuluu sitten aikaa tovi aktiivisena ja sitten kuitenkin jo tarvitsee palveluita tai sitten hoivakoti paikkaa mihin sitten eläke hupenee.

Vierailija
351/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuleva eläke on ihan muutama päivä sitten tarkistetun mukaan 969 euroa, neljä vuotta vielä ehdin kerryttää. Jos jäisin nyt työttömäksi saisin ansiosidonnaista brutto noin 1700 euroa. Sinäkö ap maksat minulle ne tonnit, joita kaikki saavat? 

Vierailija
352/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 2023 eläkkeitä maksettiin 37,8 miljardia." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Vuonna 2023 ansiosidonnaista maksettiin vain 1,9 miljardia." https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
353/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

351 lisää, että eläkkeen pienuus johtuu siitä, että jäin työttömäksi 90-luvun laman aikaan, alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei kerry mitään ja olin kotiäitinä laman aikaan, minkä jälkeen opiskelin uuden ammatin. Vasta vuodesta 2010 olen ollut toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa sen jälkeen kun 1993 jäin työttömäksi. Pätkätöitä oli ja kursseja kävin.  Valmistumisen jälkeen olin hetken työtön ja puolison tulojen vuoksi en saanut mitään, laki oli silloin sellainen. Meni muutamalla eurolla yli rajan. 

Vierailija
354/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
355/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus aloittajan otsikkokysymykseen: siksi, että eläkeläiset ovat työskennelleet kymmeniä vuosia aamusta iltaan.

Vierailija
356/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset sijoittivat työuransa aikana osan palkastaan, ja nyt saavat sitä sijoitusta kuukausittain korkoineen. Työttömät ovat pelkkä rasite.

Vtut. Heidän työnantajansa maksoi jonkun verran tyel-maksuja. Suurten ikäluokkien korko onkin 400-700% maksuilleen.

Vierailija
357/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus aloittajan otsikkokysymykseen: siksi, että eläkeläiset ovat työskennelleet kymmeniä vuosia aamusta iltaan.

Ei ole, työttömiä on ollut aina ja joka vuosi heitä jää eläkkeelle. 

Vierailija
358/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuonna 2023 eläkkeitä maksettiin 37,8 miljardia." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Vuonna 2023 ansiosidonnaista maksettiin vain 1,9 miljardia." https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
359/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
360/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menehän ap töihin, niin lakkaat kadehtimasta niitä eläkeläisiä. Sullekin sitä eläkettä alkaa sitten vähitellen kertymään. Moni eläkeläinen on tehnyt pitkän työuran, kymmeniä vuosia ja joskus todella raskaissa töissä. Ne eläkeläiset on maksanut sunkin elämääsi ja maksavat verojen muodossa edelleenkin. Lopeta valitus, älä uhriudu vaan tee oman elämäsi eteen jotakin järkevää. Eläkeläisten kadehtiminen ei sitä ole. 

Juuri työssäkäyvänä nämä eläkeläiset vtuttavatkin. Heidän seniorilomansa maksaminen ei ole mitään järin motivoivaa. Olisivat itse edes maksaneet , vaan ei. Nuorena loppuelämän lomalle muiden maksamana. Joutuu itse 70 vuotiaaksi kustantamaan tätä kusetusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi