Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?
Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt, toinen jalka haudassa olevalla eläkeläisellä on uunituore auto jossa kaikki viimeisimmät turvalaitteet mutta työtön lapsiperhe ajaa yli 20 vuotta vanhalla 200 euron autonromulla joka ei ole turvallinen eikä toimi kunnolla. Asia pitäisi olla toisinpäin kaiken järjen mukaan.
- Onko se eläkeläinen jotenkin sille lapsiperheelle uuden auton velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ne eläkeläiset ovat maksaneet sen eläkkeensä. Minä maksan tällä hetkellä joka kuukausi melkein 800 € eläkevakuutusmaksuja. Ne otetaan lupaa kysymättä. Tätä on jatkunut kohta 30 vuotta. Kyllä sillä rahalla jotain pitää saadakin. Paremman eläkkeen saisin jos tuota rahaa ei otettaisi ja saisin säästää itse oman eläkkeeni.
Ilmeisesti kuulut sukupolveen, joka on eläkesysteemissä nettomaksajana. Nykyiset eläkeläiset eivät ole maksaneet juuri mitään.
Kaiken olemme työiässä maksaneet mitä kulloinkin on määrätty. Me emme ole päättäjiä.
Suurten ikäluokkien työuralle tuli jo se itsemaksettu tel-osuus.
Miksi ette parjaa näitä 20- 30_ luvuilla syntyneitä eläkeläisiä joista ei työuransa alkupuolella maksettu mitään eivätkä edes 10 -15 vuotta työuransa loppupuolella palkastaan?
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ne eläkeläiset ovat maksaneet sen eläkkeensä. Minä maksan tällä hetkellä joka kuukausi melkein 800 € eläkevakuutusmaksuja. Ne otetaan lupaa kysymättä. Tätä on jatkunut kohta 30 vuotta. Kyllä sillä rahalla jotain pitää saadakin. Paremman eläkkeen saisin jos tuota rahaa ei otettaisi ja saisin säästää itse oman eläkkeeni.
Sinun eläkemaksuilla elätetään suuria ikäluokkia, jotka ovat maksaneet todella pieniä eläkemaksuja.
Mua kyllästyttää tuo jankutus suurista ikäluokista. Aina on työelämässä ollut muitakin ikäluokkia kuin nuo viisi, mitä ei jotkut tajua kun päässä jumittaa.
Nyt myös eläkeläisiä on monta muuta ikäluokkaa kuin nuo jo suurelta osin haudassa olevat suuret ikäluokat.
Tietysti jos on paljon maksajia, teollisuus tarvitsi työvoimaa, riitti pienempi prosentti sodan verottamille silloisille eläkkeelle jääjille.
Nyt on vähemmän maksajia, lama kouraisi ja siksi suuriltakin iläluokilta työuran loppuvuodet perittiin korotettua tel-maksua.
Eläkeläisissä on paljon vanhempia ikäluokkia, 20-30-luvullakin syntyneitä. He ovat niitä hoivapalvelujen tarvitsijoita toden äköisemmin kuin suuret ikäluokat, sen lisäksi että.nostavat eläkkeensä.
Nyt tutut suurista ikäluokista ovat joko kuolleet tai sitten olemme melko hyväkuntoisia kotona pärjääviä. Tämä tietenkin vain suvusta, tutuista, naapureista, ei sen laajempi kuva.
Vierailija kirjoitti:
Ai että veltolle sohvamakaajalle pitäisi antaa paljon rahaa? Mene töihin! Eläkeläiset ovat jo tehneet 40-vuotisen työuran. Sitä paitsi on myös paljon köyhiä ja velkaisia eläkeläisiä.
Lopeta pääsi aukominen. Minulla on tehtyjä työvuosia takana 35v. En voittanut YT-lotossa, vaan minut iertisanottiin. Olen työtön. Saan 590e/kk. Nyt työttömyysaikana sairastuin vakavasti. Eläkehakemukseen hylky. En voi mennä töihin. Olen työkyvytön. Nyt teidän eläkeläisten solvauksen kohteena. Te olette onnenpossuja verrattuna omaan tilanteeseeni. Teitä ei nöyryytetä te-toimistojen byrokraattien taholta, ettekä te joudu tulemaan toimeen alle nälkärajan. Mutta teidän lisäksenne saan osakseni myös työtätekevien halveksunnan. Koska olen työtön. Niidenkin, joiden omat karttuneet työvuodet on vain murto-osa omistani. Tätä "onnea" vielä kymmenen vuotta, jos niin kauan pysyn enää elossa, että saavutan eläkeiän ja saan itselleni edes pikkuosuuden maksamistani eläketurvamaksuista ihmisarvoni palautuksen lisäksi. Tosin näin minusta tehdään tarkoituksella "huutolainen", koska tulevaisuudennäkymänä on eläkkeellä sitten kelan luukku tai köyhäintalo. Mitä se sitten 10 vuoden päästä onkaan. Tai mielluummin eutanasia on jo sitten laillistettu ja normivalikoimaan kuuluva vaihtoehto.
Niin, olen siis tehnyt koko aikuisikäni töitä. Hoitanut aina asiani. Enkä koskaan ole millään tukiluukulla ollut. Yhdessä yössä "ansaitsin" antamanne "sohvalla loisivan makaajan statuksen". Häpeäisit sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että veltolle sohvamakaajalle pitäisi antaa paljon rahaa? Mene töihin! Eläkeläiset ovat jo tehneet 40-vuotisen työuran. Sitä paitsi on myös paljon köyhiä ja velkaisia eläkeläisiä.
Lopeta pääsi aukominen. Minulla on tehtyjä työvuosia takana 35v. En voittanut YT-lotossa, vaan minut iertisanottiin. Olen työtön. Saan 590e/kk. Nyt työttömyysaikana sairastuin vakavasti. Eläkehakemukseen hylky. En voi mennä töihin. Olen työkyvytön. Nyt teidän eläkeläisten solvauksen kohteena. Te olette onnenpossuja verrattuna omaan tilanteeseeni. Teitä ei nöyryytetä te-toimistojen byrokraattien taholta, ettekä te joudu tulemaan toimeen alle nälkärajan. Mutta teidän lisäksenne saan osakseni myös työtätekevien halveksunnan. Koska olen työtön. Niidenkin, joiden omat karttuneet työvuodet on vain murto-osa omistani. Tätä "onnea" vielä kymmenen vuotta, jos niin kauan pysyn enää elossa,
Todennäköisesti saat myös tukia asumiseen ja sairaana ehkä myös toimeentulotukea sairausmenoihisi.
Täällä on moitittu meitä tel-eläkeläisiä. Luin juuri jutun kuolleesta invalidista jolla koko ikänsä on ollut avustaja, kuollut nyt 60 v. Ikävä kohtalo, pieni eläke. Siksi mainitsen ettei kaikki eläkeläiset ole suuria ikäluokkia, kaikki vanhuuseläkeläiset eivät ole "rasite" kuten koko elinikänsä hoivaa tarvitsevat, syntymäsairaat, kehitysvammaiset.
Olen työni tehnyt ja olen onnellinen eläkeläinen! Arvostan itseäni tällaisena kuin olen. En ole syyllinen työttömyyteesi ap. Sinullakin on nyt mahdollisuus hakea työtä, kun me vanhat osaajat lähdemme nauttimaan eläkkeistämme ja työpaikka vapautuu juuri sinulle. Teet työtä 40 vuotta, eiköhän sinullekin tule se suuri eläke, jota nyt niin kadehdit.
Työttömät talkoisiin, soppatykki valmiikksi ja asumaan pappilaan
Siksi että työttömällä olisi motivaatiota mennä töihin. Tietysti. Ei se kannata jos saman saa kotona makaamalla tai itsensä toteuttamiseen keskittymällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kuulut sukupolveen, joka on eläkesysteemissä nettomaksajana. Nykyiset eläkeläiset eivät ole maksaneet juuri mitään.
Olen nykyeläkeläinen, jonka eläke alkoi tänä vuonna.
Myös minä olen maksanut samoja maksuja samaiset 30 vuotta. Väitätkö, että minä en ole maksanut juuri mitään?
Luuletko, että kaikki eläkeläiset ovat olleet jo vuosikymmeniä eläkkeellä?
Miksi eläkeläiset on tehneet aikanaan kovasti töitä ja työttömät ei yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt, toinen jalka haudassa olevalla eläkeläisellä on uunituore auto jossa kaikki viimeisimmät turvalaitteet mutta työtön lapsiperhe ajaa yli 20 vuotta vanhalla 200 euron autonromulla joka ei ole turvallinen eikä toimi kunnolla. Asia pitäisi olla toisinpäin kaiken järjen mukaan.
Kaiken järjen mukaan sillä on eniten omaisuutta, jolla on ollut vuosikymmeniä aikaa sitä kartuttaa. Ja mitä nuorempana sen aloittaa sen kartuttamisen, sitä nopeammin voi ostaa itselleen hyvän auton.
Oleellista on ymmärtää, että eläkeläinen(jos työeläkkeestä puhutaan) käyttää OMAA rahaansa, työtön tulonsiirtoja, eli hyväntekeväisyttä.
Lapset ei liity asiaan yhtään sen enempää kuin naapurin koiratkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa voi saada monta tonnia eläkettä koska meillä ei ole eläkekattoa niin kuin monessa muussa maassa.
Joku Toimitusjohtaja voi saada vaikka 25000e kuussa eläkettä.
Niin. Jokainen voi myös aivan vapaasti ruveta toimitusjohtajaksi. Sen kun perustat osakeyhtiön ja tituleeraat itsesi sellaiseksi ja katsot, miten helpolla se eläke tulee.
Eikä ole kellään kyllä 25 000 e/kk. Ei kukaan edes etäisesti täysjärkinen nostaisi palkkana niin paljon, että kertyisi tuollaiset eläkkeet. Joku raja veronmaksuhalullakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen työni tehnyt ja olen onnellinen eläkeläinen! Arvostan itseäni tällaisena kuin olen. En ole syyllinen työttömyyteesi ap. Sinullakin on nyt mahdollisuus hakea työtä, kun me vanhat osaajat lähdemme nauttimaan eläkkeistämme ja työpaikka vapautuu juuri sinulle. Teet työtä 40 vuotta, eiköhän sinullekin tule se suuri eläke, jota nyt niin kadehdit.
Minä en arvosta sinua. Onneksi te vanhat osaajat lähdette pian multiin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät talkoisiin, soppatykki valmiikksi ja asumaan pappilaan
Heti kun eläkeloiset tekee saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska ne ovat tehneet töitä toisin kuin se kotona makaava työtön.
Eläke kertyy kun tekee työtä.
Mihin eläkeläinen tarvii isoja eläkkeitä kun on velattomat talot ja autot?
Kaikilla eläkeläisillä ei suinkaan ole omistusasuntoa tai autoa. Yleistäminen on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeläiset on tehneet aikanaan kovasti töitä ja työttömät ei yhtään?
Täh?
Punavihreät nimenomaan haluaa riittävät eläkkeet kaikille. Kokoomuslaiset ja persuthan ne täällä huutelee päivästä toiseen, ettei "vanhuuslomista" pitäisi maksaa ollenkaan ja hautaan asti olisi tehtävä töitä kuten Amerikassa!