Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
301/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano älä muuta. Eläkeläisiltä pois kaikki pankkitileillä makaavat rahat ja ne voi jakaa lapsiperheille ja työttömille. 

Tähän! Eläkeläiset ovat planeetalta poistuvaa porukkaa. Eivät tarvitse rahaa enää mihinkään.

Sulla ei ole lääkitys kohdillaan, tarkistuta se pikimiten.

Vierailija
302/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on vanha juoni laittaa työttömät ja eläkeläiset tai jotkut muut tavisryhmät toisiaan vastaan.  Joku nauraa koko matkan pankkiin. Ja kuka se kuka on, näkyy tarkastelemalla mm viime aikojen tulonjakotilastoa. Kenen palkat nousseet eniten?  Entä sitten varallisuus karttunut, kun toisilta leikataan urakalla.

Jenkeissä kehitys on räikeintä. Rikkain prosentti rulettaa todella räikeästi, mutta Suomessa sama trendi varsinkin nykyisin.

Totta. Kun tavalliset kansalaiset, iso osa kansasta, kiistelee  siitä limpun puolikkaasta tai jämistä,  pikkuporukka omii itselleen lisää kaikenlaista herkkua. Tappelijat ei huomaa mitään, on toistensa kurkussa murusista. Helppo harhautus ja maali ammottaa avoimena.

Suomen oloissa eläkeläiset ovat sitä eliittiä, joka yrittää laittaa tavalliset

Kerro paljonko haluat mun 1200e/netto eläkkeestäni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömäthän elää herroiksi verrattuna opiskelijaan, jonka tuki on 280€ ja ensi syksynä päälle pari sataa asumislisää. Noilla ei maksa edes vuokraa eikä toimeentulotukea tipu, kuten työttömälle, jonka kaikki laskut maksetaan ja jää vielä tuhlausrahaa yli.

Eiköhän eläkeläisiltä riitä myöskin opiskelijoille otettavaksi. Eläkeläisillä on paljon, mistä ottaa.

Minä maksoin koulut itse. Eläke 1200e/netto, siitähän riittääkin muille jaettavaksi :D

Vierailija
304/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vattu tätä suomalaisen katkeruuden ja tyhmyyden määrää. Tajuatteko että olette Sanna Marinin aivopesun uhreja? Hän kehotti vihaamaan vanhempia ihmisiä. Oikeastiko luulette että jokainen eläkeläinen saa tonneja tililleen? Kuinka vatun tyhmä voi olla? 

TappakaaItsenne. Olette vain katkera kuluerä. 

Vierailija
305/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö taas. Miksi et ota asioista selvää ennen öyhöttämistä? Eivät todellakaan saa tonneja. 

Vierailija
306/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa kuinka paljon huonokuntoinen eläkeiläinen tarvitsee rahaa. En ymmärrä mistä tämä ajatus, ettei eläkeläinen tarvitse rahaa oikein tulee.

Sukulaiseni saa pitkän työuran jälkeen varsin hyvää eläkettä; 2500€ netto. Silti rahaa kuluu keskimäärin yli 3700e/kk; esteettömän pienen asunnon vuokra 1100€, kaupungin kotihoito kerran päivässä ja yksi suihkutus viikossa, 885€/kk. Tähän päälle ruoat, lääkkeet, kotihoidon edellyttämä hälytinranneke kun on kaatuillut kotona, kampaaja kerran viikossa kun ei omat kädet enää nouse ylös, siivoja kaksi kertaa kuussa, lehtitilaukset, lääkärit, hammaslääkärit, pari sairaalakeikkaa vuodessa erilaisten sydänsairauksen vuoksi jne. jne. Hän on kuitenkin vielä toistaiseksi onneksas kun entisen kodin myynnistä on vielä vähän njäljellä, mutta nopeasti hupenee sekin. Perintöä ei varmasti jää, eikä ole tarpeenkaan, mutta riittäsivätpä rahat hänen elämänsä loppuun asti hänen hyvinvointiinsä.

Vierailija
307/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta eläkeläiset vois elättää työttömiä?

Vierailija
308/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta eläkeläiset vois elättää työttömiä?

Selitäpä ihan reaalitalouden näkökulmasta, miten eläkeläinen kotona makaamalla elättää yhtään ketään. Et taida kyetä.

Vierailija
309/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekisi työtä, jos työttömänä tai nolla työhistorialla saisi samaa eläkettä vanhana?

Ei eläkkeellä ole tarkoitus kartuttaa omaisuutta, tai maksella ekstrahuveja. Eläkkeet on tarkoitettu peruselinkustannusten kattamiseksi. Siksi ihmiset käy töissä, että saavat tuon sitten iäkkäänä, ja siksi, että työaikanaan kerryttävät sitä omaa omistusta, kuten esim. oman asunnon/talon. Ja koska työikäisenä elättävät alaikäiset lapsensa.

Vierailija
310/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ne eläkeläiset ovat maksaneet sen eläkkeensä. Minä maksan tällä hetkellä joka kuukausi melkein 800 € eläkevakuutusmaksuja. Ne otetaan lupaa kysymättä. Tätä on jatkunut kohta 30 vuotta. Kyllä sillä rahalla jotain pitää saadakin. Paremman eläkkeen saisin jos tuota rahaa ei otettaisi ja saisin säästää itse oman eläkkeeni.

Vierailija
311/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmin ikäluokkien eläke alkoi kertyä vasta yli 23 vuotiaana tehdystä työstä. Nuorempien koko työuralta

Lisäksi vuosien aikana on ollut erilaisia leikkureita.

Äänessä olevat nuoret eivät hallitse koko järjestelmää ja pauhaavat vaikkeivat tiedä kaikkea.

Meidän verorahoilla  nykyiset nuoret ovat saaneet mm. todella edullisen päivähoidon ja ilmaisen koulutuksen.

Me maksettiin yläasteesta ja lukiosta ja opiskeltiin lainalla. Päivähoitopaikkaa oli kallista. Kun minä mm menin töihin, nettopalkkani meni alkuaikoina lastenhoitajalle. Tätä nykynuoret eivät varmaan ymmärtäisi, että joku ei tienaisi työstään ja tekisi työtä paremman tulevaisuuden eteen.

Vierailija
312/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä vellipuntti itkupotkuraivari vihervassarin siivellä eläjien aloituksia osa 99999900000998764321134578990000000..

Music to my ear..

Vierailija
313/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene 🐒 töihin..

Vierailija
314/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja saan n 1100 kuussa. Ole toki kateellinen minulle. Maksan tässä 100 e terveyskeskus, erikoissairaanhoidon maksuja. Kävin myös yksityisellä viime kuussa, josta maksoin 160 e maksun. Maksan myös lääkekuluja. Eläkeläisyys tarkoittaa monia eri asioita. Luxury eläkeläisiä ja meitä kenen sairauden vuoksi ei pitkälle pötkitty. 

Vierailija
315/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska ne eläkeläiset ovat maksaneet sen eläkkeensä. Minä maksan tällä hetkellä joka kuukausi melkein 800 € eläkevakuutusmaksuja. Ne otetaan lupaa kysymättä. Tätä on jatkunut kohta 30 vuotta. Kyllä sillä rahalla jotain pitää saadakin. Paremman eläkkeen saisin jos tuota rahaa ei otettaisi ja saisin säästää itse oman eläkkeeni.

Ilmeisesti kuulut sukupolveen, joka on eläkesysteemissä nettomaksajana. Nykyiset eläkeläiset eivät ole maksaneet juuri mitään.

Vierailija
316/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on tienanneet rahansa työtä tekemällä kun taas sinä makaat kotona yhteiskunnan rahoilla. Mene töihin niin saat sinäkin rahaa. Vanha ihminen on työnsä tehnyt.

Kannatta myös miettiä sitä, että eläkeläiset ovat työllään räkentaneet Suomesta hyvinvointivaltion, jota nykypolvet ovat kovaa tahtia tuhoamassa. Nykään pitää olla heti kaikilla kaikkea. Ei voida säästää ja ostella sitten, kun on rahat kasassa.

Olen ennenkin kirjoittanut esim 70-luvun ostovoimasta. Palkkani oli 850 mk/kk. Ostimme automaattisen AEG pyykkikoneen. Se maksoi 2400 mk. Ei sitä voinut ostaa ennenkuin raha oli säästössä. Kuka löytää kaupasta palkkansa suhteessa saman hintaisen koneen. Kaikki muukin kodintavara oli todella kallista.

Kaikkien teknisten laitteiden hinnat ovat tippuneet suhteessa kuukausipalkkoihi

"Montako vuotta joutui tekemään töitä maksaakseen asunnon?"

Luuletko oikeasti että asunnon sai vaikka 80-90-luvulla helpommalla maksettua tai että ne oli halvempia?Yhtä kalliita ne oli suhteessa palkkaan kuin nytkin.On niin helppo olla tietävinään asioita mistä ei oikeasti tiedä mitään.

Vierailija
317/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko iän tehnyt töitä. Kait siitä jotain kertyy. Aloitettu on tyhjästä eikä ole valitettu. Viherkommarit haluaa omia vanhusten rahat. Ja kokoomuskin

Vierailija
318/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja saan n 1100 kuussa. Ole toki kateellinen minulle. Maksan tässä 100 e terveyskeskus, erikoissairaanhoidon maksuja. Kävin myös yksityisellä viime kuussa, josta maksoin 160 e maksun. Maksan myös lääkekuluja. Eläkeläisyys tarkoittaa monia eri asioita. Luxury eläkeläisiä ja meitä kenen sairauden vuoksi ei pitkälle pötkitty. 

Yritin käydä vähän töissä parantamassa tilannetta koska saan tehdä niin. Olen ollut 2 kk yhä paremmin sairaana. Eli siis kun yritän käydä töissä,  sairaus pahenee. Lisäksi mulla on menierekin. Menieressä mulla on nyt kuulo-ongelmiakin yhä enemmissä määrin. No, siksi kai työkyvyttömytseläkkeellä olenkin kun olen sairas. Ei mitään toivoa, ei mitään tulevaisuudennäkymiä, tätä samaa aina vain loputtomasti. Yritä saada itsesi töihin ja paranna tilannettasi.  Älä kadehdi vaan paranna tilannettasi jos pystyt. Ymmärrän että tiukilla eläminen turhauttaa. 

Vierailija
319/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta tonnia?? Itse saan takuueläkettä, joka on 976,59 e kuukaudessa. Meitä eläkeläisiä on moneen junaan...

Vierailija
320/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kuulut sukupolveen, joka on eläkesysteemissä nettomaksajana. Nykyiset eläkeläiset eivät ole maksaneet juuri mitään.

Tuo nyt ihmeessä joku esimerkki miten vaikka tänä vuonna eläkkeelle jäänyt ei ole maksanut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän