Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?

Vierailija
03.11.2024 |

Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi. 

Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko siihen, mutta uskon eläimien huomaavan ihmisen, joka pitää eläimistä.

Vierailija
22/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vahva intuitio. Se helposti varoittaa ja on vain harvoin väärässä. Minulla on myös kiusaamistaustaa.

Sama täällä, olen ollut koulukiusattu ja toinen vanhemmistani oli alkoholisti. Olen oppinut tulkitsemaan toisten tunnetiloja lapsesta saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus opettaa välttämään tiettyjä todeksi havaittuja stereotypioita, tilanteita, ihmisiä ja kliseitä. Liika herkkyys voi tehdä myös yliherkäksi ja havainnointi vääristyy eri tavoin.

Vierailija
24/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko siihen, mutta uskon eläimien huomaavan ihmisen, joka pitää eläimistä.

Eivät huomaa. Kissat tunkevat usein juuri niiden syliin, jotka eivät ehdottomasti halua niitä syliinsä.

Vierailija
25/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset aistivat mikroilmeitä ja äänen vivahteita tuhansien vuosien geneettisellä laumaelämään sopeutumisella.

Mitään yliluonnollisia ajatusprojektioita ei aisti kukaan missään mitenkään.

Se on juuri näin. Ihminen viestii hyvin paljon eleillään, käytöksellään, muiden kohtelulla, äänen sävyllä, sanoilla, naurulla jne. Vastaavasti ihminen oppii aistimaan noita muista ja tunnistamaan sopivat ja epäsopivat tyypit. Siihen ei tarvita edes sanoja.

Vierailija
26/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monin tavoin kiusattu ja huonosti kohdeltu. Se on tehnyt minusta herkemmän. Ilkeitä ihmisiä on paljon. Mun pitäisi kasvattaa kuorta hiukan. 

Olen todella herkkä ihmisille. Saatan menettää yöunet ja tulla levottomaksi. Jos tapaamisesta jää huono fiilis. Se voi olla ilkeä sana tai ilkeä äänenpaino. Jos en mieti tapaamista sen enempää ja on kevyt olo, se tarkoittaa hyvää. 

Joskus tunnen kehossa ikäviä tuntemuksi toisen ihmisen lähellä. Niska jännittyy, tai mahassa tuntuu pelko. Joskus tunnen limanvihreää väriä, mätää ihmisen ympärillä. 

Vierailija
27/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös tilaatte Maria Nordinin nettikursseja 🤣

Vierailija
28/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monin tavoin kiusattu ja huonosti kohdeltu. Se on tehnyt minusta herkemmän. Ilkeitä ihmisiä on paljon. Mun pitäisi kasvattaa kuorta hiukan. 

Olen todella herkkä ihmisille. Saatan menettää yöunet ja tulla levottomaksi. Jos tapaamisesta jää huono fiilis. Se voi olla ilkeä sana tai ilkeä äänenpaino. Jos en mieti tapaamista sen enempää ja on kevyt olo, se tarkoittaa hyvää. 

Joskus tunnen kehossa ikäviä tuntemuksi toisen ihmisen lähellä. Niska jännittyy, tai mahassa tuntuu pelko. Joskus tunnen limanvihreää väriä, mätää ihmisen ympärillä. 

Olet mielenterveysongelmainen. Amen

Vierailija
29/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ympärillä on aura. Siinä näkyy tunnetilat ja sairaudet. Joistain ihmisistä tulee vain mieleen, että on pieni masennus tai taipumusta alkoholinkäyttöön. Olen käynyt Tinder-treffeillä ja vaikeaa on ollut. Löytyisi ihminen, josta ei tule negatiivisiä tunteita. Jonka seurasta tulee kevyt olo. Ei tarvii olla ihastusta tai rakkautta edes ilmassa. 

Vierailija
30/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäitten ketju. 

Vierailija
31/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Narsistit/pahat ihmiset osaa myös ottaa heti nämä yksilöt silmätikuksi ja kohteeksi isostakin väkijoukosta. Molemmat näkee ja tunnistaa heti toisensa. On kuin kaksi vasta voimaa. Näillä syttyy yleensä silmiin heti kiilu ja helvetin liekit kun näkevät tuollaisen herkän ihmisen. Saattavat myös irvistää niin että hampaat näkyy ihan kuin jollain eläimellä.

Vierailija
32/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain herkkä. En ehkä haluaisi olla, mutta on vaikeaa. En haluaisi  nähdä niin paljon ihmisistä. Haluaisin uskoa suuren osan, mitä kertovat. 

Vierailija
33/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi marssia terapeutille.

Vierailija
34/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo naureskella, mutta kyllä intuitio monesti pitää paikkaansa. 

Vierailija
35/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun kaltaisten ihmisten takia, amen.

Eri

Vierailija
36/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ympärillä on aura. Siinä näkyy tunnetilat ja sairaudet. Joistain ihmisistä tulee vain mieleen, että on pieni masennus tai taipumusta alkoholinkäyttöön. Olen käynyt Tinder-treffeillä ja vaikeaa on ollut. Löytyisi ihminen, josta ei tule negatiivisiä tunteita. Jonka seurasta tulee kevyt olo. Ei tarvii olla ihastusta tai rakkautta edes ilmassa. 

Olet itse niin raskas, ettei se siksi tule onnistumaan.

Vierailija
37/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopäitten ketju. 

Siksi koska jotkut ovat herkempiä kuin sinä? 

Ei se ole välttämättä hyvä. On raskasta nähdä enemmäm ihmisistä kuin haluavat näyttää. Olen tehnyt virheitä, halunnut uskoa ihmisten hyvyyteen ja koittaa muutta ihmistä. Uskoa, että havaitsemani tunne kateudesta on ohimenevää. Aina olen vain loukannut itseäni ja lopulta uupunut suhteessa. Eli vaisto on ollut oikeassa. Vaikka olen koittanut ohittaa sen. 

Vierailija
38/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aiemmin työssä jossa  tarkastettiin ihmisen taustoja mutta silloin kun tapasin nämä ihmiset, en vielä tiennyt heistä mitään. Joidenkin kanssa tuli odella levoton ja ahdistunut olo ja kun sitten tarkistin niitä taustatietoja, sieltä löytyi vankilahistoriaa tai vakavaa mielenterveysongelmaa. Oletan että nämä ihmiset olivat tapaamisella tavallista ahdistuneempia ja reagoin siihen ahdistumalla itsekin. Tuo ahdistus tai muuten outo käytös ei kuitenkaan tullut näkyvästi esille, vaan ihan "normaalisti" kommunikoiat.

Vierailija
39/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap sokea.

Vierailija
40/225 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on se, että kaikissa ihmisissä on negatiivisia tunteita. Välillä tunnen itsekin kateuden piston, jos joku on menestynyt. Tai sitten olen välinpitämätön. En jaksa iloita toisten menestyksestä. 

Miten löytäisin ympärilleni ihmisiä, jotka eivät ole sairaita? Valoisia ja tasapainoisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan