Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin yöllä poikani itkuun. Kiusaaminen on niin syvältä.

Vierailija
03.11.2024 |

Tai nyyhkytystä se ensin oli. Sitten vasta kun huomasi minut niin alkoi kunnolla itkemään. Ilmeisesti jo useamman päivän hän on ollut ihan yksin. Ennen oli pienessä porukassa, mutta jotain on tapahtunut ja entiset kaverit ovat alkaneet kaveraamaan poikani kiusaajien kanssa. Yöllä hän näytti mulle snäppiä, kun kukaan ei enää edes snäppää hänelle. Muutama viesti oli avattu, mutta ei edes kaikkia. Koulusaa kuulema kävelevät vain ohi eivätkä sano mitään. Nyt lapseni mielestä hän on ihan turha ihminen josta kukaan ei tykkää...

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusasin ala-asteella luokan pientä tyttöä ja oli aivan saatananmoinen kielikello ja ärsyttävä pikkuvanha lellikki, enkä kadu pätkääkään. 

Psykopaatit eivät tunnetusti kadu.

Vierailija
22/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lähistöllä muuta koulua, mikä olisi mahdollinen? Koulunvaihto ei oo iso juttu ja kiusaamistilanteessa onnistuu. 

Ei. Tätä olen selvittänyt syksystä asti. Ainoastaan naapurikunnan koulu olisi mahdollinen, mutta lapsi itse sanoo, että ei halua sinne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusasin ala-asteella luokan pientä tyttöä ja oli aivan saatananmoinen kielikello ja ärsyttävä pikkuvanha lellikki, enkä kadu pätkääkään. 

Katuminen ei auta mitään. Vain tulevaisuutta voi muuttaa.

Vierailija
24/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se kiusattukaan ei ole mikään pyhimys. Itse muistelen että ala-asteella oli todella vihamielisiä ja inhottavia tyttöjä

Samaa mietin ap:n tapauksessa. 14v poika, varmaan parempia ja pahempia, mutta pojatkin ovat perusluonteeltaan helposti aika inhottavia. Verkkopeleissä on todella toksinen kulttuuri

Vierailija
25/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika surullinen tapaus.

Vierailija
26/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Osa meistä joutuu koulukiusatuksi ja elämään ilman ystäviä. Itse olin koulukiusattu yhdeksän vuotta eikä minulla vieläkään yli viisikymppisenä ole yhtään ystävää. Vain mies ja lapsi. Kaikkeen kyllä tottuu ja sopeutuu.

Vierailija
27/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan samassa tilanteessa kuin sinun poikasi, olin tosin tyttö. Kerron nyt, mitä tuolloin toivoin, mitä mun vanhempani olisivat tehneet: Toivoin, että he olisivat tuolloin antaneet mun jäädä pois koulusta kotiopetukseen. Ensinnäkin olin ns. kympin tyttö. Mulla ei olisi ollut mitään vaikeuksia suoriutua omaehtoisesta ja itseohjautuvasta opiskelusta varsinkin kun on netti apuna. Se olisi ollut mulle "taivas". 

En vieläkään ymmärrä mun vanhempia. Miksi ne vaativat että mun on pakko mennä kouluun, jossa sain koko ajan olla varuillani ja pakoilla näitä sadisteja? Kärsiä julkista häpäisyä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Stressiä ja ahdistusta ja pelkoa ja ulkopuolisuutta. Jos mä joskus hankin lapsen ja kuulen että hän joutuu joidenkin sadististen "laumaeläinten" uhriksi, niin mä en lähettäisi lastani enää sellaiseen kouluun vaan yksi vaihtoehto olisi kotiopetus+ mukavia sosiaalisia harrastuksia.

Vierailija
28/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lähistöllä muuta koulua, mikä olisi mahdollinen? Koulunvaihto ei oo iso juttu ja kiusaamistilanteessa onnistuu. 

Kiusaajien pitää vaihtaa koulua tai heille kotiopetus.

Vierailija
29/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa. Kuulostaa ihan hirveältä.

Toivottavasti asiat sujuu.

-Vanha äiti

Vierailija
30/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin aikoinaan samassa tilanteessa kuin sinun poikasi, olin tosin tyttö. Kerron nyt, mitä tuolloin toivoin, mitä mun vanhempani olisivat tehneet: Toivoin, että he olisivat tuolloin antaneet mun jäädä pois koulusta kotiopetukseen. Ensinnäkin olin ns. kympin tyttö. Mulla ei olisi ollut mitään vaikeuksia suoriutua omaehtoisesta ja itseohjautuvasta opiskelusta varsinkin kun on netti apuna. Se olisi ollut mulle "taivas". 

En vieläkään ymmärrä mun vanhempia. Miksi ne vaativat että mun on pakko mennä kouluun, jossa sain koko ajan olla varuillani ja pakoilla näitä sadisteja? Kärsiä julkista häpäisyä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Stressiä ja ahdistusta ja pelkoa ja ulkopuolisuutta. Jos mä joskus hankin lapsen ja kuulen että hän joutuu joidenkin sadististen "laumaeläinten" uhriksi, niin mä en lähettäisi lastani enää sellaiseen kouluun vaan yksi vaihtoehto olisi kotiopetus+ mukavia sosiaalisia harrastuksia.

Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Toivon viisautta itselleni, että poikani ei tarvitse aikuisena miettiä, että äiti ei auttanut tai kuunnellut. Toki ei osaa itse sanoa, mitä haluaa mun tekevän. Kotiopetus tuntuu todella vaikealta noiden oppimisvaikeuksien takia. Yksi vaihtoehto on muutto samalle paikkakunnalle missä serkku asuu. Olen sen valmis tekemään lapseni vuoksi, mutta ei se helppo päätös muiden lasten kannalta ole...

Vierailija
31/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään ymmärrä mun vanhempia. Miksi ne vaativat että mun on pakko mennä kouluun, jossa sain koko ajan olla varuillani ja pakoilla näitä sadisteja? Kärsiä julkista häpäisyä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Stressiä ja ahdistusta ja pelkoa ja ulkopuolisuutta. Jos mä joskus hankin lapsen ja kuulen että hän joutuu joidenkin sadististen "laumaeläinten" uhriksi, niin mä en lähettäisi lastani enää sellaiseen kouluun vaan yksi vaihtoehto olisi kotiopetus+ mukavia

Ap siis tässä.

Vierailija
32/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, lapsellani on vaara joutua kiusatuksi lievän autismin vuoksi ja on siksi vähän erilainen. On nyt 6v. Mutta olen varautunut siihen ja otan lapsen tarvittassa kotikouluun, jos tulee pahasti kiusatuksi. On muutenkin tarkoitus jättäytyä pois työelämästä muutaman vuoden päästä ja olen "opettajamainen" luonteeltani, joten onnistuisi kotikoulukin sitten tarvittaessa.

Vierailija
33/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisvaikeuksia ei juuri helpota stressi ja ahdistus koulunkäynnistä. Myös jos peruskoulu menee "penkinalle" joko koulunvaihdon tai kotiopetuksen ym. vuoksi, niin peruskoulun arvosanoja voi myöhemmin käydä parantamassa että pääsee vaikka lukioon tai mieluisalle linjalle amikseen, toisin kuin traumoja joita ei voi parantaa yhtä helposti kuin todistuksen numeroita. Traumat voivat jäädä ikuisiksi. Poika on vielä lapsi ja hänellä on koko nuoruus edessä ja aikaa vielä opiskella vaikka kuinka.

Vierailija
34/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tulee paha olo kun lukee tällaista. Omaakin lasta kiusattiin aikoinaan koulussa ja jätti kyllä jäljet aikuisuuteen asti. Miksei kiusaamista saada kuriin? Miksi lapset ovat niin julmia?

Vierailija
35/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että tulee paha olo kun lukee tällaista. Omaakin lasta kiusattiin aikoinaan koulussa ja jätti kyllä jäljet aikuisuuteen asti. Miksei kiusaamista saada kuriin? Miksi lapset ovat niin julmia?

Myötätunto heräsi myös mulla AP:ta kohtaan ja myös muita koulukiusattuja ja heidän vanhempiaan.

Pitäisi koulujenkin jo pikkuhiljaa tajuta, että lapsen kiusaaminen ei traumatisoi vain lasta itseään vaan koko perheen. Se on helv' ettiä myös lapsen vanhemmille ja sisaruksetkin voi traumatisoitua. On ihan tutkittu, että jos yksi perheen lapsista joutuu yht'äkkiä kiusaajien silmätikuksi, niin muillakin sisaruksilla on myös vaarana joutua joko kiusatuiksi tai sitten he alkavat itse tietoisesti kiusaajiksi, jotta heitä ei kiusattaisi.

Koulukiusaaminen on raskasta koko perheelle. Sen aiheuttamaa stressiä voi jopa verrata lapsen vakavaan sairastumiseen.

Vierailija
36/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut lapseni koulun kun kukaan ei kiusaamiseen puuttunut. Silloin vasta on puututtu tarpeeksi kun se loppuu kokonaan. Kaikki selittelyt on aivan turhia. 

Lapsi muuttui kuin toiseksi. Painajaiset, itkeskelyt, arkuus, säikkyminen, hiljaisuus, surumielisyys, ahdistus yms. on poissa ja tilalla on iloinen, puhelias, sosiaalinen, pärjäävä koululainen. 

Vierailija
37/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei näille jutuille. Kaikki yhdessä koulu, vanhemmat,oppilaat. Rauhaa jokaisen ihmisen elämään!

Vierailija
38/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa itsekin aikanaan tiennyt, miten paljon lastani kiusattiin. Oli useampikin luonnevikainen, ja pahimmalla psykopaatilla vielä oma hovinsa. Tuollaiset kieroilijat eivät edes kadu, vaikka joutuisivat poliisin puhutteluun. Jotain vikaa täytyy olla sellaisessa perheessä, jossa näitä kiusaajia kasvaa. 

Vierailija
39/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ovat julmia, ei lapset. Aikuiset sallivat kiusaamisen, vaikka ymmärtävät sen seuraukset. Lapsi ei ymmärrä ja tekee sitä, koska kotona ei ole opetettu kaveritaitoja. 

Vierailija
40/204 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia pitää ymmärtää. Heillä on niin vaikeaa. Kiusattu väistyy, jotta ongelmalle ei tarvitse tehdä mitään. 

t. av-mammat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä