Heräsin yöllä poikani itkuun. Kiusaaminen on niin syvältä.
Tai nyyhkytystä se ensin oli. Sitten vasta kun huomasi minut niin alkoi kunnolla itkemään. Ilmeisesti jo useamman päivän hän on ollut ihan yksin. Ennen oli pienessä porukassa, mutta jotain on tapahtunut ja entiset kaverit ovat alkaneet kaveraamaan poikani kiusaajien kanssa. Yöllä hän näytti mulle snäppiä, kun kukaan ei enää edes snäppää hänelle. Muutama viesti oli avattu, mutta ei edes kaikkia. Koulusaa kuulema kävelevät vain ohi eivätkä sano mitään. Nyt lapseni mielestä hän on ihan turha ihminen josta kukaan ei tykkää...
Kommentit (204)
Kiusaajille ihan omat koulut. Kiusatkoon siellä keskenään niin paljon kuin kerkiävät. Ei valvontaa, koska ei sitä ole tavallisissakaan kouluissa. Eräänlainen Nälkäpeli tosiaelämässä.
Oon pahoillani sun pojan tilanteesta.
Mua kiusattiin yläkoulussa paljon (oon tyttö), mut häpesin sitä niin paljon, kun liittyi mun (lievään) ylipainoon, etten kertonut kotona. Äiti sai jossain vaiheessa mutkan kautta tietää, mutta pyysin, ettei tekisi mitään, ettei tilanne pahene (näin oli aiemmin käynyt) ja äiti valitettavasti kuunteli toivettani.
Loppuiän vammat sieltä saa minuuteen, kun sadistien tai muuten omaa heikkoa itsetuntoaan, muita alistamalla, pönkittävien kerhon kohteeksi joutuu.
Mäkin olin hyvä oppilas, luokan paras ka, lahjakas musiikissa ja matikassa. Myöhemmin musta tuli DI. Silti edelleen koen alimittaisuutta muihin verrattuna, "en kelpaa", "en ole riittävän hyvä", mikä ei ole totta. Mun on myös vaikea puollustaa omia rajojani ja koem itseni helposti ulkopuoliseksi.
Onneksi musiikki- ja ratsastuspiireissä sain erilaista ja pääosin normaalia kohtelua. Ne piti mut yläasteen ajan järjissäni + muutama kaveri.
Jos voisin palata yläasteaikaan takaisin, tai oikeastaan jo ala-asteelle, haluaisin vaihtaa koulua tai jäädä kotiopetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Millainen poikasi on luonteeltaan, onko sosiaalinen/toiset huomioon ottava? Äläkä käsitä väärin, kiusaaminen on aina syvältä eikä mikään sitä oikeuta.
Jos pitää itkeä itsensä uneen, niin varmasti aika neitimäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusasin ala-asteella luokan pientä tyttöä ja oli aivan saatananmoinen kielikello ja ärsyttävä pikkuvanha lellikki, enkä kadu pätkääkään.
Psykopaatit eivät tunnetusti kadu.
Todennäköisesti enemmän psykopaatti oli se aikuista esittävä pikkuvanha tytöntyllerö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä meinasit tehdä asialle muuta kuin kirjoittaa tänne?
Laitoin jo luokanvalvojalle ja kuraattorille tiedon. Koulussa on tiedetty tuosta aiemmasta kiusaamisesta, mutta ei vielä tästä muuttuneesta tilanteesta. 14v eli kasilla ovat.
Ap
Voimia teille kaikille! Todella raskas tilanne, johon todellakin toivon koulun tarttuvan toden teolla. Ulkopuolisuuden tunne on raastava. Ihanaa, että olet hänen tukena! Se on tärkeintä, että poikasi tietää sinun puolustavan ja auttavan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Oon pahoillani sun pojan tilanteesta.
Mua kiusattiin yläkoulussa paljon (oon tyttö), mut häpesin sitä niin paljon, kun liittyi mun (lievään) ylipainoon, etten kertonut kotona. Äiti sai jossain vaiheessa mutkan kautta tietää, mutta pyysin, ettei tekisi mitään, ettei tilanne pahene (näin oli aiemmin käynyt) ja äiti valitettavasti kuunteli toivettani.
Loppuiän vammat sieltä saa minuuteen, kun sadistien tai muuten omaa heikkoa itsetuntoaan, muita alistamalla, pönkittävien kerhon kohteeksi joutuu.
Mäkin olin hyvä oppilas, luokan paras ka, lahjakas musiikissa ja matikassa. Myöhemmin musta tuli DI. Silti edelleen koen alimittaisuutta muihin verrattuna, "en kelpaa", "en ole riittävän hyvä", mikä ei ole totta. Mun on myös vaikea puollustaa omia rajojani ja koem itseni helposti ulkopuoliseksi.
Onneksi musiikki- ja ratsastuspiireissä sain erilaista ja pääosin normaalia kohtelua. Ne piti mut yläasteen ajan järjissäni + muut
Ylipaino olisi ollut helpompi laihduttaa, kuin kantaa elinikäisiä vammoja.
Melko pönttöä porukkaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen poikasi on luonteeltaan, onko sosiaalinen/toiset huomioon ottava? Äläkä käsitä väärin, kiusaaminen on aina syvältä eikä mikään sitä oikeuta.
Jos pitää itkeä itsensä uneen, niin varmasti aika neitimäinen.
Ei suinkaan. Se, että poika/mies osaa itkeä, on merkki normaalisti tunne-elämästä. Sitä ei teillä koulukiusaajilla ole edes aikuisena ja siksi joudutte käyttämään elämänne vauvapalstalla 5-vuotiaan tasoisia "loukkauksia" heittelemällä. Anteeksi kaikille 5-vuotiaille. Hieman loukkava vertaus heitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itte odottaisin jossain nurkan takana niitä sen kavereita ja alkaisin ite kiusaamaan niitä. Aina törmäisin niihin "sattumalta" ja olisin passissa valmiina. Kiusaajille tulee valittaa ja kovaan ääneen monta kertaa niin lakkaa se. Niille saa huutaa ja raivota.
Video tärähtää päälle alta sekunnin ja sitten olet tiktokissa rageemassa.
Kertoo videolla pelkkiä tarinoita kuinka poika on kiusannut, puhuu suunsa puhtaaksi ja kuvaa itse sitä poikaa. Sitä sanotaan että ole aina valmis puhumaan suusi puhtaaksi niin halpamainen henkilö karttaa. Luulis kiusaamisen loppuvan tai ainakin vähentyvän.
Aivan järkyttäviä näitten kiusaajien vanhemmat. Olen tavannut useita ja kaikkien kohdalla oli helppo ymmärtää, että heidän lapsestaan kasvaa kiusaaja. Ja tulee siirtymään näissä suvuissa perinne eteenpäin.
Nämä pitäisi saada kaikki samaan kouluun ja sinne töihin nämä "en ole mitään nähnyt" opettajat. Muut saisivat olla rauhassa.
"Lapset sitten osaavat olla julmia." Ihminen on pedoista pahin. Ei katso ikää.
Leijonaemoja tarvitaan. Ihanaa, että olet poikasi tukena.
Mä kuljin koulubussilla maaseudulta kouluun / kotiin. Kerran kotiinpäin mennessä yhdellä pysäkillä seisoi tulistunut äiti, joka pyysi poikaa x bussista ulos keskustelemaan. Poika ei suostunut tulemaan. Bussi seisoi ja seisoi. Lopulta tämä äiti käveli bussin takaosaan ja antoi sanallisen läksytyksen nähtävästi hänen lastaan kiusanneelle pojalle.
En tiedä, miten koulussa hommat jatkui, mutta sen verran noloa oli varmaan kiusaajalle, että epäilen tilanteen muuttuneen. Ainaksaan tulistunutta äitiä en enää nähnyt uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
"Lapset sitten osaavat olla julmia." Ihminen on pedoista pahin. Ei katso ikää.
Kukaan ei ole luonnostaan julma. Ihminen on mallioppija. Siitä on helppo päätellä, missä on vika, jos lapsesta tulee kiusaaja.
Voi, tulipa surullinen olo poikasi puolesta. Tosi harmillista. Ehdottomasti tuohon täytyy puuttua koulun puolesta. Voisiko noiden entisten kavereiden vanhempiin olla yhteydessä?
Löytyisikö joku kiva harrastus, jossa voisi olla samanhenkisiä kavereita?
Lohdutuksena sanoisin, että olin itse vähän vastaavassa tilanteessa kasiluokalla mutta kyllä ne asiat siitä järjestyivät. Lukiossa viimeistään jos sinne menee, niin koulukaverit todennäköisesti ovat fiksumpia ja porukat muutenkin vaihtuu. Näin itselleni kävi enkä näin aikuisena ole traumatisoitunut siitä kun kasiluokalla entiset kaverit alkoivat kiusata minua.
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa itsekin aikanaan tiennyt, miten paljon lastani kiusattiin. Oli useampikin luonnevikainen, ja pahimmalla psykopaatilla vielä oma hovinsa. Tuollaiset kieroilijat eivät edes kadu, vaikka joutuisivat poliisin puhutteluun. Jotain vikaa täytyy olla sellaisessa perheessä, jossa näitä kiusaajia kasvaa.
Psykopaatti ei pelkää kuin kuolemaa ja kipua.
Psykopaattidiagnoosin alarajaa pitää laskea ja sellaisen saaneelle pitää saada antaa kuritusta rangaistuksena.
Mikään muu ei toimi.
Tuli itku, kun ajattelin nuorta poikaa, joka yrittää itkeä pahaa oloaan mahdollisimman hiljaa, ettei äiti/isä huolestuisi. Onneksi heräsit ja poika sai sinulta tukea.
Ja sinä lähetät lapsesi joka päivä kiusattavaksi? Millainen hirviövanhempi olet?
Valitettevasti vain kovempi väkivalta tai sen uhka tehoaa yleensä nopeiten kiusaajiin. Puheille yms. vain nauravat. Pekka Haavistohan oli aikoinaan lopettanut kiusaamisensa parilla terävällä nyrkiniskulla kiusaajaansa. Tämä putosi maahan niiden voimasta, eikä kiusaaminen enää sen jälkeen jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itte odottaisin jossain nurkan takana niitä sen kavereita ja alkaisin ite kiusaamaan niitä. Aina törmäisin niihin "sattumalta" ja olisin passissa valmiina. Kiusaajille tulee valittaa ja kovaan ääneen monta kertaa niin lakkaa se. Niille saa huutaa ja raivota.
Video tärähtää päälle alta sekunnin ja sitten olet tiktokissa rageemassa.
Kertoo videolla pelkkiä tarinoita kuinka poika on kiusannut, puhuu suunsa puhtaaksi ja kuvaa itse sitä poikaa. Sitä sanotaan että ole aina valmis puhumaan suusi puhtaaksi niin halpamainen henkilö karttaa. Luulis kiusaamisen loppuvan tai ainakin vähentyvän.
Koulu on Suomessa julkinen tila, jossa saa kuvata.
Bodycam kuvaamaan joka päivä koko päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä lähetät lapsesi joka päivä kiusattavaksi? Millainen hirviövanhempi olet?
Millainen hirviövanhempi kasvattaa lapsestaan kiusaajan? Siitä tässä on kyse.
Peruskoulu on tarkoitettu kaikkien suoritettavaksi. Jos sen kanssa on onglemia, niin silloin on todellisia ongelmia.