Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi aiheuttaa täydellisen eron sisarusten luonteessa jos kasvatusolosuhteet olleet samanlaiset?

Vierailija
03.11.2024 |

Yksi esimerkkitapaus - kolme lasta perheessä (nyt jo nuoria aikuisia). Kaksi vanhinta sisarusta todella iloisia ja aurinkoisia, tervehtivät iloisesti naapureita ja juttelevat niitä näitä. Hyvä fiilis huokuu heistä ulospäinkin. Nuorin taas kulkee nokka pystyssä, ei tervehdi koskaan vastaantullessa vaan kääntää pään pois. Luonteeltaan myös sellainen määräilevä ja minä, minä tyylinen joka myös todella tarkka ulkonäöstään ja pukeutumisestaan.

Kyse ei ole ikävaiheesta sillä nämä kaksi muuta olivat saman ikäisenä täysin erilaisia. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Kaikki eivät peri samoja geenejä, vaikka sisaruksia ovatkin. Kaveripiiri ja omat mieltymykset.

Vierailija
2/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, nehän ovat jokaisella sisaruksella erilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtopäätöksesi kertoo enemmän sinusta kuin arvioinnin kohteista. Näin joudun toteamaan.

Vierailija
4/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, oma kokemus, omat toiveet, muilta saama palaute, muilta saatu kohtelu.. . Kaikki muokkaavat ihmistä enemmän kuin ns kasvatus, joka on jotain  sääntöjä, joille ei välttämättä ole edes mitään perustetta. 

Vierailija
5/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimene o menestyjä 😮

Vierailija
6/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Ne eivät jakaudu tasaisesti, niin kuin jotkut luulevat. Esim silmien väri, toisella sisaruksella voi ola ruskeat, toisella siniset silmät.

Myös persoonallisuushäiriöt, kuten narsismi/psykopatia ovat puhtaasti perinnöllisiä. Kasvuolosuhteilla tai "traumoilla" ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenelle kehittyy psykopatia. Nämä häiriöt voivat hypätä sukupolven yli ja myös samassa perheessä voi olla kaksi sisarusta joista toinen on perinyt vanhemmaltaan psykopatian ja toinen on täysin normaali, empatiakykyinen ihminen.

Peter Salerno on kirjoittanut kirjan

The Nature and Nurture of Narcissism: Understanding Narcissistic Personality Disorder from the Perspective of Gene - Environment Interaction

Vierailija
7/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätöksesi kertoo enemmän sinusta kuin arvioinnin kohteista. Näin joudun toteamaan.

En minä haluaisi tehdä mitään huonoja analyysejä kenestäkään. Tämä on vain ihan puhdas havainto, minkä myös muitakin ihmisiä on pistänyt merkille.

AP

Vierailija
8/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon esim periny isän taipumuksen uhkapeleihin, pörssihurjasteluum ja pettämiseen. Sisko on arka kansakoulunopettaja. Naisia siis kumpikin

Vierailija
9/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla on epävakaa persoonallisuus ja mulla estynyt persoonallisuus. Mistä lie tulleet kun vanhempani ovat täydellisiä ja erityisesti kasvattaneet meidät täydellisesti. 

Vierailija
10/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kasvuolosuhteet ole koskaan samanlaiset. Vanhemmat kohtelevat aina lapsiaan eri tavoin.

Vierailija
11/11 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kasvuolosuhteet ole koskaan samanlaiset. Vanhemmat kohtelevat aina lapsiaan eri tavoin.

Niin, tulee väkisinkin mieleen että onko tämä nuorimmainen saanut aina jollain tavalla erityiskohtelua ja sitä mukaa ikään kuin "kasvanut vinoon". 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi