Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 prosenttia enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat

Vierailija
03.11.2024 |

Sepä siitä valtavasta sähköautojen hypetyksestä sitten...

Lähde:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f35bafd-1ee6-413b-ac6f-b65406c0…

Kommentit (314)

Vierailija
1/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli tiedossa. Itse olen ilmastoystävällinen ja ajan 20v vanhalla polttomoottoriautolla.

Vierailija
2/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli tiedossa. Itse olen ilmastoystävällinen ja ajan 20v vanhalla polttomoottoriautolla.

Itse olen maksimoinut ympäristöystävällisyyteni ajamalla dieselvehkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoilu on realiteettien vastaista hyvesignalointia.

Vierailija
4/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi aika nostaa sähköautojen veroja.

Vierailija
5/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa koko juttu niin ymmärrätte mistä kyse, sähköauto kuormittaa VÄHEMMÄN 

Vierailija
6/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tyhjät vastaukset (tässä 7,8 prosenttia) skaalataan pois kannatusluvuista samaan tapaan kuin Ylen ja Helsingin Sanomien yleisissä mielipidekyselyissä, Kokoomus saisi sähköautoilijoilta 35 prosentin kannatuksen ja Vihreät 25 prosenttia.

Toinen vastaava tilastollisesti selkeä ilmiö on se, että sähköautoilijat eivät tue perinteisiä vasemmistopuolueita SDP:tä ja Vasemmistoliittoa kovinkaan paljon. Näiden kahden puolueen yhteenlaskettu kannatusosuus jäi vain seitsemään prosenttiin."

Yllätys että punaisilla vassuilla ei ole varaa sähköautoihin kun taas sinivihreillä on. No Helsingin kaupungin poliittinen eliitti lienee rikasta ja Vihreys on suosittua yritysjohtajissakin (esim. Koneen Herlinit ja muut "riistäjät" noin vasemmistokielellä ilmaistuna).

Vierailija
7/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tämän tiennyt. Kuten ilmastonmuutos, vihersiirtymä ja sähkölautot ovat maailman historian suurin kusetus.

Siinä rahat ja valta keskitetään suurpääomalle.

Vierailija
8/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa koko juttu niin ymmärrätte mistä kyse, sähköauto kuormittaa VÄHEMMÄN 

Niinhän tuossa sanottiin, että SÄHKÖAUTOILIJA (ei sähköauto) kuluttaa enemmän.

Vierailija
9/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yks ja sama. Mä ajan sähköllä koska se on ylivertainen käyttövoima.

Vierailija
10/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta ilmasto, sää on minusta riippumaton asia (enkä aja autolla vaan polkupyörällä).

Vierailija
11/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi yllätyit tästä tiedosta? Sähköautoilijat ovat rikkaita, rikkaat kuormittavat ympäristöä enemmän. 

Vierailija
12/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Joukkoliikenteen suosiminen on ympäristöystävällistä

Vierailija
13/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos tyhjät vastaukset (tässä 7,8 prosenttia) skaalataan pois kannatusluvuista samaan tapaan kuin Ylen ja Helsingin Sanomien yleisissä mielipidekyselyissä, Kokoomus saisi sähköautoilijoilta 35 prosentin kannatuksen ja Vihreät 25 prosenttia.

Toinen vastaava tilastollisesti selkeä ilmiö on se, että sähköautoilijat eivät tue perinteisiä vasemmistopuolueita SDP:tä ja Vasemmistoliittoa kovinkaan paljon. Näiden kahden puolueen yhteenlaskettu kannatusosuus jäi vain seitsemään prosenttiin."

Yllätys että punaisilla vassuilla ei ole varaa sähköautoihin kun taas sinivihreillä on. No Helsingin kaupungin poliittinen eliitti lienee rikasta ja Vihreys on suosittua yritysjohtajissakin (esim. Koneen Herlinit ja muut "riistäjät" noin vasemmistokielellä ilmaistuna).

Eli teslamiehet on kokkareita, selittää sen käytöksen liikenteessä. Kaahaillaan ja ajetaan jatkuvasti ylinopeutta.

Vierailija
14/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ilmeisesti ymmärtänyt uutisesta muuta kuin otsikon, ja senkin vähän väärin.

Vierailija
15/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon oo väliä päästöillä. Edellinen auto oli 510hp bensa. Kyl toi Tesla varmaan vähemmän saastuttaa 

Vierailija
16/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ilmeisesti ymmärtänyt uutisesta muuta kuin otsikon, ja senkin vähän väärin.

Jep. Perus öyhö. 

Vierailija
17/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tämän tiennyt. Kuten ilmastonmuutos, vihersiirtymä ja sähkölautot ovat maailman historian suurin kusetus.

Suurin osa sähköautojen akkukaivoksista on rekisteröityneet veroparatiisisaarille. Suurin osa tuulivoimaloiden omistajista on rekisteröity Luxemburgiin. 

Marinit, Ursulat, Ohisalo yms politiikot ovat olleet suurpääoman kuuliaisia juoksutyttöjä. Remonttipakko, sähköautopakkoa, turvevoimaloiden ja varavoimalopiden alasajoa.

Ettekö te näe eteenne?

Vierailija
18/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole taiinnut paljon mitään tietää, kun et nytkään edes tuota uutista ymmärtänyt.

Vierailija
19/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teslamiehet on kokkareita, selittää sen käytöksen liikenteessä. Kaahaillaan ja ajetaan jatkuvasti ylinope

Lähes yhtä usein Vihreitä.

Vierailija
20/314 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Corolla TE 1200 vuodeltya 1975. Pieni perheauto, aina vähäruokainen. Vähän särkyviä osia.  Paino vain 780kg eli lähes sähköauton akun paino. Olen aina ollut edelläkävijä luonnonsuojelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi