Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 prosenttia enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat

Vierailija
03.11.2024 |

Sepä siitä valtavasta sähköautojen hypetyksestä sitten...

Lähde:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f35bafd-1ee6-413b-ac6f-b65406c0…

Kommentit (314)

Vierailija
301/314 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä uutisessa ei ole mitään logiikkaa. Syyllistetäänkö tässä varakkaita ihmisiä siitä, että tekevät edes jossain asiassa vähemmän saastuttavia hankintoja nokivasaran sijaan?

Milloin olet nähnyt viimeksi nokivasaroita liikenteessä? Nykyisten polttomoottoriautojen pakoputkista ei tule juuri muuta kuin haaleaa höyryä.

Näin on, nykyiset polttomoottorit eivät juuri saastuta. Parhaimpien moottoreiden hyötysuhde 0,4 . Jopa 0,5 on todistettu.  Sähköauton KOKONAIShyötysuhde energialähteestä vain  0,25, kuten autotoimittajan Harkin esityksessä  ja Saksan insinööriliiton tutkimuksissa todetaan, 

Luotan enemmän puolueettoman Saksan insinööriliiton tutkimuksiin kuin sähköauto- ja kaivosmafian markkinointihuuhaan. Tai sähköautosebon pakkomielteiseen urputukseen. 

Vierailija
302/314 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli summa summarum, ei ole oikein mitään järkeä vaihtaa polttista sähköautoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/314 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta kaivos-, akku-, tesla- yms sähköinframaffia ei siitä tykkää. Ne kääntyvät supattelemaan EU:n johtonaisille, että pakotetaan se Suomen Pena ostamaan kallis akkuauto, kalliit kaapelit ja latauslaitteet, tägit, äpit, kortit ja bugit ja päälle joka 8. vuosi uusi akku a' 15 000€ . 

Hei, me tienataan tällä !

Vierailija
304/314 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä uutisessa ei ole mitään logiikkaa. Syyllistetäänkö tässä varakkaita ihmisiä siitä, että tekevät edes jossain asiassa vähemmän saastuttavia hankintoja nokivasaran sijaan?

Milloin olet nähnyt viimeksi nokivasaroita liikenteessä? Nykyisten polttomoottoriautojen pakoputkista ei tule juuri muuta kuin haaleaa höyryä.

Näin on, nykyiset polttomoottorit eivät juuri saastuta. Parhaimpien moottoreiden hyötysuhde 0,4 . Jopa 0,5 on todistettu.  Sähköauton KOKONAIShyötysuhde energialähteestä vain  0,25, kuten autotoimittajan Harkin esityksessä  ja Saksan insinööriliiton tutkimuksissa todetaan, 

Luotan enemmän puolueettoman Saksan insinööriliiton tutkimuksiin kuin sähköauto- ja kaivosmafian mar

Tuossa laskelmassa on useita ongelmia. Polttiksella se oikea hyötysuhde on kaukana tuosta maksimista. Parhaimmillaan se siis ehkä voi olla noin korkea, normiajossa ei ihan varmasti lähelläkään. Ja energialähteitäkin in monta, jos lähdet hiilivoimalasta eteenpäin, niin varmaan voikin olla noin huono kuin 0,25 hiilen sisältämästä kemiallisesta energiasta. Mutta siitä tuotetusta sähköenergiasta se osuus on paljon suurempi. Ja jos sähkön lähde on joku päästötön, silloin sähköauton päästöt ovat erittäin paljon pienemmät kuin millään polttiksella.

Vierailija
305/314 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotan enemmän puolueettoman Saksan insinööriliito

Jeep. Ongelma näissä vertailuissa on just se että puhutaan teoreettisista asioista.  Polttomoottori testataan optimilämmöissä, optimi olosuhteissa. Jolloin tulos on kaukana todellisuudesta.

Vähän sama kun sähköautojen teoreettinen käyttöikä jopa 30v. Kyllä pitää paikkansa jos lataus tehdään optimaalisesti. Ei pikalatailla eikä ladata ikinä yli 80%

Vierailija
306/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä järkeä on niin ei missään nimessä sorru sähköautoon.

Vierailija
307/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä siis tyhmä kun vaihdoin diesel Audin / teslaan 3v sitten? Audin polttoaineen kulutus oli 8l/100. 3 vuodessa olen ajanut n100 000km.

Audilla pelkät polttoaine kulut olisivat olleet= n24000€.

Teslan kulut ovat olleet n4000€. Säästöä 20 000€.  Lisäksi säästöä on tullut huolloista n 2000€. 

Mun lompakkoon on jäänyt pitkälti yli 20 000€ enemmän rahaa. Ja kyllä Tesla häviää sisustan ym laadussa audille. Mutta käyttömukavuudessa voittaa 6-0.

Jos pitäisi valita uudelleen ottaisin Teslan kerta kerrasta.

Lisärahaa ei tarvinnut vaihdossa käyttää koska Audin arvo oli vaihtaessa isompi kuin Teslan.

Vierailija
308/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin unohdin vielä diesel ja käyttövoima veron. 

Audiin olisin maksanut 3v noin 2200€

Teslan vastaava 750€.  Säästöä 1450€ noin.

Vierailija
309/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku takertuu arvon alenemaan. Kyllä toi audikin A6/ 2018vm tiputti arvoaan sen karvan alle 10k€ vuosi aikana jonka oli mulla.

Vierailija
310/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä siis tyhmä kun vaihdoin diesel Audin / teslaan 3v sitten? Audin polttoaineen kulutus oli 8l/100. 3 vuodessa olen ajanut n100 000km.

Teslan kulut ovat olleet n4000€. Säästöä 20 000€.  Lisäksi säästöä on tullut huolloista n 2000€. 

Mun lompakkoon on jäänyt pitkälti yli 20 000€ enemmän rahaa. Ja kyllä Tesla häviää sisustan ym laadussa audille. Mutta käyttömukavuudessa voittaa 6-0.

Lisärahaa ei tarvinnut vaihdossa käyttää koska Audin arvo oli vaihtaessa isompi kuin Teslan.

Täällä toinen tyhmä ilmoittautuu.

Mä vaihdoin bemarin teslaan kun ajokilometrit lisääntyi töiden vuoksi. En harkinnut dieseliä hetkeäkään ja halpaa on ollut ajo. Huonompi tuo on sisustaltaan 5-sarjaan verrattuna mutta eihän se nyt kilpailijaksi ole tarkoitettukaan. Vähän laitoin väliä kun halusin kuitenkin sen performancen. Olisi pitänyt ostaa tuo jo aiemmin.

Vierailija
311/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisärahaa ei ta

Joo ei nää teslat pärjää mitenkään saksalaisten laadulle. Mut sit taas ajamisen halpuus ja mukavuus. Vie 6-0.

Mullakaan ei ole mitään ympäristö aspektia auton valinnassa. Voisin ostaa heti tollasen Audin takas. Mut tykkään sähköstä enemmän.

Vierailija
312/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei nää teslat pärjää mitenkään saksalaisten laadulle. Mut sit taas ajamisen halpuus ja mukavuus. Vie 6-0.

Mullakaan ei ole mitään ympäristö aspektia auton valinnassa. Voisin ostaa heti tollasen Audin takas. Mut tykkään sähköstä enemmän.

Onhan Audejakin sähköisinä, eikö niissä ollut sopivaa? Mutta kyllä joku kohta varmasti alkaa selittämään, että ei tuo Tesla voi olla toimiva ratkaisu sinulle, koska hänen on ajettava joka päivä 500 kilometrin korpitaival 30 asteen pakkasessa tauotta.

Vierailija
313/314 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Jos sähköauto hoitaa ajotarpeet, on mukava ja edullinen ajaa, niin mikä siitä tekee järjettömän? Se, että sinä et pidä niistä ei ole peruste kenenkään muun ajoneuvovalintaan.

Vierailija
314/314 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisärahaa ei tarvinnut vaihdossa käyttää koska Audin arvo oli va

Olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi