Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria

Vierailija
03.11.2024 |

Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.

Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta. 

Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin! 

Kommentit (535)

Vierailija
501/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen kaverinainen vaatii ja saa nämä poikaystävältänsa: ruusuja, ravintola illat, lahjoja, sormus yms. Näin aion myös itse vaatia yhtä paljon ja vielä enemmän. Inspiraatiota. Ei riitä sellainen deitti kumppani joka valittaa jäätelön /pikaruokala hinnasta heti. Sellaisia myös on ja paljon, lopulta sellainen voi yrittää maksattaa omat autot ja suuret laskut muilla. 

Kerrataanpa hieman.

Nainen vaatii, että miehen on maksettava naisen syömiset ja juomiset.

Millähän logiikalla se kääntyy siten, että pihi lokkeilija on se joka ei maksa toisenkin puolesta, mutta ei se joka ei maksa edes omiaan?

Vierailija
502/535 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen kaverinainen vaatii ja saa nämä poikaystävältänsa: ruusuja, ravintola illat, lahjoja, sormus yms. Näin aion myös itse vaatia yhtä paljon ja vielä enemmän. Inspiraatiota. Ei riitä sellainen deitti kumppani joka valittaa jäätelön /pikaruokala hinnasta heti. Sellaisia myös on ja paljon, lopulta sellainen voi yrittää maksattaa omat autot ja suuret laskut muilla. 

Kerrataanpa hieman.

Nainen vaatii, että miehen on maksettava naisen syömiset ja juomiset.

Millähän logiikalla se kääntyy siten, että pihi lokkeilija on se joka ei maksa toisenkin puolesta, mutta ei se joka ei maksa edes omiaan?

Naisen etuoikeutetulla logiikalla. Katsotaas kumpi antaa periksi ensin, tasa-arvo vai naisten etuoikeudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/535 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pitää ylianalysoida ja tehdä vaikeaa.

Vierailija
504/535 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan. Itse en suhteelta halua ruusuja, ravintolailtoja, lahjoja ja koruja. Haluan kai sitten vähän erityyppistä suhdetta.

Vierailija
505/535 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asia panostaa parisuhteeseen ja johonkin treffeihin. 

Treffit ovat esimakua tulevasta.

Sitenkö että maissa joissa on hyvin perinteinen ja kaavamainen treffikulttuuri, myös työnjako on perheessä hyvin perinteinen? Eli siis että nainen tekee lähes kaiken.

Voipi olla. Ja mies maksaa kaiken. ;)

Vierailija
506/535 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ja ei. Moni nainen lopettaa seksin, kun on päässyt naimisiin tai lapset on tehty. Sitten paljastaa, että ei ole koskaan seksi kiinnostanutkaan.

Narsistit ovat myös hyviä olemaan hurmaavia, kunhan ei tule liian tiukka paikka. 

Vierailija
507/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta miehet on muuttuneet paljon konservatiivisemmaksi, niin miksei se näy tässä? Eikös meillä tulisi olla vanhanajan suomalaisia herrasmiehiä paljon?

Vierailija
508/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta miehet on muuttuneet paljon konservatiivisemmaksi, niin miksei se näy tässä? Eikös meillä tulisi olla vanhanajan suomalaisia herrasmiehiä paljon?

Onhan niitä herrasmiehiä, mutta enenevissä määrin alkaa olemaan sukupuoleltaan mitä mielikuvituksellisimpia mielenterveyspotilaita.

Vierailija
509/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä herrasmiehiä, mutta enenevissä määrin alkaa olemaan sukupuoleltaan mitä mielikuvituksellisimpia mielenterveyspotilaita.

Tämä on taivahan tosi, aamen.

Vierailija
510/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan yhden kerran kun (suomalainen) mies pyytänyt ravintolaan on jättänyt tarjoamatta, aina on ruokaa tai juomaa tarjottu kun treffeille pyydetty. Tää mies ei kyllä ollut muutenkaan pätkääkään luonteeltaan kiinnostava, puhui 1,5h itsestään taukoamatta... eli kyllä oman kokemuksen mukaan miehet tarjoaa jotain kun pyytää treffeille. Usein myös kukan saanut. Ja siis lähestulkoon jokaisen miehen kanssa siis tuli vielä lisää tapailua, osan kanssa suhde. 

Vierailija
511/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen meksikolaisen miehen joka hoitaa kodin vaimon kanssa puoliksi, ja ne kersat myös😅 meksikolainen mies ostaa tuolla deittailun maksamisella loppuiäkseen kodin- ja lastenhoitopalvelut siltä daamiltaan. Suomessa tuo ei onnistu, koska suomalainen ymmärtää että parin kahvin maksamisella ei sellaista palvelua pidä kenenkään saaman

Vierailija
512/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitenkö että maissa joissa on hyvin perinteinen ja kaavamainen treffikulttuuri, myös työnjako on perheessä hyvin perinteinen? Eli siis että nainen tekee lähes kaiken.

Voipi olla. Ja mies maksaa kaiken. ;)

Siihen asti kunnes ei enää maksa. Korkean koulutuksen maissa ymmärretään että jokaisella pitää olla oma elanto josta ammentaa sitten kun toinen on syystä tai toisesta häipynyt kuvioista. Esim. Slovakiassa  mies jotuu vankilaan jos ei maksa elareita.

Vierailija
513/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tämä sama, ulkkisäijät ihmettelevät ettei Suomessa toimita kuin heidän kotimaissaan. Sen sijaan että selittelette ja anteeksipyytelette meidän tapoja näille urpoille ärähtäisitte mieluummin niiden ylimielisyyttä kuvitella että kaikkialla toimitaan kuten heidän maissaan. 

Vierailija
514/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan ensin vaatimattomat treffit. Toisella kerralla odotan jo panostusta. Minulla on niin paljon kokemusta miehistä, jotka eivät kerro puoliakaan tärkeistä asioista ennen tapaamista (en tapaa ketään koskaan alun perin livenä, koska en vain tapaa. Suomessa ei asu miehiä, joista olen kiinnostunut, ja mahdollisesti kiinnostavat ovat tulleet tänne jo jonkun muun takia.) Minä nimittäin lemppaan miehen samantien, jos yhtäkkiä tulee tietoon tuore ero, kakara tai muu vastaava iso asia. Sitten minulle tulee huono omatunto, jos minuun on käytetty paljon rahaa.

Vierailija
515/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kaikenlainen heruprofiilien seuraaminen ja tykkääminen on minulle iso asia. Kertoo kaiken tarpeellisen miehestä. Koska tiedän, että valtaosa kertoo näitä tärkeitä asioita vasta joskus milloin sattuu muistamaan ja jaksamaan, en halua panostaa ekoihin treffeihin kovin paljon. Koen sen ajanhukkana. Tokalla kerralla odotan jo vähän enemmän.

Vierailija
516/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan ensin vaatimattomat treffit. Toisella kerralla odotan jo panostusta. Minulla on niin paljon kokemusta miehistä, jotka eivät kerro puoliakaan tärkeistä asioista ennen tapaamista (en tapaa ketään koskaan alun perin livenä, koska en vain tapaa. Suomessa ei asu miehiä, joista olen kiinnostunut, ja mahdollisesti kiinnostavat ovat tulleet tänne jo jonkun muun takia.) Minä nimittäin lemppaan miehen samantien, jos yhtäkkiä tulee tietoon tuore ero, kakara tai muu vastaava iso asia. Sitten minulle tulee huono omatunto, jos minuun on käytetty paljon rahaa.

Aikamoinen nihilisti olet, ymmärrän hyvin etteivät suomalaiset miehet sinusta innostu ja sinulla on paljon kokemusta ulkomaalaisista "jännämiehistä".

Vierailija
517/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjan osaanko miesten olisi alistuttava?

Se määrittää säännöt yleensä, jolta jotain halutaan. Ei naisen pakko ole teille mitään antaa tai mihinkään suostua. Yhä useampi nainen valitsee kumppanikseen nykyisin toisen naisen. Jos te haluatte saada naisen elämäänne, teidän on suostuttava naisten vaatimuksiin. Yksinkertaista. Vain r a i s k a r ille tämä on vaikeaa. 

Tai jää sitten yksin. Ei naisten kannata alkaa tinkimään vaatimuksistaan ja suostumaan joksikin halvan miehen panopuuksi. Sillä pilaa vain elämänsä.

Eikä miehen kannata olla kävelevä lompakko ja puoliprostituoidun elättäjä.

Vierailija
518/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin se on tuotava vuohi ja seitsemän kamelia naiselle myötäjäisiksi kun menen seuraavan kerran treffeille. Lähtiessä vielä autosta potkia pari kiliä ulos ja sanoa että vie nyt vielä hilutkin mennessäs.

Vierailija
519/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjan osaanko miesten olisi alistuttava?

Se määrittää säännöt yleensä, jolta jotain halutaan. Ei naisen pakko ole teille mitään antaa tai mihinkään suostua. Yhä useampi nainen valitsee kumppanikseen nykyisin toisen naisen. Jos te haluatte saada naisen elämäänne, teidän on suostuttava naisten vaatimuksiin. Yksinkertaista. Vain r a i s k a r ille tämä on vaikeaa. 

Tai jää sitten yksin. Ei naisten kannata alkaa tinkimään vaatimuksistaan ja suostumaan joksikin halvan miehen panopuuksi. Sillä pilaa vain elämänsä.

Eikä miehen kannata olla kävelevä lompakko ja puoliprostituoidun elättäjä.

Treffeillä huomiointi tarjoamalla tekee sinusta kävelevän lompakon? Jo on huono itsetunto. 

Vierailija
520/535 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yleensä aina tarjottu, lukuunottamatta nettitreffejä. Niistä osa ei tarjonnut edes teekuppia, osa olisi tarjonnut aika hulppeita juttuja. En kehdannut ottaa vastaan ulkomaan matkaa..

Itarin taisi olla italialainen, oli muutenkin kummallinen treffeillä. Paras oli nykyinen mies, suomalainen. Kaikki oli luontevaa ja teki selväksi kiinnostuksen. Ei pelaillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän