Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria

Vierailija
03.11.2024 |

Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.

Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta. 

Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin! 

Kommentit (535)

Vierailija
481/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa ei tarvi maksaa naisen puolesta. Olen säästänyt pitkän euron.

Parasta on se että jos olet tarpeeksi röyhkeä niin kyllä se nainen suostuu tarjoamaan.

Vierailija
482/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjan osaanko miesten olisi alistuttava?

Se määrittää säännöt yleensä, jolta jotain halutaan. Ei naisen pakko ole teille mitään antaa tai mihinkään suostua. Yhä useampi nainen valitsee kumppanikseen nykyisin toisen naisen. Jos te haluatte saada naisen elämäänne, teidän on suostuttava naisten vaatimuksiin. Yksinkertaista. Vain r a i s k a r ille tämä on vaikeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se määrittää säännöt yleensä, jolta jotain halutaan. Ei naisen pakko ole teille mitään antaa tai mihinkään suostua. Yhä useampi nainen valitsee kumppanikseen nykyisin toisen naisen. Jos te haluatte saada naisen elämäänne, teidän on suostuttava naisten vaatimuksiin. Yksinkertaista. Vain r a i s k a r ille tämä on vaikeaa. 

Ahaa eli ilman ei saa olla vaan naiseen nyt on vaan pyhä pakko sekaantua ja juuri hänen oikkujensa mukaan.

Kuka oikein luulet olevasi?

Vierailija
484/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Suomessa jo vuosikymmeniä mutta en koskaan ollut suhteessa suomalaisen naisen kanssa.

Minä olen ulkomaalainen nainen ja asunut Suomessa jo vuosia, mutta en tule ikinä seurustelemaan suomalaisen miehen kanssa. Ei ikinä. Ja tällaiset ketjut vain vahvistavat ajatustani. Ennemmin vaikka koko elämäni yksin.

Sama toisinpäin. Olen kyllätynyt epäsiisteihin, epäkohteliaisiin ja väkivaltaisiin suomalaisiin naisiin.

Vierailija
485/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalat odotuksen miehien suhteen on suomalaisen deittailukulttuurin sokea piste. Täällä ei ymmärretä, millaista tapailu voisi olla. Ei kehdata ottaa vastaan "prinsessakohtelua" koska ei olla totuttu siihen. Enkä nyt tarkoita mitään muuta kuin sitä että mies hoitaa treffien suunnittelun, hakee naisen, tuo hänelle kukkia ja käyttäytyy kohteliaasti ja arvostaen. 

No kun toi on just sitä, mitä itse EN halua etenkään ekoilla treffeillä. En halua, että mies päättää yksipuolisesti minne menemme ja mitä teemme, en halua, että kenties tuntematon ihminen hakee minut kotoa (ja saa siis tietää osoitteeni), en halua kukkia. Kohtelias ja arvostava käytös on toki sellaista, mitä haluan. Mutta en halua ekoilla treffeillä mitään persoonatonta prinsessakohtelua - kyllä minä hemmottelusta ja huomioimisesta tykkään suhteessa ja tapailuvaiheessakin, mutta silloinhan se kohdistuu juuri minuun ja on todennäköisemmin juuri minulle toimivaa huomiointia.

Vierailija
486/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalat odotuksen miehien suhteen on suomalaisen deittailukulttuurin sokea piste. Täällä ei ymmärretä, millaista tapailu voisi olla. Ei kehdata ottaa vastaan "prinsessakohtelua" koska ei olla totuttu siihen. Enkä nyt tarkoita mitään muuta kuin sitä että mies hoitaa treffien suunnittelun, hakee naisen, tuo hänelle kukkia ja käyttäytyy kohteliaasti ja arvostaen. 

No kun toi on just sitä, mitä itse EN halua etenkään ekoilla treffeillä. En halua, että mies päättää yksipuolisesti minne menemme ja mitä teemme, en halua, että kenties tuntematon ihminen hakee minut kotoa (ja saa siis tietää osoitteeni), en halua kukkia. Kohtelias ja arvostava käytös on toki sellaista, mitä haluan. Mutta en halua ekoilla treffeillä mitään persoonatonta prinsessakohtelua - kyllä minä hemmottelusta ja huomioimisesta tykkään suhteessa ja tapailuvaiheessakin, mutta silloinhan se kohdistuu juuri

No saimme juuri kuulla että se on sitten r aiskaus jos kaikki ei mene odotustesi mukaan, kuinka monta treffikutsua luulet saavasi?

Vierailija
487/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän näistä ns perinteisistä deittimuodoista, pitkälti sen takia että arvostan hyvää ruokaa ja viiniä, ja nautin siitä vielä enemmän jos saan yhdistää sen kokemuksen jonkun viehättävän, minusta kiinnostuneen naisen kanssa. Olen siinä onnekkaassa asemassa että tällaisen kustantaminen ei ole ongelma, joten ei ole mitään syytä miksi en tarttuisi tilaisuuteen kun sellainen tulee.

Kuitenkin sellainen ero suomalaisten ja ulkomaalaisten treffikumppanien kanssa on (minulla kokemusta lähinnä englannista) että "prinsessakohtelun" saadessaan, brittidaami tulee paikalle näyttävästi laitettuna, ja on mukana flirtissä paljon rennommin. Ja siis tarkoitus ei ole hypätä sänkyyn, ei minulla ole kiirettä sen kanssa, mutta sellainen yleinen olemisen kepeys ja panostaminen ulkomuotoon. Täällä se jotenkin koetaan vaikeaksi, ei oikestaan edes haluta olla edustavia, ja kommunikaatiokin halutaan pitää jollain tapaa vaimeana tai ei ainakaan liian eloisana. Tulee jotenkin sellainen olo että keinotekoisesti halutaan pitää tunnelma aavistuksen ankeammalla tasolla kuin sen tarvitsisi olla. Mikäs siinä, mutta ei se ole omiaan saamaan minut haluamaan tarjota parastani myöskään.

Vierailija
488/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kosiskelu kuuluu parisuhteeseen, erityisesti suhteen alkuun. Ei ne ulkkaritkaan aina osaa, kuvittelevat kai että suomalainen nainen ei tarvi mitään. Mulla on mies, joka hoiti soidinmenot kunnolla ja nyt on hyvä puoliso ja isä. Suomalainen mies, joka oli aidosti rakastunut, ei etsinyt "jotain naista". Kyllä sen naiset huomaa, jos mies on tosissaan.

Rahallako se tosissaan olo pitää osoittaa? 

Kosiskeluun kuluu myös rahaa, mutta oleellista tietysti on huomaavaisuus. Jos olet fiksu ja taitava, onnistuu kyllä ilmankin rahaa. Pihiltä ei kannata vaikuttaa.

Vierailija
489/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saimme juuri kuulla että se on sitten r aiskaus jos kaikki ei mene odotustesi mukaan, kuinka monta treffikutsua luulet saavasi?

Olen suhteessa, joten ei ole tarvetta uusille treffikutsuille enkä sellaisia nyt odota. Ihan riittää tämä yksi mies. En tiedä, tajusitko nyt jotain väärin tuosta viestistäni, vai mistä oikein hermostuit? Jotenkin vaikuttaa nyt siltä, että et ymmärtänyt ollenkaan tuota viestini sisältöä. Kyllä niitä treffikutsuja sinkkuaikana tuli, ja ihan yhdessä mietittiin treffien sisältö - myös tämän kanssa, jonka kanssa sitten alettiinkin tapailla.

Vierailija
490/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itse pidän näistä ns perinteisistä deittimuodoista, pitkälti sen takia että arvostan hyvää ruokaa ja viiniä, ja nautin siitä vielä enemmän jos saan yhdistää sen kokemuksen jonkun viehättävän, minusta kiinnostuneen naisen kanssa. Olen siinä onnekkaassa asemassa että tällaisen kustantaminen ei ole ongelma, joten ei ole mitään syytä miksi en tarttuisi tilaisuuteen kun sellainen tulee. Kuitenkin sellainen ero suomalaisten ja ulkomaalaisten treffikumppanien kanssa on (minulla kokemusta lähinnä englannista) että "prinsessakohtelun" saadessaan, brittidaami tulee paikalle näyttävästi laitettuna, ja on mukana flirtissä paljon rennommin. Ja siis tarkoitus ei ole hypätä sänkyyn, ei minulla ole kiirettä sen kanssa, mutta sellainen yleinen olemisen kepeys ja panostaminen ulkomuotoon. Täällä se jotenkin koetaan vaikeaksi, ei oikestaan edes haluta olla edustavia, ja kommunikaatiokin halutaan pitää jollain tapaa vaimeana tai ei ainakaan liian eloisana. Tulee j

Voisko tässä olla sellainen(kin) ero, että brittidaamin kohdalla flirtti ei sinänsä tarkoita mitään, mutta suomalainen yleensä lämpenee flirttailemaan silloin, kun toisen kanssa oikeasti synkkaa, on kemiaa ja vetovoimaa?

Vierailija
491/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Itse pidän näistä ns perinteisistä deittimuodoista, pitkälti sen takia että arvostan hyvää ruokaa ja viiniä, ja nautin siitä vielä enemmän jos saan yhdistää sen kokemuksen jonkun viehättävän, minusta kiinnostuneen naisen kanssa. Olen siinä onnekkaassa asemassa että tällaisen kustantaminen ei ole ongelma, joten ei ole mitään syytä miksi en tarttuisi tilaisuuteen kun sellainen tulee. Kuitenkin sellainen ero suomalaisten ja ulkomaalaisten treffikumppanien kanssa on (minulla kokemusta lähinnä englannista) että "prinsessakohtelun" saadessaan, brittidaami tulee paikalle näyttävästi laitettuna, ja on mukana flirtissä paljon rennommin. Ja siis tarkoitus ei ole hypätä sänkyyn, ei minulla ole kiirettä sen kanssa, mutta sellainen yleinen olemisen kepeys ja panostaminen ulkomuotoon. Täällä se jotenkin koetaan vaikeaksi, ei oikestaan edes haluta olla edustavia, ja kommunikaatiokin halutaan pitää jollain tapaa

Voisko tässä olla sellainen(kin) ero, että brittidaamin kohdalla flirtti ei sinänsä tarkoita mitään, mutta suomalainen yleensä lämpenee flirttailemaan silloin, kun toisen kanssa oikeasti synkkaa, on kemiaa ja vetovoimaa?

Kyllä se aivan selvästi on näin, Suomessa flirttiä ei heitetä läheskään yhtä kevyesti. Vastaavasti, jos Suomessa kohtaan avointa flirttiä deitillä/yöelämässä, voit olla melko varma mihin suuntaan ollaan jo menossa. Se on sääli, koska minua piristää kevyt flirtti paljon enemmän kun lähes tuntemattoman kanssa sänkyyn hyppääminen.

Vierailija
492/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jää sitten yksin. Ei naisten kannata alkaa tinkimään vaatimuksistaan ja suostumaan joksikin halvan miehen panopuuksi. Sillä pilaa vain elämänsä.

Vierailija
493/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jää sitten yksin. Ei naisten kannata alkaa tinkimään vaatimuksistaan ja suostumaan joksikin halvan miehen panopuuksi. Sillä pilaa vain elämänsä.

Tai jää sitten yksin. Ei miesten kannata alkaa tinkimään vaatimuksistaan ja suostumaan joksikin halvan naisen elättäjäksi. Sillä pilaa vain elämänsä.

Vierailija
494/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on mm. siinä, että te vaaditte mieheltä tätä kaikkea alusta saakka, kun nainen käyttäytyy virkanaismaisesti ja katselee kiinnostaako mies vai ei. Muiden maiden kulttuuriin kuuluu, että miestä miellytetään alusta saakka, aivan kuten mieskin on herrasmies alusta saakka.

Kyllä se ihmisillä on aina ollut niin, että mies kosiskelee, tuo lahjoja, tarjoaa herkkuja ja yrittää antaa naiselle hyvän käsityksen itsestään. Ja sitten vasta nainen päättää lämpeneekö miehelle vai ei. Te haluatte nyt jotenkin takuun sille, että jos käyttäydytte sivistyneen herrasmiehen tavoin, teille tulee pillua. Ei se niin mene. 

Ja aina on ollut niin, että mies on perheen pää. Miehelle maksetaan enemmän työstä, miehet päättävät asioista työelämässä ja politiikassa. Usein niinkin, että miehellä on rahaa ja naisella ei. Nainen hoitaa kotityöt, on miehelle uskollinen ja pysyttelee siveänä kunnes menee naimisiin.

On ollut niinkin, että mies panee naisen raskaaksi ja jättää lapsen naisten huolehdittavaksi kokonaan kun parin vuoden rakkaushuuma on kadonnut tai nainen vanhenee. Sehän on vain biologiaa, kuten te naiset aina huomautatte, kun biologiaan perustuva toimintamalli sattuu olemaan teille eduksi.

Sitten te naiset halusitte muuttaa sen miten "asiat ovat aina olleet".

Paitsi nyt sitten taas vedotaankin siihen miten tietty, teille sopiva asia, on aina ollut. Kaiken muun pitää muuttua, mutta ei ei ei tätä asiaa ei saakaan muuttaa.

Vierailija
495/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaas kun minä kokeilen.

A) Nykyään ollaan tasa-arvoisia

B) Aina on ollut niin, ja Meksikossakin...

C) Se on vain biologiaa

Miehen on huolehdittava jälkikasvustaan.

Eipäs. Mies on suunniteltu siittämään nainen ja jättämään tämä kun nainen vanhenee. Se on vain biologiaa.

Mies ei saa ryypätä kaverien kanssa kun nainen tekee kotitöitä.

Tietysti saa. Naiset tekevät kotityöt. Aina on ollut niin, ja Meksikossakin...

Miehen on tarjottava treffeillä.

Ei ole. Nykyään ollaan tasa-arvoisia

Näin sitä naistyylisesti noukitaan rusinat pullasta.

Vierailija
496/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoahan nimenomaan on, ettei odota toiselta kohtelua, joka asettaisi eriarvoiseen asemaan. Ihmeellisen vanhanaikainen käsitys, että nainen olisi treffeillä passiivinen mukanaolija ja tekisi miehelle palveluksen pelkästään suostumalla treffeille. Miksi mieheltä pitäisi olla vaatimassa mitään? Mitä mies voi vaatia vastineeksi? Aika epäterve asetelma, jos nainen heti ekoilla treffeillä laittaa itsensä palkinnon asemaan joka miehen tulee ansaita... kyllä siinä molempien pitää ihan tasapuolisesti ansaita toisensa.

Vierailija
497/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come to Dubai, habibi 😍💰

Vierailija
498/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eittailu on Amerikan hömpötystä. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Ai että miten ärsyttävää. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu että mies ilmestyy paikalle. Mies murahtaa tervehdyksen ja kulkee naisen takana mahdollisesta kahvilan tai vaikka leffateatterin ovesta sisälle naisen avaessa oven ja pitäen sitä perässä tulevalle miehelle auki. Mies ei katso silmiin, nainen ylläpitää keskustelua samalla kun maksaa omat kahvinsa tai leffaherkkunsa. Illan päätteeksi mies odottaa jotakin suudelman ja sängyn välistä, mutta ei ilmaise tätä mitenkään. Nainen poistuu paikalta ja kotimatkalla lukee viestin jossa sanotaan joko jotain sen suuntaista että koska nähdään uudestaan tai että mies odotti pääsevänsä samojen lakanoiden väliin ja on nyt pettynyt kun ei sinne päässyt. 

Ja tämä on se, mitä perusjuntti suomalaismies ajattelee,

Vakka kantensa valitsee.

Minun kokemukseni pikkukaupungista on, että naiset valitsevat tällaisia miehiä.

Naista kiinnostaa miehesä tasan kolme asiaa:

1. Miehekäs ulkonäkö

2. Itsevarma käytös

3. Raha ja asema, jos miehellä sellaisia on

Mitä vähemmän se junttimies naisesta välittää, sitä enemmän <30v nainen tämän miehen haluaa. Kun nainen tapaa herrasmiehen, tämä mies on naisen silmissä epävarma ja epämiehekäs kesy nössö joka yrittää miellyttää naista. Hyi v*ttu. Siispä nainen kikattelee ihanan itsevarman miehen paskoille vitseille kun tämä heittää äänekästä läpändeerosta kaveriensa kanssa, ja illan päätteeksi mimmi kiljuu kun tämä panee kännistä tulevaa mamia kovaa illan päätteeksi, ilman kummempia esileikkejä.

Sitten nainen alkaakin kaivata tunnekeskusteluja, tukemista, apua kotitöissä ja panostamista mukavuuksiin, ja valittaa av-palstalle miksi hänen miehensä on sellainen juntti.

Tämä on nähty niin moneen kertaan, ettei olisi toivoakaan laskea tapausten määrää.

Vierailija
499/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään sama kun ap:ta. Moni ei vaadi mitään. Ulkomaalainen mies ostaa kukkia ruokia lahjoja naiselle kun nainen Suomessa myös ulkomaalaisia ja osaa vaatia on nähty. Suomalaiset ei kai osaa vaatia. Joskus näkyy kaupassa kun nainen lainaa rahaa miehelle tai ostaa itse kukat, ei näin. Kyllä saa vierelle tukiaisen jos nainen haluaa maksaa kaiken, tiedän tapauksia. Lopulta se menee niin että nainen maksaa pian miehen auton ja kaiken. 

Vierailija
500/535 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen kaverinainen vaatii ja saa nämä poikaystävältänsa: ruusuja, ravintola illat, lahjoja, sormus yms. Näin aion myös itse vaatia yhtä paljon ja vielä enemmän. Inspiraatiota. Ei riitä sellainen deitti kumppani joka valittaa jäätelön /pikaruokala hinnasta heti. Sellaisia myös on ja paljon, lopulta sellainen voi yrittää maksattaa omat autot ja suuret laskut muilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi