Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria
Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.
Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta.
Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostus katoaa sadasosasekunnissa itseltä, jos mies ei tee efforttia minuun ja ole huomioiva. En tykkää tippaakaan jostain jännäjonneista, joiden olemuksesta huokuu epävarmuus sen itsekeskeisyyden ja epäaidon kuoren alta. Miehen pitää osata myös kuunnella minua ja olla kiinnostunut kysymään minusta asioita ja selvää halua tuttustua minusta ihmisenä. Tosi monet suomalaiset miehet ovat olevinaan itsevarmoja ja puhuvat vain itsestään eivätkä kykene vastavuoroiseen kommunikointiin. Tuollainen miestyyppi ällöttää.
Meitä naisia todellakin on erilaisia, itse en tunne ketään naista joka kiinnostuu jostan kaulatatuoiduista jännäjanneista. Näillä naisilla on oletettavasti jotain issueita itsensä kanssa, ovat epävarmoja ja vielä kypsymättömiä - tasapainoinen vahva (eli normaali-) itsetuntoinen nainen ei tälläisiä miehiä kattele. "Daddy man" on se real alfa, kypsä, viisas, empaattinen, oikeudenmukainen, huomioiva, epäitsekäs.
Mie
Järkyttää tämä suomen kielen alasajo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
50e per nokka? Tuo ei todellakaan ole paha hinta kahdelta ravintolassa. Amarillossa syö kaksi satasella, muualla ei varmaankaan.
Jep. Etenkin naisen kanssa ravintola maksaa, koska naiset tyypillisesti haluavat jälkkäriä ja lisukkeita ja hyvää viiniä jne. Naisista tuntuu "askeettiselta" jos ei oteta kaikkea.
Joku amerikkalainen elokuva ei kerro yhtään mitään siitä mitä joku satunnainen suomalainen nainen tilaa ravintolassa. Mut sähän et treffejä ole nähnytkään kuin ravintolan ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on suomalaisilta miehiltä pois käyttäytyä kauniisti treffeillä? Avata naiselle ovea, laittaa tuolia alle, tarjota viinilasia? Kertokaa nyt, miksi se on teille niin mahdotonta? Eikö sillä naisella ole teille mitään merkitystä? Ihan sama mikä siinä pöydän toisella puolella istuu, vaikka äiti.
Miten se on suomalaisilta naisilta pois käyttäytyä kauniisti treffeillä? Kehua miestä, flirttailla ja vikerrellä, tarjota hartiahierontaa. Kertokaa nyt, miksi se on teille niin mahdotonta? Eikö sillä miehellä ole teille mitään merkitystä? Ihan sama mikä siinä pöydän toisella puolella istuu, vaikka isä.
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehestä. Jos mies sanoo heti alkuun että maksa itse kahvisi, niin no.. en usko että olen hirveän kiinnostunut, eli se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
50e per nokka? Tuo ei todellakaan ole paha hinta kahdelta ravintolassa. Amarillossa syö kaksi satasella, muualla ei varmaankaan.
Jep. Etenkin naisen kanssa ravintola maksaa, koska naiset tyypillisesti haluavat jälkkäriä ja lisukkeita ja hyvää viiniä jne. Naisista tuntuu "askeettiselta" jos ei oteta kaikkea.
Joku amerikkalainen elokuva ei kerro yhtään mitään siitä mitä joku satunnainen suomalainen nainen tilaa ravintolassa. Mut sähän et treffejä ole nähnytkään kuin ravintolan ikkunasta.
Suomalainen nainen tilaa katrauksen joka on näyttävin somekuvissa jotka hän treffeiltä lähettää seuraajilleen. Treffikumppanista ei tietenkään ole mitään mainintaa, tärkeintähän oli uudet somekuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemusteni mukaan se harvemmin menee niin, että nainen haluaisi vain sen ruuan ja ruokajuomaksi vettä, sitten ehkä ateriaan kuuluvat kahvit ja lasku kiitos. Kun siis ollaan oikeassa ravintolassa eikä hampparipaikassa tai lounarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on suomalaisilta miehiltä pois käyttäytyä kauniisti treffeillä? Avata naiselle ovea, laittaa tuolia alle, tarjota viinilasia? Kertokaa nyt, miksi se on teille niin mahdotonta? Eikö sillä naisella ole teille mitään merkitystä? Ihan sama mikä siinä pöydän toisella puolella istuu, vaikka äiti.
Miten se on suomalaisilta naisilta pois käyttäytyä kauniisti treffeillä? Kehua miestä, flirttailla ja vikerrellä, tarjota hartiahierontaa. Kertokaa nyt, miksi se on teille niin mahdotonta? Eikö sillä miehellä ole teille mitään merkitystä? Ihan sama mikä siinä pöydän toisella puolella istuu, vaikka isä.
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehestä. Jos mies sanoo heti alkuun että maksa itse kahvisi, niin no.. en usko että olen hirveän kiinnostunut, eli se siitä.
Jos olet kiinnostunut miehestä.
Eli toisin sanottuna, sen jälkeen kun mies on tarjonnut ja palvellut sinua useammilla treffeillä?
Pointti on mm. siinä, että te vaaditte mieheltä tätä kaikkea alusta saakka, kun nainen käyttäytyy virkanaismaisesti ja katselee kiinnostaako mies vai ei. Muiden maiden kulttuuriin kuuluu, että miestä miellytetään alusta saakka, aivan kuten mieskin on herrasmies alusta saakka.
Ei se mene niin, että mies käyttäytyy kuin herrasmies koska nainen on nainen, ja nainen käyttäytyy kuin leidi vain jos mies on kiinnostava tai on todistanut itsensä naiselle.
Kaikki riippuu tilanteesta.
Esimerkiksi olin kävelytreffeillä ja kun alkoi sataa, ehdotin treffikumppanille josko juotaisiin kahvit ja haukattaisiin jotain. Minun teki itsenikin mieli kahvia ja jotain syötävää, minun ehdotukseni, minä tarjosin. Se oli spontaani juttu. ko. nainen tarjosi seuraavalla kerralla minulle.
Sitten taas kun nainen testaa, että maksaako mies, se on yhtä romantista kuin ennakkolaskun lähettäminen treffeistä. Liitteeksi juristin perustelut siitä, kuinka naisilla on kovempi Tinder-kysyntä ja linkki av-palstan ketjuun jossa keskustellaan siitä kuinka meksikolaiset miehet maksavat.
Minua ei kiinnosta seurustelu jossa mies suorittaa soidinmenot, ja kun ne on suoritettu, voikin olla herra ja hidalgo joka juo tequilaa kun nainen pyykkää. Minua kiinnostaa tasa-arvoinen parisuhde, eikä sellaiseen kuulu miehen velvollisuus toimia maksajana miessukupuolen perusteella.
Jos löydät miehen joka on tasa-arvoinen kuten minäkin, mutta sen lisäksi maksaa, ota se mies.
ps. "naiset ovat mehiä suositumpia". Miehiä ja naisia on suurin piirtein sama määrä. Ei se hyvän elämänkumppanin löytäminen ole sen helpompaa naisille kuin miehillekään. Treffejä, seksiä ja tarjoamisia varmasti on helpompaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehestä. Jos mies sanoo heti alkuun että maksa itse kahvisi, niin no.. en usko että olen hirveän kiinnost
Niin, jos mies pyytää minua ulos, olettaisin että hän on JO jollain tasolla kiinnostunut? Minä lähden jos haluan ottaa selvää kiinnostaako mies minua. Yleensä ensimmäisillä treffeillä selviää jo olenko kiinnostunut vai en? Mitä ihmettelemistä tässä on? Ei kai mies pyydä ulos naista josta ei ole ollenkaan kiinnostunut tai en ymmärrä miksi pyytäisi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehestä. Jos mies sanoo heti alkuun että maksa itse kahvisi, niin no.. en usko että olen hirveän kiinnost
Lainaukset eivät taas toimi.. mutta kyllä se menee niin, naisen on suojeltava itseään. Jos hymyilet ja olet keimaileva kaikille miehille niin kyllä se tiedetään miten naiselle siinä käy, valitettavaa mutta näin. Pakko olla vähän tympeä jos haluaa miehestä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehestä. Jos mies sanoo heti alkuun että maksa itse kah
Mies pyytää sinua ulos, koska on ainakin jollain tasolla kiinnostunut. Okei.
Miksi sinä lähtisit miehen kanssa ulos, ellet olisi myös jollain tasolla kiinnostunut? Lähdetkö ulos kenen tahansa miehen kanssa? Vaikket tietäisi miehestä mitään?
Juuri tämä on itselle turn-off, naisten kummallinen peli jolla pönkitetään omaa itsetuntoa. "Miehet ovat kiinnostuneempia minusta kuin minä heistä, olen siis haluttu nainen". Sitten murehditaan kun naapurin Leilalle tarjottiin enemmän, tai 21v Lissun tarvitsi vain odotella aloitetta kun sinä jouduit olemaan itsekin aloitteellinen.
Nainen joka tuntee itsensä ja jonka ei tarvitse pelailla pelejä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehestä. Jos mies sanoo heti alkuun että maksa itse kah
Kaikella on hintansa. Samalla tavalla miehen on suojeltava rahojaan.
Hyvin sanottu.
Jos ollaan treffeillä, kiinnostus on molemminpuolista joskin yleensä erittäin alustavaa. Piste.
Ei silloin ole tarvetta pelata noita pelejä, että kumpi nyt on kiinnostuneempi.
No luulenpa että se suomimies panostaa vähän enemmän sitten parisuhteeseen ja mm. lasten hoitoon. Vaikka en tiedä, ehkä nykymeksikolainen siivoaa ja hoitaa lapsia siinä missä suomalainenkin?
Toisaalta olen ajatellut että etiketti menis niin että se tarjoaa joka kutsun esittää. Jos se on mies, niin mies tarjoaa. Eikä yhtään haittaa vaikka välillä koollekutsuja olisi nainen. Kahvila on kiva paikka ensitreffeille tai leffa + kahvila, mutta jos ei kumpikaan ole ihan älyttömän painava tai heikkokuntoinen niin nuo kävelyt, soutelut ja purjehduksethan on ihan loistavia deittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehes
Lähden jos haluan lähteä. En välttämättä tässä kohtaa tiedä olisiko miehessä potentiaalia, mutta arvelen että voisi ollakkin. Jos mies on röyhkeä heti alkuun, en lähde. Helppoa. Ei siinä mitään peliä ole, ihan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydynkin noin, jos olen kiinnostunut miehes
Senkun suojelee vaan rahojaan, ei ole minulta pois millään tavalla :)
Vierailija kirjoitti:
Eittailu on Amerikan hömpötystä. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Ai että miten ärsyttävää. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu että mies ilmestyy paikalle. Mies murahtaa tervehdyksen ja kulkee naisen takana mahdollisesta kahvilan tai vaikka leffateatterin ovesta sisälle naisen avaessa oven ja pitäen sitä perässä tulevalle miehelle auki. Mies ei katso silmiin, nainen ylläpitää keskustelua samalla kun maksaa omat kahvinsa tai leffaherkkunsa. Illan päätteeksi mies odottaa jotakin suudelman ja sängyn välistä, mutta ei ilmaise tätä mitenkään. Nainen poistuu paikalta ja kotimatkalla lukee viestin jossa sanotaan joko jotain sen suuntaista että koska nähdään uudestaan tai että mies odotti pääsevänsä samojen lakanoiden väliin ja on nyt pettynyt kun ei sinne päässyt.
Ja tämä on se, mitä perusjuntti suomalaismies ajattelee, että pitäisi riittää. Jos on juteltu vähän enemmän ja perusjuntti on pelimiestyylisempi, hän roikottaa naista löysässä hirressä useamman viikon tai jopa kuukauden, mutta kehtaa loukkaantua jos nainen tapaile muitakin.
Mies olettaa, että nainen "pitää huolta itsestään" ja näyttää samaan aikaan sekä kiltiltä naapurintytöltä että Instabeibeltä. Ja sitten parisuhteessa oletetaan, että nainen antaa aina kun mies haluaa, nainen hoitaa kotityöt, nainen maksaa puolet asumisesta ja puolet laskuista. Mies saa käydä jätkien kanssa futista katsomassa Italiassa asti mutta nainen ei saa lähteä naapurikaupunkiin polttareihin.
Suomalainen perusjuntti ei panosta omaan ulkonäköönsä, ei omaan fyysiseen kuntoonsa (saati suorituskykyyn sängyssä), ei kotiin (viihde-elektroniikkaa ja olutkokoelmaa ei lasketa) eikä varmasti panosta Suomimammaansa sentin vertaa. Auto voi olla mikä lie 300k ajettu "premium" karvanopilla ja äänentoistojärjestelmällä, ja muovipalju löytyy terassilta Lonkero-jääkaapin vierestä, mutta akalle ei tarjota edes sitä lonkeroa.
Sitten sinkkuuduttuaan nämä miehet valtaavat internetin ja haukkuvat suomalaiset naiset lyttyyn päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen saaden monen naisen harkitsemaan, että josko sitä kuitenkin eläisi sinkkuna vain. Kun jos ei kelpaa kuitenkaan suomalaiselle miehelle, niin miksi edes tuhlata aikaansa treffailuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eittailu on Amerikan hömpötystä. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Ai että miten ärsyttävää. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu että mies ilmestyy paikalle. Mies murahtaa tervehdyksen ja kulkee naisen takana mahdollisesta kahvilan tai vaikka leffateatterin ovesta sisälle naisen avaessa oven ja pitäen sitä perässä tulevalle miehelle auki. Mies ei katso silmiin, nainen ylläpitää keskustelua samalla kun maksaa omat kahvinsa tai leffaherkkunsa. Illan päätteeksi mies odottaa jotakin suudelman ja sängyn välistä, mutta ei ilmaise tätä mitenkään. Nainen poistuu paikalta ja kotimatkalla lukee viestin jossa sanotaan joko jotain sen suuntaista että koska nähdään uudestaan tai että mies odotti pääsevänsä samojen lakanoiden väliin ja on nyt pettynyt kun ei sinne päässyt.
Ja tämä on se, mitä perusjuntti suomalaismies ajattelee,
Ja naiset noin pääsääntöisesti kauheasti enemmän mielestäsi panostaa aktiivisuuteen, salilla tai pedissä?
Pointti on mm. siinä, että te vaaditte mieheltä tätä kaikkea alusta saakka, kun nainen käyttäytyy virkanaismaisesti ja katselee kiinnostaako mies vai ei. Muiden maiden kulttuuriin kuuluu, että miestä miellytetään alusta saakka, aivan kuten mieskin on herrasmies alusta saakka.
Kyllä se ihmisillä on aina ollut niin, että mies kosiskelee, tuo lahjoja, tarjoaa herkkuja ja yrittää antaa naiselle hyvän käsityksen itsestään. Ja sitten vasta nainen päättää lämpeneekö miehelle vai ei. Te haluatte nyt jotenkin takuun sille, että jos käyttäydytte sivistyneen herrasmiehen tavoin, teille tulee pillua. Ei se niin mene.