Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria
Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.
Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta.
Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
Tämäpä. Jos viikossa on useammat treffit niin kalliiksi tulee. Naisetkin panostaa nykyään parisuhteisiin, niin voisivathan hekin tarjota treffeillä. Miehet on tarjonneet iät ja ajat niin eikö nyt olisi naisten vuoro?
En ymmärrä tuota että feministinainen ei halua että nainen saa prinsessakohtelua ja että mies tarjoaa treffeillä. Mielestäni feminismi on juuri sitä että nainen saa osakseen prinsessakohtelua, aina on ollut näin että mies havittelee naista ja tekee sen eteen efforttia. Miehet puhuu kyllä ettei se ole vain miehen tehtävä ja että naisten pitää havitella myös, mutta totuus on toinen -jos lähestyn miestä ja ilmaisen kiinnostuksen, ehdotan tapaamista jne niin miehet kyllä pakenee, joten ei reaalimaailmassa toteudu.
Suomalaiset miehet varsinkin on tosi hukassa miehuuden ja maskuliinisuuden kanssa, että miten tulisi olla. Kun on ovat hukassa miehuutensa kanssa niin usein kääntyy naisvihaksi koska ovat niin jumalattoman huono itsetuntoisia ja epävarmoja miehiä. Ja eivät kestä pakkeja tämän takia! Esim latinomiehet ottavat vastaan satoja pakkeja, heidän luonnolleen se on luonnollista ja kuuluu kuvioon eivätkä koe miehuuttaan alaspäin tiputetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
Tämäpä. Jos viikossa on useammat treffit niin kalliiksi tulee. Naisetkin panostaa nykyään parisuhteisiin, niin voisivathan hekin tarjota treffeillä. Miehet on tarjonneet iät ja ajat niin eikö nyt olisi naisten vuoro?
Ei ole naisten vuoro. Yksi syy, miksi suomen kansa häviää on se, etteivät ihmiset enää pariudu. Naiset tiedostavat koko ajan vahvemmin ansaitsevansa parempaa, ja miehet pyrkivät koko ajan luikkimaan sieltä, missä aita on matalampi ja matalampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Suomessa jo vuosikymmeniä mutta en koskaan ollut suhteessa suomalaisen naisen kanssa.
Minä olen ulkomaalainen nainen ja asunut Suomessa jo vuosia, mutta en tule ikinä seurustelemaan suomalaisen miehen kanssa. Ei ikinä. Ja tällaiset ketjut vain vahvistavat ajatustani. Ennemmin vaikka koko elämäni yksin.
Kun katsoo miten positiivista sanottavaa suollat, niin se tuskin on yksin sun päätöksestä kiinni päädytkö olemaan yksin vai et.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan sahaavat omaa oksaansa puolustelemalla suu vaahdossa, miksi miehen EI tarvitse sen kummemmin panostaa. En voi ymmärtää.
Jos ei halua tuntea itseään pelkäksi naiseksi, naaraaksi, vaan tasa-arvoiseksi kansalaiseksi. Erikoiskohtelun alle jääminen petaa alistettua asemaa. Tavallinen kohteliaisuus ja hyvät tavat piisaa. Ja asioista voi sopia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naisten vuoro. Yksi syy, miksi suomen kansa häviää on se, etteivät ihmiset enää pariudu. Naiset tiedostavat koko ajan vahvemmin ansaitsevansa parempaa, ja miehet pyrkivät koko ajan luikkimaan sieltä, missä aita on matalampi ja matalampi.
Ansaitsevansa parempaa? Millä muotoa fyysisesti heikko mies on miehelle naista parempi tarjous?
Sitähän nämä "vahvat naiset" pitkälti on. Ne haluaa käyttäytyä kuin miehet, ei halua lapsia, jne. Siitäkin huolimatta, ne jollain ilveellä odottavat, että heitä silti tulisi kohdella jotenkin eri tavalla kuin miehiä.
Minä en panosta senttiäkään suomalaiseen naiseen. Siksi kävelytreffit ovat parhaat. Jos yrittää pummia kahvia tai muuta, ghostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Suomessa jo vuosikymmeniä mutta en koskaan ollut suhteessa suomalaisen naisen kanssa.
Minä olen ulkomaalainen nainen ja asunut Suomessa jo vuosia, mutta en tule ikinä seurustelemaan suomalaisen miehen kanssa. Ei ikinä. Ja tällaiset ketjut vain vahvistavat ajatustani. Ennemmin vaikka koko elämäni yksin.
Mutta tulitko suomimiehen siivellä ja sait oleskeluluvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi haluat, että mies toimii perinteisten sukupuoliroolien mukaisesti?
En varmaankaan ole perinteinen nainen, vaikka panostan ulkonäkööni ja olen naisellinen. Mulla on akateeminen jatkotutkinto, olen yrittäjä, vuositulot 100 000 €, olen monella tapaa aktiivinen ja idearikas. Äo 97 % populaatiota parempi, harrastan liikuntaa 3 - 6 krt/viikko. Olen valmis keksimään kivaa treffiohjelmaa, mutta mies saa kyllä olla ekoilla treffeillä aloitteellinen.
Kaipaan vertaistani kumppania ja kyllä ekat treffit ovat ikään kuin pääsykoe, voiko mies yltää tasolle, jota häneltä odotan. Se, että mies on valmis mukavan keskustelun lisäksi maksamaan minun ruokani, kertoo siitä että hän on valmis panostamaan ja kokee minut kiinnostavana ihmisenä. Sängyssä haluan, että mies on maskuliininen ja vahva ja kaikki soidinmenot sitä ennen viestittävät minulle joko sitä tai sen puutetta. Enkä etsi mitään yhden kerran panojuttuja, vaan pitkäaikaisesti toimivaa parisuhdetta.
Kiinnostus katoaa sadasosasekunnissa itseltä, jos mies ei tee efforttia minuun ja ole huomioiva. En tykkää tippaakaan jostain jännäjonneista, joiden olemuksesta huokuu epävarmuus sen itsekeskeisyyden ja epäaidon kuoren alta. Miehen pitää osata myös kuunnella minua ja olla kiinnostunut kysymään minusta asioita ja selvää halua tuttustua minusta ihmisenä. Tosi monet suomalaiset miehet ovat olevinaan itsevarmoja ja puhuvat vain itsestään eivätkä kykene vastavuoroiseen kommunikointiin. Tuollainen miestyyppi ällöttää.
Meitä naisia todellakin on erilaisia, itse en tunne ketään naista joka kiinnostuu jostan kaulatatuoiduista jännäjanneista. Näillä naisilla on oletettavasti jotain issueita itsensä kanssa, ovat epävarmoja ja vielä kypsymättömiä - tasapainoinen vahva (eli normaali-) itsetuntoinen nainen ei tälläisiä miehiä kattele. "Daddy man" on se real alfa, kypsä, viisas, empaattinen, oikeudenmukainen, huomioiva, epäitsekäs.
Miehet tuntuvat yleistävän meitä naisia miesten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo miten positiivista sanottavaa suollat, niin se tuskin on yksin sun päätöksestä kiinni päädytkö olemaan yksin vai et.
No voi kyynel, kävikö suomijuntilla tunteisiin?
Tuonhan näkee niissä maissa joissa nainen on nainen ja mies on mies. Ei ole tasa-arvoa laissa eikä lain ulkopuolella. Tasa-arvoista kansalaisuutta ei mikään kukkapuska eikä ilmaisateria korvaa. Tajuaako mies sen vai onko vain pihi, jää sitten arvioitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota että feministinainen ei halua että nainen saa prinsessakohtelua ja että mies tarjoaa treffeillä. Mielestäni feminismi on juuri sitä että nainen saa osakseen prinsessakohtelua, aina on ollut näin että mies havittelee naista ja tekee sen eteen efforttia. Miehet puhuu kyllä ettei se ole vain miehen tehtävä ja että naisten pitää havitella myös, mutta totuus on toinen -jos lähestyn miestä ja ilmaisen kiinnostuksen, ehdotan tapaamista jne niin miehet kyllä pakenee, joten ei reaalimaailmassa toteudu.
Suomalaiset miehet varsinkin on tosi hukassa miehuuden ja maskuliinisuuden kanssa, että miten tulisi olla. Kun on ovat hukassa miehuutensa kanssa niin usein kääntyy naisvihaksi koska ovat niin jumalattoman huono itsetuntoisia ja epävarmoja miehiä. Ja eivät kestä pakkeja tämän takia! Esim latinomiehet ottavat vastaan satoja pakkeja, heidän luonnolleen se on luonnollista ja kuuluu kuvioon eivätkä koe miehuuttaan alaspäin tiputetu
Kuulostaa kyllä unelmalta, että naisten pitäisi saada hyppyyttää miehiä kuin koiria ja miesten pitäisi vielä jotenkin tavoitella tuota tilannetta?
Ja tietenkin feminismi on naiselle mitä tahansa mikä takaa heille erityiskohtelua ihan vain palkintona olemassaolosta. Sehän se on se ongelmakin mikä monilla feminismin kanssa. Puhutaan tasa-arvosta ja muusta ylevästä, vaikka kaikki ihan konkreettiset teot mitä feminismin nimissä on viimeiset vuosikymmenet tehty, on ajaneet vain naisille erityiskohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel, kävikö suomijuntilla tunteisiin?
Juntit on muualla. Miksi muuten olet "junttien" hyvinvointi- ja tasa-arvomaassa?
Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
..........Eli aukaisemalla rahapussin. Merkilistä. Jos ei ole molemmanpuoleista.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola tapaamisen tärkein tehtävä on selvittää minkälainen ruokahalu naisella on.
Suominaisilla se on yleensä kova.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, miten moni tässäkin ketjussa ampuu alas ajatuksen, että miehet voisivat oikeasti panostaa enemmän huomaavaisuuteen.
Ja teille, joiden tekee mieli vähätellä muualla deittailleiden kokemuksia - kannattaa oikeasti kokeilla itse, mitä soidinmenot voivat ulkomailla olla, ja kommentoida sen jälkeen. Veikkaanpa, että mieli saattaa hivenen avartua.
Sitä pskapuheen lätinää ja ajanhukkaa. Itseään kunnioittava nainen ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei tarvitse montaa kertaa maksaakaan, kaipa sitä ollaan sitten jo muutamien treffien jälkeen parisuhteessa tai jatkettu eri teille. Eikä joka treffeillä ole mikään pakko mennä ravintolaan, mutta kympin kukkakimpun voi cittarilta ostaa ja näin liehitellä potentiaalista tulevaa puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en panosta senttiäkään suomalaiseen naiseen. Siksi kävelytreffit ovat parhaat. Jos yrittää pummia kahvia tai muuta, ghostaan.
Sama. Voin tosin lähteä opiskelijaruokalaan ensitreffeille syömään, koska muutenkin tulee käytyä siellä syömässä (mutta maksan vain omat ruoat. Kahvin voin tarjota, koska se maksaa siellä vain 84 senttiä). Teen poikkeuksen, jos tapaan kauniimman ja nuoremman naisen, mihin olen tottunut ja joka vaikuttaa kiinnostuneelta.
Koska se ei saa muuta ja haluaa seksiä niin paljon, että panee vaikka halveksimansa ihmisen kanssa.