Epäilen kivessyöpää
Jos otan vakuutuksen, on niissä 90 päivän karenssiaika. Osaako joku kertoa kannattaako ottaa vakuutus ja mennä vasta sitten tutkimuksiin? Mitään muita oireita ei ole kuin pieni kyhmy kiveksessä? Kuinka paljon syövän hoito tulisi maksamaan julkisella puolella ilman vakuutusta?
M48
Kommentit (64)
Tuosta syöpätyypistä en tiedä, mutta mieheni syöpälääkkeen on kelakorvattavat. Tutkimukset ja leikkaukset normitaksojen mukaan, ei kovin kallista, muutamia satasia.
Leikkaus. Ei paljon lompakko keventynyt. Heti vain lääkäriin. Ei rahakysymys.
Terävä, ajoittainen kipuko on?
Ei se välttämättä ole kuin kiveskohju, "ei syöpää eikä syövänaihe" - noin sanoi radiologi,
Mutta se nolotus: Radiologi sanoi sisään, hoitohuoneeseen, et housut pois. Mikäs siinä, housut pois ja hoitoon :) Onneksi naishoitaja poistui sivummalle, kauaksi (ei nähnyt mun "pikkutiliä" :) ) Ei silloin paljon naurattanut.
Mene julkiselle tai yksityiselle, saat ainakin varmuuden. Ne terävät säryt tulee aina sillointällöin, toistaiseksi en ole käynyt toista kertaa ultrassa. On sellainen pahkura oikeassa kiveksessä, puristellessa tuntuu todella kipeältä.
Ja se voi olla nuorellakin, jopa teini-ikäisellä. ... Voihan se olla sitten syöpäkin, mutta siitä selviää: poisto ja tekokives muotoiltava sitten hyvältä tuntuvalle. Näin kuulin.
Olen nyt 59, mutta samanikäinen olin tuolloin.
t. m59
Kannattaa ottaa kertakorvauksellinen vakavan sairauden vakuutus. Voit tienata jopa 100 000€
Se vakuutus maksaa helposti enemmän kuin syövän hoito julkisella. Mutta tee nyt ensin raskaustesti. Jos se näyttää plussaa, niin kivessyöpä on hyvin todennäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa kertakorvauksellinen vakavan sairauden vakuutus. Voit tienata jopa 100 000€
Kiitos vinkistä. Katsoin, että Nordea tarjoaa jopa 300 000€ kertakorvauksen syövästä. Maksaa kylläkin reilu 200€/kk mutta kyllä minun kannattaa sellainen ottaa muutamaksi kuukaudeksi, mennä lääkäriin vasta 3 kk päästä ja toivoa kivessyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Katsoin, että Nordea tarjoaa jopa 300 000€ kertakorvauksen syövästä. Maksaa kylläkin reilu 200€/kk mutta kyllä minun kannattaa sellainen ottaa muutamaksi kuukaudeksi, mennä lääkäriin vasta 3 kk päästä ja toivoa kivessyöpää.
Pidetään peukkuja👍
Kivessyöpä on itseasiassa usein juuri nuorilla. Tunnen pari alle 20-vuotiasta ja sitten sen yhden missin avomies kuoli alle 30-vuotiaana siihen. Myös suvussa on yksi tapaus jostain 70-luvulta, jossa kolmekymppinen kuoli kivessyöpään. Nämä alle 20-vuotiaat ovat selvinneet siitä.
Ymmärtääkseni kivessyövän hyvä puoli on se, että se ei ole kovin tappava yleensä. Ja se löytyy "ajoissa", koska et voi olla huomaamatta sitä. Tämä toinen näistä teinipojista kertoi kavereiden varovaisesti kysyessä, että mistä huomasi. Toinen puoli kuulemma alkoi turvota ja yhtäkkiä oli aivan kamala pallo muutamassa päivässä. Kives toki poistettiin ja hoitojen takia siemennestettä pakastettiin, koska hoidot voi aiheuttaa lapsettomuutta. On sitten se 10 vuotta aikaa käyttää ne sieltä pakkasesta tarvittaessa. Myöhemmin ymmärtääkseni siihen poistetun tilalle tuli joku implantti, että näyttää tasapainoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään peukkuja👍
Kiitos. Tulen sitten tänne kertomaan miten kävi. 300 000€ olisi minulle valtava summa.
Sullahan on joka tapauksessa hoitokatto, eli ei se hoito julkisella sen enempää tule maksamaan. Lasku pitää ehkä maksaa esim lääkkeistä, mutta kela maksaa takaisin.
Eli tilaa nyt aika tutkimukseen. Nopeiten pääset yksityiselle ja sieltä saat lähetteen jos pitä ruveta leikkelemään tai tutikia jollain hineommalla vehkeellä sairaalassa.
Luovuin lääkäreistä ja terveydenhuollosta. Nykyisin haen reseptit joltain random hessulta vauvapalstalta.
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on joka tapauksessa hoitokatto, eli ei se hoito julkisella sen enempää tule maksamaan. Lasku pitää ehkä maksaa esim lääkkeistä, mutta kela maksaa takaisin.
Eli tilaa nyt aika tutkimukseen. Nopeiten pääset yksityiselle ja sieltä saat lähetteen jos pitä ruveta leikkelemään tai tutikia jollain hineommalla vehkeellä sairaalassa.
Kiitos, mutta nyt haluan tienata mahdollisella syövälläni. Otan tuon 300 000€ kertakorvauksellisen vakuutuksen ja odotan kolme kuukautta ennen lääkäriin menoa.
Ei tarvi epäillä. Syöpä se on missä muutkin ja todistettu. Varmaan epäilet naisten orgasmiakin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi epäillä. Syöpä se on missä muutkin ja todistettu. Varmaan epäilet naisten orgasmiakin?
Mitä sekoilet? En ole käynyt missään tutkituttamassa kiveksiäni vielä. Miksi epäilisin naisen orgasmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte tätä? Eivätkö vakuutusyhtiöt maksakaan korvauksia vaikka lupaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte tätä? Eivätkö vakuutusyhtiöt maksakaan korvauksia vaikka lupaavat?
En tiedä alapeukuista, mutta toivottavasti saat vietyä vakuutusyhtiöltä maksimisumman. Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä. Alle 1000€ voit tienata 300 000€. Siinä on kertoimet kohdillaan.
Kannattaa mennä näyttämään sitä kyhmyä mahdollisimman nopeasti lääkärille. Itselläni oli aggressiivinen syöpä viisi vuotta sitten. Hoidot aloitettiin kolme viikkoa ensimmäisen lääkärinkontaktin jälkeen.
Minua hävetti mennä lääkäriin. Ajattelin, että pitää turhasta valittajana jne. Onneksi kuitenkin nielin häpeänä ja menin.
Syövän kustannukset julkisella puolella ovat minulla vuositasolla tänä vuonna n 700 euroa. Julkisissa terveydenhoitokustannuksissa on vuosittainen maksukatto ja kun se täyttyy, ei tule asiakasmaksuja. Katsoin yksityistä syöpäsairaalaa ja siellä saisi suunnilleen yhden konsultointikäynnin tuolla samalla summalla. Yksi kierros kantasoluhoitoa maksaa näköjään USAssa 50 000 dollaria. Terveydenhoidossa ei siis Suomessa julkisella puolella laskuteta todellisia kuluja potilaalta, se on käytännössä maksutonta, jos huono kortti osuu kohdalle.
Kertokaa edes jonkun syövän kustannukset julkisella puolella? Kai jollakin kokemusta on?