Onko jollakin teistä paljon ilmaa vatsassa? Jos on niin miten saat sen vähenemään - mitä esim syöt ja vältät syömastä?
Minulla aika hirveät vaivat enkä tiedä mistä tämmöinen ilmamäärä oikein tulee. On kyllä laktoosi-intoleranssi ja ties mitä muita suolisto-ongelmia.
Kommentit (12)
Ainakin sipuli saa mulla kaasut liikkeelle. Varsinkin raaka sipuli.
Itselläni ei ole, mutta yhdellä sukulaisillani oli tuo ongelma. Jätti maitotuotteet ja viljat kokonaan pois, ongelma helpotti vähän. Seuraavaksi luopui sokerista. Taas helpotti vähän. Sitten kokeiltiin candida-kuuri. Vaiva jäi kokonaan pois. Hänellä ongelma oli suolistohiiva. Voi toki johtua muustakin.
katsopa ettei ruoka-aineet, joita käytä sisällä esim inuliinia. Se aiheuttaa monille todella pahoja vatsaongelmia. Kokeile apteekissa myytävää BioGaia Gastrus tabletteja (niistä on olemassa kaksi eri versiota). käytän itse sitä Pure-versiota, koska on kapseli ja helppo nielaista. vatsavaivat väheni viikon käytön jälkeen…
Odottele pari kuukautta ja katso helpottaako. Voi olla että vaiva katoaa vaikket teekään yhtään mitään asialle. Näin mulle kävi. Mitään en muuttanut ja helpotti kun vain jaksoi odotella.
Vierailija kirjoitti:
Odottele pari kuukautta ja katso helpottaako. Voi olla että vaiva katoaa vaikket teekään yhtään mitään asialle. Näin mulle kävi. Mitään en muuttanut ja helpotti kun vain jaksoi odotella.
Vatsa oli välillä kova pallo ihan pelkästä veden juomisestakin. Mutta mitään ei tarvinnut muuttaa ruokaikutottumuksissa että vaiva katosi.
Ilma vähenee kun päästää ilmaa ulos. Sinussa on reikä tyhjennystä varten.
Anna pierun paukkuva, prröööt ja ilma poistuva.
Kasvikset, erityisesti palkokasvit, sipuli, parsakaali aiheuttaa kuplintaa. Gefilustuotteet samoin. Maitotuotteet samoin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on laktoosi-intoleranssi, keliakia tai molemmat.
Tai syöt paljon sokeripitoista.
Sokeri ja hiiva elintarvikkeissa takaavat pierauttamisen..
jätä viljat ja sokerit (pullat, karkit, hedelmät) pois. myös kaikki paljon kuitua sisältävät. jopa alkaa helpottaa.
minulla loppui piereskely, kun siirry ketoruokavalioon eli vähähiilihydraattiseen,
Sulla on laktoosi-intoleranssi, keliakia tai molemmat.