Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli mennä kirkkoon, mutta ei kehtaa

Vierailija
02.11.2024 |

En kehtaisi myöntää lähipiirille että tahdon kirkkoon. Jotenkin vanhanaikaista eikä kukaan ymmärtäisi, oon kuitenkin nuori. 

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskovaiset ottavat sinut vastaan ihan sellaisena, kuin olet. Mutta kunhan vaan muistat, että kirkossa käynnin myötä tulee tehdä parannusta elämässä.

Parannuksenteon aika tulee kun tulee, ei se kirkossa käynnin edellytys ole. (Yleensä vasta kun olet ollut jo hetken aikaa ns. uskovainen.) Uskosta kuuleminen kuuluu kaikille. Ja kirkoissa ja seurakunnissa, saa käydä ihan uteliaisuuttaankin, vaikket uskoisi yhtään mihinkään. Vaikka joka viikko:).

Vierailija
62/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen.Tällä kirkkoon matkaa ei jalan voi lähteä.Ei jaksa enää kävellä.Ja sudet.Kävelin ennen pitkiä matkoja jopa tuonnekkin.Mene kirkkoon nauti.Kirkonmenot alkaa nykyään niin myöhään..miksi ihmeessä.Kirkossa käynti voi tarjota hiljentymisen.Ei tarvitse olla uskossa,voi tulla uskoon jos sinua kutsutaan.Uskon siihen Jumala kutsuu,kenet haluaa uskoon.Väkisin kestään uskovaista saa. Itsellä rajakok.en uskoon tullut.Mutta kasvatettu koti,uskonto,isänmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tutustua vapaiden suuntien kokouksiin, niin Usko tv näyttää Jumalanpalvelukset suoranakin.  Yleensä klo 11.00 jotkut harvat klo 10. Tuubelta voi katsoa myös esim Ilpoisten piirin lähetyksiä jne.

Vierailija
64/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta on siinä palveluksen lopussa kun pitää ottaa kontaktia johonki viereiseen ja toivottaa jotain siunausta 😣

Minun kirkkokäynneilläni ei  tuollaista tapaa ole kyllä ollut.

Kyllä sellainen vieressä olijan kättely kuuluu ihan Junalanpalveluskaavaan. 

Ei kuulu.  

Vierailija
65/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, taidan kokeilla virtuaalikirkkoa tänä aamuna. 

Mutta MITÄ SANOT MIEHELLE?

Vierailija
66/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy myös luettuna raamattu, ja sen osia. Eli jos itse hengellinen puoli kiinnostaa, netti on aika täynnä, laitat vaan rohkeasti hakusanoja, kuten : kuka on Jeesus.  Miten tullaan uskoon?. Aito kristillisyys. Rovasti Peltola (yks mun suosikki). Jokainen joka etsii, löytää, on Sanassa ihan luvattu näin.

Vierailija
67/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, taidan kokeilla virtuaalikirkkoa tänä aamuna. 

Mutta MITÄ SANOT MIEHELLE?

Höh. jos mies ei tahdo kunnella eiköhän kuulokkeet löydy joka kodista:).

Aikuinen ihminen saa olla kiinnostunut kaikesta laillisesta, siihen tutustuakseen.

Ja voihan sitä vaikka sanoa joku työkaveri tms puhuu asiasta, ja haluat itse tutustua asiaan.

Älä miehen pelossa jätä omaa kiinnostustasi asiaan.

Vierailija
68/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta on siinä palveluksen lopussa kun pitää ottaa kontaktia johonki viereiseen ja toivottaa jotain siunausta 😣

Ei todellakaan kuulu ainakaan Suomessa, eikä ev. lut kirkossa. Et ole näköjään koskaan ollutkaan kirkossa. 

Kyllä joskus on se kättely tai pitää sanoa "Rauhaa" tai jotain. Se on kauheaa kun on solsiaalinen pelkotila- Samoin kun lähtee pois pitää joskus kätellä pappia. Kerran sain paniikin kun emmin kätelläkö vai ei. Kotiin kun pääsin, aloin itkemään. Tässä on tiet

Ikinä ei ole pakko kätellä ketään. Voi nyökätä ja kävellä ohi. Myös jos joku toivottaa jotain, voi kohteliaisuudesta nyökätä ja katsoa sitten toiseen suuntaan, ei tarvitse puhua.

Vierailija
69/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen messussa ja ehtoollisella. Käyn silloin tällöin, kun tuntuu siltä, enkä ole mikään himouskovainen. Kirkkokahveillakin kävin sen jälkeen. Rohkeasti mukaan! Ehtoolliselle ei ole pakko mennä. 

Vierailija
70/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt Vapaakirkon tilaisuuksissa. Itkeä vollotan joka kerta, liikutun niin kovasti Jeesuksen rakkaudesta.

Kerran näin nuorien esittäessä laulua heidän valokehänsä.Itkin entistä enemmän.Olin niin täynnä rakkautta.

Vapaakirkkokin kiinnostais, mutta se on vielä oudompi itelleni. Pelottaa, tuleeko ihmiset heti utelemaan mitä teen sielä ja oonko maksanu jäsenmaksua. 

Vapaakirkko on ramatulle uskollisempi kuin isot kirkot, se se suurin ero.  Joku voi tervehtiä (nyökäten yleensä), mutta voit olla silti ihan omillasi, ellet itse halua hymyillä takaisin tms. Jos joku kysyy oletko "uusi", voit vain sanoa tulin kylään.  Jos jatkaa utelua, sanot vain että et nyt ole oikein juttutuulella.

Yleensä ei isommissa vaiksissa kukaan kysy mitään. Jäsenmaksua vapiksessa ei ole. A

Kyselyä saattaa jotkut tehdä. Jos sitä ei halua, siihen voi varautua suunnittelemalla mitä tekee. Voi lähteä pois.

Vierailija
71/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jonkun aikaa miettinyt, että haluaisin silloin tällöin käydä kirkossa ihan muuten vain, koska koen sen rauhoittavana. Asun kuitenkin pienellä paikkakunnalla ja tapaan työssäni paljon ihmisiä, jotka ilmeisesti käyvät aktiivisesti näissä kirkollisissa tapahtumissa, joten joutuisin varmasti jollakin tapaa huomion kohteeksi, jos täällä kirkossa kävisin. Olen miettinyt, että pitäisikö käydä naapurikaupungin kirkossa, siellä ei melko varmasti kukaan tuntisi ja saisin olla jälkipuheiltakin rauhassa.

Vierailija
72/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä on vain helluntaiseurakunnissa. Ei kirkossa näin toimita.

Vierailija
73/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helluntaiseurakunnissa tuota on. Ja liekö vapaaseurakunnassakin.

Ev.lut kirkoissa ei kätellä eikä toivoteta rauhaa. Saa istua rauhassa ja keskittyä jumalanpalvelukseen, sekä hiljentyä.

Toki voi vierustoveria tervehtiä paikalle tullessaan halutessaan. Ainakaan pappi ei kehota kättelemään vieressä istuvaa, eikä toivottamaan siunausta tai rauhaa. Kuten hellareissa.

Vierailija
74/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse muille edes kertoa.

Vierailija
75/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kättelyt ja rauhaa ja siunaukset kuuluvat helluntaiseurakuntiin. Ei ev.lut. kirkkoon.

Nuorena jouduin käymään helluntaissa ja siellä tuota oli. Joskus piti toivottaa toisille tervetuloakin.

Myös monet tuli kyselemään oletko jo uskossa. Jos sanoi että kyllä uskon, alkoivat kysellä että joko sovitaan kastepäivä.

Nykyään käyn vain kirkossa

Siellä ei tuota tapaa ole.

Vierailija
76/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan. On kyllä omituista että jotkut ei täällä kestä pienintäkään ihmiskontakia.

Jos kanssa kirkossa kävijä toivottaa rauhaa ja kaikkea hyvää niin ollaan ihan lukossa. Erikoista.

Vierailija
77/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukaan vaan. On kyllä omituista että jotkut ei täällä kestä pienintäkään ihmiskontakia.

Jos kanssa kirkossa kävijä toivottaa rauhaa ja kaikkea hyvää niin ollaan ihan lukossa. Erikoista.

No rauhaa voi tietysti toivottaa tutuilleen. .Mutta esim uskossaolo.kadte ym asiat ovat henk kohtaisia asioita. On käytöstapojen puutetta tulla niitä utelemaan. Varsinkin tuntemattomilta.

Tuollainen käytös on häirintää, epäasiallista käytöstä. Ei kuulu kirkkoonkaan. Liekö hellarit tässä suhteessa nykyään sivistyneempiä? 

Miten kävi kauppakeskus Sellossa. Muistakaa, ihmiset eivät pidä tuputtamisesta. 

Vierailija
78/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#kaste

Vierailija
79/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kättelyt ja rauhaa ja siunaukset kuuluvat helluntaiseurakuntiin. Ei ev.lut. kirkkoon.

Nuorena jouduin käymään helluntaissa ja siellä tuota oli. Joskus piti toivottaa toisille tervetuloakin.

Myös monet tuli kyselemään oletko jo uskossa. Jos sanoi että kyllä uskon, alkoivat kysellä että joko sovitaan kastepäivä.

Nykyään käyn vain kirkossa

Siellä ei tuota tapaa ole.

Älkää nyt jankuttako tuota noista hellareista. Sitä en tiedä miten he toimivat, kun en ole heidän tiloihinsa jalallani astunut, mutta pari kertaa olen ollut luterilaisessa jumalanpalveluksessa, jossa tuollaiseen tervehdykseen on kehotettu. Siinä sitten käteltiin tai kevyesti halattiin vierustoverin kanssa, jotkut useammankin, ehkä joku sanoi jotain, en muista. Ei jäänyt traumoja.

Vierailija
80/117 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa kuunnella aamulla messu. Aion kuunnella myös viikon päästä. Vielä en paikan päälle uskaltaudu, liikaa tuttuja ja pieni kylä, juorut leviää. Ehkä jos menis toiselle paikkakunnalle niinkö joku muukin kommentoi.

Oli mielenkiintoista kun pappi kertoi (lähi) historian tapahtumista. Muutenkin kuulosti enemmän historian oppitunnilta kuin saarnaamiselta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi