Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli mennä kirkkoon, mutta ei kehtaa

Vierailija
02.11.2024 |

En kehtaisi myöntää lähipiirille että tahdon kirkkoon. Jotenkin vanhanaikaista eikä kukaan ymmärtäisi, oon kuitenkin nuori. 

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun menet, jos siltä tuntuu.

Sinne kirkkosaliin voi mennä kirkonmenojen alettuakin, kunhan vaan pitää huolen etteivät ovet pauku selän takana kiinni. Sitten istahdat jonnekin peräpenkkiin.

Miksi sun pitäs kenellekään kertoa, että olet käynyt kirkonmenoissa? 

Vierailija
2/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää oman mielen eikä muiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mä kerron omakohtaisuuksia.

Mä kävin kirkossa sen jälkeen kun mun yks läheinen kuoli. En nyt muista, mutta hautajaisiin liittyy kai jonkinlainen sellainen tapa että tietyn ajan jälkeen käydään sunnuntain jumalanpalveluksessa - oliko se joku kiitosjuttu, siis vainajan elämästä kiittämässä ikään kuin..

No, mä kävin, ja mä olin tietty ihan itkuinen sitten vaikkei se saarna ja niin edelleen mitään itkun aihetta olis antanut. Ja mua hävetti.. kun mun vieressä istunut vanha nainenkin vilkaisi, että mikähän tolla. Syntejäänkö se tänne on tullut itkemään.

Mut joo. Kävin kiittämässä.

Minä en nyt millään muista miksi tätä "kiitosjuttua" oikeasti sanotaan.

Vierailija
4/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kirkossa sen jälkeen kun mun yks läheinen kuoli. En nyt muista, mutta hautajaisiin liittyy kai jonkinlainen sellainen tapa että tietyn ajan jälkeen käydään sunnuntain jumalanpalveluksessa - oliko se joku kiitosjuttu, siis vainajan elämästä kiittämässä ikään kuin..

No, mä kävin, ja mä olin tietty ihan itkuinen sitten vaikkei se saarna ja niin edelleen mitään itkun aihetta olis antanut. Ja mua hävetti.. kun mun vieressä istunut vanha nainenkin vilkaisi, että mikähän tolla. Syntejäänkö se tänne on tullut itkemään.

Tämä kirkossa käyminen ei tapahtunut siellä hautajaispaikkakunnalla vaan ihan toisella paikkakunnalla, jossa vainajasta ei mitään tiedetä.

No, tämän jälkeen olen käynyt kerran. Kun halusin tietää millaista joulunpyhinä on kirkossa... No, se oli nolo juttu myös. Sillä mulla ei ollut kolehtirahaa järin paljon, ja tipun sitte sinne haaviin vain pari pientä killinkiä.... muut varmaan laittoivat setelirahaa.

Vierailija
5/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne kirkkosaliin voi mennä kirkonmenojen alettuakin, kunhan vaan pitää huolen etteivät ovet pauku selän takana kiinni. Sitten istahdat jonnekin peräpenkkiin.

No sen takia ettei ne ihmetteli miksen tule yhteisiin tapaamisiin tms. Edes miehelleni on noloa myöntää, on ateisti 

Vierailija
6/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat asettaa itsellesi järjettömiä rajoituksia? Kyse on jostain mt-ongelmasta jos ihminen ei koe voivansa mennä kirkkoon mutta voi kuitenkin mennä vaikka katsomaan kauhuleffan teatteriin. Jotain selkärankaa nyt, oletko vankina jossain kopissa vai ainoastaan oman pääsi sisällä? Jos joku ei tykkää,se on heidän ongelmansa,sinulla on oma elämäsi-elä se itsellesi ja rakkaillesi,mutta älä pelkää muita ihmisiä.

Vierailija
7/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitkö Jeesusta? Jumala ei asu ihmiskäsin tehdyissä rakennuksissa.

Vierailija
8/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kerran ihan muuten vaan, vaikkei ole ollut tapana. Ihan sain olla rauhassa siellä omien ajatusteni kanssa.

Vierailija
9/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirkossa käyminen ei tapahtunut siellä hautajaispaikkakunnalla vaan ihan toisella paikkakunnalla, jossa vainajasta ei mitään tiedetä.

No, tämän jälkeen olen käynyt kerran. Kun halusin tietää millaista joulunpyhinä on kirkossa... No, se oli nolo juttu myös. Sillä mulla ei ollut kolehtirahaa järin paljon, ja tipun sitte sinne haaviin vain pari pientä killinkiä.... muut varmaan laittoivat setelirahaa.

Kukin antaa sen mitä kulloinkin kykenee ja haluaa. Olen joskus antanut paljon, joskus vähän. Kuuntelen myös mihin raha milloinkakin on menossa ja saatan säätää sen mukaan. 

Markus 12:42 

Vierailija
10/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen takia ettei ne ihmetteli miksen tule yhteisiin tapaamisiin tms. Edes miehelleni on noloa myöntää, on ateisti 

Jumalanpalvelus on yleensä sunnuntaiaamuisin. Iltatilaisuuksiakin on. Ei kai sulla nyt ihan alvariinsa ole yhteisiä tapaamisia niitten kavereitten kanssa. 

Joskus voi lähteä ulos ilman miestäkin, ei sille miehelläkään tarvitse kertoa. Vai määrääkö teillä mies kaiken, sun ajatukset ja mieliteotkin?

Vierailija
11/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä liity. Voit katsoa kirkossa maalauksia ja penkkejä muutenkin. Voi rukoilla ilman lahkoa.

Vierailija
12/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Mene ihmeessä . Ei sun välttämättä  tartte kertoo kenellekään,  että käyt kirkossa.

Mä käyn silloin tällöin. Ehkä 3 -4 kertaa vuodessa, syksy-talvi aikoina.

Voin sanoo, että missään  muualla kuin Seurakunnan tilaisuuksissa  mua ei oo otettu niin  aidosti vastaan.  Missään ei  ole   samaa hyväksyntää .

Ja en mäkään kerro kuin yhdelle kaverille  että käyn Seurakunnan  ja kirkon  jutuissa.

Eelis  20v.

Vierailija
13/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta on siinä palveluksen lopussa kun pitää ottaa kontaktia johonki viereiseen ja toivottaa jotain siunausta 😣

Vierailija
14/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tämän jälkeen o

Itse hoidin tuon kiittämisen Roomassa jonkun pyhimyksen haudan äärellä. 

Vierailija
15/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta on siinä palveluksen lopussa kun pitää ottaa kontaktia johonki viereiseen ja toivottaa jotain siunausta 😣

Minun kirkkokäynneilläni ei  tuollaista tapaa ole kyllä ollut.

Vierailija
16/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä liity. Voit katsoa kirkossa maalauksia ja penkkejä muutenkin. Voi rukoilla ilman lahkoa.

Suomen kirkoissa ei ole mitään maalauksia. 

Vierailija
17/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja jumalanpalvelukset on kaikille. Omissa ajatuksissa saa olla rauhassa, ei tarvii suorittaa mitään. Kyllä minä käyn.

Vierailija
18/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti sinne vaan. :) Ei ole mitään hävettävää eikä jännitettävää. Omassa rauhassa saa olla. 

Vierailija
19/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista olla sitten joulukuussa kilttinä kun tontut tarkkailee ja kertoo joulupukille jos olet ilkeä....

Vierailija
20/117 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kirkkokäynneilläni ei  tuollaista tapaa ole kyllä ollut.

Kyllä sellainen vieressä olijan kättely kuuluu ihan Junalanpalveluskaavaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme