Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi marttyyri valittaa keskustelupalstalla huonosti tehdystä valinnastaan. Hormoonipurkauksen aikana on napattu sellainen mies, minkä nyt sattui saamaan. Ja nyt sitten se osui tuulettimeen.
Vähän sama, jos minä hakisin kaupasta maksalaatikkoa ja tulisin tänne itkemään, miten p.skalta se nyt sitten maistuu. Joskus pitäisi ottaa vastuuta omista valinnoistaan.
En ymmärrä, miksi ap roikottaa mukana tuollaista kuollutta painoa.
Koska se ei ota vastuuta omista päätöksistään. Siksi.
Muistinkin juuri miksi sikkumiehenä eläminen on mukavampaa kuin parisuhteessa saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkään kerran viikossa tai kahdessa. Tiskaan kun kiinnostaa tai kun astiat loppuu.
Imuroin kun näkyy pölyä, ei todellakaan joka päivä, lähemmäs kahdesti vuodessa.
Mut jos sun elämä on pelkkää työn suorittamista, niin tee niin kuin tykkäät.
Oletko sinkku, vai löytänyt kumppanin jolle pari kertaa vuodessa imurointi on ok?
Juhannus- ja joulusiivous, ei sitä tarvi siivota kuin 2 kertaa vuodessa, lisäksi yksi väli-imurointi keväällä ja syksyllä. Eli korkeintaan 4 kertaa vuodessa tarvitsee imuroida.
Hyi stana. Ja sitten taas toisessa ketjussa kehutaan, miten sinkkumiehet ovat niiiiiiiin paljon siistimpiä kuin naiset, ja tämä on kiveen hakattu fakta, koska eräs huoltomies kerran kertoi asian yhden tyypin kaverin serkun kummin kaimalle. 😅
Ttää lainaus nnyt menee varmaan väärin mutta meillä EI ole lainaa emmekä elä yli varojemme. Mutta minusta siltikään ei ole varaa jatkuvaan ruoankotiintilaamiseen kun kotona on terve ihminen, joka voi käydä kaupassa. Täällähän kaikki syö satasella kuukaudessa, työpaikkalounaat on aivan liian kalliita eikä kukaan ikinä tuhlaa mihinkään.Kotiinkuljetus on minulle tuhlausta ja sitä käytetään vain kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys: miksi olet tuollaisen kanssa? Aina on vapaus lähteä.
Hyvä kysymys. Ensin oli lapset (pikkulapsiaika sujui jotenkin paremmin, silloin vapaa-ajalla mies vietti aikaa lasten kanssa ja minä tein kotihommat, asiat oli enemmän tasaisemmin) Sitten tuli teinivuodet ja yo-kirjoitusvuodet ja kummankin vanhempien sairastuminen; ei vaan ollut energiaa lähteä eroamaan kotitöiden takia. Nyt sitten lapset maailmalla mutta taloudelliset seikat pitää jumissa. Asuntomarkkinat on ihan jäässä eikä tällä alueella isommat perheasunnot liiku. Eli väliin tulisi joko tuskainen ostajan etsiminen tai rajusti taloudellisesti takkiin. Ja omalta osalta itse olen varakkaampi perinnön johdosta eikä meillä ole avioehtoa -> minä häviän erossa paljon. (Joskin perinnössä on avio-oikeuden sulkeva ehto, se kai suojaisi osan ) mutta summa summarum Ei vain ole tuntunut että koskaan olisi hyvä hetki repi
Normaali ajopuun tarina. Noku, noku ja noku.
Mitä siinä siis itket ja valitat, jos et pysty tekemään omaa elämääsi koskevia päätöksiä. Saat juuri sen, mitä ansaitsetkin.
Rahahan se tässäkin on siis takana.
Siistiä asuntoa ei tarvirse siivota, pyykki kerran kahdessa viikossa riittää. Ruokaa ei tarvitse ostaa jos sitä jääkaapissa on.
Maitotölkki riittää 3-4 pv, sokeripussi kestää vuoden, kahvipaketti noin kuukauden, käsinpesuaine kestää noin vuoden...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkään kerran viikossa tai kahdessa. Tiskaan kun kiinnostaa tai kun astiat loppuu.
Imuroin kun näkyy pölyä, ei todellakaan joka päivä, lähemmäs kahdesti vuodessa.
Mut jos sun elämä on pelkkää työn suorittamista, niin tee niin kuin tykkäät.
Oletko sinkku, vai löytänyt kumppanin jolle pari kertaa vuodessa imurointi on ok?
Juhannus- ja joulusiivous, ei sitä tarvi siivota kuin 2 kertaa vuodessa, lisäksi yksi väli-imurointi keväällä ja syksyllä. Eli korkeintaan 4 kertaa vuodessa tarvitsee imuroida.
Hyi stana. Ja sitten taas toisessa ketjussa kehutaan, miten sinkkumiehet ovat niiiiiiiin paljon siistimpiä kuin naiset, ja tämä on kiveen hakattu fakta, koska eräs huoltomies kerran kertoi asian yhden tyypin ka
Miksi yleistät tuon yhden kertoman (näetkö sukupuolen jostain, vai olisiko sen teksti peräti sinun näppikseltä) koskemaan kaikkia sinkkumiehiä?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai liittyy. Yhteisen omaisuuden jakaminen ei käy ihan helposti. Talon ja mahdollisen mökin myyminen tässä taloustilanteessa voi olla erittäin hankalaa ja taloudellisesti kannattamatonta. Pitää olla hyvin motivoitunut, jotta jaksaa alkaa moiseen. Usein tilanne on luisunut tuohon pisteeseen pikku hiljaa vuosien myötä, jolloin se absoluuttinen katkeamispiste hämärtyy.
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todella saavutetaan eikä tämä ole vain taas yksi yritys saada minut jäämään epätasa-arvoiseen suhteese
Hauskaa että palstapellet on aina miehiään varakkaampia.
Aina.
Olen sinkku, mutta olisi ihan mahdollista, että minäkin olisin miestäni varakkaampi useamman sadantuhannen omaisuudellani. Myös kaksi ystävistäni on merkittävästi miehiään varakkaampia.
Naiset tekevät työtä ja perivät siinä missä miehetkin. Jostain kahdensadan vuoden takaa ajatus, että nainen olisi aina se köyhempi osapuoli.
Voihan sitä eroa alkaa toteuttaa jo, vaikkei asuntoa heti myytäisikään. Se herättäisi miehen ymmärtämään tilanteen vakavuuden ja tekemään valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai liittyy. Yhteisen omaisuuden jakaminen ei käy ihan helposti. Talon ja mahdollisen mökin myyminen tässä taloustilanteessa voi olla erittäin hankalaa ja taloudellisesti kannattamatonta. Pitää olla hyvin motivoitunut, jotta jaksaa alkaa moiseen. Usein tilanne on luisunut tuohon pisteeseen pikku hiljaa vuosien myötä, jolloin se absoluuttinen katkeamispiste hämärtyy.
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todella saavutetaan eikä tämä ole vain taas yksi yritys saada minut jäämään epätasa-arvoiseen suhteese
- -
Aina.
Tai sitten asiaa kommentoivat vain ne, joilla tilanne on sellainen. Sinun oman todistuksesi mukaan tällä naisvaltaisella palstalla käy tuhansia naisia, ja nyt on ollut kaksi (!) kommenttia, jossa kerrotaan että nainen on varakkaampi. Mieti. Mieti nyt kovasti.
Tai oikeestaan turha käskeä sinua ajattelemaan. Olet pelkkä mies, joten lienee ylivoimainen ponnistus edes yrittää hahmottaa asioita muuten kuin omista putkinäköisistä ennakkoluuloistasi käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi marttyyri valittaa keskustelupalstalla huonosti tehdystä valinnastaan. Hormoonipurkauksen aikana on napattu sellainen mies, minkä nyt sattui saamaan. Ja nyt sitten se osui tuulettimeen.
Vähän sama, jos minä hakisin kaupasta maksalaatikkoa ja tulisin tänne itkemään, miten p.skalta se nyt sitten maistuu. Joskus pitäisi ottaa vastuuta omista valinnoistaan.
Ihan turha tässä nyt vikistä ap:n vastuusta, koska mies ei kanna vastuuta mistään. Onko pohjaoletus, että miehet ovat vihanneksia?
Vierailija kirjoitti:
Ttää lainaus nnyt menee varmaan väärin mutta meillä EI ole lainaa emmekä elä yli varojemme. Mutta minusta siltikään ei ole varaa jatkuvaan ruoankotiintilaamiseen kun kotona on terve ihminen, joka voi käydä kaupassa. Täällähän kaikki syö satasella kuukaudessa, työpaikkalounaat on aivan liian kalliita eikä kukaan ikinä tuhlaa mihinkään.Kotiinkuljetus on minulle tuhlausta ja sitä käytetään vain kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. ap
Jatkuvaan? Mies oli kerran tilaamassa ruokaa kotiin.
Mies ei nyt kuitenkaan voinut käydä kaupassa, sillä oli muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö tuon keskustelun miehesi kanssa jo viikkoa ennen operaatiota? Ei voi olettaa, että lapsi osaa omatoimisesti alkaa huolehtia vanhemmastaan ja laittaa harrastuksensa sivuun muutamaksi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todella saavutetaan eikä tämä ole vain taas yksi yritys
Olen sinkku, mutta olisi ihan mahdollista, että minäkin olisin miestäni varakkaampi useamman sadantuhannen omaisuudellani. Myös kaksi ystävistäni on merkittävästi miehiään varakkaampia.
Naiset tekevät työtä ja perivät siinä missä miehetkin. Jostain kahdensadan vuoden takaa ajatus, että nainen olisi aina se köyhempi osapuoli.
Voihan sitä eroa alkaa toteuttaa jo, vaikkei asuntoa heti myytäisikään. Se herättäisi miehen ymmärtämään tilanteen vakavuuden ja tekemään valintansa.
Ei, se ei ole mahdollista että olisit miestäsi varakkaampi. Et ottaisi huonotuloisempaa tai köyhempää miestä.
Tutkijat osaavat kertoa kuinka varakkaat naiset ovat sinkkuja. Se johtuu siitä ettei heille riitä varakkaampia miehiä. Niitä toki on olemassa, mutta kun se mies voi ottaa paljon köyhemmän naisen, kriteeristö on siis toinen.
Naiset sihtaa aina siihen seuraavaan tulodesiiliin. Jos se ei onnistu, he joskus harvoin tyytyvät tai sitten jäävät sinkuiksi.
Kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha tässä nyt vikistä ap:n vastuusta, koska mies ei kanna vastuuta mistään. Onko pohjaoletus, että miehet ovat vihanneksia?
Samanlainen vihannes tuo ap:kin on, kun elää miehensä kanssa. Ei oe penaalin terävin kynä lainkaan.
Mutta toisaalta ymmärrän ihan täysin sun halusi puolustella ap:tä ja sen toimia. Saatat jopa itse olla samassa veneessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö tuon keskustelun miehesi kanssa jo viikkoa ennen operaatiota? Ei voi olettaa, että lapsi osaa omatoimisesti alkaa huolehtia vanhemmastaan ja laittaa harrastuksensa sivuun muutamaksi päivää.
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt
- Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
- Mies ei suunnittele mitään
- Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mies ei saa tilaa ruokaa kotiin koska sä olet kontrolli hullu.. ei ihme että on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todell
Ei, se ei ole mahdollista että olisit miestäsi varakkaampi. Et ottaisi huonotuloisempaa tai köyhempää miestä.
Tutkijat osaavat kertoa kuinka varakkaat naiset ovat sinkkuja. Se johtuu siitä ettei heille riitä varakkaampia miehiä. Niitä toki on olemassa, mutta kun se mies voi ottaa paljon köyhemmän naisen, kriteeristö on siis toinen.
Naiset sihtaa aina siihen seuraavaan tulodesiiliin. Jos se ei onnistu, he joskus harvoin tyytyvät tai sitten jäävät sinkuiksi.
Kuten sinä.
Mulla on kiva koti, varaa syödä kotona tai ulkona tai tilata kotiin. Varaa palkata apua, jos tarvitsen.
Kerro, miksi minä vaihtaisin tämän siihen, että alkaisin piikomaan kotonani mieslasta?
Mies saa kyllä olla köyhempi, muttei tyhmempi. Eikä ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen vihannes tuo ap:kin on, kun elää miehensä kanssa. Ei oe penaalin terävin kynä lainkaan.
Mutta toisaalta ymmärrän ihan täysin sun halusi puolustella ap:tä ja sen toimia. Saatat jopa itse olla samassa veneessä.
Et ymmärrä. Naiset asettavat toisen naisen aina uhrin asemaan. Jos nainen tappaa vauvansa, se johtuu siitä ettei mies tukenut ja hormonit ja kaikkee. Mies jos tappaa vauvan, se johtuu miesten sisäänrakennetusta pahuudesta ja mies halusi vahingoittaa naista pahimmalla mahdollisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvaan? Mies oli kerran tilaamassa ruokaa kotiin.
Mies ei nyt kuitenkaan voinut käydä kaupassa, sillä oli muuta.
Sinäkö tiedät ap:tä paremmin, miten usein heillä mies Wolttaa? Oot kyllä aikamoinen leelia sitten.
Ymmärrän toki, että sinusta pelkkä mies on kykenemätön tekemään mitään muuta, jos on jo käynyt vaihdattamassa autoon talvirenkaat. Sehän on pelkälle miehelle sellainen voimainponnistus, ettei ainakaan viikkoon voi edes ajatella harkitsevansa minkään muun raskaan puuhan suunnittelemisen aloittamista, saati tekemistä!
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todella saavutetaan eikä tämä ole vain taas yksi yritys saada minut jäämään epätasa-arvoiseen suhteeseen.)
--
Aina.