Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Joko sä ap kerroit sille miehellesi, että haet eropaperit huomenna?
Vai vieläkö vatvot asiaa tyhjässä päässäsi?
Ei ku ap odottelee, kun kesärenkaat on taas vaihdettu autoon...
Olisit voinut lukea loppuun. Tässä siis toisto.
Mies saa olla köyhempi, muttei tyhmempi. Ja ankeuttaminen on ehdoton ei.
--
Kaikki tiedämme totuuden.
Köyhempi mies on aina tyhmempi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ttää lainaus nnyt menee varmaan väärin mutta meillä EI ole lainaa emmekä elä yli varojemme. Mutta minusta siltikään ei ole varaa jatkuvaan ruoankotiintilaamiseen kun kotona on terve ihminen, joka voi käydä kaupassa. Täällähän kaikki syö satasella kuukaudessa, työpaikkalounaat on aivan liian kalliita eikä kukaan ikinä tuhlaa mihinkään.Kotiinkuljetus on minulle tuhlausta ja sitä käytetään vain kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. ap
Jatkuvaan? Mies oli kerran tilaamassa ruokaa kotiin.
Mies ei nyt kuitenkaan voinut käydä kaupassa, sillä oli muuta.
Sinäkö tiedät ap:tä paremmin, miten usein heillä mies Wolttaa? Oot kyllä aikamoinen leelia sitten.
Ymmärrän toki, että sinusta pelkkä mies on kykenemätön tekemään mitään muut
Mun miesystävä tilaa ruokaa kotiin, nimittäin omalla kustannuksellaan tai sitten niin, että maksan oman osani. Hän myös vaihtaa itse talvirenkaat kaverin kanssa tai saatan olla apuna jos kaveri ei pääse. Eilen otin pikkuvauvan koppaan ja kävin äkkiä auttamassa kun kaverinsa ei päässytkään. Mies myös valvoo välillä vauvan kanssa, tekee ruokaa (useammin kuin minä) ja minä siivoan vessan jne.
Monien suhteet tuntuu olevan jotain valtakamppailua. Mun mielestä pitäisi tukea toinen toista ja jos se menee joksikin väännöksi siitä kuka tekee mitäkin kannattaisi erota.
En ymmärrä miten ihmiset oikein elää kun kotitöitä pitää muka tehdä joka päivä?
Sinulle "miesviha näkyväksi" -kirjoittaja:
Älä ota ottaa näitä nettikeskusteluja liian vakavasti. Olet kuin Don Quijote, tuulimyllyjä vastaan taisteleva ikuinen idealisti. Ota huomioon, että tämä somealusta ei näytä sinulle kuvaa todellisesta maailmasta, vaan sen rujosta puolesta. Sama pätee moneen muuhunkin netin foorumiin. Kritisoimasi aiheet ovat sinulle triggereitä, jotka laukaisevat automaattisen reaktion, koska sinulla on korostunut ja herkkä oikeudentunto.
Todennäköisesti otsikkoluettelosi aihepiirin kirjoittaja tai osa heistä kuuluu ryhmään, joilla on vaikeuksia sosiaalisessa kanssakäymisessä, etenkin vuorovaikutuksessa ja kommunikaatiossa aviopuolisonsa kanssa. Nuo autismikirjoon kuuluvat piirteet paljastuvat myös joidenkin kirjoitusten otsikoissa ehdottomuutena, joka vielä selvemmin varmistuu ap:n kommenttien sisällössä. Neuvoni sinulle on: rentoudu, laske aseesi ja jätä netin vihakirjoittelu niille, jotka saavat siitä säälittävän tyydytyksensä. Olosi paranee varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ttää lainaus nnyt menee varmaan väärin mutta meillä EI ole lainaa emmekä elä yli varojemme. Mutta minusta siltikään ei ole varaa jatkuvaan ruoankotiintilaamiseen kun kotona on terve ihminen, joka voi käydä kaupassa. Täällähän kaikki syö satasella kuukaudessa, työpaikkalounaat on aivan liian kalliita eikä kukaan ikinä tuhlaa mihinkään.Kotiinkuljetus on minulle tuhlausta ja sitä käytetään vain kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. ap
Jatkuvaan? Mies oli kerran tilaamassa ruokaa kotiin.
Mies ei nyt kuitenkaan voinut käydä kaupassa, sillä oli muuta.
Sinäkö tiedät ap:tä paremmin, miten usein heillä mies Wolttaa? Oot kyllä aikamoinen leelia
Eli mieskin voi tilata Woltista, koska ei halua lähteä kylmällä autolla ajelemaan kauppaan. Eikös vaan?
Jos tuo oli kommentti siihen, etten halua könytä kylmällä pihalla niin joo, ilman muuta. Oma miesystävä vaihdattaa myös renkaat liikkeessä. Wolttaa välillä.
Sitä vaan en oikein hyväksy, että ap on kotiorja ja kun kodinkone (ap) on rikki, mies ei edes silloin kanna vastuuta, kun pitäisi kantaa arjessa muutenkin enemmän vastuuta. Ja tilaa sitten oletettavasti ap:n rahoilla oletettavasti jotain mättöä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ilmeisesti ole lapsia. Jos niitä aiotte, pitää asioista keskustella tässä vaiheessa, että miten erilaiset siisteyskäsitykset sitten vaikuttavat, kun pyykkiä ja siivottavaa on moninkertaisesti.
Meillä on ratkaistu niin että minä teen kaiken sisällä, mies tekee kaiken ulkona paitsi lumitöitä teen usein itse, koska haluan. Mutta jos pyydän tekemään jotain, hän tekee sen välittömästi, jos olen vaikka kipeänä. Näin on menty jo 36 vuotta eli lapsetkin kasvatettu tuolla systeemillä.
Positiiviset puolet:
1. Kaikki tulee siivotuksi omalla standardilla eli ensiluokkaisesti.
2. On just niin siistiä kuin itse haluan eikä riitoja asiasta tule koskaan.
3. Pysyt hoikempana, jos teet kotityöt itse ja pidät siisteystason hyvin korkeana.
Ota huomioon, ettei miestä voi muuttaa. Omakin mies jättää kahvikupin ja karkkipaperinsa edelleen sohvapöydälle, mutta ei se minua haittaa. Saatan nykyisin jopa - -
Minulle on ollut helppoa pysyä normaalipainossa varmaan osittain sen takia, että teen kotityöt itse. Ja puutarhatyöt myös, se on poikkeus ulkotöistä.
Sinä siis hoidat kaikki sisätyöt ja mies taas ulkotyöt - paitsi että sinä teet myös lumityöt ja puutarhatyöt. Kerropa, mitä töitä sille miehellesi nyt sitten lopulta jää? 🤔
En tee kotitöitä jos ei töiden jälkeen tule pimppiä, näin vaimo on automaattisesti huomannut, miten saa minut osallistumaan kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on hengissä vaikka meillä on tehty kotitöitä viimeksi torstaina.😂 Olemme jo vuosia järjestäneet arkemme niin, että viikonloput on joutoaikaa.
Ap joutuu jakamaan työt joka päivälle, koska tekee ne yksin.
"Aina kun naiset puhuu renkaanvaihdosta, niin sen tekee ulkopuolinen taho. Tuskin edes tietävät kumpaan suuntaan sitä renkaanpulttia tulee kääntää, jos sen haluaa auki saada. Miksi siis mies ei voisi tilata ruokaa kotiin?"
Älä nyt viitsi. Renkaanvaihdot opetetaan kotona samalla tavalla kuin sulakkeiden vaihdot ja viemärien pesut.
Vierailija kirjoitti:
--
Ei ole.
Mulla olis tähän renkaanvaihto issueeseen tarina ihan tältä viikolta. Meilläkin nainen nalkuttaa toisinaan millloin mistäkin asiasta. Kyse ei ole siitä, että minä en tee, vaan siitä ETTÄ EN TEEN HÄNEN TAHTOMALLAAN tavalla. Nainen taas tapansa mukaan nalkutti jostain ihan tyhjänpäiväisestä asiasta.
No perjantaina alkoi tää lumisade ja hänen autossaan kesärenkaat alla. Alkoi sitten asiasta nalkuttamaan. Sanoin vaan, että mene vaihtamaan ne. Ei saanut tehtävää suoritettua. Ei edes aloitettua. Nyt lunta maassa 20 senttiä ja huomenna pitäisi olla autolla työreissussa.
Vailttaa nyt tuossa, että millä mä sinne nyt pääsen. No mene vaikka bussilla, junalla, taksilla tai vaihda ne renkaat. Minä en nyt kerkeä, kun pitää mennä kauppaan ja tehdä perheelle ruokakin. Siinä renkaan vaihdossa menee korkeintaan tunti.
Mielenkiinnolla odotan huomis aamua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on hengissä vaikka meillä on tehty kotitöitä viimeksi torstaina.😂 Olemme jo vuosia järjestäneet arkemme niin, että viikonloput on joutoaikaa.
Ap joutuu jakamaan työt joka päivälle, koska tekee ne yksin.
Ja nyt hän on lapsen tasolle typistetty uhri, joka on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai liittyy. Yhteisen omaisuuden jakaminen ei käy ihan helposti. Talon ja mahdollisen mökin myyminen tässä taloustilanteessa voi olla erittäin hankalaa ja taloudellisesti kannattamatonta. Pitää olla hyvin motivoitunut, jotta jaksaa alkaa moiseen. Usein tilanne on luisunut tuohon pisteeseen pikku hiljaa vuosien myötä, jolloin se absoluuttinen katkeamispiste hämärtyy.
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden
Harmi että miehet on elättäneet naisia vuosituhansien ajan ja kun se loppuu, ette suostu samaan :D
Niin siis mihin samaan? Naiset ovat vuosituhansien ajan tehneet kaikki kodin työt. Nyt sitten mehet odottavat, että nainen elättää miehen mutta edelleen tekee kaikki kodin työt.
Miehen logiikka on kyllä ihan omaa luokkaansa, pakko sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle "miesviha näkyväksi" -kirjoittaja:
Älä ota ottaa näitä nettikeskusteluja liian vakavasti. Olet kuin Don Quijote, tuulimyllyjä vastaan taisteleva ikuinen idealisti. Ota huomioon, että tämä somealusta ei näytä sinulle kuvaa todellisesta maailmasta, vaan sen rujosta puolesta. Sama pätee moneen muuhunkin netin foorumiin. Kritisoimasi aiheet ovat sinulle triggereitä, jotka laukaisevat automaattisen reaktion, koska sinulla on korostunut ja herkkä oikeudentunto.Todennäköisesti otsikkoluettelosi aihepiirin kirjoittaja tai osa heistä kuuluu ryhmään, joilla on vaikeuksia sosiaalisessa kanssakäymisessä, etenkin vuorovaikutuksessa ja kommunikaatiossa aviopuolisonsa kanssa. Nuo autismikirjoon kuuluvat piirteet paljastuvat myös joidenkin kirjoitusten otsikoissa ehdottomuutena, joka vielä selvemmin varmistuu ap:n kommenttien sisällössä. Neuvoni sinulle on: rentoudu, laske aseesi ja jätä netin vihakirjoittelu niille, jotka saavat siit
Olet väärässä. Tiedän että naiset vihaavat miehiä. Kuka enemmän, kuka vähemmän.
Minä nostan sen näkyviin. En itseni vuoksi, vaan tulevien nuorten.
Palstaa luetaan jo kouluikäisinä, aivan kuten jotain ulílautaakin. On tärkeää että poikalapset näkevät ja ymmärtävät mitä heidän äitinsä, opettajat, tädit, mummot ja vastaantulevat naiset heistä ja muista pojista sekä miehistä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
--
Siinä varmaan olet samaa mieltä, että suhde on tuskainen miehellekin, jos hän on huomattavasti tyhmempi naistaan. Toki, kun on riittävän tyhmä, ei edes hahmota eroa.
Vierailija kirjoitti:
Miten hän sitten kokisi olevansa suhteessa se parempi ihminen? Keneen hän sitten purkaisi omia paineitaan? Millä hän sitten nostaisi omaa egoaan ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla? Elämästä tuli liian tylsää ja tavanomaista kun ei ole miestä jota haukkua tyttökavereille, jne.
Vierailija kirjoitti:
Siistiä asuntoa ei tarvirse siivota, pyykki kerran kahdessa viikossa riittää. Ruokaa ei tarvitse ostaa jos sitä jääkaapissa on.
Maitotölkki riittää 3-4 pv, sokeripussi kestää vuoden, kahvipaketti noin kuukauden, käsinpesuaine kestää noin vuoden...
Nuo eivät päde ainakaan lapsiperheeseen ja kehottaisin kyllä pesemään enemmän käsiä.