Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?

Vierailija
02.11.2024 |

Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms. 

Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen! 

Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään. 

Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään

Kommentit (621)

Vierailija
201/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai liittyy. Yhteisen omaisuuden jakaminen ei käy ihan helposti. Talon ja mahdollisen mökin myyminen tässä taloustilanteessa voi olla erittäin hankalaa ja taloudellisesti kannattamatonta. Pitää olla hyvin motivoitunut, jotta jaksaa alkaa moiseen. Usein tilanne on luisunut tuohon pisteeseen pikku hiljaa vuosien myötä, jolloin se absoluuttinen katkeamispiste hämärtyy.

Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todella saavutetaan eikä tämä ole vain taas yksi yritys

Tai sitten asiaa kommentoivat vain ne, joilla tilanne on sellainen. Sinun oman todistuksesi mukaan tällä naisvaltaisella palstalla käy tuhansia naisia, ja nyt on ollut kaksi (!) kommenttia, jossa kerrotaan että nainen on varakkaampi. Mieti. Mieti nyt kovasti.

Tai oikeestaan turha käskeä sinua ajattelemaan. Olet pelkkä mies, joten lienee ylivoimainen ponnistus edes yrittää hahmottaa asioita muuten kuin omista putkinäköisistä ennakkoluuloistasi käsin.

Onko kukaan nainen rientänyt kertomaan että heillä mies tienaa enemmän? Miksi ei? 

Tuette siis narratiivia jonka mukaan se on nykyään naiset jotka tuo rahat talouteen. Faktoilla ei niin väliä, kunhan pääsette solvaamaan miehiä.

Arvaas mitä te teette siinä samalla  :) Onnistuisiko päättely pelkältä naiselta?

Vierailija
202/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistiä asuntoa ei tarvirse siivota, pyykki kerran kahdessa viikossa riittää. Ruokaa ei tarvitse ostaa jos sitä jääkaapissa on.

Maitotölkki riittää  3-4 pv, sokeripussi kestää vuoden, kahvipaketti noin kuukauden, käsinpesuaine kestää noin vuoden...

Tyyppi, joka elää maidolla ja sokerilla ja pesee käsiään todella harvoin (eikä vessaa ilmeisesti ikinä) on ihan hyvästä syystä sinkku. Just saying.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi marttyyri valittaa keskustelupalstalla huonosti tehdystä valinnastaan. Hormoonipurkauksen aikana on napattu sellainen mies, minkä nyt sattui saamaan. Ja nyt sitten se osui tuulettimeen.

Vähän sama, jos minä hakisin kaupasta maksalaatikkoa ja tulisin tänne itkemään, miten p.skalta se nyt sitten maistuu. Joskus pitäisi ottaa vastuuta omista valinnoistaan.

En ymmärrä, miksi ap roikottaa mukana tuollaista kuollutta painoa.

Koska se ei ota vastuuta omista päätöksistään. Siksi.

Ihan turha tässä nyt vikistä ap:n vastuusta, koska mies ei kanna vastuuta mistään. Onko pohjaoletus, että miehet ovat vihanneksia?

Samanlainen vihannes tuo ap:kin on, kun elää miehensä kanssa. Ei oe penaalin terävin kynä lainkaan.

Mutta toisaalta ymmärrän ihan täysin sun halusi puolustella ap:tä ja sen toimia. Saatat jopa itse olla samassa veneessä.

Juu, en ole. Oma historia on harvinainen ja kannustan muitakin samaan. Yhteinen asunto lähti myyntiin välittömästi, kun mies muuttui palveltavaksi lapseksi. Kahdeksan kuukauden omistuksen jälkeen totesin, että asunto lähtee myyntiin ja minä myös. En jäänyt itkemään "kahden vuoden verovapaudesta" tms. Elämäni parhaita päätöksiä.

Vierailija
204/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ttää lainaus nnyt menee varmaan väärin mutta meillä EI ole lainaa emmekä elä yli varojemme. Mutta minusta siltikään ei ole varaa jatkuvaan ruoankotiintilaamiseen kun kotona on terve ihminen, joka voi käydä kaupassa. Täällähän kaikki syö satasella kuukaudessa, työpaikkalounaat on aivan liian kalliita eikä kukaan ikinä tuhlaa mihinkään.Kotiinkuljetus on minulle tuhlausta ja sitä käytetään vain kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. ap

Jatkuvaan? Mies oli kerran tilaamassa ruokaa kotiin.

Mies ei nyt kuitenkaan voinut käydä kaupassa, sillä oli muuta.

Sinäkö tiedät ap:tä paremmin, miten usein heillä mies Wolttaa? Oot kyllä aikamoinen leelia sitten.

Ymmärrän toki, että sinusta pelkkä mies on kykenemätön tekemään mitään muuta, jos on jo käynyt vaihdattamassa autoon talvirenk

Aina kun naiset puhuu renkaanvaihdosta, niin sen tekee ulkopuolinen taho. Tuskin edes tietävät kumpaan suuntaan sitä renkaanpulttia tulee kääntää, jos sen haluaa auki saada. Miksi siis mies ei voisi tilata ruokaa kotiin?

Vierailija
205/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi peset miehenkin pyykit? Pesköön itse. Sama ruuan kanssa, ostat ja teet vain itsellesi. 

Vierailija
206/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi marttyyri valittaa keskustelupalstalla huonosti tehdystä valinnastaan. Hormoonipurkauksen aikana on napattu sellainen mies, minkä nyt sattui saamaan. Ja nyt sitten se osui tuulettimeen.

Vähän sama, jos minä hakisin kaupasta maksalaatikkoa ja tulisin tänne itkemään, miten p.skalta se nyt sitten maistuu. Joskus pitäisi ottaa vastuuta omista valinnoistaan.

Ihan turha tässä nyt vikistä ap:n vastuusta, koska mies ei kanna vastuuta mistään. Onko pohjaoletus, että miehet ovat vihanneksia?

Nääh, vihanneksessakin on sentään jotain tervettä elämää. Mitä olis Coopin nakki?

Vierailija
207/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään listalle:

#miesvihanäkyväksi

- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on! 

Meillä on tasa-arvoinen parisuhde jossa osataan kommunikoida ja ottaa toisen tarpeet ja esim pelot huomioon. Siksi tätä edellä mainittua ongelmaa ei ole.

- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin

Huonommin mitä?

- Itsekäs ja laiska perheenisä

Meillä ei lapsia mutta itsekkyys joskus ottaa vallan molemmilla. Pyritään kommunikoinnilla saada asiat kuntoon. Terve itsekkyys ei haittaa.

- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?

Tarkoitat varmaan rahaa? Ei mitään hajua, elän vain omaa parisuhdetta enkä toisten. Meillä on yhteinen talous käyttörahoineen. Miksi käyttö raha,koska puolisoni ei hahmota summia ja on rajaton niin pakko sopia selkeät rajat. 2kk sitten tuli haastemies ovelle jne.

- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?

En osaa vastata. 

- Ajatteleeko miehet muita naisia?

Aina välillä, en tietenkään seksin aikana tms. Maapallosta on paljon kauniita naisia ja kaupunki täynnä hyviä pierettimiä. Olen vain mies🤣

- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Alhainen luottamus talouteen, itse haluaisin vauvoja mutta puoliso ei.

- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?

Kyllä kiinnostaa tietenkin,minua kiinnostaa myös yllättäen halata ja antaa pusu, kysyä miten päivä meni yms. Joskus kiireessä unohtui,mutta tuohon huomioimiseen pyritään. Ei haittaa vaikka emännälle toisi joskus kukkia,suklaata yms. Pieniä asioita nääs.

- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?

Pärjään yksin vallan mainiosti.myös kriisitilanteessa. En osaa tehdä ruokaa,mutta opin kyllä. Talossa korjaan asiat, teen pieniä huonekaluja,korjaan sen pesukoneen jos vaikka mekaaninen tukos ja pystyy purkamaan, osaan imuroida,tiskata,pyykätä,tehdä polttopuita,lämmittää..

- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä

Ei tulisi mieleenkään. Sama jos puoliso läppäisi käden vaivalla tehtyyn tasoitukseen tai maalaukseen.

- Miesten kainalokarvat kesällä?

On ja välillä pölähtää hiki.

- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?

Kukaan ei pure minua, vastaan itse vaatteitani.

- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt

En ymmärrä näitä kaikenlaisia koko,harrastus ideologia vaatimuksia. Ehkä siksi kaduilla paljon rattaita työntäviä yh äitejä.

- Voitaisiinko keskustella mie

-Kylmät kädet Ry.

Vierailija
208/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan virheen käden merkiksi!

Huolellisen tiskaamisen teen huolella ja sen jälkeen kuivaan tiskipöydänkin, joskus jopa lattialle loiskuttamani veden. Sitten ihmettelen missä mitali ja huomionosoitukset :(

Vierailija
209/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ttää lainaus nnyt menee varmaan väärin mutta meillä EI ole lainaa emmekä elä yli varojemme. Mutta minusta siltikään ei ole varaa jatkuvaan ruoankotiintilaamiseen kun kotona on terve ihminen, joka voi käydä kaupassa. Täällähän kaikki syö satasella kuukaudessa, työpaikkalounaat on aivan liian kalliita eikä kukaan ikinä tuhlaa mihinkään.Kotiinkuljetus on minulle tuhlausta ja sitä käytetään vain kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. ap

Sinäkö tiedät ap:tä paremmin, miten usein heillä mies Wolttaa? Oot kyllä aikamoinen leelia sitten.

Ymmärrän toki, että sinusta pelkkä mies on kykenemätön tekemään mitään muutk

Aina kun naiset puhuu renkaanvaihdosta, niin sen tekee ulkopuolinen taho. Tuskin edes tietävät kumpaan suuntaan sitä renkaanpulttia tulee kääntää, jos sen haluaa auki saada. Miksi siis mies ei voisi tilata ruokaa kotiin?

Olen kyllä vaihtanut renkaat, mutta en jaksa jäädyttää itseäni könyämällä tuolla kylmässä. 

Viimeksi, kun ei-ammattilainen mies vaihtoi renkaani, hän laittoi väärän pyörimissuunnan ja mahd aiheutti vahinkoa uusille nastarenkaille. Eli jatkossakin liikkeeseen.

Vierailija
210/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi peset miehenkin pyykit? Pesköön itse. Sama ruuan kanssa, ostat ja teet vain itsellesi. 

Näin, tässä suomalaisten naisten ajatusmaailma.

Miksi edes sekaannutte miehiin kun kerran vihaatte heitä? Ottakaa nyt se 4B6T ajattelutapa ja jättäkää miehet rauhaan  :)

Eikö onnistuisi? Miten teitä tulisi kannustaa?

Vierailija
211/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai liittyy. Yhteisen omaisuuden jakaminen ei käy ihan helposti. Talon ja mahdollisen mökin myyminen tässä taloustilanteessa voi olla erittäin hankalaa ja taloudellisesti kannattamatonta. Pitää olla hyvin motivoitunut, jotta jaksaa alkaa moiseen. Usein tilanne on luisunut tuohon pisteeseen pikku hiljaa vuosien myötä, jolloin se absoluuttinen katkeamispiste hämärtyy.

Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todell

Onko kukaan nainen rientänyt kertomaan että heillä mies tienaa enemmän? Miksi ei? 

Tuette siis narratiivia jonka mukaan se on nykyään naiset jotka tuo rahat talouteen. Faktoilla ei niin väliä, kunhan pääsette solvaamaan miehiä.

Arvaas mitä te teette siinä samalla  :) Onnistuisiko päättely pelkältä naiselta?

Entä onko kukaan mies rientänyt kertomaan että heillä nainen tienaa enemmän? Miksi ei? 

Tuet siis narratiivia jonka mukaan se on edelleen miehet jotka tuo rahat talouteen. Faktoilla ei niin väliä, kunhan pääset solvaamaan naisia.

Arvaas mitä sinä teet siinä samalla  :) Onnistuisiko päättely pelkältä mieheltä?

Vierailija
212/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistiä asuntoa ei tarvirse siivota, pyykki kerran kahdessa viikossa riittää. Ruokaa ei tarvitse ostaa jos sitä jääkaapissa on.

Maitotölkki riittää  3-4 pv, sokeripussi kestää vuoden, kahvipaketti noin kuukauden, käsinpesuaine kestää noin vuoden...

Laittaa käyttämänsä tavaran HETi paikalleen. Joka helevetin vesilasilliseen ei tarvitse uutta lasia. Kas taas pikkusen vähemmän turhaa työtä.

Vierailija
213/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ilmeisesti ole lapsia. Jos niitä aiotte, pitää asioista keskustella tässä vaiheessa, että miten erilaiset siisteyskäsitykset sitten vaikuttavat, kun pyykkiä ja siivottavaa on moninkertaisesti.

Meillä on ratkaistu niin että minä teen kaiken sisällä, mies tekee kaiken ulkona paitsi lumitöitä teen usein itse, koska haluan. Mutta jos pyydän tekemään jotain, hän tekee sen välittömästi, jos olen vaikka kipeänä. Näin on menty jo 36 vuotta eli lapsetkin kasvatettu tuolla systeemillä.

Positiiviset puolet:

1. Kaikki tulee siivotuksi omalla standardilla eli ensiluokkaisesti.

2. On just niin siistiä kuin itse haluan eikä riitoja asiasta tule koskaan.

3. Pysyt hoikempana, jos teet kotityöt itse ja pidät siisteystason hyvin korkeana.

Ota huomioon, ettei miestä voi muuttaa. Omakin mies jättää kahvikupin ja karkkipaperinsa edelleen sohvapöydälle, mutta ei se minua haittaa. Saatan nykyisin jopa itsekin antaa niiden olla seuraavaan aamuun eli olen iän mukana tullut rennommaksi. Koirien takia siivosin ja luuttusin ennen päivittäin koko alakerran. Nykyisin ei ole koiria, joten imuroin vain noin joka kolmas päivä. Tosin se sitten alkoi näkyä painossa eli kotitöillä on iso merkitys painon hallinnassa.

Minulle on ollut helppoa pysyä normaalipainossa varmaan osittain sen takia, että teen kotityöt itse. Ja puutarhatyöt myös, se on poikkeus ulkotöistä. 

Vierailija
214/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jo

Mulla on kiva koti, varaa syödä kotona tai ulkona tai tilata kotiin. Varaa palkata apua, jos tarvitsen.

Kerro, miksi minä vaihtaisin tämän siihen, että alkaisin piikomaan kotonani mieslasta? 

Mies saa kyllä olla köyhempi, muttei tyhmempi. Eikä ankeuttaja.

Kiitos vastauksestasi. Hyvin paistaa asenteet läpi.

Harmi että miehet on elättäneet naisia vuosituhansien ajan ja kun se loppuu, ette suostu samaan  :D

Vierailija
215/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallinen ajatus. Pian ap joutuu itse vaihtamaan ne renkaatkin...

Vierailija
216/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän toki, että sinusta pelkkä mies on kykenemätön tekemään mitään muuta, jos on jo käynyt vaihdattamassa autoon talvirenk

Eihän se mies mitään wolttaa kun nainen on heillä hoitanut ruoka-asiat tiptop vuosien ajan.

Vierailija
217/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän toki, että sinusta pe

Eli mieskin voi tilata Woltista, koska ei halua lähteä kylmällä autolla ajelemaan kauppaan. Eikös vaan?

Vierailija
218/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nääh, vihanneksessakin on sentään jotain tervettä elämää. Mitä olis Coopin nakki?

#miesvihanäkyväksi

- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!

- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin

- Itsekäs ja laiska perheenisä

- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?

- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?

- Ajatteleeko miehet muita naisia?

- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?

- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?

- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä

- Miesten kainalokarvat kesällä?

- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?

- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt

- Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?

- Mies ei suunnittele mitään

- Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?

Vierailija
219/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden

Kiitos vastauksestasi. Hyvin paistaa asenteet läpi.

Harmi että miehet on elättäneet naisia vuosituhansien ajan ja kun se loppuu, ette suostu samaan  :D

Olisit voinut lukea loppuun. Tässä siis toisto.

Mies saa olla köyhempi, muttei tyhmempi. Ja ankeuttaminen on ehdoton ei.

Vierailija
220/621 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on hengissä vaikka meillä on tehty kotitöitä viimeksi torstaina.😂 Olemme jo vuosia järjestäneet arkemme niin, että viikonloput on joutoaikaa.