Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys: miksi olet tuollaisen kanssa? Aina on vapaus lähteä.
Jospa raha liittyy tähän jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton pariskunta itkee kotitöiden määrästä. Kaiken lisäksi ovat kotona pari h illassa arkena.. älkää vaan ikinä hankkiko lapsia.
Tämä on ketjun paras neuvo. 2 aikuisen taloudessa ei paljon kotitöitä ole. Vauva tohon niin AP ei kestäisi viiikkoakaan.
Näillä on kyllä lapset jo lentäneet pesästä, ja tuskin enää uusia tulee. Ukkokin kuulemma 55-vuotias.
Aika erikoista, että miehelle riittää myötätuntoa ja naista panetellaan, kun nainen on leikkauksen takia kykenemätön tekemään niitä hommia ja ukko ei vain viitsi rikkaa ristiin panna. Haluaisinpa nähdä kommentoinnin, jos nainen kieltäytyisi jeesaamasta miestä samassa tilanteessa..
Se ketju poistettaisiin.
Niin? Monenlaista uutisoidaan. Jos noin uutterasti selaat rikosuutisia, tiedät kyllä, että myös miehet kaltoinkohtelevat naisia - ja itseasiassa nimenomaan niinpäin niintä uutisia juurikin on, ja paljon. Mikset koskaan nosta niitä uutisia tikunnokkaan? Eikö pikemminkin niistä pitäisi tehdä yleistävä päätelmä, että siinä sitä näkyy suomalaisen miehen rakkaus vaimoaan kohtaan, tuohon ne pystyy.
Enpä muuten usko, että missään ketjussa naiset ovat sankoin joukoin olleet kaltoinkohtelijan puolella, olipa tämä sitten nainen, mies tai muunsukupuolinen. Veikkaan, että jos tuollainen poistettu ketju aiheesta on ollut, olet itse siellä naisena esiintyen käynyt trollaamassa, jotta pääset mielipuuhaasi eli huutamaan emakkoa, mällíränniä, víttulimaa ja miesvihaa. Semmoinen sankari siellä.
Paitsi että ensimmäiset tuon naisen puolustelijat saapuivat jo ketjuun selittelemään naisen tekoja parhainpäin.
Miten menee noin omasta mielestä :)
Katsos kun ei mun tarvitse trollata ja esittää naista. Te annatte syötöt suoraan lapaan ihan pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä miesvihaa.
Näkee, että on lauantai, kun suomiakat roikkuvat palstalla ja solvaavat miehiä.
Miten mä kuvittelin, että ap oli nainen? Häntähän tässä on oikein urakalla suomittu, sekä miehet että ne joustavat, toimeliaat ja aikaansaavat naiset.
Ota laput pois silmiltä niin näet että 90% viesteistä on "miehet ovat vauvoja jotka pitää jättää tai tappaa"
Miksi naiset nussitte vauvoja? Oletteko pedareita vai mistä on kyse?
Sä olet sairas ja elät harhoissa. Hakeudu hoitoon.
Kerro nyt oikeasti miksi nussitte vauvoja? Lässytättekö niille samalla?
Miksi ihmeessä olet suostunut kodinkoneeksi? Ex-mies yritti aikoinaan jallittaa ko.rooliin (käytti usrin klassista Tee huonosti, niin ei tarvitse tehdä toista kertaa -kikkaa sekä muita temppuja), mutta päätyi ulkoruokintaan. Suosittelen samaa ap:n tilanteessa: huono/epätasa-arvoinen parisuhde ei ole p*skankaan väärti. Terkuin vapaaehtoisesti sinkkuN
Vierailija kirjoitti:
Pyykkään kerran viikossa tai kahdessa. Tiskaan kun kiinnostaa tai kun astiat loppuu.
Imuroin kun näkyy pölyä, ei todellakaan joka päivä, lähemmäs kahdesti vuodessa.
Mut jos sun elämä on pelkkää työn suorittamista, niin tee niin kuin tykkäät.
Kotisi on läävä. Ihan tiedoksesi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hiljan uutisoitiin tapauksesta jossa sairas mies kaatui pihalla eikä päässyt enää nousemaan. Vaimo kuuli apua huutavan miehensä, käski sen mm. paskoa alleen koska hän ei rakastaan ala auttamaan. Parin päivän päästä soitti 112 koska mies oli kuollut."
Tässä on mielestäni pari huomioitavaa pointtia:
- ensimmäisessä aiheesta lukemassani jutussa kerrottiin, että nainen olisi halunnut soittaa apua heti miehen kaaduttua mutta mies oli kieltänyt, koska oli pelkäsi että tulee laitetuksi hoitokotiin jos ei pärjää kotona -> jos tämä pitää paikkansa, kysymys kuuluu millaista dynaniikkaa suhteessa on eletty vuosikausia jos oikeasti nainen ei uskalla toimia vastoin miehensä tahtoa edes tällaisessa tilanteessa
- yhdessäkään lukemassani jutussa ei väitetty että nainen olisi kieltäytynyt auttamasta tai mies pyytänyt auttamaan - oliko alleen laskeminen ratkaisu seuraava ratkais
Nainen puolustelemassa ja selittelemässä murhaajan toimia parempaan päin. Nainen on retoriikassa uhri jopa tuossa tilanteessa.
Kuvitelkaas kun roolit käännettäis toisinpäin. Mies jättää naisen kuolemaan kotipihalleen. Menisikö tuollainen selittely läpi? Miten tuohon viestiin suhtauduttaisiin? Miten uskottavana miehen selittelyä pidettäisiin jne.
Mutta nyt kun nainen puolustelee toista naista, se saa tykkäyksiä tällä palstalla.
Kuvaa hyvin teidän sisäänrakennettua miesvihaanne.
Mistä näkyy kommentoija sukupuoli, kerrotko minullekin?
Kommentti tuli varsin sopivasti sen jälkeen, kun olit asiasta meuhkannut. Itse asiassa vahva veikkaus on, että laadit itse tuon kirjoituksen, jotta pääset syyttämään naisia miesvihasta. Niin väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teidän mielestä on ok että toinen hoitaa kaiken tylsän, toistuvan arkihomman oli sitten terveenä ja sairaana?
Minä pesen meillä aina omat ja vaimon pyykit. Kerran viikossa. On ok, eihän siihen mene edes aikaa.
Älähän nyt kun nuo laskee sen silleen että:
1. metatyö: suunnitellaan että pyykkiä pitäisi pestä. Selvitetään onko pyykinpesuainetta, varmistetaan eri metatyöpalaverissa huuhteluaineen tarve.
2. Lajittelu. Varmaan tähänkin kuuluu lajittelun suunnittelu koska pitäähän sitä päättää peseekö valkopyykin vai kirjon ensin. Sitten vielä lämpötilat... huhhuh...
3. laitetaan pyykit koneeseen.
4. Seuraava 2.5h "pestään pyykkiä" eli mitään muuta ei voi tehdä samalla.
5. Ripustus 5min tai kuivausrumpuun heittely. Paluu kohtaan 1 koska pesuaine on periaatteessa voinut loppua eikä sitä kannata kahta purkkia olla.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi marttyyri valittaa keskustelupalstalla huonosti tehdystä valinnastaan. Hormoonipurkauksen aikana on napattu sellainen mies, minkä nyt sattui saamaan. Ja nyt sitten se osui tuulettimeen.
Vähän sama, jos minä hakisin kaupasta maksalaatikkoa ja tulisin tänne itkemään, miten p.skalta se nyt sitten maistuu. Joskus pitäisi ottaa vastuuta omista valinnoistaan.
Kyllähän hän vielä ottaakin ja taas tulee naisen julma ero puskista.
Entäs miehen vastuu omista tekemisistään ja tekemättäjättämisistään?
En ymmärrä, miksi ap roikottaa mukana tuollaista kuollutta painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitus.
Nyt on kyse siitä, että ap on lapsuudesta asti aivopesty tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Ensin oli lapset (pikkulapsiaika sujui jotenkin paremmin, silloin vapaa-ajalla mies vietti aikaa lasten kanssa ja minä tein kotihommat, asiat oli enemmän tasaisemmin) Sitten tuli teinivuodet ja yo-kirjoitusvuodet ja kummankin vanhempien sairastuminen; ei vaan ollut energiaa lähteä eroamaan kotitöiden takia. Nyt sitten lapset maailmalla mutta taloudelliset seikat pitää jumissa. Asuntomarkkinat on ihan jäässä eikä tällä alueella isommat perheasunnot liiku. Eli väliin tulisi joko tuskainen ostajan etsiminen tai rajusti taloudellisesti takkiin. Ja omalta osalta itse olen varakkaampi perinnön johdosta eikä meillä ole avioehtoa -> minä häviän erossa paljon. (Joskin perinnössä on avio-oikeuden sulkeva ehto, se kai suojaisi osan ) mutta summa summarum Ei vain ole tuntunut että koskaan olisi hyvä hetki repiä elämä atomeiksi. Mutta mies ei muutu, mun vaihtoehdot on joko sopeutua tai sitten löytää motivaatio eron käytännön hankaluuden jaksamiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjo mies pildellä tekemään nuo mainitsemasi asiat.
Miesvauvat eivät herätä seksihaluja naisessa ja terveessä parisuhteessa ei ole mitään lahjomisia vaan mies osaa tehdä osuutensa kotitöistä ihan mukisematta.
Osuutensa?
Sinäkö sen osuuden päätät? Mitäs jos mies on päättänyt puolestasi että se on 100% sinun osuus tai saat painua helvettiin käyttämästä hänen rahojaan.
Ihme kun naisvauvoilla ei mene jakeluun niiden osuus
Silti miehet täällä itkevät, miten 70 % eroista tapahtuu naisen aloitteesta. Tätä käytetään lyömäaseena naisia vastaan, vaikka nainen sitten ilmeisesti vain tekee oman osuutensa eli 100 % yhteisistä hommista ja painuu helvettiin, eli hoitaa eron käy
Paitsi ettei miehet itse asiaa missään muualla kuin teidän mielikuvituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Lisätään listalle:
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt
- Voitaisiinko keskustella mie
Uliuliuliuliuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkään kerran viikossa tai kahdessa. Tiskaan kun kiinnostaa tai kun astiat loppuu.
Oletko sinkku, vai löytänyt kumppanin jolle pari kertaa vuodessa imurointi on ok?
Juhannus- ja joulusiivous, ei sitä tarvi siivota kuin 2 kertaa vuodessa, lisäksi yksi väli-imurointi keväällä ja syksyllä. Eli korkeintaan 4 kertaa vuodessa tarvitsee imuroida.
Vierailija kirjoitti:
Miten saada sinut ymmärtämään, että noilla spekseillä olisi ihme, jos mies olisi tehnyt jotain. Olitko edes etukäteen kertonut, että nuo pitää tehdä, kun olet "sairaslomalla".
Mies ei ole mies. Mitä hän sinulle tuo? Ei huolenpitoa, välittämistä, vastuidenjakamista ja hellyyttä ainakaan. Miehet haluavat pitää huolta naisistaan. Sinä olet äiti ja mies teini. Miksi haluat toimia varaäitinä ikuiselle lapselle?
Kun minulla oli sairastamista, mikä ei estänyt liikkumista, mies järjesti meille pieniä lomia ja syötti hyvissä ravintoloissa ja laittoi minulle ruokaa. Suojeluvaisto heräsi.
EI noilla ole varaa mihinkään ravintolaan. Nainen tienaa enemmän mutta kauppakassin kotiinkuljetuksesta katkeaa talouskamelin selkä.
Näkee että eletään naisen tahtomalla tavalla, ovat pahasti velkaantuneita ja oikeasti naista ärsyttää vain se, että hän tuo leivän pöytään.
Olisi pitänyt valita se rikkaampi mies kuten kaverit neuvoi aikoinaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Ensin oli lapset (pikkulapsiaika sujui jotenkin paremmin, silloin vapaa-ajalla mies vietti aikaa lasten kanssa ja minä tein kotihommat, asiat oli enemmän tasaisemmin) Sitten tuli teinivuodet ja yo-kirjoitusvuodet ja kummankin vanhempien sairastuminen; ei vaan ollut energiaa lähteä eroamaan kotitöiden takia. Nyt sitten lapset maailmalla mutta taloudelliset seikat pitää jumissa. Asuntomarkkinat on ihan jäässä eikä tällä alueella isommat perheasunnot liiku. Eli väliin tulisi joko tuskainen ostajan etsiminen tai rajusti taloudellisesti takkiin. Ja omalta osalta itse olen varakkaampi perinnön johdosta eikä meillä ole avioehtoa -> minä häviän erossa paljon. (Joskin perinnössä on avio-oikeuden sulkeva ehto, se kai suojaisi osan ) mutta summa summarum Ei vain ole tuntunut että koskaan olisi hyvä hetki repi
Sinun perintösi on suojattu. Lähtisin. Haluatko olla jumissa tuossa loppuelämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hiljan uutisoitiin tapauksesta jossa sairas mies kaatui pihalla eikä päässyt enää nousemaan. Vaimo kuuli apua huutavan miehensä, käski sen mm. paskoa alleen koska hän ei rakastaan ala auttamaan. Parin päivän päästä soitti 112 koska mies oli kuollut."
Tässä on mielestäni pari huomioitavaa pointtia:
- ensimmäisessä aiheesta lukemassani jutussa kerrottiin, että nainen olisi halunnut soittaa apua heti miehen kaaduttua mutta mies oli kieltänyt, koska oli pelkäsi että tulee laitetuksi hoitokotiin jos ei pärjää kotona -> jos tämä pitää paikkansa, kysymys kuuluu millaista dynaniikkaa suhteessa on eletty vuosikausia jos oikeasti nainen ei uskalla toimia vastoin miehensä tahtoa edes tällaisessa tilanteessa
- yhdessäkään lukemassani jutussa ei väitetty että nainen olisi kieltäytynyt auttamasta tai mies pyytänyt auttamaan
Mistä näkyy kommentoija sukupuoli, kerrotko minullekin?
Kommentti tuli varsin sopivasti sen jälkeen, kun olit asiasta meuhkannut. Itse asiassa vahva veikkaus on, että laadit itse tuon kirjoituksen, jotta pääset syyttämään naisia miesvihasta. Niin väsynyttä.
Usko pois, ei mun tarvitse. Tällä palstalla on satoja vastaavia ketjuja, miten mä olisin kaikissa niissä haukkumassa miehiä kun ehdin vastailla vain muutamassa :)
Kaikki näkee että tuo on sun omaa sumutusta... haluat vain saada vastapuolen näyttämään huonolta.
Miksi ette myönnä miesvihaanne? Kaikki sen nimittäin näkee ja hei, naisvaltainen palsta. Kyllähän siskot ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinkku, vai löytänyt kumppanin jolle pari kertaa vuodessa imurointi on ok?
Epäilemättä sillä käy äiti siivoamassa, kuten niin monella sinkkumiehellä. Imuroi itse vain silloin, kun äiti on syystä tai toisesta estynyt suorittamaan tuota naisen osuutta kotitöistä.
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt
- Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
- Mies ei suunnittele mitään
- Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Mies on tottunut siihen, että teet kaiken.
Hänen herneaivonsa eivät käsitä, että kotitöitä pitää tehdä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai liittyy. Yhteisen omaisuuden jakaminen ei käy ihan helposti. Talon ja mahdollisen mökin myyminen tässä taloustilanteessa voi olla erittäin hankalaa ja taloudellisesti kannattamatonta. Pitää olla hyvin motivoitunut, jotta jaksaa alkaa moiseen. Usein tilanne on luisunut tuohon pisteeseen pikku hiljaa vuosien myötä, jolloin se absoluuttinen katkeamispiste hämärtyy.
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Kun se piste sitten minulle viimein kirkastui ja aloin käytännössä puuhata eroa, mies lopulta hänkin heräsi ja pyysi vielä yhtä yrityskertaa. Tällä kertaa taitaa olla ihan tosissaan, joten edelleen olemme yhdessä. Katsellaan. (Ps. Minä olen meistä kahdesta varakkaampi, joten en roiku tässä miehen rahojen vaan nimenomaan yhteisen omaisuuden vuoksi. Ehkä ne tunteetkin vielä palaavat, jos jonkinlainen tasapaino arjen pyörittämisessä todella saavutetaan eikä tämä ole vain taas yksi yritys saada minut jäämään epätasa-arvoiseen suhteeseen.)
Epäilemättä sillä käy äiti siivoamassa, kuten niin monella sinkkumiehellä. Imuroi itse vain silloin, kun äiti on syystä tai toisesta estynyt suorittamaan tuota naisen osuutta kotitöistä.