Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on hengissä vaikka meillä on tehty kotitöitä viimeksi torstaina.😂 Olemme jo vuosia järjestäneet arkemme niin, että viikonloput on joutoaikaa.
Sinäkö siis yksin teet arkena kaiken valmiiksi, jotta saatte kaikki viikonloppuna joutoaikaa? Vai miten tuo nyt liittyi siihen, että ap:n mies kieltäytyy tekemästä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis tähän renkaanvaihto issueeseen tarina ihan tältä viikolta. Meilläkin nainen nalkuttaa toisinaan millloin mistäkin asiasta. Kyse ei ole siitä, että minä en tee, vaan siitä ETTÄ EN TEEN HÄNEN TAHTOMALLAAN tavalla. Nainen taas tapansa mukaan nalkutti jostain ihan tyhjänpäiväisestä asiasta.
No perjantaina alkoi tää lumisade ja hänen autossaan kesärenkaat alla. Alkoi sitten asiasta nalkuttamaan. Sanoin vaan, että mene vaihtamaan ne. Ei saanut tehtävää suoritettua. Ei edes aloitettua. Nyt lunta maassa 20 senttiä ja huomenna pitäisi olla autolla työreissussa.
Vailttaa nyt tuossa, että millä mä sinne nyt pääsen. No mene vaikka bussilla, junalla, taksilla tai vaihda ne renkaat. Minä en nyt kerkeä, kun pitää mennä kauppaan ja tehdä perheelle ruokakin. Siinä renkaan vaihdossa menee korkeintaan tunti.
Mielenkiinnolla odotan huomis aamua...
Suhde from hell.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit voinut lukea loppuun. Tässä siis toisto.
Mies saa olla köyhempi, muttei tyhmempi. Ja ankeuttaminen on ehdoton ei.
--
Kaikki tiedämme totuuden.
Köyhempi mies on aina tyhmempi ;)
Siinä varmaan olet samaa mieltä, että suhde on tuskainen miehellekin, jos hän on huomattavasti tyhmempi naistaan. Toki, kun on riittävän tyhmä, ei edes hahmota eroa.
Niin, miltä naisista on tuntunut aina? Tuoltako?
Vierailija kirjoitti:
Olisit voinut lukea loppuun. Tässä siis toisto.
Mies saa olla köyhempi, muttei tyhmempi. Ja ankeuttaminen on ehdoton ei.
--
Kaikki tiedämme totuuden.
Köyhempi mies on aina tyhmempi ;)
Ketkä kaikki tuon tiedätte? Te miehiä vihaavat miehetkö? No se on kyllä huomattu. Siispä #miesvihamiehenmiesvihanäkyväksi.
Niin siis mihin samaan? Naiset ovat vuosituhansien ajan tehneet kaikki kodin työt. Nyt sitten mehet odottavat, että nainen elättää miehen mutta edelleen tekee kaikki kodin työt.
Miehen logiikka on kyllä ihan omaa luokkaansa, pakko sanoa.
Kiva siisti koti, puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja sitä seksiäkin. Miksi ponnistella? Silloin tällöin kun muistaa jutella kivoja asioista nainen pysyy tytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sä ap kerroit sille miehellesi, että haet eropaperit huomenna?
Vai vieläkö vatvot asiaa tyhjässä päässäsi?
Miten hän sitten kokisi olevansa suhteessa se parempi ihminen? Keneen hän sitten purkaisi omia paineitaan? Millä hän sitten nostaisi omaa egoaan ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla? Elämästä tuli liian tylsää ja tavanomaista kun ei ole miestä jota haukkua tyttökavereille, jne.
Eiköhän sillä riitä tarinoita exästä. Ja aina voi keksiä lisää, niiden tarvitse totta olla.
Mä en tajua. En vaan pysty tajuamaan miten ihmisillä on näin vaikeeta.. mä ymmärrän kyllä jos on 3 pientä lasta ja yritys/ työt kylkeen elämä on tosi raskasta.
Mut just tää et ihmiset uupuu jo 2 aikuisen taloudessa on jtn käsittämätöntä.Elämä ei oo ikinä ollut niin helppoa kun 2024. On apuvälineitä, robotti imuria, ruohonleikkuria. Hemmetti jauhelihankin saa ruskistettuna. Löytyy puolivalmiita eineksiä tarvii kun laittaa uuniin tai lisätä kerma....
Onko tää jotenkin nykyään sitä että ihmisillä pitää vaan olla kaikki täydellistä että voi olla valittamatta vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis tähän renkaanvaihto issueeseen tarina ihan tältä viikolta. Meilläkin nainen nalkuttaa toisinaan millloin mistäkin asiasta. Kyse ei ole siitä, että minä en tee, vaan siitä ETTÄ EN TEEN HÄNEN TAHTOMALLAAN tavalla. Nainen taas tapansa mukaan nalkutti jostain ihan tyhjänpäiväisestä asiasta.
No perjantaina alkoi tää lumisade ja hänen autossaan kesärenkaat alla. Alkoi sitten asiasta nalkuttamaan. Sanoin vaan, että mene vaihtamaan ne. Ei saanut tehtävää suoritettua. Ei edes aloitettua. Nyt lunta maassa 20 senttiä ja huomenna pitäisi olla autolla työreissussa.
Vailttaa nyt tuossa, että millä mä sinne nyt pääsen. No mene vaikka bussilla, junalla, taksilla tai vaihda ne renkaat. Minä en nyt kerkeä, kun pitää mennä kauppaan ja tehdä perheelle ruokakin. Siinä renkaan vaihdossa menee korkeintaan tunti.
Mielenkiinnolla odotan huomis aamua...
Suhde from hell.
Hauskaa että naiset kehoittaisivat toisiaan tekemään juuri noin.
Tässäkin ketjussa on kerrottu kuinka naisten tulee pestä omat pyykkinsä, ostaa omat ruokansa, siivota omat sotkunsa... ja jättää miehen asiat miehelle.
Miksi ette niitä viestejä kritisoi koskaan, millään tavalla? Ne saavat vain tykkäyksiä.
Aivan... vihaatte miehiä.
No on teillä taakkaa sen pesukoneen käynnistämisessä. Koittakaa jotenkin pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Millä saada nainen ymmärtämään? Heppiä pitää imeä joka päivä.
Ei pidä, vaan silloin, kun nainen niin haluaa tehdä.
Heh, olet mahdollistanut vuosia tietyn käytöksen ja nyt kuvittelet että kaikki muuttuu yhdessä yössä? Mies muuttuu valkealla ratsulla ratsattavaksi prinssiksi, kun sinä nyt vähän tarttisit apua? Mikä vi t tu teitä naisia vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin pessy pyykit pois alta. Kyllä nyt pari päivää pärjää, ettei kone pyöri. Muutenkin ennakoin, esim ennen joulua pesen ja viikkaan pyykit pois. Jouluna en pyykkäile enkä imuroi. Tiskit ja roskat hoidan. Miksi teillä ei ennakoitu vaikka kaupassa käyntiä?
Ruokaakin olisi voinut tehdä pakastimeen valmiiksi. Olisi voinut itse vain lämmittää. Miehiin ei kannata luottaa että apua saa edes vakavasti sairaana liikuntakyvyttömänä. Ne lyö heti hanskat tiskiin kun pitäisi ajatella ja toimia toisen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Heh, olet mahdollistanut vuosia tietyn käytöksen ja nyt kuvittelet että kaikki muuttuu yhdessä yössä? Mies muuttuu valkealla ratsulla ratsattavaksi prinssiksi, kun sinä nyt vähän tarttisit apua? Mikä vi t tu teitä naisia vaivaa?
Miamissa on kauppa, jossa myydään aviomiehiä. Kaupan
sisäänkäynnillä on ohje kaupan käytöstä:
- Voit vierailla kaupassa vain yhden kerran. -Kerroksia on
kuusi ja eri kerroksissa miesten ominaisuudet ovat erilaisia.
- Voit valita miehen mistä tahansa kerroksesta, tai voit mennä ylöspäin,
mutta et voi enää palata alempiin kerroksiin ostoksille!
Nainen menee kauppaan. Ensimmäisessä kerroksessa myydään miehiä,
joilla on työ. Hän jatkaa ylöspäin.
Toisessa kerroksessa myydään miehiä, joilla on työ ja jotka
pitävät lapsista. Hän jatkaa edelleen ylöspäin.
Kolmannessa kerroksessa myydään komeita miehiä, joilla on
työ ja jotka pitävät lapsista. "Vau" nainen ajattelee, mutta
jatkaa silti ylöspäin.
Neljännessä kerroksessa myydään komeita miehiä, joilla on
työ, jotka pitävät lapsista ja jotka auttavat kotitöissä. "Tämä
vaikuttaa todella hyvältä", nainen ajattelee, "melkein tekisi
mieli jäädä tänne", mutta hän jatkaa silti ylöspäin.
Viidennessä kerroksessa myydään komeita, romanttisia miehiä, joilla
on työ, jotka pitävät lapsista ja jotka auttavat kotitöissä. Nainen
tuntee suurta houkutusta jäädä, mutta toivoo ylemmässä kerroksessa
olevan tarjolla jotain vielä parempaa, joten hän jatkaa ylöspäin.
Kuudes kerros on tyhjä, lukuunottamatta kylttiä, jossa
lukee: "Olet 6.kerroksen 31 456 012. vierailija. Täällä ei ole
miehiä. Tämän kerroksen olemassaolon tarkoitus on ainoastaan
todistaa että naisia on mahdotonta miellyttää. Kiitos
vierailustasi Aviomieskaupassa."
Aviomieskaupan naapurissa sijaitsee Vaimokauppa. Myös siinä
on 6 kerrosta. Ensimmäisessä kerroksessa on tarjolla vaimoja
jotka pitävät seksistä. Toisessa kerroksessa on tarjolla
rikkaita vaimoja jotka pitävät seksistä. Kukaan ei ole
koskaan käynyt kerroksissa 3-6.
Aloitus on vanhan kierrätystä. Taustalla lienee jokin muu ongelma, joka purkautuu toistuvilla miksi-mies aloituksilla eri variaatioineen, mutta ehkäpä tuo on vain hyväksi kansanterveydelle?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua. En vaan pysty tajuamaan miten ihmisillä on näin vaikeeta.. mä ymmärrän kyllä jos on 3 pientä lasta ja yritys/ työt kylkeen elämä on tosi raskasta.
Mut just tää et ihmiset uupuu jo 2 aikuisen taloudessa on jtn käsittämätöntä.Elämä ei oo ikinä ollut niin helppoa kun 2024. On apuvälineitä, robotti imuria, ruohonleikkuria. Hemmetti jauhelihankin saa ruskistettuna. Löytyy puolivalmiita eineksiä tarvii kun laittaa uuniin tai lisätä kerma....
Onko tää jotenkin nykyään sitä että ihmisillä pitää vaan olla kaikki täydellistä että voi olla valittamatta vai mitä?
Onko tosiaan niin että vielä vuonna 2024 kotityöt on naisen oman egon jatke? Esim siivous maksaa 32e/h, mikä järki tehdä itse? Ateriaedulla saa haettua lounasta sen verran, että siitä syö kahdesti. Mikä järki tehdä itse? jne
*Olet väärässä. Tiedän että naiset vihaavat miehiä. Kuka enemmän, kuka vähemmän.
Minä nostan sen näkyviin. En itseni vuoksi, vaan tulevien nuorten.
Palstaa luetaan jo kouluikäisinä, aivan kuten jotain ulílautaakin. On tärkeää että poikalapset näkevät ja ymmärtävät mitä heidän äitinsä, opettajat, tädit, mummot ja vastaantulevat naiset heistä ja muista pojista sekä miehistä ajattelee.*
Herää kysymys, miksi käyt tuota taistoasi täällä etkä ulílaudalla, missä ne valistustasi janoavat poikalapsetkin ovat. Ehkä sinulla ei sitten kuitenkaan ole agendana valistaa nuoria poikia vaan oksentaa naisvihaasi naisten näkyville?
Huomattavan tärkeä asia olisi puolestaan nostaa tyttöjen näkyville nuorten miesten keskuudessa rehevänä vellova naisviha. En silti mene sitä julistamaan ulílaudalle, vaikka se sinun logiikkasi mukaan ilmeisesti olisi siihen tarkoitukseen sopiva paikka - siellähän käyttäjistä on valtaosa on poikia. (Mieslogiikka!) Toisaalta sinä ja muut palstamiehet hoidatte tuota tehtävää täällä ihan kiitettävästi nostamalla päivittäin näkyviin miesten asenteen naisia kohtaan. Se on ilmeisesti jo kantanut hedelmää, mutta ehkä ei ihan sellaista kuin luulitte ja toivoitte..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin että vielä vuonna 2024 kotityöt on naisen oman egon jatke? Esim siivous maksaa 32e/h, mikä järki tehdä itse? Ateriaedulla saa haettua lounasta sen verran, että siitä syö kahdesti. Mikä järki tehdä itse? jne
Mä en tiedä mitä tää on. Mut just vaikka tämäkin pariskunta. Rahaa on... Miks ei voi vaan sit vaikka tilata sieltä woltista 5x kuussa ruokaa. Se maksaa yhteensä varmaan 50€ enemmän kuin itse tekis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä saada nainen ymmärtämään? Heppiä pitää imeä joka päivä.
Ei pidä, vaan silloin, kun nainen niin haluaa tehdä.
Samoin miesten siivouksen kanssa?
"Sinä siis hoidat kaikki sisätyöt ja mies taas ulkotyöt - paitsi että sinä teet myös lumityöt ja puutarhatyöt. Kerropa, mitä töitä sille miehellesi nyt sitten lopulta jää? 🤔"
Tarkoitus ei ollutkaan jakaa kotitöitä tasan, jos sitä haet. Minä pidän siivoamisesta ja laittamisesta, puutarhatyöt ovat myös kuntoilua, samoin lumityöt. Eli olen ottanut ne myös liikunnan kannalta ja samalla saa tyydytystä, kun näkee kättensä työt ja ne on tehty omaa silmää miellyttävällä tavalla.
Mies hoitaa autoihin liittyvät asiat, katsoo, että huollot ja katsastukset tulevat ajallaan ja tekee polttopuut kolmeen taloon metsästä alkaen. Siinä on todella iso työ, metsätyöt ovat hänen harrastuksensa ja kuntosalinsa. Lisäksi mies tekee traktorilla lumityöt, meillä on isot pihapiirit ja paljon lingottavaa, että pääsen omaan metsään lenkille. Kotitöistä mies hoitaa kompostin ja sen, että hiirenloukut viritetään ja tyhjennetään ajallaan. Ja lisäksi hän tietenkin korjaa kaiken, jos jokin on rikki. Tuskin olisin tähän järjestelyyn tyytyväinen, ellei mieheni olisi niin ahkera ja tarkka omissa hommissaan. Pinoaisin mielelläni puita, mutta hän on siinä niin tarkka, että pinoaa ne heti uudelleen, koska en pinoa hänen mieleisellään tavalla :) Joten olen jättänyt sen hänelle, vaikka tykkäisin kyllä pinota polttopuita, se on hyvää liikuntaa. Kesämökillä saan sitäkin tehdä, kun siellä on pienempi liiteri.
Kritisoit että "sinäkö tiedät paremmin miten usein" ja nyt kerrot kuinka oletat että siellä tilataan ap:n rahoilla ja oletat että siellä tilataan mättöä. Wolttiko muuten toimittaa sen ruokakassin kaupasta?