Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomioithan isänpäivänä myös heidät joilla ei ole mahdollisuutta viettää isänpäivää

Vierailija
01.11.2024 |

Olisi hyvä että jokainen huomioi tämän omassa käytöksessään. Esimerkiksi muiden isänpäiväsuunnitelmien kysyminen saattaa tuntua arkiselta, mutta joillekin isänpäivä voi olla todella vaikea kokemus.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itkettää isänpäivä.

Minun isä sai elää pitkän elämän, keuhkoahtautumatauti oli. 

Vierailija
42/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen isänä, minua ärsyttää suunnattomasti tuo keinotekoinen isänpäivä-vouhotus.

Olenkin yrittänyt karsia turhuutta omalta osaltani.

Mutta en toki ole kieltämässä sitä niiltä, jotka haluavat sitä juhlistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut mieleenikään, kysyä kenenkään  isänpäiväsuunnitelmista. Enkä todellakaan huomioi mitenkään ihmisiä, jotka eivät voi juhlia isänpäivää, äitienpäivää, syntymäpäivää, hääpäivää, lapsen syntymäpäivää jne. mitään muutakaan päivää. Miksi minun pitäisi huomioida?

Vierailija
44/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille vieraannutetuille tuo on hirveä päivä.

Miten jotku kuspäät voi alanuolettaa tuollaista viestiä?

Ne ei älyä mitä se vieraannuttaminen tarkoittaa.

Vierailija
45/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Kaikkein huvittavimpia nämä viikon Rhodoksella lomamatkalla ja missä isä? No Rhodoksella.

Vierailija
46/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioin isänpäivänä vain oman isäni. En ketään muita. 

Vierailija
47/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itkettää isänpäivä.

Mua ei enää. Poltan kynttilää. 

Vierailija
48/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kävellä munankuorilla jatkuvasti. Mikä tahansa päivä voi olla jollekin kipeä asia. Ei ole muiden vastuulla käsitellä sinun traumaasi. 

Vierailija
49/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomioi enkä sytytä kynttilää

Vierailija
50/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen isänä, minua ärsyttää suunnattomasti tuo keinotekoinen isänpäivä-vouhotus.

Oletko kysynyt haluavatko lapsesi juhlistaa sinua?

Minä olen opettanut lapsille, että elämään mahtuu kyllä riittämiin arkea, vaikka juhlisi isänpäivät, äitienpäivät, joulut, vaput ja lemmikin nimipäivät. Mieheni on 50v ja lapsetkin aikuisia. Silti leivon isänpäivänä kakun elämäni miehelle. Pojat käyvät tai ainakin soittavat. 

Vierailija
51/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan omista valinnoista kiinni juhliiko vaiko ei. Toki ankeuttajat ei koskaan halua juhlia mitään.

Omista valinnoista? Minkä minä sille mahdan että isäni on kuollut ja lasteni isäkin on kuollut? Onko isänpäivän viettämättä jättäminen ankeuttamista vain siksi ettei ole isää jota juhlia?

Voihan sitä isänpäivää juhlistaa tai viettää monella muullakin tavalla.

Vaikka käymällä kuolleiden isien haudalla. Sitäkö tarkoitat?

Vierailija
52/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa toivottaa hyvää viikonloppua, koska minun viikonloppuni lapsuudessa olivat kamalia. Ei saa toivottaa hyvää joulua, koska minun jouluni lapsuudessa eskaloituivat pakenemiseen kotoa. Ei saa toivottaa hyvää yötä, koska käsin unettomuudesta. Minäminäminä ja kaikkien pitää huomioida juuri MINUT!

Vierailija
53/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan omista valinnoista kiinni juhliiko vaiko ei. Toki ankeuttajat ei koskaan halua juhlia mitään.

Omista valinnoista? Minkä minä sille mahdan että isäni on kuollut ja lasteni isäkin on kuollut? Onko isänpäivän viettämättä jättäminen ankeuttamista vain siksi ettei ole isää jota juhlia?

Voihan sitä isänpäivää juhlistaa tai viettää monella muullakin tavalla.

Vaikka käymällä kuolleiden isien haudalla. Sitäkö tarkoitat?

Vaikka. Tai sitten voi lasten kanssa viettää päivää ja muistella heidän isäänsä ja sinun isääsi. Ei kuolema tarkoita sitä, että mitään ko. henkilöön liittyvää ei voi juhlistaa tai muistella. 

Vierailija
54/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah ja ei kannata luulla että joku on katkera jostain vaikka ei ole. 

Eräs ääliö oli supissut mukamas olen katkera kun mies ei ole huomioinut niin hyvin merkkipäivinä. Eipä tiennyt että ihan tasoissa tuossa ollaan ja kun olin vitsaillut että enpäs osta muuta kun kakun isänpäivänä, oli supissut että kurja äiti lapsilleen kun haluaa kostaa eikä osta mitään kun mieskään ei ostanut?

Ja jos mies tekee samoin ei ole kurja isä? Noh tuosta suhteesta olikin vuosikausia aivan törkeitä valheita ja näytti vähön siltä, että monilka oli jotain nimenomaan sitä äitiä vastaan. 

Jotain ongelmia oli kyllä, mutta eivät ne olleet jumaauta mitään katkeruuksia vaan paljon vakavampia. Ja moni niistäkin oli  tahalljärjestetty jopa rikoksin. Sanotaan nyt että koko vyyhtiin liittyy törkeitä rikoksia, joten ihan metsään mennään jos mietitään jotain huomioimis tai katkeruus juttuja herran jestas.

Tuo on muuten yksi ovela dissausmuoto. Muka välittää ja olla huolissaan kun jollain mukamas huono itsetunto ja muuta voi raukkaa.Ja käydään vähän buustaamaan parempaa mieltä. 

Oikeasti ei ollut raukka ollenkaan mutta törkeiden rikosten kohde ollut enkä kutsuisi itsetunto tai välittämisongelmiksi sellaisia juttuja mihin liittyi rikoksia sekä väkivallan ja terveyden uhkaa. 

Vierailija
55/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vielä ole.

Vierailija
56/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas tätä mielensäpahoittajien maata! :D

Vierailija
57/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä sanon vaan suoraan, että mun vanhemmat on kuolleet. Ei oo mun vastuulla jos kysyjällä tulee hankala olo, ois jättänyt kysymättä.

Mikä niille tuli

Kuolema

Vierailija
58/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toivottaa minullekin vaikka mitä. Vaikka en hymyile tai vastaa muuta kun samoin ei se tarkoita, että olisin loukkaantunut tai ei saa toivottaa hyvää illanjatkoa kassoilla koska elämä ei niin kivaa? Toki kassa saa ajatella mitä haluaa. 

Voi olla ihan kivaa ja en silti hymyile iloisesti kassoilla. Sitäpaitsi pidän kyllä hieman töksähtelevänä niitä kassojen toivomuksia. Ennen niitä oli vain USA:ssa. Nyt rantautunut tännekin? No ehkä niihin tottuu.

Vierailija
59/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kuin oma isäni. Minä ja sisko heräsimme aikaisin, katoimme pöydän kauniiksi ja asetimme kakun valmiiksi isälle kun nousee vuoteesta. Noustessaan vaan mulkoili vihaisesti ja alkoi mässyttää ruisleipää kuten aina. 

Vierailija
60/103 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta aikoinaan uusi kampaaja kyseli isänpäiväsuunnitelmista. Isäni oli kuollut silloin vuosi sitten ja asia oli minulle vielä hyvin arka, en halunnut puhua siitä tuntemattomille. Kampaaja alkoi inttämään että menetkö isällesi ja missä isäsi asuu jne. En mennyt kys kampaamoon enää koskaan. Luulisi että vastaukseksi vain riittää: en juhli isänpäivää. Keskustelua ei pitäisi enää tuosta jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän