Voisiko aloittaa asiallisen poliittisen keskustelun siitä, että muslimien kulttuuri ei ole yhteensovitettavissa länsimaisten arvojen kanssa?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa elivät sopuisasti kristityt, juutalaiset ja muslimit VUOSISATOJA yhdessä. Säännöt olivat ja niitä noudatettiin eikä toisten persläpiä nuoltu niinku nykyään.
Kyllä koska marssijärjestys oli selvä: islam oli pomo ja nämä kaksi muuta saavat olla olemassa mikäli tyytyvät huonompiin oloihin eivätkä haasta riitaa.
Kyllä esimerkiksi Saddamin aikaisessa Irakissa oli kristitty vähemmistö, joka sai elää rauhassa. Sama koski Syyrian kristittyjä, kun Bashar Al-Assad oli vallassa, joka nautti niin muslimien kuin kristittyjen sekä oikeistolaisten ja vasemmistolaisten suosiota. Niiden "pahojen diktatuurien" aikana pidettiin huoli, ettei mitkään terroristiryhmittymät hyppineet silmille ja maat olivat paljon sekularistisempia kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa on paljon maita, missä eri uskontoihin kuuluvat elävät aivan sopuisasti keskenään. Suomen ongelma on, että koululaitos ja valtiokin ovat hyvin kiinni ev.lut. uskonnossa, ja nyt on tullut enemmän maahanmuuttoa, niin 95 % kansasta ei enää kuulukaan ev.lut. kirkkoon. Kaikilla ei ole sama uskonto.
Yksi ratkaisu voisi olla että erotetaan uskonto kokonaan pois peruskoulusta. Kaikki voisivat opiskella elämänkatsomustietoa. Jokainen voisi käydä vapaa-ajallaan oman uskontonsa mukaisissa pyhäkouluissa ja rippikouluissa niin paljon kuin haluaa.
Tämä ei kylläkään ratkaise yhtään mitään jos niitä ihan minkä vaan uskonnon moraalisääntöjä tungetaan yhteiskuntaan joka asiassa. Eihän olisikaan mitään ongelmaa jos jokainen vain rauhassa ja hiljaisuudessa uskoisi mitä haluaa eikä tuputtaisi muille.
Kun aikanaan asuin toisessa maassa, sikäläiset tekivät sellaista, mikä loukkasi minua. Se oli heille tapa. Tuosta tavasta ei kuitenkaan ollut minulle haittaa. Jossain kohtaa tajusin, etten voi opettaa miljoonaa vastaantulijaa tekemään niinkuin minusta kuuluisi tehdä, vaan minun täytyy sopeutua.
Sama koskee näitä tänne Suomeen tulleita ihmisiä. Jos heitä kertakaikkiaan loukkaa se, että nainen on samanarvoinen kuin mies, niin silloin Suomi ei ole heille oikea paikka.
Olipa naiivi puheenvuoro.