Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei aikuiset miehet vaihda itse autoonsa talvirenkaita???

Vierailija
01.11.2024 |

Siis jotenkin naurettavaa. Tänäänkin moni ukko luistelee kesäkumeilla tuolla lumisohjossa. Renkaanvaihto varattu kuulemma vasta ensi viikolle. 

Ootteko te niin kädettömiä vai miksette itse vaihda renkaita? 

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vain rutiköyhät (tai itse autohuollossa työskentelevät) vaihtaa itse. 

Kauankohan tätäkin jaksetaan ihmetellä kun joku "ei vaihda itse"

Vierailija
62/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi renkaanvaihtajan pitää olla mies?

onko tunkissa joku penistunnistin ja sitä ei saa ilman penistä toimimaan?

Siinä on reikä johon pitää työntää jotain ennenkuin käy toimimaan. Kaikkihan tuon tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.

Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.

Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.

Sekin olisi hyvä oppia, että naisen autoon ei milloinkaan laiteta huonoja renkaita. Pahimmassa tapauksessa mies menettää siinä huomattavasti enemmän kuin uusien renkaiden hinnan. Enkä nyt tarkoita auton hintaa, vaan kyydissä olijoita. Tärkeintä mitä miehellä voi olla.

Vierailija
64/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vain rutiköyhät (tai itse autohuollossa työskentelevät) vaihtaa itse. 

Kauankohan tätäkin jaksetaan ihmetellä kun joku "ei vaihda itse"

Ainakin minä vaihdan itse, vaikka on puolentoista miljoonan sijoitusvarallisuus enkä työskentele autohuollossa.

Vierailija
65/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kahden auton renkaat säilytetään rengashotellissa ja siihen kuuluu myös renkaiden vaihto. Ei se renkaiden vaihtaminen itse ole mikään hyvän ihmisen mitta. Maksetaan tästä palvelusta mielellään, kun on omakotitalossa ja lapsiperheessä muutakin tekemistä.

Itsellä olis pyörät rengashotellissa ja oli vain ongelmia ja otin ne pois sieltä. Kolmena eri kertana laittoivat renkaiden pyörimissuunnat väärinpäin ja piti mennä uudestaan. Vanteita oli pesemässä alakouluikäiset lapset, näin kun jonku asiakkaan vanne kaatui kyljelleen ulkopuoli edellä ja kuului iso kolahdus. Omiinkin vanteisiin ilmestyi naarmuja. Kannattaa varmistaa että rengasfirmalla on palo ja varkausvakuutus. Jos firma menee konkursiiin niin voi olla vaikea saada renkaita takaisin.

Vierailija
66/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä estää naistakaan niitä vaihtamasta itse? On kiire, tuolla on kylmää ja märkää ja itse vaihtamisen panos-hyötysuhde alittaa merkittävästi oman leipätyön vastaavan. Ei kiinnosta kiroilla räntäsateessa muutaman kympin takia kun omasta siististä sisätyöstä saa 100+ euroa tunnilta.

Tämä siis N43 syy olla vaihtamatta renkaita itse. Luultavasti miehillä sama.

Vierailija
67/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdatan ihan siksi, että firman auto niin pitää vakuutuksien takia olla ammattiliikkeessä vaihdetut renkaat.

Vierailija
68/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.

Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.

Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.

Sepä onkin jännä tilanne kun paniikki jarrutuksessa auton perse haluaa päästä auton keulasta ohi. 

Vierailija
69/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Momenttiavainkauppiaiden satuja ja tarinoita. Mee katttomaan rengasliikkeeseen miten siellä pyörät vaihdeta, ei taatusti säädetä pulttipysyyä joka pirssille erikseen.

Ja jos nyt ehdottomasti katsoo että momenttiin ne on vedettävä, niin eiköhän se investointi momenttiavaimeen maksa itsensä takaisin muutamassa vuodessa.

Vierailija
70/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset on sitä varten.

Vierailija
71/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä estää naistakaan niitä vaihtamasta itse? On kiire, tuolla on kylmää ja märkää ja itse vaihtamisen panos-hyötysuhde alittaa merkittävästi oman leipätyön vastaavan. Ei kiinnosta kiroilla räntäsateessa muutaman kympin takia kun omasta siististä sisätyöstä saa 100+ euroa tunnilta.

Tämä siis N43 syy olla vaihtamatta renkaita itse. Luultavasti miehillä sama.

Täällä N33. Ihan jo fyysisiltä ominaisuuksiltani olen niin pieni etten jaksa siirrellä noita katumaasturin renkaita kuin pieniä matkoja kerrallaan. Helpompi ajella huoltoon kun siellä on rengashotellilla renkaat ja ite voi hörppiä kahvia sillä aikaa kun pojat iskee renkaat alle.

Vierailija
72/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halipusuruttaus palkalla voin vaihtaa naisten autoihin renkaat alle, tai vaihtoehtoisesti voi laulaa Kaksi varista, nimisen taidepläjäyksen vakavalla naamalla, ilman hymyn häivää ja kikattamatta. Jos pokka kestää.😂

Vierailija
73/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi renkaanvaihtajan pitää olla mies?

onko tunkissa joku penistunnistin ja sitä ei saa ilman penistä toimimaan?

On. Pitää olla vähintään ransu 

Vierailija
74/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hyvä vaan että kaikki kädettömät ei siihen itse ryhdy ja vaikka osaisi niin pitää olla oikeat työkalut.

Ihan ekaksi hyvä huomioida että se auton oma rimpula tunkki ei ole tarkoittu kuin hätätapauksiin. Aika paljon on saatu tuhoa aikaan itselle tai autolle kun ei tiedetä mitä tehdään, auto painaa kuitenkin helposti sen 2000kg. 

Vierailija
75/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatatko ap sian itse ja myös teurastat sen, jos haluat syödä makkaraa vai ostatko kaupasta?

Vierailija
76/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kahden auton renkaat säilytetään rengashotellissa ja siihen kuuluu myös renkaiden vaihto. Ei se renkaiden vaihtaminen itse ole mikään hyvän ihmisen mitta. Maksetaan tästä palvelusta mielellään, kun on omakotitalossa ja lapsiperheessä muutakin tekemistä.

Itsellä olis pyörät rengashotellissa ja oli vain ongelmia ja otin ne pois sieltä. Kolmena eri kertana laittoivat renkaiden pyörimissuunnat väärinpäin ja piti mennä uudestaan. Vanteita oli pesemässä alakouluikäiset lapset, näin kun jonku asiakkaan vanne kaatui kyljelleen ulkopuoli edellä ja kuului iso kolahdus. Omiinkin vanteisiin ilmestyi naarmuja. Kannattaa varmistaa että rengasfirmalla on palo ja varkausvakuutus. Jos firma menee konkursiiin niin voi olla vaikea saada renkaita takaisin.

Rengashotelleja on moneen lähtöön ja tuo oli varmaan sieltä toisesta laidasta. Itsellä ollut 10v samassa rengashotellissa eikä mitään moitittavaa. Varmistin myös, että renkaat/vanteet vakuutettu. Sehän ei tosiaan ole automaatio.

Vierailija
77/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos renkaanvaihdon saa 20-30 euroon ja odottaessa voi juoda vaikka kupposen kuumaa kahvia, niin miksi ryhtyä itse niitä repimään märällä asvaltilla?

Vierailija
78/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on renkaat säilössä rengashotelleissa. Niistä ei niin vaan napata niitä esiin kun lunta alkaa tupruttaa, vaan aika vaihtoon pitää varata useita päiviä etukäteen.

sitä kannattaisi miettiä ennen kuin jättää renkaansa jonkun tietyn yhden firman varastoon ja sitten on riippuvainen siitä yhdestä firmasta

Enkä varmasti jätä Bemarin neljän tonnin rengassettiä joidenkien vajakkien kolhittavaksi.

Tommosena entisenä "vajakkina" on siellä Vianorin säilössä ollut Lambon, Porschen ja Bentleykin renkaita, joista esim. Ton Lambon setit maksaa pelkillä kumeillakin enemmän, kuin jonkun amisbemarin halpavanteet linglongeilla vanteista puhumattakaan. Tänäkin talvena sininen Huracan painelee läpi talven jossain päin Suomea.

Vierailija
79/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä onkin jännä tilanne kun paniikki jarrutuksessa auton perse haluaa päästä auton keulasta ohi. 

Paremmat renkaat tulee aina etupyörille, että auton ohjaus säilyy. Ihan sama missä se taka-akseli lopulta tulee, kun kääntyvillä pyörillä on hyvä pito 

Vierailija
80/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siitä jotain kunniaa, kun itse repii renkaiden kanssa?  Diploomi seinälle? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi